Pomógł: 32 razy Wiek: 61 Dołączył: 18 Lis 2009 Posty: 811 Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 28-11-2017, 21:20
MalignusPL napisał/a:
Odcinek Kędzierzyn-Koźle - Strzelce Op. nigdy nie był zelektryfikowany
To jakim sposobem w drugiej połowie lat osiemdziesiątych pociągi przyjeżdżające do Strzelc Opolskich z Kędzieżyna składały się z ET 21 MD Kluczbork i poczwórnej oliwkowej Bipy.
Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 531 Skąd: Noreg
Wysłany: 29-11-2017, 09:26
Na pewno nie były to pociągi z Kędzierzyna do Strzelec Op. przez Zalesie Śląskie.
Linia 175 zelektryfikowana była tylko na odc. Strzelce Opolskie - Kluczbork (lata 1983-1984, deelektryfikacja odcinkami począwszy od 2003 odpowiednio odc. Rozmierka - Stanisze, Stanisze - Fosowskie i Fosowskie - Kluczbork). Zresztą słupy na tym odc. do tej pory straszą, tylko sieć zdjęta.
Odcinek od Kłodnicy do Strzelec nigdy nie był elektryfikowany. Fizyczna likwidacja tego odcinka zaczęła się bodaj w 2015.
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 29-11-2017, 09:31, w całości zmieniany 1 raz
Jako że tam jeździłem to pozwolę sobie zabrać głos. Sieć trakcyjna była położona od Kluczbork do Strzelec Opolskich. Pierwszy pociąg z Kluczborka był około 3,30 rano i najpierw był prowadzony przez ET21 do Strzelec Opolskich, gdzie następowała zmiana lokomotywy na SP42 lub czasami SU czy SP . W każdym razie nigdy nie było sieci trakcyjnej między Strzelcami Opolskimi a Kędzierzynem Koźlem. Sputnik przepinał się na pociąg relacji Kędzierzyn Koźle - Fosowskie z połączeniem do Opola, Tarnowskich Gór i Kluczborka. Pociągi na tej linii w różnych rozkładach kursowały w relacjach od Kędzierzyna Koźla do Strzelec Opolskich, Fosowskich czy Kluczborka. Ale nigdy trakcja elektryczna nie obsługiwała pociągów na odcinku Strzelce - Kędzierzyn.
Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 531 Skąd: Noreg
Wysłany: 10-12-2017, 21:16
Że tak powiem górnolotnie - na tę skalę w TS tematu żeglugi śródlądowej chyba nikt nie ruszał. Dłubiąc węzeł w Kędzierzynie nie sposób uniknąć tematu Odry i Kanału Gliwickiego. T:ANE ma całkiem przyjemne efekty odbicia w wodzie, co w połączeniu z oświetleniem pozwala wykręcić całkiem interesujące ujęcia.
Na skrinach Śluza Kłodnica - pierwsza i zarazem największa z sześciu śluz Kanału Gliwickiego. Dwukomorowa konstrukcja bliźniacza z różnicą poziomów wody 10m 40 cm. W trakcie śluzowania zużywa 9,5tys. m3 wody.
Dla samej mapy miejsce w sumie nieistotne, bo kilkaset metrów za nią mapa się kończy, nie mniej jednak ze względu na przebiegający w bezpośrednim sąsiedztwie śluzy most na linii do Opola oraz fakt, że stanowi ona niejako początek/koniec węzła Kędzierzyńskiego postanowiłem spróbować ją odwzorować.
Sam popełniłem prymitywny budynek sterowni oraz tuby, w których znajdują się mechanizmy unoszące wrota, a także same wrota. Resztę opędziłem dobrami ogólnodostępnymi.
W rzeczywistosci sygnalizatory wejścia/wyjścia są oczywiście dwukomorowe ale że te z sygnalizacji dla pieszych wyglądałyby dziwnie, wstawiłem trójki.
Widok w kierunku wschodnim. Na pierwszym planie most kolejowy, za nim sterownia wejście do śluzy. Słupy po prawej stronie służą do cumowania barek oczekujących na wejście.
Widok w kierunku zachodnim. Dalej kanał prowadzi do basenów portowych. Na pierwszym planie wejścia do śluz. W oddali sterownia, a za nią pociąg towarowy udajacy się w kier. Opola.
Do zrobienia mam jeszcze znaki żeglugi śródlądowej, chyba, że znajdę więcej materiałów. Poszukuję też czegoś, co mogłoby udawać holownik.
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 10-12-2017, 21:32, w całości zmieniany 4 razy
Pomógł: 7 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Mar 2008 Posty: 622 Skąd: GoP
Wysłany: 11-12-2017, 20:37
Klimat czuć. Wiernie to odwzorowałeś. Jadąc na szlaki kolejowe lubiłem często zahaczyć właśnie o śluzy (niedaleko już samego Portu w Gliwicach) by zobaczyć na żywo operację przeprawienia statku ale niestety ruch był mizerny i się nie udało. Ciekawe jak jest z barkami obecnie...
_________________ www.bojarsite.pl
Moja galeria fot. z GOPu & screeny Projektu fragmentu byłego PMP-PW -> www.flickr.com/photos/148644736@N06/
____________
Ostatnio zmieniony przez Bojar 11-12-2017, 20:37, w całości zmieniany 1 raz
Śluza Kłodnica jak dla mnie jest ważnym miejscem, już choćby z tego powodu że stanowi bardzo przyjemna odmianę od powtarzających się widoków z pociągu. Przejeżdżając obok śluzy zawsze patrzę czy jest jakaś barka opuszczana czy podnoszona, kiedyś był większy ruch na kanale.
Oglądałem w międzyczasie screena Śluzy i od strony torów woda kanału jest niżej a po wpłynięciu do śluzy poziom wody jest podnoszony do poziomu torów - ziemi.
W T-sie chyba nie da się losowo wygenerować widoku pustej śluzy, bądź z jakimś pojazdem wodnym podnoszonym czy to opuszczanym
Ostatnio zmieniony przez pietrek 12-12-2017, 12:05, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 531 Skąd: Noreg
Wysłany: 12-12-2017, 14:00
Różnica poziomu między wejściem i wyjściem śluzy jest oddana ale nie co do metra. Problem z poziomem wody w t:ane jest - z tego co przetestowałem - do rozwiązania ale tylko w przypadku gdy woda biegnie prostopadle/równolegle do siatki geodety. Wówczas można ctrl i myszą podnosić wierzchołki poszczegolnych kawalkow lustra wody bez podnoszenia poziomu całości.
Na mapie śluza jest zorientowana zgodnie z rzeczywistością, co uniemożliwia zastosowanie tego manewru, dlatego też na wejściu do śluzy ustawiłem maksymalny możliwy poziom względem nabrzeża, zaś w śluzie wody jest siłą rzeczy mniej. Zastanawiam się, czy nie rzucić na to wody spline no ale wtedy niestety traci się na jakości, bo jednak odbicia w wodzie robią swoje.
Nie znalazłem żadnych dobrze zrobionych barek/holowników, które mógłbym sobie wstawić, żeby zamarkować ruch przy śluzie. Nie planuję też umieszczania barek jako obiektów drivable, żeby pływały, bo i tak musiałyby zawracać przed śluzą, która jest statyczna. Oczywiście jeżeli pojawią się odpowiednie modele chętnie wstawię je w okolicy, żeby trochę ożywić ten rejon.
Tymczasem bardzo dziękuję Wujkowi za podrzucenie znaków żeglugi śródlądowej, które są zgodne z rzeczywistym oznakowaniem i dodają miejscu realizmu i klimatu
Przydałyby sie jeszcze stanowiska do cumowania, które są na podejściach do śluzy oraz w basenach portowych. Chwilowo nie mam do tego głowy/czasu. Może kiedyś.
Tak jak pisałem - maszyniści w ogóle nie będą nawet się w te okolice zapuszczać, bo nie będzie tu nic do roboty. Ot, taka sobie sympatyczna i niecodzienna miejscówka do skrinów.
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 12-12-2017, 14:02, w całości zmieniany 1 raz
Ja oglądałem w innym wątku screena z śluzą w tle i na podstawie tamtego zwróciłem Twoją uwagę na to myśląc że obróciły się strony śluzy ; Ale jak widać nie popełniasz takich błędów i we właściwym czasie podkradnę jakąś suczkę z szopy w KK i podjadę sobie popatrzeć na ruch na kanale. A co.
Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 531 Skąd: Noreg
Wysłany: 13-12-2017, 13:53
pietrek napisał/a:
Ja oglądałem w innym wątku screena z śluzą w tle i na podstawie tamtego zwróciłem Twoją uwagę na to myśląc że obróciły się strony śluzy :oops:
Ale ja się nie gniewam - każda sensowna krytyka, czy uwaga mile widziana. Nie znam się na wielu rzeczach i chętnie skorzystam z wiedzy/doświadczenia innych. Nie mówiąc o dodatkach :P
Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 531 Skąd: Noreg
Wysłany: 14-12-2017, 16:02
Może ktoś reflektuje na spacer wzdluż starego toru do Strzelec? Daleko nie ujdziemy, bo urywa sie nad kanalem w miejscu przyczulkow po wysadzonym moscie ale zawsze to jakis spacer ;)
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 14-12-2017, 16:05, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 531 Skąd: Noreg
Wysłany: 16-12-2017, 16:18
Żabieniec w zasadzie ogarnięty.
Semafor wjazdowy stacji Kędzierzyn-Koźle Port
Tor linii 136 Kędzierzyn-Koźle - Opole Groszowice
Widok z estakady, którą biegną tory Podsudeckiej.
Pierwszy tor w kier. Koźla Zachodniego, dwa kolejne tory prawadzą do Kędzierzyn-Koźle Port, kolejny tor łącznicy Kędzierzyn-Kłodnica. Trawsko poduszka ziemna w przebiegu starego toru do Strzelec Opolskich. Dwa ostatnie tory to linia do Opola Groszowic (jeden obok nastawni, drugi za).
Luzak nadjeżający od strony Kłodnicy.
Górą biegnie łącznica nr 680 Kędzierzyn-Koźle - Kłodnica
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 16-12-2017, 16:22, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 531 Skąd: Noreg
Wysłany: 17-12-2017, 11:26
Wyjazd na Gliwice jest ogarniety, w sensie torowisko, sygnalizacja.
Tu mapa konczy sie w okolicy Kanalu Kedzierzynskiego przed dawnym przystankiem Blachownia.
Wyjazd na Raciborz nie jest - rozebralem go tydzien temu i zaczalem poprawiac.
Tutaj mapa kończy się na wysokości Kedzierzyn-Kozle Azoty.
Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 531 Skąd: Noreg
Wysłany: 08-01-2018, 22:31
Jako ze robie sobie kilkutygodniowa przerwe od tsa i nie bede Was meczyl informacjami o braku postepu prac oraz skrinami, ponizej wrzucam linka do kilku zdjec z Kedzierzyna, ktory w sumie jest blizej niz dalej skonczenia.
Moze w przyplywie noworocznych postanowien ktos sie pochyli i poswieci chwile czasu i moze cos uskrobie.
Sa tam m.in. nie istniejace juz nastawnie z portu i rozne takie. Te, ktore wrzucilem byly akurat czynne najdluzej, wiec przydalby sie ich wersja sprawna. Poza tym w paczce znajduje sie charakterystyczny blok widoczny z peronu 1a, wieze wodne itp. Generalnie obiekty tzw. charakterystyczne.
Pomógł: 7 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Mar 2008 Posty: 622 Skąd: GoP
Wysłany: 27-05-2018, 08:57
Jak zwykle trzymasz poziom. Nie trać zapału :) .
_________________ www.bojarsite.pl
Moja galeria fot. z GOPu & screeny Projektu fragmentu byłego PMP-PW -> www.flickr.com/photos/148644736@N06/
____________
Ostatnio zmieniony przez Bojar 27-05-2018, 08:57, w całości zmieniany 2 razy
Jak zawsze z zachwytem podziwiam efekty twojej pracy. Bardzo cieszę się za każdym razem, kiedy wrzucasz screeny tutaj, albo na SB i dajesz tym samym znać, że projekt cały czas się rozwija. Piękna sprawa. Cóż można jeszcze powiedzieć... CHCĘ WINCYJ
Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 531 Skąd: Noreg
Wysłany: 02-09-2018, 17:33
Bernacice - najszybciej, bo w 1979r. zlikwidowana stacja na linii Racibórz - Głubczyce. Wówczas to zamknięto kasę biletową i rozebrano semafory oraz zlikwidowano tory główne dodatkowe. Relikty peronu pierwszego można oglądać do dzisiaj, od tamtej pory przystanek Bernacice przyjmował pociągu z kierunku Głubczyc i Raciborza przy ocalałym peronie 2.
Ostatnio zmieniony przez MalignusPL 02-09-2018, 17:33, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 50 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 894 Skąd: Sierpc
Wysłany: 03-09-2018, 08:52
Co tu dużo mówić, wygląda niesamowicie, patrząc na to ma się prawie odczucie że się tam jest (ten ostatni screen to już można zupełnie pomylić ze zdjęciem)... Na pewno dużo robi tu grafika T:ANE (gra światła i cieni, nieosiągalna np. w TS2010), ale staranność wykonania otoczenia budzi niemały podziw.
Ostatnio zmieniony przez Aikozann 03-09-2018, 08:54, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach