FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Nachylenie torów
Autor Wiadomość
Peeet2005 
trainz



Pomógł: 6 razy
Wiek: 57
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 303
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-10-2017, 22:15   Nachylenie torów

Witam!

Tak gwoli ciekawości chciałbym spytać fachowców jakie największe nachylenie torów można spotkać na polskiej sieci kolejowej? Ewentualnie jakie największe można stosować bez dodatkowej szyny zębatej wewnątrz torowiska?
Ciekawi mnie ta sprawa, bo nie chciałbym przy budowie jakiejś trasy stosować niedopuszczalnych nachyleń, a nie żyjemy przecież w Szwajcarii, gdzie czasem nie ma innej możliwości. Jak dotąd to staram się nie przekraczać 3%, choć i to już mi się wydaje dość strome.
Jak to wygląda w praktyce ?
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 211 razy
Wiek: 29
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 4793
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-10-2017, 22:31   

Graniczna wartość przyczepności koła do szyny występuje przy pochyleniu terenu około 80-90 promili. Przy pochyleniach większych od tej wartości konieczne jest zastosowanie napędu zębatego.
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT http://sdrv.ms/MO7RX9
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 91 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3299
Skąd: Opole

Wysłany: 09-10-2017, 08:46   

Linie magistralne i I-rzędne- 6promili
linie II-rzędne- 10 promili
znaczenia miejscowego albo lokalne-20 promili
Przy niekorzystnych warunkach terenowych pochylenie można zwiększyć w
poszczególnych kategoriach linii o 20 %. Max pochylenie w Polsce na ostatnich kilkuset metrach przed stacją w Karpaczu jest 47,8 promila.
Odnośnie torów na stacjach, to największe dopuszczalne pochylenie torów stacyjnych (z wyjątkiem torów na górkach rozrządowych):
tory na których przewidziane jest odstawianie taboru bez pojazdu trakcyjnego - 0.5 promili (wyjątkowo 1.5)
tory bez przewidywanego postoju taboru bez pojazdu trakcyjnego - 25 promili
tory komunikacyjne przeznaczone wyłącznie dla ruchu lokomotyw luzem - 60 promili
przepisy zalecają, aby różnica pochyleń nie przekraczała 10 promili, a długość ciągłych pochyleń nie była mniejsza niż 250m na liniach pierwszorzędnych, 120m na drugorzędnych i 85m na liniach miejscowego znaczenia
 
 
 
Peeet2005 
trainz



Pomógł: 6 razy
Wiek: 57
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 303
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-10-2017, 16:29   

:-D Serdecznie dziękuję za info!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group