UWAGA!!
Animujemy wyłącznie obiekty dummy, nie elemnty składowe animacji.
UWAGA 2!!
Wszystkie elementy animowane muszą być zorientowane do świata (Align to world) w widoku Top, jeśli jest inaczej traktujemy je opcją ResetXForm. Obiekty dummy wstawiamy TYLKO I WYŁĄCZNIE w widoku Top, to zapewni prawidłowe ich zorientowanie.
No to zaczynamy. Otwieramy nasz plik z wózka i ...
1/ Na początku ustawiamy animację na 30 klatek: zakładka Time configuration (1) sekcja Animation wpisujemy w Length 29 (2) resztę wypełni z automatu
2/ wstawiamy dummy (widok Top) o współrzędnych środka wózka (tu x-0, y-0, z-0) i nazywamy go, pamiętając o poprzedzeniu go przedrostkiem b.r. wymaganym przez silnik gry (tu b.r.base),
3/ wstawiamy dummy o współrzędnych środka osi obrotu elementów ruchomych (kół) i nazywamy go (tu b.r.os)
UWAGA 3!!!
Sprawdzamy czy na pasku animacji jest 29 klatek a wskaźnik klatki leży na klatce zerowej.
4/ przypisujemy prędkość kątową obrotu dummy osi: zakładka Motion - Assign Controler - Rotation Oś X wybieramy Float Expression i w nowootwartym oknie w polu Expression wpisujemy 360*sin(NT) i zamykamy okno.
5/ Kopiujemy ten dummy dla wszystkich osi w wózku (zachowuje on przypisaną animację obrotu) i ustawiamy go w osi obrotu pozostalych zestawów kołowych (najlepiej opcją Allign)
6/ Linkujemy zestaw kołowy do opowieniego dummy osi obrotu.
Po włączeniu animacji dummy zestawów kołowych wraz z kołami powinny się kręcić.
7/ Linkujemy wszystkie dummy (b.r.os, b.r.oso1, itp) do dummy b.r.base
8/ wszystkie pozostałe elementy wózka linkujemy do dummy b.r.base
Po wykonaniu czynności z pkt. 6 do 8 otrzymamy taki wygląd w oknie Select From Scene
Poprawność linkowania sprawdzamy poprzez przesunięci b.r.base, wszytkie elementy wózka muszą się przemieścić zgodnie z ruchem b.r.base
9/ eksportujemy animację do gry pamiętając o prawidłowym nazewnictwie: bogey.im i anim.kin. To zapewni nam prawidłowe rozpoznanie przez grę configu wózka.
W 3ds maksie eksporter nazywa plik animacji *.kin tak samo jak nazwa pliku *.im, więc należy ją zminić na anim.kin.
10/ Tworzymy config wózka pamietając o wpisaniu długości drogi pokonywanej w czasie jednego obrotu koła (2*Π*r) w parametrze animdinst.
Folder zawierający wszystkie wymagane składniki wrzucamy do otwartego okna CM i cieszymy sie nowym dodatkiem.
Pomógł: 34 razy Wiek: 29 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 826 Skąd: Brzozów
Wysłany: 03-07-2016, 16:56
Fajnie że zrobiłeś ten poradnik, jednak nie rozumiem po co dublować temat, który został (moim zdaniem) lepiej opracowany. Oczywiście chodzi o poradnik VCDRN.
_________________ A polski hip hop wszedł i wyszedł...
Fajnie że zrobiłeś ten poradnik, jednak nie rozumiem po co dublować temat, który został (moim zdaniem) lepiej opracowany. Oczywiście chodzi o poradnik VCDRN.
Wybierz sobie opcje:
1/ nie wiedziałem, że taki poradnik już istnieje,
2/ chciałem pomóc innym zainteresowanym tematem,
3/ jestem narcystą i chciałem mieć swoje pięc minut,
UAZ napisał/a:
Rysztur, machnąłbyś za jednym zamachem poradnik jak zrobić łopatologicznie ,,wózek" do czajnika, przyda się z pewnością
No właśnie tak, jak wyżej .
Jeżeli chodzi Ci o napędowy to dodajesz pozostałe bajery i jest git. Jak opracuję wyślę Ci na PW, szkoda zaśmiecać forum dla jednej osoby.
Pomógł: 34 razy Wiek: 29 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 826 Skąd: Brzozów
Wysłany: 04-07-2016, 12:12
Ryszturze, nie obrażaj się :) Po prostu nie przyjąłem do wiadomości, że będąc na tym forum już dość długo nie wiesz o istnieniu poradnika VCDRN i nie przeglądnąłeś przypiętych tematów w dziale 3D - stąd mój post.
Cieszę się że chcesz robić poradniki, tylko moja rada jest taka, żebyś pisał to jeszcze bardziej łopatologicznie. Przeglądnij poradnik VCDRN to zobaczysz o czym mówię. Krok po kroku, nie omijając niczego, co dla Ciebie jest oczywiste.
Poradnik o który prosi Cie UAZ na pewno się przyda, bo takowego nie ma, więc śmiało publikuj.
_________________ A polski hip hop wszedł i wyszedł...
Rysztur. Shaggy ma rację. Trochę bardziej łopatologicznie. Jak ktoś dłubał trochę w gmaxie głównie montując domki i dokładając proste punty typu a.name, ale nie miał wcześniej do czynienia z animacją, jak ja na przykład, to będzie miał z tym poradnikiem problem, bo trzeba znaleźć inny poradnik wypełniający nieścisłości twojego. Bo tak:
1. Pierwszy punkt ok. Chyba jedyny który ogarnąłem
2. Drugi, trzeci punkt. Co to u licha jest dummy?
3. Nie wiem co to jest dummy, więc dalsza część tutorialu już jest dla mnie bezużyteczna. Wygoglowanie tylko pogarsza sprawę
4. Punkt 5, gdzie jest opcja Align?
5. Dalej już tylko mogę złapać się za głowę, kosmos :D
Także rozumiesz o co chodzi? Trochę zbyt lakonicznie.
Aby nie zakładać nowego wątku, kontynuuję tutaj.
Przy okazji robienia pantografu do EU04, zrobiłem tutka: Jak wykonać animacje pantografu.
Zainteresowanych zapraszam do pobierania.
http://hostuje.net/file.p...abe2fb91928db56
Starałem się łopatologicznie, w przypadku niejasności pytajcie tu.
Ostatnio zmieniony przez rysztur 23-09-2016, 22:05, w całości zmieniany 1 raz
W nawiązaniu do tego, co napisałem wczoraj, tą metodą animuję napęd parowozów, tu trzycylindrowy Ty1:
tak to wygląda w pracy
http://www.dailymotion.com/video/x4uj6gc
Pomógł: 34 razy Wiek: 29 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 826 Skąd: Brzozów
Wysłany: 27-09-2016, 01:31
Fajnie napisane aczkolwiek trochę chaotycznie :) Po za tym, jak ktoś wie jak zrobić animacje kół (wcześniejszy Twój poradnik + vcdrn) to powinien sobie spokojnie poradzić z tymi informacjami, bo wydaje mi się że wszystko to co trzeba, jest napisane. W skrócie - dobra robota! Dzięki że posłuchałeś mojego wcześniejszego ględzenia :D
A z propozycji, to może byś pomyślał o filmie? Prosty filmik, bez opisów, to co przedstawiłeś w poradniku.
A druga propozycja to taka, żebyś ten poradnik komuś władował na strone, może nawet tutaj na ptt się uda, bo szkoda żeby to przepadło.
_________________ A polski hip hop wszedł i wyszedł...
Miło, że ktoś to zauważył . Shaggy, co według Ciebie, trzeba by poprawić? Co masz na myśli mówiąc o chaosie? Pytam, bo może faktycznie coś jest niejasne. Myślę, że w miarę logicznie jedno wynika z drugiego.
Co do animacji wózka parowozu jest jeszcze jeden myk o którym nie pisałem...
Pomógł: 34 razy Wiek: 29 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 826 Skąd: Brzozów
Wysłany: 27-09-2016, 21:35
Chodzi mi o ilość tekstu w niektórych miejscach ale w sumie to norma, jak na poradnik tekstowy.
W każdym razie, tak jak pisałem, jak dasz rade to zrób filmik na podstawie poradnika - po prostu krok po kroku to co jest na obrazkach, bez opisu i tak dalej i wydaje mi się że będzie już bardzo dobrze wszystko wyjaśnione :)
A zauważyć zauważyłem, bo to kawał dobrej roboty :)
_________________ A polski hip hop wszedł i wyszedł...
Ostatnio zmieniony przez Shaggy 27-09-2016, 21:36, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach