Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Kwi 2017 Posty: 104 Skąd: Ostrowiec Św. Ow/Ow1
Wysłany: 30-12-2017, 21:47
Według mnie to użyj dróg wujka zamiast tych chyba jakiś trainzowych.
Oj i na pewno nie używaj tych drzew 3D ale jak już powstawiałeś takie to raczej nie zmieniaj.
Perony wyglądają bardzo pusto, żadnych ławek itd. Krzaków też bym nawstawiał.
No i tak jak powiedziałeś textury gruntu do poprawy.
Oprócz tego wygląda całkiem okej, nie kuje w oczy :)
Ostatnio zmieniony przez Bob 30-12-2017, 21:51, w całości zmieniany 1 raz
Drogi wujka już stosuje tylko muszę jeszcze po podmieniać, drzewa 3de wiem że zwiększają obciążenie mapy ale jest już ich dość sporo i je sporadycznie usuwam. Z peronami jeszcze eksperymentuje a grunt też zmieniam.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Paź 2016 Posty: 231 Skąd: z domu
Wysłany: 30-12-2017, 22:11
@Jędrek Byłoby OK, gdybyś wstawił screeny w normalnej formie, a nie link. Następującą rzecz trzeba wykonać takim kodem: [img]Link do screena[img] , chociaż w sumie masz przycisk w edycji posta.
Ogółem do mapy:
Jest nad czym popracować.
- Zbyt jasne teksturowanie. Zmień te tekstury ziemi na jakieś inne, bo te to fajnie wyglądały w TRS 2004.
- Otoczenie. @Bob mówił o zbyt pustych peronach - tak to prawda. Dodaj jakieś ławeczki, tablice i lampy. Otoczenie przed dworcem powinno być bardziej dopracowane. Dodaj jakąś trawę, krzaki i inne drzewa (ze swojej strony, polecam roślinność Bogdana - lekka i całkiem realistyczna)
- Drogi. Polecam drstracha wraz z zestawem znaków poziomych z Ptram.
W sumie to wszystko. Poducz się trochę sztuczek z roślinnością i drogami, a wyjdzie super. Poza tym masz wiele przykładów na forum, lecz nie radziłbym od razu robić na siłę takiego poziomu jak Malignus robi, to z czasem. A tak dla przypomnienia: radziłbym sobie przejrzeć fajną lekturkę - Przepisy Ie-1 ze wszystkimi znakami.
Dzięki za rade z screenami, do tworzenia mapy skorzystałem z poradników sawasa05 teksturowanie na Dębowie Wschodnim będę poprawiał wraz siecią trakcją. Nad projektem czeka mnie jeszcze wiele poprawek.
Tu screen z eksperymentalny twoją metodą.
Ostatnio zmieniony przez Jędrek25 30-12-2017, 22:34, w całości zmieniany 16 razy
pod screenem masz "zakładkę" KODY, tam wybierasz:
"Kody na fora dyskusyjne:
Miniaturka o szerokości 150 pikseli z odnośnikiem do większego rozmiaru"
i potem wrzucasz na forum.
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3920 Skąd: Opole
Wysłany: 31-12-2017, 10:43
https://www.fotosik.pl/zd...180a79818526dba
Zdaje mnie się, że zadaszenie trzeba podnieść, bo powinien być widoczny cień. Sądzę, że zadaszenie powinno być szersze dla tego peronu. Masz też zrobioną przez Radka skrajnie budowli co by sprawdzić czy zadaszenie nie będzie za szerokie dla podmienianej wiaty.
Wykorzystałem rady a pro po Dębowa Wschodniego i wykonałem przeróbkę okolic dworca. Ale najpierw trochę o samym projekcie. Jest to linia magistralna (fikcyjna) o prędkości na większości odcinków 160km/h. Czas przejazdu pośpiechem z bykiem na czele przez całą mapę to około 2,5 godziny.
