FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Położenie semafora względem rozjazdu.
Autor Wiadomość
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2673
Skąd: Chorzów
Wysłany: 09-09-2013, 00:04   Położenie semafora względem rozjazdu.

Kolejne pytanie gimbusa do profesorów ;)

Mamy taką sytuację:

linia lokalna, szlakowa 60 km/h
miejsce niebezpieczne (rozjazd) i semafor od tego rozjazdu w odległości 100 m.

Tak się akurat złożyło że trzeba go postawić dokładnie na peronie grubo przed W4 jak widać.

Czy taka sytuacja jest dopuszczalna? Czy można postawić semafor bliżej rozjazdu?

_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
facebook.com/ZiemiaLodzka1985
 
 
 
obserwator
super user


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 118
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 09-09-2013, 00:39   

[ciach]

Miejsce, które przedstawiłeś na obrazku jest posterunkiem odgałęźnym (wyjazd z bocznicy kopalni podawany jest na semafor), dlatego też semafor, który widnieje na załączonym przez Ciebie obrazku jest semaforem wjazdowym. Jeżeli przed rozjazdem, który ma osłaniać semafor wjazdowy znajduje się przystanek osobowy, to miejscem niebezpiecznym będzie miejsce początku hamowania pociągu przed przystankiem osobowym, czyli wskaźnik W16. Zatem przedstawiony przez Ciebie semafor wjazdowy powinien znajdować się 100 m przed wskaźnikiem W16.

http://www.pod-semaforkie.../przepisy-1.jpg rys. d.

źródło: http://www.pod-semaforkiem.aplus.pl/sign_info.php
_________________
konsument & modernizator
Ostatnio zmieniony przez obserwator 09-09-2013, 02:08, w całości zmieniany 11 razy  
 
 
 
Podlesky
super trainz


Pomógł: 12 razy
Wiek: 32
Dołączył: 13 Wrz 2011
Posty: 540
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-09-2013, 10:41   

Powiem szczerze,że temat dyskusji dość nietypowy.Ja się nie spotkałem z taką sytuacją(przynajmniej w moim okręgu kolejowym) nie mniej jednak ja mam taką propozycje: Po prostu ten W4 cofnąłbym przed semafor,a gdy pociąg będzie wjeżdżał na stacje i nie zmieści się do tego wskaźnika,wówczas wtedy maszynista pociągu musi się skonsultować i zarazem dostać zgodę na jego przekroczenie od kierownika pociągu. I wszystko ładnie gra,a na dodatek zachowane wszelkie procedury odnośnie instrukcji prowadzenia ruchu pociągów ;-)
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-09-2013, 10:50   

ale na podg. nie ma semaforów wjazdowych:)

na podg. są zazwyczaj semafory WYJAZDOWE. chyba ze jakiś większy posterunek to jest wjazdowy i wyjazdowy. ale tak zwyczajowo na zwykłym posterunku to jest tylko wyjazdowy.

to raz.
a dwa: w4 nie musi stać na końcu peronu. może stać i w jego połowie. czyli na równi z semaforem i będzie git :)

Podlesky napisał/a:
Po prostu ten W4 cofnąłbym przed semafor,a gdy pociąg będzie wjeżdżał na stacje i nie zmieści się do tego wskaźnika,wówczas wtedy maszynista pociągu musi się skonsultować i zarazem dostać zgodę na jego przekroczenie od kierownika pociągu.


bardziej to dostać zgodę od ISDR-a ;p co ma kierownik do pomijanie semaforów?;d
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
Ostatnio zmieniony przez zolwik 09-09-2013, 10:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
obserwator
super user


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 118
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 09-09-2013, 11:29   

zolwik napisał/a:
ale na podg. nie ma semaforów wjazdowych:)

na podg. są zazwyczaj semafory WYJAZDOWE. chyba ze jakiś większy posterunek to jest wjazdowy i wyjazdowy. ale tak zwyczajowo na zwykłym posterunku to jest tylko wyjazdowy.


