FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Nieprawdopodobne..... A jednak!
Autor Wiadomość
patrosmk
super user


Wiek: 25
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 138
Skąd: Władysławowo
Wysłany: 20-03-2016, 15:13   Nieprawdopodobne..... A jednak!

Wagony piętrowe serii Bhp obecnie przechodzą NR w Chojnicach(zespoły 515-516-517-518 oraz 241-242-243-244) - ujrzymy je w sezonie letnim na pociągu Regio "Tur" z Chojnic do Helu oraz na jednym obiegu Gdynia - Hel. Dodatkowo mają być sprowadzone Bohuny w ilości 6 sztuk. Maszyny jakimi dysponować będzie Oddział Pomorski to:
-SU42-508
-SU42-534
-SM42-349

Jeżeli do tego czasu NA silnika przejdzie SU42-533 to będą aż cztery maszyny. Dodatkowo naprawiane mają być: SU42-521 i 525.


Niestety najniższa SM42 jaka istnieje fizycznie(003) oczekuje już skreślenia ...
_________________
"Jedna wiara, jeden klub, Real Madryt aż po grób"
 
 
 
kamil300-00
nowy


Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 18
Skąd: Czersk
Wysłany: 20-03-2016, 15:19   

533 będzie jeździć niedługo silnik przywiozą :) Ale no cóż i znowu Pomorze będzie rządzić w kwestii składów :) tego lata przejeździmy setki km na kabinie :)
 
 
 
patrosmk
super user


Wiek: 25
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 138
Skąd: Władysławowo
Wysłany: 20-03-2016, 16:00   

kamil300-00 napisał/a:
533 będzie jeździć niedługo silnik przywiozą :) Ale no cóż i znowu Pomorze będzie rządzić w kwestii składów :) tego lata przejeździmy setki km na kabinie :)


W kwestii składów do niedawna rządziła Wielkopolska z wiadomych przyczyn.
_________________
"Jedna wiara, jeden klub, Real Madryt aż po grób"
 
 
 
kamil300-00
nowy


Pomógł: 1 raz
Wiek: 28
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 18
Skąd: Czersk
Wysłany: 20-03-2016, 20:26   

Od 24 Czerwca kolejowa reszta Polski może się schować Pomorze wraca do dawnych lat.
 
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 68 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2114
Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 20-03-2016, 20:49   

Powrót dwóch Bip i kilku wydelegowanych Bohunów ciężko nazwać powrotem do dawnych lat, niemniej miło że te zespoły wracają na szlak.
 
 
patrosmk
super user


Wiek: 25
Dołączył: 07 Kwi 2012
Posty: 138
Skąd: Władysławowo
Wysłany: 22-03-2016, 22:41   

kamil300-00 napisał/a:
Od 24 Czerwca kolejowa reszta Polski może się schować Pomorze wraca do dawnych lat.


Otóż nie. Powrót Bip i kilka Bohunów oraz 3 Bonanzy to nie powrót do dawnych lat. Względem składów i tak górować będzie PKP IC. Niemniej jednak żeby nie było to PR Gdynia będzie ostatnim zakładem w którym Bipy będą jeździć aż do emerytury :-)
_________________
"Jedna wiara, jeden klub, Real Madryt aż po grób"
 
 
 
rysztur
znawca



Pomógł: 71 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1063
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 22-03-2016, 22:57   

patrosmk napisał/a:
...Niemniej jednak żeby nie było to PR Gdynia będzie ostatnim zakładem w którym Bipy będą jeździć aż do emerytury :-)


Wiek emerytalny to one już dawno osiągnęły. Bieda PR Gdynia nie pozwala im na RIP w hucie. I z czego tu się cieszyć :?:
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 23-03-2016, 11:54   

