FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Naprawa dodatków dla T:ANE
Autor Wiadomość
Peeet2005 
zaawansowany
Peeet2005



Pomógł: 8 razy
Wiek: 63
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 690
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-11-2017, 20:58   

Próbowałem już tej metody, ale nie za bardzo to skutkuje. Porobiłem pliki texture oraz dodatkowo pliki *.jpg bo mi krzyczał, że wykorzystuję podwójnie ten sam plik *.tga i wpisy wyglądają tak:

diffuse-texture "summer.jpg"
normal-texture "summer.texture.txt"
a plik summer.texture.txt :
primary=summer.tga
Tile=st

Po takim wpisie wyskakują błędy że:
- VE28: The tag 'normal-texture' in '0' must have an image file extension.
! VE176: The tag 'diffuse-texture' in '0' must have a texture file extension.

Gdy przestawię wpisy tak jak sobie życzy, to znowu wypisuje mi, że ma być tak jak poprzednio :-D
- VE28: The tag 'diffuse-texture' in '0' must have an image file extension.
! VE176: The tag 'normal-texture' in '0' must have a texture file extension.

Juz nie bardzo mogę pojąć o co w tym chodzi :-/
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 09-11-2017, 08:14   

W configu nie podaje się rozszerzenia .txt, mimo że sam plik takowe posiada.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
Peeet2005 
zaawansowany
Peeet2005



Pomógł: 8 razy
Wiek: 63
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 690
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-11-2017, 18:23   

:-D
No zgadza się, już wszystko naprawione! Dzięki!
 
 
 
Maverick
super user



Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 139
Skąd: Jarosław
Wysłany: 09-11-2017, 20:56   

Czy mieliście problem w TANE 88364 z sygnalizacją SSP użytkownika uazownik taki, że światła na sygnalizatorach działają "mrugają" dużo wolniej niż w TS2010, dźwięk gongu jest jakby 1 raz na 30 sekund lub nawet więcej i dziwnie słyszany dość głośno ze sporej odległości.
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 09-11-2017, 21:49   

Tak, to problem samego TANE, inaczej interpretuje dźwięki w dodatkach scenery (w innych też, ale objawy są inne).
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
Jędrek25 
super user


Pomógł: 7 razy
Wiek: 20
Dołączył: 10 Paź 2017
Posty: 186
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-11-2017, 20:54   

Pytanie,
Gdzie można pobrać tą lokomotywownie
http://trainzimage.pl/image/mgr
Która jest na pierwszej stronie tego tematu
Ostatnio zmieniony przez Jędrek25 12-11-2017, 20:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Generally
trainz


Pomógł: 36 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 305
Skąd: Zabrzeg

Wysłany: 12-11-2017, 21:34   

Lokomotywownię można pobrać stąd: http://trainzart.pl/downloads.php?download_id=124
 
 
 
Jędrek25 
super user


Pomógł: 7 razy
Wiek: 20
Dołączył: 10 Paź 2017
Posty: 186
Skąd: Poznań
Wysłany: 12-11-2017, 21:35   

Dzięki :mrgreen:
 
 
Maverick
super user



Pomógł: 4 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 139
Skąd: Jarosław
Wysłany: 19-11-2017, 17:57   

Wujek 082 napisał/a:
Tak, to problem samego TANE, inaczej interpretuje dźwięki w dodatkach scenery (w innych też, ale objawy są inne).


Jeśli ktoś ma ochotę to przerobiłem dźwięki ding.waw w dzwonach SSP i można sobie podmienić. Dźwięki te przedłużyłem do 10s jednak jeden minus tego, że sygnalizacja wyłączona a dzwon jeszcze dzwoni, bo plik musi byc odegrany do końca. Dlatego to tylko jeśli kogoś bardo denerwuje jedno uderzenie dzwonu na 10s to można sobie podmienić. O to link do dysku google:

https://drive.google.com/open?id=1ncfMPraKPLPrQuf1jbGxhps6Vulhhkni

Pozdrawiam.
 
 
Peeet2005 
zaawansowany
Peeet2005



Pomógł: 8 razy
Wiek: 63
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 690
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-12-2017, 17:27   Poprawianie tekstur

Witam!
Tak jeszcze miałbym zapytanie co oznacza, że

"Source image texture file 'grayballast.tga' is too large for 'arc:fld:$(local)/hash-7A||kuid 522774 100376.tzarc|' (512x512)"

Oryginalnie plik był jeszcze większy i miał 1024x1024 pix a był w formacie bmp. Zmniejszyłem 4 razy, przerobiłem na tga i dalej się wyświetla że plik za duży. To jaki byłby właściwy?
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 09-12-2017, 19:46   Re: Poprawianie tekstur

Peeet2005 napisał/a:
Witam!
Tak jeszcze miałbym zapytanie co oznacza, że

"Source image texture file 'grayballast.tga' is too large for 'arc:fld:$(local)/hash-7A||kuid 522774 100376.tzarc|' (512x512)"

Oryginalnie plik był jeszcze większy i miał 1024x1024 pix a był w formacie bmp. Zmniejszyłem 4 razy, przerobiłem na tga i dalej się wyświetla że plik za duży. To jaki byłby właściwy?


256x256. To jest jeden z najnowyszych errorów new errora :-) Teraz wszystkie tekstury "HD" pójdą się kochać, w imię mitycznej "wydajności".
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
Ostatnio zmieniony przez RBach 09-12-2017, 19:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Generally
trainz


Pomógł: 36 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 305
Skąd: Zabrzeg

Wysłany: 09-12-2017, 20:21   

Spojrzałem na ten dodatek i udało mi się go naprawić. Oto co trzeba zrobić:
• trzeba stworzyć plik grayballast.texture.txt i zapisać w nim:
Kod:
Primary=grayballast.tga
Tile=st

• następnie trzeba stworzyć plik grayballast_norm.texture.txt i zapisać w nim:
Kod:
Primary=grayballast_norm.tga
Alpha=grayballast_norm.tga
Tile=st
NormalMapHint=normalmap

• na końcu trzeba zmienić w configu rozszerzenie wpisów texture z *.tga
Kod:
texture                                 "grayballast.tga"
normal-texture                          "grayballast_norm.tga"

na *.texture
Kod:
texture                                 "grayballast.texture"
normal-texture                          "grayballast_norm.texture"

i dzięki temu dodatek będzie działał :)
 
 
 
Peeet2005 
zaawansowany
Peeet2005



Pomógł: 8 razy
Wiek: 63
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 690
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-12-2017, 08:29   

No prawie dobrze, choć z niewiadomych mi powodów wyświetla błąd przy zatwierdzaniu:

- <kuid:522774:100376> Failed to load child images for texture file: 'grayballast_norm.texture.txt'

a jak już zatwierdzi to z kolei inny wpis:

- <kuid:522774:100376> VE40: Unable to load primary image 'grayballast_norm.tga ' for texture file 'grayballast_norm.texture.txt'.

Zmniejszyłem tekstury na 256x256 ale to też nic nie dało :-(
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 10-12-2017, 08:44   

Peeet2005 napisał/a:
No prawie dobrze, choć z niewiadomych mi powodów wyświetla błąd przy zatwierdzaniu


Bo kolega Simon polecił ci stworzyć pliki texture, tylko zapomniał, że jeszcze do kompletu powinien być plik TGA z normalmapą... Jeżeli tego normalmapowego tga nie ma, to pousuwaj wszystkie texture.txt i wpisy z nim związane.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
Generally
trainz


Pomógł: 36 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 305
Skąd: Zabrzeg

Wysłany: 10-12-2017, 18:46   

Bo u mnie ten plik był, a dodatek był ściągnięty z DLS.
 
 
 
Peeet2005 
zaawansowany
Peeet2005



Pomógł: 8 razy
Wiek: 63
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 690
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-12-2017, 19:50   

Ja wiedziałem, że ten plik jest potrzebny i go miałem. Tak wygląda zestaw plików tego dodatku



A dlaczego nie może załadować tego pliku to nie mam pojęcia
 
 
 
rysztur
znawca



Pomógł: 71 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1063
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 10-12-2017, 19:55   

U mnie wołał o zmniejszenie pliku tekstury, a w configu musiałem zostawić odwołanie do plików *.tga (czyli tak jak jest oryginalnie).Czyli zrobiłem dwie pierwsze operacje z postu SimonaGR.
 
 
Generally
trainz


Pomógł: 36 razy
Wiek: 26
Dołączył: 27 Lip 2008
Posty: 305
Skąd: Zabrzeg

Wysłany: 10-12-2017, 20:54   

Do tego co napisałem można też zmienić trainz-build na 3.5 i dodać gdzieś poniższy wpis (razem z nawiasami):
Kod:
texture-variants
{
}

Wtedy nie powinno być nawet żadnych ostrzeżeń (w najnowszej wersji T:ANE SP2 HF1).
 
 
 
Peeet2005 
zaawansowany
Peeet2005



Pomógł: 8 razy
Wiek: 63
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 690
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-12-2017, 07:51   

No tak dokładnie. Też wstawiłem ten tekst "texture-variants" bo było wypisane jako ostrzeżenie o braku tego wpisu. Zrobiłem podgląd w innym dobrym dodatku i jest OK! :-)
Dzięki za pomoc !
 
 
 
Peeet2005 
zaawansowany
Peeet2005



Pomógł: 8 razy
Wiek: 63
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 690
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-03-2018, 18:20   

Dziś mam nowy temat ale w ramach już istniejącego więc podam szczegóły:
Otóż mam taką starszą mapkę przeniesioną z TS12, na której brakuje mi jednego dodatku, a mianowicie <kuid2:151900:110011:1> Vorsignal ZS3V rechts
Jest on na DLS więc go ściągnąłem, ale jest jakiś niekompletny, gdyż ma tylko config.txt i nic poza tym :-/ W brakach wykazuje że nie ma żadnego pliku IM, skryptów a string table są puste.
Najchętniej wykasował bym go i wstawił na to miejsce inny, ale sęk w tym, że nie bardzo go idzie wykasować. Tradycyjnie jak próbuję z geodety to mi się wiesza gra. Wyskakuje okno z ostrzeżeniem i jak zatwierdzę to już zamiera wszystko i tak już trwa. Po kolejnym uruchomieniu program ładnie się pyta czy zatwierdzić zmiany , daję OK i uruchamia się od nowa. Tyle, że ten dodatek dalej widnieje w zestawie do mapy jako błędny. Wykasowałem wpis o tym dodatku ręcznie z configu ale po tej operacji mam brak dodatku :-D
Jednym słowem w kółko Macieju, tylko nie mogę znaleźć skąd CM pamięta, że ma być taki dodatek skoro wykasowałem wszystkie wzmianki o nim z configu?
 
 
 
Peeet2005 
zaawansowany
Peeet2005



Pomógł: 8 razy
Wiek: 63
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 690
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-03-2018, 18:34   

Sorki, już rozwiązałem sprawę :-D ale nie usuwam wątku bo może się komuś przydać. Tak juz mam, że jak coś napiszę na forum to za moment mnie olśniewa i znajduję rozwiązanie :-P Otóż wykasowałem wszystko z folderu Internet, tak na wszelki wypadek, jak również z folderu Backup ostatnie 3 dni jak zajmowałem się tą mapką. Może TANE, wzorem Windowsa coś sobie doczytuje z tych backupów jak mu coś nie pasuje :-D
Po tych operacjach jak usunąłem wpisy w configu już jest OK
 
 
 
Kanclerz
znawca
architekt



Pomógł: 34 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1729
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 29-03-2018, 23:06   

Pytanie - czy ktoś rozwiązał problem źle działających brzękadeł do packu SSP UAZa i Traxxa? Bo próbowałem coś kombinować z przerzucaniem skryptów od rbachowych szlabanów mechanicznych ale to nie pomogło.
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 30-03-2018, 11:56   

Kanclerz napisał/a:
Pytanie - czy ktoś rozwiązał problem źle działających brzękadeł do packu SSP UAZa i Traxxa? Bo próbowałem coś kombinować z przerzucaniem skryptów od rbachowych szlabanów mechanicznych ale to nie pomogło.


I nie pomoże. Naprawa wymaga drobnej poprawki w skrypcie i wpisania "na sztywno" długości trwania dźwięku (pliku dźwiękowego) w configu. I to w każdym brzdękadle osobno. Teraz policz, ile tego jest i sam sobie odpowiedz, dlaczego nie ma chętnych :mrgreen: Chyba że zgłaszasz się na ochotnika :D
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
Kanclerz
znawca
architekt



Pomógł: 34 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1729
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 30-03-2018, 22:55   

Przecież brzękadeł jest sześć ;-) więc przeróbka sześciu to dla mnie żaden problem - chciałbym tylko wiedzieć jak to zrobić :mrgreen:
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 31-03-2018, 06:12   

Kanclerz napisał/a:
Przecież brzękadeł jest sześć ;-) więc przeróbka sześciu to dla mnie żaden problem - chciałbym tylko wiedzieć jak to zrobić :mrgreen:


Są jeszcze sygnalizatory z gongami "wbudowanymi" - i te też trzeba poprzerabiać. A, są też mechaniczne rogatki, które w TANE też dzwonią, jak chcą :-)

Na początek musisz sprawdzić długość trwania dźwięku (czyli długość pliku dźwiękowego) dla każdego dodatku, który gęga / dzwoni /buczy / pierdzi / ćwierka. Następnie trzeba toto wpisać do configu w sekcji Extensions (tag się jakiś wymyśli, to akurat obojętne). Ja poprawię skrypt, żeby obsługiwał ten wpis i gęgał / dzwonił /buczał / pierdział / ćwierkał zgodnie z tymże wpisem, podeślę i podmienisz. I na koniec trzeba to spakować i wysłać do mnie, żeby uaktualnić paczkę :-)
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group