Oczywiście, że napisałeś nieprawdę, ponieważ w przypadku, gdy posterunek odgałęźny nie ma semaforów wjazdowych i wyjazdowych posiada wtedy wyłącznie semafory WJAZDOWE a nie wyjazdowe i są na to papiery: http://kolej.krb.com.pl/wtbe10/rozdz2.htm - wyciąg z "Wytycznych technicznych budowy urządzeń sterowania ruchem kolejowym w przedsiębiorstwie Polskie Koleje Państwowe (WTB-E10)". Cytuję:

§10. SEMAFORY WJAZDOWE

1. Semafory wjazdowe stosuje się do sygnalizowania wjazdów z torów szlakowych. Należy je ustawiać przed stacją, mijanką, posterunkiem odgałęźnym i bocznicowym, z zachowaniem warunku określonego w §7 ust. 4 oraz zasad określonych w §5 ust. 1-8 (rys. 2.5 - 2.12)


"W komorę sygnału zastępczego mogą być wyposażane wszystkie semafory z wyjątkiem semaforów odstępowych (samoczynnych i obsługiwanych), osłonnych oraz na posterunkach odgałęźnych nie posiadających semaforów wyjazdowych. W wyjątkowych przypadkach, za zgodą naczelnego dyrektora okręgu kolei państwowych. można stosować sygnał zastępczy na posterunkach odgałęźnych nie posiadających semaforów wyjazdowych. ".

Mówię jak jest.

zolwik - kto Ciebie zatrudnił na tej kolei ;-)
_________________
konsument & modernizator
Ostatnio zmieniony przez obserwator 09-09-2013, 11:33, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-09-2013, 11:43   

w moich i nie tylko okolicach w "obiegu" jest określanie tych semaforów jako wyjazdowych
z kilku względów:
one informują cię jak wyjeżdżasz na szlak( tor zasadniczy czy w kierunku przeciwnym do zasadniczego)
przy rozkazie dyzurny pozwala ci przejechać koło semafora wskazującego s1 i WYJECHAĆ w kierunku....

przy obsłużeniu semafora "aktywowana" jest blokada liniowa ( jak przy semaforze wyjazdowym)

i jeszcze parę innych rzeczy by się znalazło. ale z papierami się kłócić nie będę ;p
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2673
Skąd: Chorzów
Wysłany: 09-09-2013, 12:12   

Oczywiście, nie uściśliłem tego ale sami doszliście jaka jest pełna sytuacja w tym miejscu. Faktycznie: jest to posterunek odgałęźny z kamieniołomu, warunki topograficzne nie pozwalają (to taka moja wizja ;p) że peron i rozjazd nie mogą stać inaczej niż stoją.

To ja skłaniam się ku sytuacji kiedy W4 stoi tuż przed semaforem, który stoi 100 m przed rozjazdem, czyli stoi w peronie. Nietypowa sytuacja i dobrze jej tak. Jest to przystanek osobowy na którym zatrzymuje się nawet nie każdy pociąg osobowy. A ten który się zatrzymuje jest dość krótki i nie sprawi problemów.
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
facebook.com/ZiemiaLodzka1985
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3920
Skąd: Opole

Wysłany: 09-09-2013, 12:16   

Jacek jest jeszcze opcja 100m od końca peronu.
 
 
 
obserwator
super user


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 118
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 09-09-2013, 12:37   

Swoją drogą w tym przypadku powinniśmy raczej mówić o posterunku bocznicowym, niż odgałęźnym, ponieważ przeczuwam, iż na torach dojazdowych do kopalni prowadzi się ruch na zasadach jak na bocznicy a nie na linii kolejowej ;-) Taka ciekawostka na boku nie mająca znaczenia dla problemu, którego dotyczy dyskusja.

BTW: Jacku, kłopotu zaoszczędziło by Ci skasowanie tych semaforów, oraz etatu w nastawni i urządzenie tam bocznicy szlakowej z napędem zwrotnicowym zamykanym na klucz. W4 stał by wtedy normalnie na końcu peronu :mrgreen:
_________________
konsument & modernizator
Ostatnio zmieniony przez obserwator 09-09-2013, 12:43, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2673
Skąd: Chorzów
Wysłany: 09-09-2013, 13:09   

Cytat:
Jacku, kłopotu zaoszczędziło by Ci skasowanie tych semaforów, oraz etatu w nastawni i urządzenie tam bocznicy szlakowej z napędem zwrotnicowym zamykanym na klucz


jako bezrobotny sprzeciwiam się redukcji etatów ;p

no ale może i masz rację, jest podobne miejsce jeszcze na mapie, (Żóf ty wiesz które), i tam właśnie Żółw proponował również redukcję etatu. Jesteście bezwzględnymi restrukturyzatorami. ;p

Ale kto wie czy właśnie nie zrobię tak jak mówicie.
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
facebook.com/ZiemiaLodzka1985
Ostatnio zmieniony przez Jacek 09-09-2013, 13:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 09-09-2013, 13:13   

mapa jeszcze nie wydana więc i linia jeszcze nie obsadzona ;p więc nikogo zwalniać nie będziemy ;p

a jak już to zrób przejazd strzeżony i ludzi tam przeniesiesz ;p
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
Alana 
znawca


Pomogła: 129 razy
Dołączyła: 16 Lut 2008
Posty: 2201
Skąd: Truj-miasto
Wysłany: 09-09-2013, 17:33   

Dac semafor 100m przed peronem i to peron a dokladniej koniec pociagu osobowego ktory sie tam zatrzymal potraktowac jako miejsce niebezpieczne.
_________________
MEOW!
 
 
 
obserwator
super user


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 118
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 09-09-2013, 18:22   

Ale po co tworzyć własne zmyślone pzepisy, skoro te PKP-owskie wyraźnie mówią, że w takim przypadku miejscem niebezpiecznym przed przystankiem osobowym jest wskaźnik W16 8-)
_________________
konsument & modernizator
 
 
 
Alana 
znawca


Pomogła: 129 razy
Dołączyła: 16 Lut 2008
Posty: 2201
Skąd: Truj-miasto
Wysłany: 09-09-2013, 18:31   

Robilam to w "instrukcje kolejowe w przykladach" wiec sprawdz jeszcze raz jak to wyglada. O W16 nic tam nie ma ale o 100m od konca peronu przy ktorym zatrzymuje sie osobowka jest.
_________________
MEOW!
 
 
 
obserwator
super user


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sty 2012
Posty: 118
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 09-09-2013, 18:37   

Masz rację Alana - w WTB-E10 jest zdanie oznajmujące, że miejscem niebezpiecznym jest: §7 ust. 5 pkt 3 "miejsce stałego zatrzymywania się końca pociągu (np. koniec krawędzi peronowej)." Więc jeżeli Jacek postanowi pozostawić tam semafory to ustawienie tego semafora wjazdowego na 100 m przed krawędzią peronu jest najlepszym wyjściem.

Tę informację o W16 jako miejscu niebezpiecznym zaczerpnąłem stąd: http://www.pod-semaforkiem.aplus.pl/sign_info.php - może to był wyciąg z przepisów, które już nie obowiązują?
_________________
konsument & modernizator
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2673
Skąd: Chorzów
Wysłany: 09-09-2013, 19:16   

Cytat:
Dac semafor 100m przed peronem i to peron a dokladniej koniec pociagu osobowego ktory sie tam zatrzymal potraktowac jako miejsce niebezpieczne.
- też brzmi dobrze, jak widać jest kilka wariantów poradzenia sobie z takim zgryzem..
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
facebook.com/ZiemiaLodzka1985
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 10-09-2013, 08:09   

obserwator napisał/a:
może to był wyciąg z przepisów, które już nie obowiązują?


Nie, to jest błąd rysunkowy. Skan pochodzi z jakiegoś podręcznika (oidp). Poprawnie ten fragment rysunku powinien wyglądać tak:



Czyli zachowujemy 100m od końca peronu, ewentualnie od wskaźnika W4 (nie W16) i to dla przeciwnego kierunku jazdy - o ile wypadnie wcześniej, niż koniec peronu (a nie musi!). W16 w żadnym wypadku nie jest "miejscem niebezpiecznym", bo i niby jak? To po prostu punkt, od którego należy zacząć hamować, żeby "wyrobić" się w peronie:-)
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
Ostatnio zmieniony przez RBach 10-09-2013, 08:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2673
Skąd: Chorzów
Wysłany: 10-09-2013, 12:06   

Cytat:
Jacek jest jeszcze opcja 100m od końca peronu.


- zaklepane, tak zrobię.

Czyli na razie bez reorganizacji zasobów ludzkich* na mapie. :)



*wstrętne kapitalistyczne określenie ;p
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
facebook.com/ZiemiaLodzka1985
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group