W jakimś sensie chciałbym nawiązać do podjazdów wziętych z rzeczywistych linii i niedoskonałości gry. W swojej mapie zrobionej w Hogu - czyli odwzorowującej rzeczywiste wysokości, powstał podjazd między stacjami Ciasna i Sieraków Sląski. w czasie zabawy Taborem Adamstana z bruttem 3200 byk nie dawał rady dojechać do Sierakowa. W rzeczywistości wyjeżdżając Z Lublińca jadąc 51 km z prędkością 60 km/h (szlakowa prędkość z lat 80-tych) tylko w niektórych miejscach trzeba było "ciągnąć" żeby pociąg nie zwalniał za bardzo. Generalnie jedzie się po spadku.
I teraz:
- czy gra realnie odwzorowuje siły ciężkości czy bezwładności mas wirtualnych pociągów?
- lub czy siły ciągu lokomotyw realnie odwzorowują uciąg jakim dysponują ich realne odpowiedniki?
Inaczej mówiąc czy wyjeżdżając taborem z gry na realne szlaki lokomotywy będą mogły prowadzić prawdziwe pociągi z ich bruttem. siłą bezwładności, pędem czy innymi warunkami lokalnymi.
Może wymagamy trochę za dużo od gry wyciskając z jej możliwości więcej niż 150% normy
Siły pociągowe w moich lokomotywach są realne. Natomiast wbudowane silniki wagonów mają bardzo duże opory ruchu - moim zdaniem znacznie zawyżone. Ponadto są one cały czas nieco przyhamowane, bo wymagają chyba 6.3atm w przewodzie do wyluzowania - ale akurat to nie robi takiej róznicy, bo hamulce z kolei są w nich bardzo słabe. Tak więc w praktyce prowadząc ciężki skład towarowy na wbudowanych enginespecach z jednej strony mamy utrudnione rozpędzanie z powodu zawyżonych oporów toczenia, a z drugiej - hamujemy praktycznie samym lokiem.
A co by było, gdyba loki ADHD miały ciśnienie w PG równe temu z gry? W grze przeładowanie raczej nie grozi , a uprościłoby współpracę z taborem na domyślnym silniku.
Takie pytanie laika...
Proponuję raczej podpiąć mój silnik pod wagony Tak naprawdę tym wbudowanym hamowanie nie robi różnicy, bo mają brake-ratio wpisane bodajże 1000, gdzie loki domyślnie mają 55000, czyli praktycznie i tak nie hamują One chyba te hamulce mają tylko po to, żeby nie zbiegały luzem :P
Cześć. Nie mogąc dokończyć odcinka Dziewięcierz-Werchrata przerzuciłem się na kolejny. Werchrata jest położona w miejscu z ciekawym terenem. Stacja za czasów świetności była dużym punktem przeładunkowym. Odbywał się także ruch pasażerski, który trwa nadal. Aktualnie ruch graniczny jest bardzo mały. Posiada ona tory szerokie oraz normalne, oraz także punkt załadunkowy węgla dla pociągów ukraińskich. Od strony granicy państwa znajduje się rampa aby przeładowywać ze składu polskiego na ukraiński lub na odwrót. Generalnie jest to póki co najciekawsza stacja jaką zrobiłem na tej mapie (Bełżec jest chyba nieco większy, ale jeszcze się nie zabieram za jego budowę, także nic nie sprawdzałem). Natomiast Siedliska stały się przystankiem na linii 101, ponieważ zaistniała konieczność budowy torów na odcinku Werchrata - Hrebenne. Powodem była zmiana granic państwa w 1945r. Zapraszam na screeny
Wyjazd z Werchraty:
Linia 101 odbija w lewo natomiast tor prawy prowadzi do granicy z Ukrainą:
Tuż przy granicy (wieś Prusie):
Wjeżdżamy w las, który ciągnie się aż do Siedlisk:
W tym dokładnie miejscu mamy granicę województwa Lubelskiego i Podkarpackiego:
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Kwi 2017 Posty: 104 Skąd: Ostrowiec Św. Ow/Ow1
Wysłany: 08-01-2018, 23:14
Powiem tak: Masz bardzo fajny styl, pięknie wszystko wygląda, lecz nie używaj tych nie wiadomo jakiś drzew. Mówię o tych dziwakach jak na tym skrinie: http://trainzimage.pl/image/5M1 (chodzi mi o to coś po prawej).