Pierwszą stacją jest Polanica umieszczona blisko wschodniej granicy z Ukrainą jest tam stacja graniczna, Dworzec Główny stacja z punktem załadunku poczty. Następnie jedzie się na Dębowo gdzie najpierw jest przystanek Las a potem stacja Dębowo Wschodnie. Jest to stacja posiadająca 4 tory końcowe i 3 przelotowe, bieg tam kończą tylko osobowe z Polanicy. Następnie jest stacja Dębowo Główne którą obecnie poprawiam. Następnie około za 40/50km jest rejon dużego wydobycia węgla z największym miastem, Szmynia gdzie będzie dość duża sieć wąskotorówek (inspiracją do tego rejonu były Wszalowska Kolej Węglowa i GKW History Project) następnie po ok 20 km jest stacja Grodzisk (wzorowana na Jarocinie) i ok 60 km szlaku z którego wrzuciłem screeny. Następną stacją są Markowice gdzie domierzają pociągi podmiejskie SKM Starogniew. Następnie jest kolejne 40 km szlaku
I miasto Starogniew. W Starogniewie będzie linia średnicowa biegnąca w wykopie i dwa Duże dworce, Wschodni i Zachodni a także po środku linii dworzec Starogniew Śródmieście (wzorowany trochę na "tymczasowym" Centralnym i to by było na tyle a propo planu tworzenia linii a teraz screeny z Wschodniego w Dębowie (wciąż brak wyposażenia peronów)
Jak ktoś uważa że coś jeszcze można poprawić a propo otocznia dworca (nie chodzi o perony i brak budynków w dalekiej odległości) i co na ten pusty plac koło tramwaju można wstawić.
Szczęśliwego nowego roku
Ostatnio zmieniony przez Jędrek25 31-12-2017, 21:22, w całości zmieniany 5 razy
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Paź 2016 Posty: 231 Skąd: z domu
Wysłany: 28-01-2018, 16:09
Wszystko fajnie, lecz jest kilka argumentów, które mogą się przydać. Po pierwsze - pokazujemy plansze zrobione w 90-100%. Sam tak robiłem, że robiłem torowisko, oteksturowałem i postawiłem kilka budynków i musiałem robić od nowa później. Fajnie, że inspirujesz się moją mapą, lecz ona jest już na nieco innym poziomie niż pokazana na forum; screeny Katastrofy i Wlazów tutaj. -> www.facebook.com/WKW2008 <-
W miejscu spichlerza, zrobiłbym jedno wielkie torowisko do jakiejś kopalni węgla. Nawet @Korzeń napisał poradnik. (Tu link http://forum.trainz.pl/viewtopic.php?t=9969 ) Mówiąc szczerze, trochę wyobraźni, a możliwe, że kopalnia wyjdzie w tamtym miejscu.
Ta kopalnia zrobiona przeze mnie, jest obsługiwana przez wąskotorówkę. Dodatkowo mieści się w środku miasta. Masz tyle pola do popisu, a Ty z niego nie korzystasz, lecz to już twoja sprawa. (P.S Kopalnia jest dalej robiona i screen może wydawać się w niektórych miejscach pusty; brak trawy itp.)
Teksturowanie - pomieszaj trochę te tekstury klawiszami '[' i ']', bo wyglądają sztucznie, tam gdzie są jakies place, podwórka itp., użyj tekstury żwiru, kostki brukowej, bądź asfaltu, a nie używasz narzędzia "Pomaluj cały teren". Pamiętaj, do Trainz'a trzeba podchodzić powoli i starannie, a wyjdzie coś ciekawego i kreatywnego. Najgorszymi wrogami porządku jest pośpiech i chęć szybkiego zrobienia danej rzeczy.
Umiejscowienie geograficzne - Pogranicze Ukrainy z Polską. Z mojej strony robiłbym mapę pod klimat Śląska (dużo fabryk, kopalni, a i zarazem kolei), a po drugie styl budowania dworców na Lubelszczyźnie jest kompletnie inny, niż np.: na Dolnym Śląsku/Śląsku.
Plany - fajnie, że je masz, lecz ,mówiąc szczerze, zachowaj je dla siebie. Ja robiłem kilka map torowiska WKW. (Między innymi: Katastrofa) I w rzeczywistości wyszło coś innego; zamiast torowiska do huty szkła na Katastrofie powstała kopalnia. (Nieprawdaż, że życie zaskakuje?)
Na koniec: "lokomotywownia" Wymień ten mur na porządny budynek lokomotywowni z biurowcem (niekoniecznie).