Cytat:
Bieda PR Gdynia


Tylko że komuś, kto poza własnym podwórkiem nic nie widzi, pewnie umknęło, że PR Gdynia w zasadzie jako jedyny zakład w Polsce musi co roku sprostać ogromnej ilości turystów zmierzających na Mierzeję Helską. Nigdzie w Polsce kolej nie dociera tak blisko kurortów, nigdzie nie ma pojedynczej linii kolejowej, która łączy kilkanaście (sic!) miejscowości turystycznych! Nie da się tego załatwić zwiększoną częstotliwością kursowania pociągów (jednotor i dzielenie przepustowości z IC), więc trzeba nadganiać pojemnością. Jaki jeszcze zakład musi wystawić co sezon podwójną ilość pociągów? Jaki zakład może sobie pozwolić na utrzymywanie takiej rezerwy? Centrala ma to gdzieś, bo żaden zakład nie był dotąd w stanie wypożyczyć czegokolwiek Gdyni na wakacje, więc Gdynia (a raczej Chojnice) zmuszone były ratować się tym czym mają. Reszta Polski dawno temu posłała wagony na złom, bo nie potrzebowała ich. A i tak jednocześnie pomorski zakład znajduje się w czołówce jeśli chodzi o ilość posiadanych szynobusów. Albo raczej był do momentu przekazania części pojazdów do SKMT (co tylko pogarsza sprawę). Więc przy obecnych finansach i zasadach finansowania PRów te rozpadające się bipy to jedyne wyjście z sytuacji.

Przy okazji: jak biedne są w takim razie pozostałe zakłady PR, skoro nie mają do pożyczenia Gdyni nawet jednej sztuki czegokolwiek? Rezerwa taborowa na poziomie jednego pojazdu to śmiech na sali.
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
Kamil 
znawca
Miedziak ;]


Pomógł: 79 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2230
Skąd: Lubin/Katowice
Wysłany: 23-03-2016, 14:31   

Rysztur? Bieda PR Gdynia? Fajnie się gada nie znając realiów. Czym Ty chcesz obsłużyć Helską podczas sezonu wakacyjnego? Parą SZT, gdzie ludzie są wożeni jak w beczce śledzi? Było tyle Bohunów i gdzie je wcięło? One by świetnie by się nadawały na Helską. Ale co tam.. Lepiej iść po kosztach nie zapewniając rezerwy i w ten sposób denerwując potencjalnych pasażerów, Ty myślisz że ludzie będą chcieli podróżować pociągiem? Nic z tego, kolej ich nie odzyska.

Rumunia która ma zespoły piętrowe jakoś je zmodernizowała i jeżdżą. Tak to jest jak koleją zarządzają ludzie, którzy nie wiedzą nie mają elementarnego pojęcia jak zarządzać tym.

Idąc za ciosem. Czechy lub Słowacja, które są mniejsze od Polski, jakoś nie tną jak popadnie swojego taboru tylko wysyłają do napraw i rezerwa jest.
Ostatnio zmieniony przez Kamil 23-03-2016, 14:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 68 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2114
Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 23-03-2016, 15:51   

Określenie "bieda" w stosunku do PR Gdynia wzięło się z racji braku nowych EZT i ciągła jazda na ledwo żyjących kiblach bądź zmodernizowanych do standardu AL czy innego. Ale to wciąż są kible gdzie w każdym ościennym województwie mamy nowy tabor w postaci Elfów bądź Impulsów. Dwóch jednostek Impuls dla SKMT nie liczę...

Na linii helskiej już były prowadzone różne eksperymenty w sezonie letnim które kończyły się tak samo - natychmiastowy powrót zespołów Bhp, czasem jeszcze z jakąś doczepą typu przedziałowa klasa bądź bonanza. Dwa SZT przedzielone bonanzą niestety się nie sprawdzają. Tak więc jedyne co pozostaje puszczać NA Hel to zespoły Bhp.

No jest jeszcze opcja z poszerzeniem drogi wojewódzkiej i wyprowadzenie jej w eskę zaraz za Władysławowem i wpięcie w OPAT ale na to bym nie liczył w przeciągu 50 czy 100 lat o ile w ogóle :D
 
 
D_M
zaawansowany



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 939
Skąd: Jastrzębie
Wysłany: 23-03-2016, 16:25   

Rysztur ma rację z tą biedą w pomorskim oddziale PR. Z drugiej strony niedawno była informacja, że za remont 1 EN57 chcą wydać 9 mln: http://www.dziennikbaltyc...ociagu,9423062/ :lol:
Koleje Mazowieckie za 12 pięcioczłonowych Impulsów 45WE zapłaciły 257 mln - ok 21 mln za sztukę.

