FORUM PTT -

NOWE - Bieżanowskie Zakłady Budowlane

patrykowicz - 24-08-2012, 09:37
: Temat postu: Bieżanowskie Zakłady Budowlane
Witam.

Przedstawiam wam szafkę przekaźnikową ze stacji Kraków Bieżanów:



Zanim zaczniecie ocenianie chciałbym podziękować Don Vasyl Muminkowi i samplairemu(jak kogos nie wymieniłem to przepraszam),bez których dodatek by nie wyszedł.

Tu można pobrać: http://patrykowicz.tnb.pl/downloads.php?cat_id=6
drstrach - 24-08-2012, 09:41
:
A kolegę nie obowiązują zapisy o wielkości obrazków?
patrykowicz - 24-08-2012, 09:42
:
Obowiązują,mam wywalic i zmienić piksele?
drstrach - 24-08-2012, 09:49
:
patrykowicz napisał/a:
Obowiązują,mam wywalic i zmienić piksele?

Zwiększ kompresję, dajesz zapisz jako (np. w Gimpie) i zwiększasz kompresję pliku (jakość w Gimpie, przesuwasz suwak na niższą wartość).

Edyta: Teraz to trzeba z lupą ten obrazek oglądać :-)
hanys - 24-08-2012, 09:52
:
I wrzucaj screeny na postimage.org albo na iv.pl bo ten cały imageshack to badziewie ;/ Bądź w linku daj bezpośredni adres źródłowy do obrazka.
patrykowicz - 24-08-2012, 09:53
:
Mnie tam pasuje.
hanys - 24-08-2012, 09:58
:
patrykowicz napisał/a:
Mnie tam pasuje.

Może tobie pasuje ale mi bynajmniej i paru osobom również imageshack strasznie ciężko chodzi jak nie dasz adresu źródłowego np. takiego:
Kod:
http://img209.imageshack.us/img209/214/szafkaprzekaznikowabiez.jpg

Ale to już twoja sprawa. A odnośnie samej szafy przekaźnikowej to górna część nie jest zbyt wysoka oraz mapowanie tekstury źle skonstruowane na tym elemencie? Bo tex się rozpływa.
UAZ - 24-08-2012, 10:23
:
Jak już stwierdził hanys, ten daszek za wysoki i ogólnie za duży (no chyba że taki jest oryginale). Co do mapowania daszku, to w Gmaxie w UVW Map zaznacz na nim opcję Face, tekstura powinna się ładnie ułożyć na wszystkich ściankach.

A mógłbyś podać specyfikację, ile poly ile tex?

A tak na marginesie, gratulacje z okazji pierwszego wydanego dodatku ;-)
patrykowicz - 24-08-2012, 11:09
:
Poly ok.30.Szafka była mierzona metrem,wymiary 0,5x0,3x1,0.Nie wiem,jak dodać opcję Face,skoro dodatek wydałem,może od nowa by robic albo wczytac zapisany i pozmieniać.Co do marginesu,na pewno nie skonczę na szafce(na weekend mam zaplanowany wypad na nieczynną linię 073(zwiedzanie stacji Busko-Zdrój i Grochowiska),na pewno coś znajdę.Zresztą mam foty na W4 ze stacji Kraków Bieżanów,jak tylko wyciągnę z aparatu spróbuję cos zrobić.
hanys napisał/a:
Może tobie pasuje ale mi bynajmniej i paru osobom również imageshack strasznie ciężko chodzi jak nie dasz adresu źródłowego


A na postimage jest lepsze w dodawianiu screenów czy w kodach?
hanys - 24-08-2012, 11:16
:
patrykowicz napisał/a:
[...]A na postimage jest lepsze w dodawianiu screenów czy w kodach?
No trochę lepszy bo wybierasz screena ładujesz i już. Nie muli tak strasznie jak imageshack. A jak już chcesz korzystać z imageshack to ale w odnośniku do obrazka to daj źródłowy a nie do strony.

patrykowicz napisał/a:
Poly ok.30.Szafka była mierzona metrem,wymiary 0,5x0,3x1,0.Nie wiem,jak dodać opcję Face[...]


I potem w Open UV Editor musisz wejść dopasować skąd ma być dokładniej tekstura pobierana.
patrykowicz - 24-08-2012, 11:21
:
hanys napisał/a:
I potem w Open UV Editor musisz wejść dopasować skąd ma być dokładniej tekstura pobierana

To wiem z tutorialu Shaggyego.Co do postimage to mnie przekonałeś,następne screeny bedą z postimage.
BTW.Wszystkiego najlepszego na urodziny,bo mnie może jutro nie być. :-)

EDIT:Gmax nie podołał :-/
UAZ - 24-08-2012, 12:55
:
Patrykowicz, w tej szafce powinno się zmieścić 20, a nawet 18 poly, skąd wziąłeś te dodatkowe 10? nie że się czepiam, po prostu nie wiem jak Ci tyle wyszło? :mrgreen:

Hmm, ta szafka ma kilka tektur czy robisz na jednej większej? Jeśli dach ma osobną tex, to możesz zrobić po prostu tak:


patrykowicz - 24-08-2012, 13:00
:
Wszystko zrobione na jednej tex(tak radził Don Vasyl Muminek).
UAZ - 24-08-2012, 13:14
:
Jeśli jedna, to robisz tak samo jak wyżej, tylko potem dodatkowo na każdej ścianie Unvrap UVW i zaznaczasz dach.

A usunąłeś zbędne ściany na dole i u góry szafki?
patrykowicz - 24-08-2012, 13:16
:
tak
patrykowicz - 30-08-2012, 07:48
:
Witam.

Drstrach ostatnio w temacie o gmaxie radził bym odpuscił.Niedoczekanie :mrgreen: .Nie odpuszczam tak poprostu.I udało się.Przedstawiam wam tabliczkę W4 ze stacji Grochowiska(38,6 km linii 073).Zanim opublikuję mam pytanie:Co należy wpisać w configu,by możliwa była opcja przechylania?.

A oto screen:


Poly:212( :shock: )
Waga:13 Kb
UAZ - 30-08-2012, 08:25
:
JAKIM CUDEM WPAKOWAŁEŚ TU 212 POLY?! Sprawdź w gmaxie każdą bryłę składową, w zakładce modify/box (albo plane, zależy czego użyłeś), masz takie tabelki segs, tam w każdej musisz mieć wpisane 1, inaczej dalej będziesz miał poly z kosmosu.

O, tutaj:


Co do samego modelu, to nawet nawet. Pokaż tylną stronę tabliczki, i najlepiej jakbyś troszkę poszerzył nóżkę (Trainz nie lubi dobrze wyświetlać cieńkich drucików).

Co do wpisu, to w configu wpisz:

Kod:
rotate-yz-range                        -90,90
rollstep                            0.1

Kudłaty - 30-08-2012, 08:49
:
Taka ilość poly pewnie wzięła się z tego, że nie zmienił ustawień domyślnych dla walca (podejrzewam, zę właśnie walcem jest noga znaku) - domyślnie Gmax serwuje walec o wysokości podzielonej na 5 segmentów i chyba 18 ścianach. Daje to 216 poly.

Po odjęciu niewidocznej ściany i dodaniu tablicy może wyjść 212 poly...


W zakładce z młoteczkiem


masz funkcję Polygon Counter - warto tam czasem spojrzeć żeby upewnić się ile poly ma obiekt.
patrykowicz - 30-08-2012, 09:01
:
No własnie z nóżka problem jest bo w realu to duży badyl,a jak dałem Radius-0,3 to było strasznie grube,więc dałem 0,2

Dzięki za kod do configu,co do modelu to poprawie mu poly(postaram się)
Kudłaty - 30-08-2012, 09:07
:
Jeżeli chcesz robić model na "nóżce" możesz śmiało zrobić ją z boxa albo z cylindra o max. 5-6 ścianach - taki znak raczej nigdy nie jest oglądany z super-przybliżenia i nikt się nie skapnie, że nie jest dokładnie okrągły.

Ja w którymś ze swoich znaków zrobiłem nogę z cylindra o trzech ścianach bocznych i wszystko bangla.

Może i mamy lepsze kompy niż kilka lat temu ale w przypadku takiego znaku to marnotrawstwo poly, które lepiej wpakować w jakiś bardziej "odpowiedzialny" obiekt :)
patrykowicz - 30-08-2012, 09:16
:
masz rację Qdaty,próbowałem z cylindrem i wyszło więcej poly niz w przypadku poprzedniej nózki,która była weższa.Zrobie dodatek na nowo.
drstrach - 30-08-2012, 09:16
:
Qdaty napisał/a:
Jeżeli chcesz robić model na "nóżce" możesz śmiało zrobić ją z boxa albo z cylindra o max. 5-6 ścianach

Istna rozrzutność ;-) , takie małe badyle to 3 ściany.
patrykowicz - 30-08-2012, 09:24
:
Teraz jest 20 poly,ale zamiast w4 skierowanego w kierunku szarbkowa wyszło mi W4 w kierunku buska(jak zwykle czepiam sie o byle co :mrgreen: ).Chcecie screena z gmaxa nt. wygladu?
patrykowicz - 30-08-2012, 12:35
:


Tak wygląda w4 po przeróbce,poly 24,waga 11 kb.Możliwośc pochylenia do przodu i tyłu.
drstrach - 30-08-2012, 12:39
:
Teraz ta noga jest stanowczo za gruba.