FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
A to suka!
Autor Wiadomość
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 46 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1406
Skąd: Lubin
Wysłany: 30-10-2017, 16:13   

Wyłącznik radia jest w schowku pod sufitem w kabinie B.
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2,SM/SP/SU42
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46

http://adamstan-trainz.pl/
Ostatnio zmieniony przez adamstan 30-10-2017, 16:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Gryszaq
zaawansowany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 925
Skąd: E Ł K
Wysłany: 30-10-2017, 17:12   

Ani materiałów dźwiękowych. Nie podejmuję się gdybania, jak brzmiał 2116SSF, a na pewno nie tak jak 2112.
_________________
EŁCKA GALERIA KOLEJOWA

http://elkgk.cba.pl/index.php

ZAPRASZAM!
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 46 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1406
Skąd: Lubin
Wysłany: 31-10-2017, 10:26   

Wczoraj zrobiłem sobie żółtą wersję 009.


Chciałbym jeszcze dorobić gdyńskie żółte czoła 039,045,049 i 051. Niestety nie mam żadnych informacji nt wyglądu ich pulpitów. Ostatecznie podepnie się zielony od 023, bo nie ma na nim żadnych numerków, więc może robić za uniwersalny, ale jakby ktoś miał jakieś zdjęcia wnętrze któregoś z tych czterech wozów, to byłoby super.
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2,SM/SP/SU42
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46

http://adamstan-trainz.pl/
 
 
 
Jędrek25 
nowy


Wiek: 15
Dołączył: 10 Paź 2017
Posty: 10
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 01-11-2017, 19:49   

Taka drobna sugestia żeby w lokach ADHD można było wpisać stacje do której dana lokomotywa należy a na parowozach jeszcze dyrekcje. Opcja ta była by pomocna na mapach fikcyjnych.
Ostatnio zmieniony przez Jędrek25 01-11-2017, 19:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
snowstorm213x 
świeżak


Wiek: 16
Dołączył: 27 Sty 2017
Posty: 4
Skąd: Strupina
Wysłany: 02-11-2017, 19:09   

adamstan napisał/a:
Wyłącznik radia jest w schowku pod sufitem w kabinie B.
[url=http://trainzimage.p....md.jpg]Obrazek[/url]


Dziękuję ślicznie :D
_________________
hejka
 
 
 
Arra
user


Wiek: 32
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 64
Skąd: Głogów
Wysłany: 04-11-2017, 23:54   

Lokomotywy piękne, wykonanie i szczegółowość niesamowita ale ale...
Czy jest możliwość ujrzenia chmur dymu i kręcących się wentylatorów w trybie dla dzieci DCC? W kabinowym - komenda - start silnik i pięknie odpala przy koncercie dźwięków i dymu z komina.
W DCC jest to niemożliwe czy trzeba jeszcze cuś zrobić prócz komendy?
 
 
 
Gryszaq
zaawansowany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 925
Skąd: E Ł K
Wysłany: 05-11-2017, 02:24   

Lokomotywa jest kompletnie nieprzystosowana do trybu DCC i raczej te wszystkie dość realistyczne bajery nie powstały po to, by lok słuchał się jednego pokrętełka :) Polecam jednak poświęcić 10 minut na instrukcję i poczuć się jak prawdziwy mechanik suki. Zwłaszcza, że pełny tryb współgra z komendami i można go uruchomić przez AI.
_________________
EŁCKA GALERIA KOLEJOWA

http://elkgk.cba.pl/index.php

ZAPRASZAM!
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 46 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1406
Skąd: Lubin
Wysłany: 05-11-2017, 02:47   

Dziwne, że nic się nie dzieje przy ustawionym globalnie DCC - komenda powinna odpalać tak czy inaczej, w obu trybach tak samo.
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2,SM/SP/SU42
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46

http://adamstan-trainz.pl/
Ostatnio zmieniony przez adamstan 05-11-2017, 02:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Arra
user


Wiek: 32
Dołączył: 06 Lut 2015
Posty: 64
Skąd: Głogów
Wysłany: 05-11-2017, 07:20   

Ano ano. Co do pokrentelka to u mnie sprawa wyglada tak że wogole nie rajcuje mnie ta cala maszyneria tudzież bycie maszynista. Moje kolejowe zboczenie polega na gapieniu sie na pociagi zestawianiu skladow i obserwowania ich przelotow. :-P
Loki adamstana sa dedykowane osobom ktore cenia sobie realizm symulacji ale są tez swietnie wykonane wprost dla mnie "do gapienia sie"😜 a diesle produkcji PL no musza dymic i koniec i kropka😊. Oczywiscie jesli sprawa wedzenia w DCC jest przegrana to bede musial to przełknąć i zapic szklanką spirytu ale żyć będę😂
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 46 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1406
Skąd: Lubin
Wysłany: 05-11-2017, 19:19   

No jeżeli w globalnym trybie "DCC" nie chce chodzić (chociaż, jak mówiłem, nie wiem czemu), to może po prostu odpal sesję w "trybie kabinowym", ale lokami steruj przy pomocy komend?
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2,SM/SP/SU42
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46

http://adamstan-trainz.pl/
 
 
 
Jodła0104 
nowy


Dołączył: 06 Sty 2017
Posty: 17
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-11-2017, 11:07   

Gdzie w suce znajdę wyłącznik olejowy? I czy w ogóle coś takiego w suce jest? Już któryś raz wywala mi awarię lokomotywy sterującej i próbuję postępować zgodnie z instrukcją SU45. Poziom oleju (paliwa i wody też) jest w porządku więc szukam wyłącznika. Może jestem ślepy albo jakiś nie tego, no ale nic nie znalazłem :|
Ostatnio zmieniony przez Jodła0104 10-11-2017, 11:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 46 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1406
Skąd: Lubin
Wysłany: 10-11-2017, 11:29   

Jeżeli chodzi o ten wyłącznik bezpieczeństwa na regulatorze Woodwarda, to jest dokładnie w tym samym miejscu, co na fiacie - czyli na regulatorze przy silniku.

Możesz podać więcej szczegółów o okolicznościach tej awarii która u Ciebie występuje? (tzn. co robisz, jakie były ustawienia początkowe itp itd)

Dwie najczęstsze przyczyny wywalania wskaźnika awarii bez widocznego powodu (tzn. olej, woda i temperatury w porządku) to
1) usterka termostatów - trzeba podeprzeć przekaźnik PT lub PPT
lub
2) niedomykające się drzwi szafy WN - trzeba "zresetować", tzn. rozryglować, trzasnąć drzwiami i zaryglować z powrotem - pokazałem to na jednym z filmików:
https://www.youtube.com/watch?v=wEtWnMwpCw8
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2,SM/SP/SU42
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46

http://adamstan-trainz.pl/
 
 
 
Jodła0104 
nowy


Dołączył: 06 Sty 2017
Posty: 17
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-11-2017, 13:29   

W ustawieniach loka (SU46-009) zmieniam tylko temperaturę silnika na 40 stopni. Wszystko robię tak jak u Ciebie na filmie. Wyłączam radio, podgrzewam wodę pamiętając o przełącznikach w szafie, kurku w maszynowni i podgrzewaczu za kabiną. Odpalam silnik, przywracam wszystko do poprzednich pozycji na czas jazdy i podpinam się do składu. Potem w trasie po osiągnięciu I stopnia bocznikowania wywala mi "Awaria lokomotywy sterującej". Silnik gaśnie, zapalają się lampki "Styczniki liniowe" niebieska lampka obok po prawej (nie pamiętam teraz jej nazwy, a nie ma mnie w domu). Warto wspomnieć, że po wejściu w sesji do loka lampka o awarii już się świeci i gaśnie po ogrzaniu wody do 40 stopni. Od tego momentu nie wiem co dalej. Wyłącznika wtedy nie znalazłem. Jedyne co próbowałem to ponownie uruchomić silnik co nie dawało efektów. Poziomy wszystkich płynów były w normie.

Resztę rozwiązań sprawdzę w poniedziałek kiedy wrócę i siądę do komputera. Mam nadzieję, że pomogą, dzięki :)
Ostatnio zmieniony przez Jodła0104 10-11-2017, 13:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 46 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1406
Skąd: Lubin
Wysłany: 10-11-2017, 14:25   

Jeszcze tylko doprecyzuję - jeśli nie zaznaczałeś "niskiego poziomu oleju" w opcjach początkowych, to jedyną możliwością wybicia wyłącznika olejowego jest utrata oleju przez awarię przewodów - ale to byś się od razu zorientował, po zaciekach na burcie, stukaniu silnika i spadku ciśnienia oleju ;-)

Tak więc obstawiam zdecydowanie termostaty albo drzwi do szafy.
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2,SM/SP/SU42
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46

http://adamstan-trainz.pl/
 
 
 
Jodła0104 
nowy


Dołączył: 06 Sty 2017
Posty: 17
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-11-2017, 14:33   

Super, dzięki za pomoc :)

Mam jeszcze takie pytanie z ciekawości: czy realizm Twoich lokomotyw wkracza na tak wysoki poziom, że przestawienie każdego hebelka w szafach ma jakiś wpływ na to jak to wszystko działa i pracuje? Mam tu na myśli hebelki, które nie są wymienione w instrukcji przy okazji opisywania np uruchomienia lub usuwania usterek (te, których raczej nikt się nie tyka). Ciekawi mnie czy odwzorowanie realiów jest tak duże ;)
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 46 razy
Wiek: 33
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1406
Skąd: Lubin
Wysłany: 10-11-2017, 14:47   

Jeżeli przełącznik/bezpiecznik dotyczy obwodu, który jest symulowany, to będzie miał wpływ. i tak np jak wyłączysz bezpiecznik od reflektorów, to zgasną. Bezpiecznik "układ wodny" wyłącza żaluzje. W tej chwili sam nie pamiętam do końca, które działają, a które nie. Zachęcam do eksperymentów :)
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2,SM/SP/SU42
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46

http://adamstan-trainz.pl/
Ostatnio zmieniony przez adamstan 10-11-2017, 14:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Gryszaq
zaawansowany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 925
Skąd: E Ł K
Wysłany: 11-11-2017, 23:44   

Z tego, co pamiętam, bezpieczniki wpiales wszystkie. Ale to jest nic. Wiekszosc przekaznikow i stycznikow w szafce nn jest podpieta pod obwod :p jak padnie wentylator, zamiast bawic sie w odlacznie hebelkami, mozesz podeprzec papierkiem SW, albo SWW, SPL i jechac dalej :p na pewno "otoczka" liniowych ma schemat sterowania zblizony do prawdziwego.
_________________
EŁCKA GALERIA KOLEJOWA

http://elkgk.cba.pl/index.php

ZAPRASZAM!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group