Jakoś KM stać na zestawienie pociągów sezonowych - "Słonecznego" z Warszawy do Ustki http://rail.phototrans.eu...X_P160_DC_.html Czyli posiadają rezerwy taboru i to w sezonie, bo mają kilkadziesiąt nowoczesnych wagonów piętrowych bombardiera: http://www.bautzen.cal.pl/twindexx.html i pesy: http://www.bautzen.cal.pl/316B.html wraz z nowoczesnymi lokomotywami.

Dobrze że na helskiej będą wagony piętrowe, bo na tej linii są bardzo krótkie perony, np. Jastarnia Wczasy ma peron o długości zaledwie 135 metrów.

Bardzo duże rezerwy taboru to mają České Dráhy, wystarczy sobie przypomnieć od kogo PKP IC wypożyczył wagony w sezonie ubiegłego roku.
_________________
TRS2006 EK build 3092, TC 3323, TS2010 49933, TS12 49922
Mapka Kaczyce-Manowce dostępna w archiwum TrainzMaps
 
 
 
rysztur
znawca



Pomógł: 71 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1063
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23-03-2016, 17:03   

Uderz w stół...
No, na pewno podróżni rzucą się w sezonie do Bhp'ów i innego tałatajstwa z uśmiechem na ustach, będą zadowoleni z zaduchu i smrodu z kibli. Jak nic innego nie będą mieli do dyspozycji to tym szajsem pojadą.
Ja nie oceniam sposobu zarządzania, który do takiego stanu doprowadził. Mówię, że wolałbym jeździć na Hel Impulsem czy Elfem, albo z Chojnic Linkiem. To, że jeżdżą rupiecie a nie tabor współczesny jest wynikiem biedy. Koniec kropka, tyle w temacie
Ostatnio zmieniony przez rysztur 23-03-2016, 17:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 68 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2114
Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 23-03-2016, 17:33   

Jak załatwisz pociągnięcie druta z Redy na Hel to będziesz mógł jeździć Impulsami, Elfami, Stadlerami, może załapiesz się nawet na pendola kolejnej generacji :)

Helska to linia bez druta, mają puszczać 5xSA138 żebyś miał nowocześnie i żeby się ludzie raczej pomieścili?
 
 
rysztur
znawca



Pomógł: 71 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1063
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23-03-2016, 17:49   

Pawel_15 napisał/a:
Jak załatwisz pociągnięcie druta z Redy na Hel to będziesz mógł jeździć Impulsami, Elfami, Stadlerami, może załapiesz się nawet na pendola kolejnej generacji :)

Helska to linia bez druta, mają puszczać 5xSA138 żebyś miał nowocześnie i żeby się ludzie raczej pomieścili?


Gila mnie to, czy tam jest drut, czy go niema. To nie jest mój problem, moim problemem jest oferowany przez PR do wykonywania przewozu przerdzewiały Bhp z bonanzą. W ten sposób tracą pasażerów, w tym mnie. Dla mnie może w sezonie jeździć SA138 co 10 minut. To, że nie ma nowoczesnego taboru dostosowanego do realiów linii kolejowej w wystarczających ilościach, jest wynikiem biedy PR Gdynia (nie wnikam skutkiem jakich mądrych decyzji, PR Gdynia jest w takiej kondycji finansowaej).
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 68 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2114
Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 23-03-2016, 18:07   

Zawsze uważałem że jestem ostatnim betonem na tym forum ale widzę że jednak nie.
SA138 (To jest NEWAG!) nie może jeździć co 10 minut gdyż nie pozwala na to przepustowość linii. To też jest wina PR Gdynia? O jakim braku taboru dostosowanego do realiów linii kolejowej piszesz? Nic lepszego zwyczajnie nie ma. To też jest wina PR Gdynia? Uczepiłeś się tego PR Gdynia jak rzep psiego ogona i nie dasz sobie wytłumaczyć że nic lepszego na tę chwilę na tę nudną linię nie ma? Po co bieda PR Gdynia ma kupować za grube miliony wagony czy SZT które będą wykorzystywane przez 3 miesiące w roku? Wypierdzielą kupę kasy w coś co będzie przez 9 miesięcy albo stało w krzakach i czekało na kolejny sezon albo będzie wykorzystywane w stopniu znikomym. Wszystko po to żebyś miał luksusowe warunki przez parędziesiąt minut jazdy? Ech...
 
 
rysztur
znawca



Pomógł: 71 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1063
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23-03-2016, 18:46   

Pawel_15 napisał/a:
Zawsze uważałem że jestem ostatnim betonem na tym forum ale widzę że jednak nie.
SA138 (To jest NEWAG!) nie może jeździć co 10 minut gdyż nie pozwala na to przepustowość linii. To też jest wina PR Gdynia? O jakim braku taboru dostosowanego do realiów linii kolejowej piszesz? Nic lepszego zwyczajnie nie ma. To też jest wina PR Gdynia? Uczepiłeś się tego PR Gdynia jak rzep psiego ogona i nie dasz sobie wytłumaczyć że nic lepszego na tę chwilę na tę nudną linię nie ma? Po co bieda PR Gdynia ma kupować za grube miliony wagony czy SZT które będą wykorzystywane przez 3 miesiące w roku? Wypierdzielą kupę kasy w coś co będzie przez 9 miesięcy albo stało w krzakach i czekało na kolejny sezon albo będzie wykorzystywane w stopniu znikomym. Wszystko po to żebyś miał luksusowe warunki przez parędziesiąt minut jazdy? Ech...


Bo podstawą działalności spółki (jak sama nazwa wskazuje) jest REGIONALNY PRZEWÓZ PASAŻERÓW. A jak chcą to realizować nie mając taboru? Oferują przewóz, chcą zdobyć klienta, to niech zaoferują mu odpowiedni standard podróży. Mnie nie interesują ich problemy, mnie interesuje, żeby dojechać na Hel w warunkach jakie oferuje Pendolino, gdy się z niego przesiądę. Krótkie perony? To trzeba je przebudować/wydłużyć albo zakupić/wydzierżawić pojazd dostosowany do ich długości (nowe piętrusy) albo szynobusy w ilości zaspokajającej potrzeby przewozowe. Tabor dostosowany do realiów linii jest, ale nie jest on własnością PR.
Zamiast inwestować w nowe oni remontują stare złomy!!!
Może słuchałeś jaki zachwyt wyrażali pasażerowie ICC dwa lata temu jak zabrakło lokomotyw spalinowych do prowadzenia pociągów na Hel? A to przecież tylko parędziesiąt minut, byli bardzo szczęśliwi i zadowoleni z tego co przeżyli.
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 68 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2114
Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 23-03-2016, 18:55   

To jak chcesz jechać wygodnie jak książę lord to proponuję albo jechać blachosmrodem albo czekać jak Arriva puści MRD z Bydgoszczy na Hel. Zresztą Twoje problemy to nie problemy PR Gdynia. Oni znajdą chętnych na Hel nawet gdyby mieli ich wozić ryflakami :)

Swoją drogą jestem ciekaw co PR Bydgoszcz może wystawić za tabor w palącej sytuacji. Coś takiego jak PR Bydgoszcz jeszcze istnieje? Jakim taborem dysponujecie? Stare kible od innych województw? :D
 
 
rysztur
znawca



Pomógł: 71 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1063
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 23-03-2016, 19:00   

Pociągiem nie jechałem już z 10 lat, wolę swoją Vectrę, oferuje mi wszelkie luksusy na które mnie dziś stać. A swoją drogą Arriva skutecznie zmieniła myślenie zarządu PR Bydgoszcz, tej zmiany podejścia do pasażera brakuje w Gdyni.
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3920
Skąd: Opole
Wysłany: 23-03-2016, 20:01   

Drodzy ludkowie, po co to zacietrzewienie. Chcecie leczyć skutki zamiast przyczynę tej choroby. Cały problem sprowadza się do tego, że po zmianie ustroju w tym kraju stwierdzono, że kolej to zabytek i relikt betonu rodem z głębokiego PRL-u. Wtedy czym prędzej potworzono pierdylion spółek, żeby było nowocześnie i kapitalistycznie. Nie ważne, że i tak państwowe, ważne że były nowe stołki dla rodziny i znajomych królika, i w nazwie była SA.
O ile ruch z utworzeniem CARGO czyli przewozy towarowe był dobry, o tyle z częścią pasażerską wyszła kich. Ktoś sobie na górze wykombinował, że trzeba wykazać się zyskami i wydzielił dwie spółki do obsługi pasażerów. To co przynosi straty ( wg mnie pozorne) wpakowano na samorządy i ich finanse, a to lepsze zapakowano do IC. W całym tym myśleniu były przed oczami rubryczki: zyski, straty. Pasażer w tym układzie mało ważny, podejrzewam nawet, że jak by go nie było, to władza byłaby szczęśliwa.
Teraz to co jest, to pokłosie tamtych decyzji. Nie mamy taboru w wystarczającej ilości nie wspominając o rezerwie na okresy wzmożonego ruchu pasażerskiego. Swoją drogą ciekaw jestem jak będzie w czasie ŚDM w Krakowie. Pasażer dostanie drezynę na pedały co by dojechać do celu pielgrzymki?
Gdyby przewozy pasażerskie były jedną firmą, a wojewodowie którzy lubią się bawić kolejką za pieniądze podatników sytuacja wyglądała by inaczej. Jako przykład proszę zobaczyć jak wygląda sytuacja na trasie Opole-Częstochowa. Regio bezpośredniego nie ma, stacje są, odnowione za ciężką kasę, pasażerowie również i co z tego. Tak więc problem nie sprowadza się do tylko jednej linii ale do polityki przewozów pasażerskich w wymiarze regionalnym, a w zasadzie jej braku.
Ostatnio zmieniony przez ryszard 23-03-2016, 20:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 50 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 894
Skąd: Sierpc
Wysłany: 23-03-2016, 21:28   

ryszard napisał/a:
Gdyby przewozy pasażerskie były jedną firmą, a wojewodowie którzy lubią się bawić kolejką za pieniądze podatników sytuacja wyglądała by inaczej.

Gdyby wszystko było prywatne to 99 % problemów by zniknęło z dnia na dzień, a niemożliwe stałoby się nagle rzeczywistością.
 
 
UAZ 
znawca
Automatyk



Pomógł: 54 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 1617
Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 23-03-2016, 23:21   

Prywatyzacja z definicji nierentownych połączeń pasażerskich? Nastawienie przewoźnika pod maksymalne wykorzystanie dotacji? Już widzę te cięcia na lokalkach... Dziękuję, postoję. Polecam przeanalizować prywatyzację British Rail a później wysuwać teorie o magicznej zmianie z dnia na dzień.

Co jak co, ale kolej powinna być spójnym, państwowym organizmem. Są dziedziny gospodarki, które mają służyć społeczeństwu, a nie bezwzględnie generować przychód. Może i jestem socjalistycznym dinozaurem, ale porządek w pewnych dziedzinach musi być.
_________________
Jaka praca dziś, taka Polska jutro!
 
 
 
bartecki
super user


Wiek: 50
Dołączył: 20 Mar 2014
Posty: 111
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 24-03-2016, 06:36   

Dopóki buło PKP a nie sa to buło ok.W jakich warunkach się podróżowało to każdy wie ale się do celu dojeżdżało a dzisiaj połączenia się tnie,linie likwiduje ect.Proszę zobaczyć szanowni maruderzy jak funkcjonuje kolej ĆD,DB.Sami wyciągnijcie wnioski.
 
 
 
Pafawag 
user



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 51
Skąd: Polska
Wysłany: 24-03-2016, 08:52   

@bartecki zobacz ilu prywatnych przewoźników jeździ w Niemczech (i ta liczba ciągle rośnie): http://images.zeit.de/leb...23-thickbox.jpg
Więc DB nie jest dobrym przykładem.
Ostatnio zmieniony przez Pafawag 24-03-2016, 08:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group