Resztę rzeczy zostawię innym.
Powtórzę jeszcze raz: nie śpiesz się, rób w swoim tempie, a będzie dobrze. Jeśli chodzi o jakieś rady, w niektórych kwestiach, pytaj się mnie na PW.
Pozdrawiam.
Chciałbym że a propo prace na d tą stacją poszły do przodu i okolica powinna wyglądać już znacznie lepiej niż na screenach lecz nie nadaje się jeszcze do prezentacji na forum w ferie powinienem zaprezentować ostateczny wygląd dworca wschodniego w Dębowie.
Rokuje to bardzo dobrze, zwłaszcza, że ja w Twoim wieku (jeśli jest prawdziwy) nie znałem jeszcze trainz. Jednak mam kilka znaczących uwag. Teksturowanie!
Zrobiłeś coś na kształt dworca czołowo - przelotowego. Nie ma szczerze powiedziawszy dobrego przykładu dla Twojej stacji, jednak mało która stacja kończy się w ten sposób, że jest peron i nie ma za nim nic. Rozmiar Twojej stacji jest tak spory, że przydałby się tutaj sporej wielkości dworzec czołowy.
Do postudiowania - Budapest Nyugati, Wrocław Świebodzki, Gdańsk Główny (SKM), Warszawa Główna (za czasów świetności).
Po długim przestoju w temacie mogę zaprezentować screeny ze stacji Dębowo Wąskotorowe a dokładniej z części normalnotorowej(stacja wąskotorowa będzie zaprezentowana za kilka dni. Stacja normalnotorowa powstała w 1927 jako przystanek przesiadkowy na kolej wąskotorową.
Układ torowy.
Semafor wjazdowy A.
Semafor wyjazdowy B, w tle nastawnia.
Wjazdowy F.
Kibello jedynka opuszcza opuszcza stacje w stronę Polany.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Paź 2016 Posty: 231 Skąd: z domu
Wysłany: 18-03-2018, 15:27
https://www.facebook.com/GrabkaRepaints/
Tutaj znajdziesz kilka lokomotywowni na wąski tor. Jest ich z 4-5. I wiele innych.
P.S Lokomotywownie są normalnym obiektami typu scenery, a nie budynkiem, który pozwoli nam na wjazd do środka. ;p
Co do filmu chciałbym jeszcze powiedzieć o sieci trakcyjnej na początku filmu. Masz złe wysięgniki zastosowane. Powinny być te co "ciągną" drut do słupa, a nie "odpychają"
ryszard napisał/a:
Naprężacze mamy nasze od Radka.
Jest jakaś możliwość podlinkowania tych naprężaczy? U siebie mam te same co u Jędrka
Niestety muszę napisać że przez problem z trainzem mapka przepadła i musiałem zacząć od nowa, jednak zaletą tej sytuacji mogę zrobić nie które stacje lepiej albo na nowo zaprojektować. Jestem otwarty na propozycje jak zrobić jakieś stacje.
Ostatnio zmieniony przez Jędrek25 03-05-2018, 17:41, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 50 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 894 Skąd: Sierpc
Wysłany: 03-05-2018, 20:42
Najlepiej chyba wzorować się na rzeczywistych stacjach, bo co by się nie powiedziało, to i tak najlepiej zobaczyć jak to wygląda w praktyce ("warunki lokalne" i inne takie).
Możesz np. wybrać linię o charakterze bliskim temu co chcesz odwzorować w Trainz (np. linię z Twojej okolicy lub taką którą dobrze znasz, albo np. jakąś zelektryfikowaną linie magistralną, kolej przemysłową czy lokalną linię niezelektryfikowaną - wszystko zależy od tego jaką masz wizję tego co zamierzasz budować) i zobaczyć czy przypadkiem nie ma już opublikowanych schematów stacji i innych posterunków ruchu z tej linii (jest na to dość spora szansa, bo baza schematów jest duża). Wtedy możesz pooglądać (czy nawet sobie wydrukować, żeby mieć potem na wzór) schematy posterunków ruchu z tej linii, i masz już wtedy jakąś wizję tego jak one wyglądają (np. jak wygląda posterunek odgałęźny, jak mała stacja na linii jednotorowej, jak stacja węzłowa, itp.). To samo możesz zrobić też w przypadku pojedynczych stacji - możesz poszukać takich które najbardziej są zbliżone do realiów które chcesz odwzorować (dla przykładu: https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/5/5a/Raciaz.png - przykładowy schemat stacji pośredniej na niezelektryfikowanej linii jednotorowej, wyposażonej w sygnalizację świetlną; oczywiście należy też uwzględnić realia "czasowe", np. chcąc budować coś współczesnego można poszukać stacji po niedawnej modernizacji, itp. itd.). Nie musisz budować wszystkiego wg schematów, ale masz już wtedy zawsze jakiś punkt odniesienia czy "ściągę" jak to powinno wyglądać. Unikniesz też dzięki temu wielu możliwych do popełnienia błędów (bo masz też m.in. wtedy zarys tego jak powinny wyglądać urządzenia SRK na danym posterunku ruchu). Warto też wyposażyć się w jakieś szablony, m.in. rozjazdowe, żeby wszystko "trzymało się geometrii".
Ostatnio zmieniony przez Aikozann 03-05-2018, 20:49, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3920 Skąd: Opole
Wysłany: 03-05-2018, 21:36
Tutaj masz stacje z sygnalizacją kształtową: http://mareczek.szczecin.pl/ksztalty.php . Jest jeszcze strona: http://jelenia.rail.pl/ . Wybierasz linie kolejową i znajdziesz tam schematy stacji. Cały problem, wg mnie, sprowadza się do Ciebie samego, tzn. musisz wiedzieć w jakiej epoce chcesz umiejscowić budowaną mapę, jaka duża ma być ta mapa. Dalej stawiasz sobie pytanie o to czy linia ma być w terenie nizinnym, podgórskim czy górskim. Kolejnym będzie zastanowienie się nad ilością stacji węzłowych (jedna, góra dwie, bo jak więcej, to zrobi się opowieść bez końca ).Na koniec stawiamy sobie pytanie ile i jakiego rodzaju mają być linie wychodzące lub wchodzące do węzła, tzn. magistralne, pierwszorzędowe, lokalne, czy zelektryfikowane, jeżeli tak, to które.
Po takim początku zabierasz się do budowy stacji węzłowej z samym układem torowym. Z otoczenia stawiasz to co niezbędne, tj. perony, nastawnie, budynek dworca, magazyny i rampy przy torach oraz sygnalizę i napędy rozjazdów. Resztę otoczenia robisz po zakończeniu budowy układu torowego na całej mapie. Przy kładzeniu torowiska pamiętaj o rozstawie między osiami torów na stacji i na szlaku.
Przy budowie polecam siatkę 5x5, łatwiej modelować teren i teksturować grunt. Cały układ torowy możesz zrobić na poziomie "zero", a spadki i wzniesienia na szlaku zrobisz jak będziesz wykańczał poszczególne segmenty ( sam tak robię). Podstawowy problem, to dużo cierpliwości i unikanie parcia na afisz, bo lepiej zrobić jeden a porządnie, niż kilka na łapu capu aby pokazać światu co zrobiłem.
Witam, postanowiłem stworzyć stronę na FB projektu gdzie będzie pojawiać się stan prac nad linią, od razu dorzucę że screeny z gotowych fragmentów będą się oczywiście pojawiać na Forum PTT.
https://www.facebook.com/...admin_todo_tour
Ostatnio zmieniony przez Jędrek25 06-05-2018, 19:30, w całości zmieniany 1 raz
http://img.td2.info.pl/im...180628_0011.jpg
Tu brak sieci nad torem bo widzę wysięgnik bez druta, czy to ma być tor, nad którym była sieć trakcyjna? Bo jeśli była to bym wywalił wysięgnik i zostawił zwis czy jak to tam się nazywa.
http://img.td2.info.pl/im...180628_0005.jpg
Tu bym dodał jakieś wyższe drzewa bo zbyt technicznie dla mnie to wygląda, ale gust gustem. Aa no i kierownicę bym dorzucił na rozjazdach, ale to już drobne szczegóły. A tak poza tym dobra robota i oby dalej szło
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach