FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Gmax czyli Tory, a Alpha...
Autor Wiadomość
Grabka
user



Pomógł: 1 raz
Wiek: 17
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 91
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 13-10-2017, 18:37   Gmax czyli Tory, a Alpha...

Witam otóż jak zawsze mam problem :-P Dzisiaj przychodzi walka z Alphą, a dokładniej jej brakiem wraz z texturą :-/ W Gamx Wszystko pięknie wygląda:

Za to po exporcie do TRS dzieje się ,,Czarna Magia™". Cały tor jest biały...


Tutaj podrzucam tor w wersji do trs: https://www.dropbox.com/s...2%2001.rar?dl=0

Wie ktoś o co może chodzić? Jak to naprawić?
A i jak rozpocząłem wątek to od razu się spytam> Jeśli mam np. kozioł oporowy/płyty przejazdowe. Czy trzeba tam jakiś tam punk podczepienia dodać, bo szukałem w poradniku Trainz Content Creator i nic nie znalazłem.
_________________
https://www.facebook.com/.../?ref=bookmarks
W przerwie od gier robię Repainty :)
Ostatnio zmieniony przez Grabka 13-10-2017, 18:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
rysztur
zaawansowany


Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 691
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13-10-2017, 19:07   

Trainz nie zgłasza błędów po zatwierdzeniu dodatku w CMP?
 
 
Grabka
user



Pomógł: 1 raz
Wiek: 17
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 91
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 13-10-2017, 19:37   

rysztur napisał/a:
Trainz nie zgłasza błędów po zatwierdzeniu dodatku w CMP?

Właśnie nie...
_________________
https://www.facebook.com/.../?ref=bookmarks
W przerwie od gier robię Repainty :)
 
 
 
rysztur
zaawansowany


Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 691
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14-10-2017, 07:15   

Sprawdź czy:
masz prawidłową nazwę np. textury. m.onetex (w Gmaksie)
plik textury z alfa 32bit lub dwa pliki textury i alfy w folderze dodatku po eksporcie
w pliku *.textury. txt masz odwołanie alfa=plik zawierający alfę
Gdzieś tu leży błąd.
Ostatnio zmieniony przez rysztur 14-10-2017, 07:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Kanclerz
znawca
motorniczy



Pomógł: 29 razy
Wiek: 26
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1587
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 14-10-2017, 10:59   

Albo alfa nie ma 32bit albo przypadkiem tex ma np. 256x257 (ten jeden piksel nie przeszkodzi gmaxowi ale w TRS już tak). Alfa powinna być w "dziale" Opacity, a zwykła tex w Diffuse Color.
 
 
 
Grabka
user



Pomógł: 1 raz
Wiek: 17
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 91
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 14-10-2017, 14:40   

Niby jest wszystko dobrze. Ale nwm czemu nie ma dwóch plików .txt po exporcie.


Model z texturami do Gmax: https://www.dropbox.com/s...nd_tex.rar?dl=0
_________________
https://www.facebook.com/.../?ref=bookmarks
W przerwie od gier robię Repainty :)
 
 
 
rysztur
zaawansowany


Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 691
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 14-10-2017, 16:11   

Nie masz prawidłowej nazwy pliku tekstury w polu Name, powinna być np: textury.m.onetex. Tego wymaga Trainz.
 
 
Grabka
user



Pomógł: 1 raz
Wiek: 17
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 91
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 14-10-2017, 17:59   

rysztur napisał/a:
Nie masz prawidłowej nazwy pliku tekstury w polu Name, powinna być np: textury.m.onetex. Tego wymaga Trainz.

Dzięki Rysztur ;-) Pomogło wystarczyło zmienić nazwe na mstand_tex. Taki mały szczegół, a takie problemy.
_________________
https://www.facebook.com/.../?ref=bookmarks
W przerwie od gier robię Repainty :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group