Chyba trochę przesadziłeś z kwiatami, kolory aż kują mnie w oczy. Spróbuj używać ciemniejszych kolorów, lub lepiej je komponuj (?)
http://trainzimage.pl/image/5Ml dziwnie wyglądą jak jest raz ciemny raz jaskrawy.
Na koniec porób trochę górek w lasach, żeby nie był taki płaski i zamień podsypy na całe z trawy.
Nie używaj tych nie wiadomo jakiś drzew. Mówię o tych dziwakach jak na tym skrinie: http://trainzimage.pl/image/5M1 (chodzi mi o to coś po prawej). Chyba trochę przesadziłeś z kwiatami, kolory aż kują mnie w oczy. Spróbuj używać ciemniejszych kolorów, lub lepiej je komponuj (?)
Drzewa, krzaki JVC. Mają taki mankament, że z daleka wyglądają dość dziwnie, ale z bliska prezentują się całkiem dobrze (jak dla mnie). To samo tyczy się trawy. Aktualnie używam takiej. która ma bardzo małą odległość rysowania i pojawia się kilka metrów przed pociągiem co stwarza bardzo zły efekt (oczywiście idzie do wymiany) O rośliny i tak nie trzeba się martwić bo całą mapę po ukończeniu czeka potężna optymalizacja więc dużo pójdzie do usunięcia lub na podmianę
Bob napisał/a:
http://trainzimage.pl/image/5Ml dziwnie wygląda jak jest raz ciemny raz jaskrawy.
To własnie mankament tych roślin o którym mówiłem, widać też jak trawa jest krótko rysowana przez grę
Bob napisał/a:
Na koniec porób trochę górek w lasach, żeby nie był taki płaski i zamień podsypy na całe z trawy.
Wszystkie upiększania itp zacznę po zakończeniu budowy mapy. Czeka także teksturowanie gdzieniegdzie. A co do nasypów jak znajdę jakieś odpowiednie to zostaną wymienione
http://trainzimage.pl/image/5MF
http://trainzimage.pl/image/5MS
Pewny jesteś tego asfaltu na przejeździe? Na drugim chyba brakuje płyt przejazdowych.
Ta gra potrafi wpływać na kreatywność twórcy Dlaczego? Zastosowałem tutaj asfalt, ponieważ tor w tym miejscu jest bardzo pochylony. Więc ułożone płyty tworzyły bardzo nieetyczne schodki, także usiałem jakoś je zastąpić. Padło na asfalt.
W przypadku drugiego screena brak płyt nie jest błędem. W tamtym miejscu jest "dziki" przejazd. Zastanawiałem się czy go robić, a że chcę zrobić mapę jak najbardziej szczegółowo nie mogłem go sobie odpuścić
Mam pytanie odnośnie sygnałów na semaforach powtarzających. Jeśli na semaforze jest podany sygnał Ms2 to na semaforze powtarzającym co powinno być wyświetlane? Pomarańczowe+białe światło, samo białe czy zielone+białe?
Dzięki już wszystko jasne. Pytam bo gdzieś widziałem zdjęcie gdzie na semaforze powtarzającym świeciło się tylko białe światło. Najwyraźniej był jakiś problem z pozostałymi światłami. "Pomógł" dla Ciebie
Cześć, przed Wami odcinek Oleszyce-Lubaczów. Trasa najbardziej zwlekana, która mimo tego, że kilka razy brałem się za nią z zamiarem ukończenia dopiero teraz jest w stanie godnym prezentacji. Relację zaczynamy od okolic Oleszyc, ponieważ samo miasto nie jest jeszcze ukończone. Owa stacja jest początkiem jak i końcem mapy. Przy prezentacji kolejnego odcinka myślę, że dorzucę screeny z zakończonej budowy miasta. Co do Lubaczowa, miasto zostało kompletnie ukończone. Tak jak wcześniej wspomniałem zaczynamy od Oleszyc w stronę Lubaczowa:
Na drugim screenie wieś Hurcze
Widok na miasto oraz most, który prawdopodobnie został już wyremontowany:
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 106 Skąd: Tarnów
Wysłany: 23-03-2018, 18:24
Obserwuję temat od dłuższego czasu i linia prezentuje się ciekawie. Mapa ładna, staranna, trzyma się standardów. Widać, że autor ma smykałkę do geodety
Obserwuję temat od dłuższego czasu i linia prezentuje się ciekawie. Mapa ładna, staranna, trzyma się standardów. Widać, że autor ma smykałkę do geodety
Powodzenia w budowie.
Dzięki bardzo
W sumie siedzę w Trainzie od 6 lat, i nigdy nie podjąłem się mapy z otoczeniem, a tym bardziej mapy realnej z otoczeniem, Głównie robiłem wymyślone trasy techniczne dlatego mam jakieś pojecie o geodecie. Tworzenie stacji, układów torowych nie jest dla mnie czymś trudnym, ale rozpoczęcie budowy mapy realnej bez większego zagłębiania się w temat jak wszystko zacząć, czego będę potrzebował było bardzo dużym wyzwaniem. Po prostu obejrzałem film z przejazdu po linii i pomyślałem jak by ona wygląda w grze i na zasadzie "jakoś to będzie" zacząłem robić. Oczywiście brak wiedzy zaraz dał o sobie znać jak tylko wygenerowałem teren w Hogu. Wyszły jakieś głupoty, ba, w ogóle wysokości się nie pokrywały się z odpowiednimi więc cały teren robię manualnie. Zdarzyło się, że musiałem poprawić z 15 km trasy bo wszystko było źle wybudowane, ale teraz idę jak burza do końca
Pomógł: 7 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Mar 2008 Posty: 622 Skąd: GoP
Wysłany: 25-03-2018, 12:51
Przyjemnie się ogląda te screenshoty. Widać, że dużo pracy w to wkładasz. Powodzenia w dalszych pracach :) .
_________________ www.bojarsite.pl
Moja galeria fot. z GOPu & screeny Projektu fragmentu byłego PMP-PW -> www.flickr.com/photos/148644736@N06/
____________
Przyjemnie się ogląda te screenshoty. Widać, że dużo pracy w to wkładasz. Powodzenia w dalszych pracach :) .
Dzięki
Chciałem żeby całość od początku była jak najbardziej realna. Od rozpoczęcia budowy mapy w Lubaczowie posiłkując się basemapami i google maps stawiałem każdy dom, drzewo, krzak itd najlepiej jak się da. Wyszło na to sporo zmarnowanego czasu ponieważ, po pierwsze - dużo z tego pójdzie do usunięcia bo jak wiadomo Trainz nie lubi sporej ilości obiektów w jednym miejscu, a po drugie i tak nie będzie tego widać w maszyniście. Z taką zasadą dotarłem do Horyńca gdzie też bardzo dużo idzie pod młotek. W częściach mapy, które powstały niedawno już mocno zwracałem uwagę na płynność. Ale przynajmniej wszystko idzie w dobrym kierunku, bo potem dużo usunę, ale będzie to niedostrzegalne no i oczywiście wzrośnie płynność bo gra nie będzie musiała doczytywać obiektów
Może ją coś dodam od siebie, rzadko komentuje czyjeś prace choć w tranzie już jestem 12 lat, wracając do tematu, bardzo podoba mi się technika jaką budujesz, jest realnie jeśli chodzi o odwzorowanie otoczenia, zestawienie kolorów tekstur, ułożenie rzeźby terenu poprawnie na to wpływa, choć z doświadczenia powiem, że czasem nie warto się tak spinać nad jakiś bardziej szczegółowym ułożeniem obiektów, bo wymodelowanie terenu i ułożenie dodatków robi większą robotę niż rzeczowość map w sensie merytorycznym. Druga sprawa to taka; widzę, że ladujesz dodatki 3d daleko od toru, może warto by było ułożyć tła lasu, miast? Ts2010 ma kilka fajnych wbudowanych teł pod nazwą bg(cyfra) pomyśl nad tym, popracuj i pokombinuj nad techniką trików i oszukiwania krajobrazu z widoku torów, przykład: w oddali jest osiedle domów, budynków jakaś fabryka, zauważyłem już kilka razy, że mapowicze dość szczegółowo układają tam obiekty gdzie większość tam nie będzie zaglądać i wczuwac się co tam jest, można zrobić to w ten sposób; ułożyć kilka domów / obiektów przeplatających się z tłem drzew + plus jakiś komin by zaznaczyć fakt, że może być tam fabryka. Z torów będzie faktycznie widać kompletny krajobraz, możesz spróbować jak to wyjdzie. Przykładem jest mapa podlasie-Prl, ale pierwsza wersja, tam to było fajnie rozwiązane, mimo wielkości płynnie to działało. Kończąc: zarobisz jak uważasz, fajnie nauczyć się tych trików, (trochę trawę 3d można by było ograniczyć) acha rób po swojemu, kombinuj, układaj, testuj, standardy nie zawsze oznaczają jakość 😉 Powodzenia.
Pomógł: 50 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 894 Skąd: Sierpc
Wysłany: 13-04-2018, 17:28
Mapka na screenach bardzo ładnie się prezentuje, wszystko dobrane jest z dużą dbałością o detale, i przede wszystkim ze smakiem. Powodzenia w dalszych pracach :)
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3920 Skąd: Opole
Wysłany: 13-04-2018, 17:33
Cytat:
zauważyłem już kilka razy, że mapowicze dość szczegółowo układają tam obiekty gdzie większość tam nie będzie zaglądać i wczuwac się co tam jest,
Każdy robi wg własnego stylu, uznania. Co do wydajności, to bez przesady. Tak było przy pierwszych wersjach gry. Na swojej mam sześć tysięcy z haczykiem dodatków i szlakowa 110 km/h, a komputer nie zdycha i pokazu slajdów nie ma. Na TANE tym bardziej, bo też jest testowana i nie miałem uwag co do wydajności. Wszystko zależy od jakości dodatków użytych na mapie.
Widzę, że ladujesz dodatki 3d daleko od toru, może warto by było ułożyć tła lasu, miast?
Na razie wszystkie obiekty są układane według basemapów. Wcześniej pisałem, że trasa przed wydaniem przejdzie dużą optymalizację. Fakt mapa jest wymagająca (szczególnie w miastach), ale jak wcześniej wspomniałem, będę się starał jakoś to obrobić, aby w efekcie finalnym po trasie jeździło się dobrze nawet na słabszym sprzęcie. Ba, myślę nad wydaniem dwóch wersji, gdzie na wersji Low były by inne tory, mniej roślinności, bardziej ucięty teren i ogółem mniej obiektów. Zaznaczam też, że to moja pierwsza jak i zarazem (za)mocno dopieszczona mapa więc nie mam za bardzo wiedzy jak się z tym obejść, ale na pewno znajdę sposób
Aikozann napisał/a:
Mapka na screenach bardzo ładnie się prezentuje, wszystko dobrane jest z dużą dbałością o detale, i przede wszystkim ze smakiem. Powodzenia w dalszych pracach :)
Dzięki jak zwykle Wszystko idzie powoli do przodu. Aktualnie walczę z zabudową miasta ( już mocno optymalizuję ) Jeśli jakoś dotoczę projekt do końca to będzie sporo do oglądania
ryszard napisał/a:
Każdy robi wg własnego stylu, uznania.
I to jest klucz do naszej dyskusji Na naszym forum jest spora liczba autorów, którzy mają doświadczenie w budowaniu map. Jest także dużo osób początkujących takich jak ja i rady twórców zaawansowanych są złote dla nowych mapotwórców. Fakt jeśli ktoś zajmuje się trainzem od kilkunastu lat i chce zaskoczyć projektem innych wyjadaczy Trainza ma duże pole do popisu. Ja poszedłem tą drogą i chciałem zaskoczyć wszystkich jak najlepszym odwzorowaniem trasy i póki co się udaje
Cześć Kolejny odcinek mapy gotowy w stanie surowym bez większych detali. Drugi najbardziej skomplikowany pod względem terenu. Aktualnie od Oleszyc do Siedlisk Tomaszowskich mamy gotowe w 100% mniej więcej 46 kilometrów trasy. Pozostaje ostatni sześciokilometrowy odcinek linii 101 oraz cały odcinek 13 kilometrów linii 69 od Bełżca do Hrebennego. Dodatkowo dodaję screeny z zakończonej budowy miasta w Oleszycach. Zapraszam
Start od Dziewięcierza:
Na ostatnim screenie zniszczona tarcza ostrzegawcza toru szerokiego:
Oraz sama Werchrata:
Dodatkowe foty Oleszyc:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach