FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
KWK Knurów
Autor Wiadomość
Konstal 
nowy


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Wrz 2016
Posty: 16
Skąd: z Polski
Wysłany: 21-09-2016, 10:15   

Już nie mogę się doczekać pobrania ostatecznej wersji!
 
 
 
Korzeń 
znawca



Pomógł: 61 razy
Wiek: 26
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1337
Skąd: Knurów
Wysłany: 27-11-2016, 17:42   

Znów mam chwilkę i mogę opublikować kolejny fragment. Było nieco trudności z ukształtowaniem terenu i profilem linii, ale za to dużo mniej pracy włożonej w dedykowane obiekty których tu jest ledwie garstka. Dziś pokażę kilka screenów ze zwałowiska centralnego dzielonego z sąsiadującą kopalnią Budryk.

Wycieczkę zaczynamy za lokomotywownią i nastawnią KnS. Stąd tory prowadzą też na plac składowy kopalni o którym będzie w innym poście:


Przed łukiem mamy nieczynny już rozjazd z którego prawy tor prowadził dawniej na wyższe "piętra" zwałowiska:



Za łukiem mamy kolejne rozjazdy prowadzące w kierunku 3 bocznic:
1. Do osadnika ziemnego odpadów flotacyjnych,
2. Do szybu podsadzkowego Aniołki i dwóch frontów zwałowych
3. Dawniej docierał do stacji Knurów Zwałowisko. Obecnie kończy się frontem zwałowym z betonową rampą zsypową.


Ad.1






Ad.2








Ad.3


Rozjazd który tutaj widać i tor odbijający w prawo to właśnie pozostałość po dawnym szlaku prowadzącym na stację Knurów Zwałowisko i dalej do KWK Budryk:




Jeszcze dwa rzuty z góry dla lepszej orientacji w terenie:



Jeszcze dwa etapy i koniec. Do zrobienia pozostał most podsadzkowy szybu "Aniołki" i zachodnie pole kopalni "Foch".
_________________
kuid:394491 - folder z dodatkami / my all content
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 37 razy
Wiek: 27
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 739
Skąd: Sierpc
Wysłany: 27-11-2016, 19:45   

Wygląda super.
Bardzo fajnie operujesz kolorami, wszystko jest utrzymane w takiej nieco nostalgicznej szaro-buro-jesiennej stylistyce, ale dzięki temu ma niecodzienny klimat.
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 216 razy
Wiek: 30
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 4896
Skąd: Wrocław

Wysłany: 03-12-2016, 13:20   

Jako osoba, która tam była i widziała to na własne oczka, mogę powiedzieć ze gruuuba robota. Jeszcze brakuje tylko "blotka" w tym całym syfie na ziemi. A największym wyzwaniem byłoby jak byś ze szczytu zwalowiska zrobił ladna panorame otoczenia
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT http://sdrv.ms/MO7RX9
 
 
 
Korzeń 
znawca



Pomógł: 61 razy
Wiek: 26
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1337
Skąd: Knurów
Wysłany: 21-05-2017, 12:40   

Trzeba rozruszać to forum, bo tylko wam się głupoty w głowach lęgną, a chętnych do roboty jakoś nie ma. Mdli mnie jak widzę to ględzenie o rzekomym nieróbstwie na SB. Żart :mrgreen:

Dzisiaj chciałbym wam pokazać fragment linii 305 należącej do KP Kotlarni, która swój początek ma na posterunku odgałęźnym Nieborowice, a kończy się w rejonie nastawni KnS którą widać w poście wyżej. Na obrazkach będzie odcinek od kopalni Knurów do Pola Zachód ww. kopalni wraz z bocznicą.
Na wstępie, dla przypomnienia i odnalezienia się w przestrzeni rejon nastawni PP i główny zakład przeróbczy kopalni:


Następnie tory przerzucone są nad pekapowską linią 149 w tym czasie będącą w stanie spoczynu. Za wiaduktem mamy wierzchołek trójkąta i rozgałęzienie w kierunku stacji Knurów, stacji Knurów zwałowisko i bocznicy kopalni:



Dalej linia biegnąc cały czas nasypem krzyżuje się z ulicą Niepodległości, a następnie Wilsona. Za tym drugim znajduje się semafor wjazdowy na bocznicę Pola Zachód:






Pole Zachód, zwane takżę Fochem, lub "nową" kopalnią był jak gdyby samodzielnym zakładem, mimo że należał do KWK Knurów i był z nim połączony podziemnymi korytarzami. Posiadał własne szyby Foch I o pięknej konstrukcji nadszybia i zastrzałowej wieży szybowej, oraz Foch II, prostej wieży basztowej, głównego szybu wydobywczego.





Tuż przy szybie II znajdował się duży zakład przeróbczy nastawiony głównie na produkcję węgla koksującego. Kopalnia posiadała też własną podstację elektroenergetyczną, suszarnię, lampownię, tlenownię, łaźnię, a nawet basen.





Niestety w czasie w którym usytuowałem mapę cały zakład i bocznica jest już w fazie zaawansowanej likwidacji. Szyb I spełnia funkcje zjazdu ludzi i materiałów, a II jest nieczynny i w trakcie przebudowy. Pozostałe obiekty są w trakcie rozbiórki. Nie ma już placu składowania materiałów, a po szybie podsadzkowym został tylko budynek zmywczy. Być może kieeedyś ożywię ten fragment mapy. Na razie wolę trzymać się wyznaczonych ram czasowych. Inaczej nigdy tego nie skończę :mrgreen:
_________________
kuid:394491 - folder z dodatkami / my all content
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 95 razy
Wiek: 29
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2207
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 21-05-2017, 20:19   

Rewelacyjnie oddany przygnębiający klimat późno-jesiennego industrialu. Dla mnie - człowieka z Północy - są to tereny zupełnie obce, które znam jedynie ze zdjęć i siłą rzeczy nigdy nie byłem w nich zakochany, jednakże z każdym nowym odcinkiem Twojej mapy i nową porcją zdjęć co raz bardziej doceniam tą atmosferę. A jest to atmosfera ciężkiej pracy jaką wykonuje tam kolej - coś zupełnie odmiennego od sielankowej wakacyjnej podróży, z jaką kojarzę kolej z "mojego" regionu.

Duży plus za dokładny opis miejsc pokazanych na mapie - dla takich laików jak ja to cenne informacje.
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
BartekPu29 
user


Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 70
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 22-05-2017, 20:54   

Robota arcydzieło! Nieśmiało zerkam z piaskownicy i podziwiam :D
może kiedys się odważe na coś realnego ale na razie duuuzo roboty przede mną!
Mam maluskie pytanko,
http://trainzimage.pl/ima...1/Foch12.md.jpg
te palety z towarem to jakiś dodatek wbudowany? one są z cegłami?
wyglądają super i mogły by uratować wielką szarą plame (brak koncepcji) przy torach ładunkowych.
Powodzenia w budowaniu!
 
 
 
Korzeń 
znawca



Pomógł: 61 razy
Wiek: 26
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1337
Skąd: Knurów
Wysłany: 23-05-2017, 00:29   

Dziękuję za ciepłe słowo Wujku. To najlepsza nagroda za masę roboty jaką odwalam żeby to wyglądało, tak jak na obrazkach i jednocześnie wielka motywacja ;-)
Cytat:
Duży plus za dokładny opis miejsc pokazanych na mapie - dla takich laików jak ja to cenne informacje.

Staram się robić w miarę szczegółowe opisy właśnie z myślą o tych, którzy na co dzień nie mają styczności z takimi rzeczami. Trainz bawi i uczy :-) Choć przyznam, że wyszło to dość chaotycznie. Muszę nad tym jeszcze popracować i bardziej się przyłożyć. Mniej i częściej, ale za to treściwiej.

BartekPu29,
tak, to są palety z cegłami. W trainz nazywa się to Cegły 3 i chyba są wbudowane. Kuid:<kuid:59755:27004> Gdybyś nie mógł tego znaleźć, daj znać
;-)
_________________
kuid:394491 - folder z dodatkami / my all content
 
 
 
BartekPu29 
user


Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 70
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 23-05-2017, 11:41   

Jak dla mnie to opracowanie tematu jest super. Bardzo często przeglądam różne galerie kolejowe w takich własnie klimatach lub po prostu zdjęcia na Grafice. Klimat zaiste hipnotyzujący :) surowy industrial i tak jak Wujek wspomnial czuć tu tą mozolnie tyrającą kolej :)
A co do tych nieszczęsnych palet to za cholerę moja tereska (2009) i nie ma. szukałem i z angielska i z niemiecka... innymi słowy daje znać że nie znalazłem :oops:
Co do mapy... gorąco kibicuje :)
 
 
 
marconet
super user


Pomógł: 4 razy
Wiek: 53
Dołączył: 04 Maj 2011
Posty: 133
Skąd: Łapy
Wysłany: 23-05-2017, 15:13   

Cegły 3 są wbudowane od TRS 2010 w górę ale są na Trainz Download Station.
_________________
Warsztaty Wagonów Kolejowych w Łapach dawniej ZNTK Łapy
 
 
 
Korzeń 
znawca



Pomógł: 61 razy
Wiek: 26
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1337
Skąd: Knurów
Wysłany: 16-07-2017, 15:03   

CZEŚĆ ROBACZKI! :mrgreen:

Żeby przypadkiem nikt nie szturchał paluchem, że nic się nie dzieje. Mapa się buduje cały czas w wolnych chwilach, których jest baaardzo mało. Dorwałem się do załączników regulaminu technicznego stacji i zmieniłem nazwy niektórych torów i zwrotnic, uzupełniłem brakujące tarcze manewrowe i rozjazdy (2!), w międzyczasie dopieszczam to co już postawiłem i uzupełniam braki w dedykach. W ostatnim czasie powstała między innymi taka mała przybudówka do budynku głównego zakładu przeróbczego:

Nie mam pojęcia jaką pełni funkcje, ale skoro jest, to trzeba było wstawić :-P

Druga rzecz jaką zrobiłem, już nieco fajniejsza, to budynek płuczki, oczyszczalni - czegoś w tym rodzaju - osadów pozostałych po flotacji (prawdopodobnie, nie jestem w 100% pewien). To już jest nieco ważniejszy obiekt, bo dość mocno rzuca się w oczy ze wszystkich stron. Za to zwlekałem z jego wykonaniem ze względu na trudny materiał. Mnóstwo drzew które zasłaniają go ze wszystkich stron. Ale już jest i cieszę się jak z kolejnego dziecka ;-)


Poprawiłem też samą sortownię. Rury odprowadzające muł z płuczki do mieszalników Dorra zyskały nieco inny kształt i nowe podpory bardziej zbliżone do tych w rzeczywistości ;-)


Na koniec jeszcze delikatnie poprawiony widok ogólny na bocznicę widoczną z wiaduktu na ulicy Kopalnianej. Przerzedziłem i poprzesuwałem niektóre drzewka, powoli biorę się za widoczny z tego miejsca plac składowy:
_________________
kuid:394491 - folder z dodatkami / my all content
 
 
 
Korzeń 
znawca



Pomógł: 61 razy
Wiek: 26
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1337
Skąd: Knurów
Wysłany: 08-03-2018, 22:16   

Czejś. A tak sobie postanowiłem dzisiaj, że nie będę pokazywał tylko tych dużych rzeczy i tworzył postów-tasiemców raz na pół roku. Za to naskrobię coś krótszego, ale za to częściej. Dzięki temu nowinki nie giną gdzieś tam w SB, albo na grupie TrainzArtu, ale rozkręcają też to skostniałe forum ;-)

Bo gdyż jeśli chodzi o mapę, to zmiany zachodzą cały czas. Kilka segmentów doszło, kilka zniknęło. Generalnie projekt jest na ukończeniu. Prace toczą się już głównie w Gmax'ie. Robi się sesja, dopasowuję sobie tabor na stan z 2011r. Powstają też kolejne dedyki. I tak na przykład dzisiaj skończyłem walczyć z szybem zastrzałowym Foch I i dopieściłem kosmetycznie bocznicę w rejonie jego nadszybia:

Z takich ciekawostek technicznych, to wieża wraz z nadszybiem waży 905 poly, a tekstury w okolicach 2,5MB, a lista modeli które jeszcze powinienem złożyć zmniejszyła się do 21 :mrgreen:
_________________
kuid:394491 - folder z dodatkami / my all content
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 37 razy
Wiek: 27
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 739
Skąd: Sierpc
Wysłany: 09-03-2018, 04:46   

Fajnie dobierasz kolorystykę, jest to wszystko takie trochę szaro-bure, ale potęguje to właśnie taki industrialny klimat :-P
 
 
Korzeń 
znawca



Pomógł: 61 razy
Wiek: 26
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1337
Skąd: Knurów
Wysłany: 17-06-2018, 22:51   

Sieeeemanko, niedzielny wieczorku :mrgreen:
Wreszcie jest chwilka (tu łapię oddech) między innymi zajęciami na pokazanie postępów z prac nad mapą. Posterunek Gierałtowice był już gotowy od dłuższego czasu, ale brakło doby na opracowanie screenów i opisanie tego w jakiś sensowny sposób. Dziś jest ten wieczór :mrgreen:
Co się zmieniło od ostatniego razu... Kosmetyka. Walczę z szarzyzną, a w zasadzie brązem dominującym na mapie. Przemieszałem trochę gatunki traw i wymieniłem niektóre drogi. Nadal jest zachowany ten fajny, ponury klimat, ale widoki nie są już tak monotonne. Równolegle cały czas ożywiam mapę sklejając sesję. Wszystkie screeny robione są w czasie normalnego ruchu pociągów ;-)

Wycieczkę zaczynamy od posterunku dróżnika przejazdowego numer 10 w Gierałtowicach. ~9,950km linii 149 i ~0,950km linii 863 kierując się z Knurowa w stronę Zabrza:



Potem mamy wiadukt z ulicą Korfantego i około 1,5km szlaku do semaforów wjazdowych posterunku odgałęźnego i mijanki w Gierałtowicach:




Za semaforem wjazdowym posterunek dróżnika nr 8 i przejazd kolejowy z ulicą Stachury. Zbiegają się tu: dwutorowa linia 149 i jednotorwa 172, której jeszcze nie zdążyłem odrutować:



I wjeżdżamy na dawną stację Gierałtowice zdegradowaną w okolicy 2002 roku do roli posterunku odgałęźnego. Układ torowy został niemal całkowicie przebudowany. Zniknęła południowa głowica stacji, drugi peron i 3 tory dodatkowe. Po kilku latach dodano 2 rozjazdy tworząc przejście między 2 i 4 torem, a tym samym mijankę dla pociągów wjeżdżających i wyjeżdżających z KWK Budryk (linia 172):








Po małym slalomie docieramy do semaforów wyjazdowych w stronę Podg. Mizerów, dawnego budynku dworca i nastawni Gie. 5,822km linii 149 i 0km linii 172:






Obok posterunku kolejny SPR. Tym razem skrzyżowanie z drogą wojewódzką 921, trapez i semafory wjazdowe od strony Podg. Mizerów. Przy okazji klasyczne zdarzenie na przejeździe. Rogatka zatrzymała się na plandece TIR'a którego kierowca olał światła ostrzegawcze na sygnalizatorze :-P :






Co dalej? Nico. Nie planuję póki co dalszej rozbudowy mapy. Praca nad dedykowanymi obiektami zabiera wystarczająco wiele czasi, a kiedyś trzeba zamknąć ten projekt :-) . Podg. powstał głównie ze względu na ciekawy profil torów, ładny dworzec i na potrzeby sesji, żeby mieć coś na kształt bufora dla pociągów generowanych przez portal i nie ładować ich bezpośrednio pod semafory wjazdowe w Knurowie.

Dobranoc :mrgreen:
_________________
kuid:394491 - folder z dodatkami / my all content
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 37 razy
Wiek: 27
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 739
Skąd: Sierpc
Wysłany: Wczoraj 17:25   

Podziwiam za kreatywność, dokładność i pomysłowość:
http://trainzimage.pl/image/5Xz
- jest nawet stabilizator iglic wraz z osłonami, jak to na Rz-1:9-300 przystało :mrgreen:
Na taki pomysł bym nie wpadł :-P
Ostatnio zmieniony przez Aikozann Wczoraj 17:28, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group