FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
System półautomatycznego tworzenia basemape'ów UBase.
Autor Wiadomość
Zwinny
zaawansowany


Pomógł: 20 razy
Wiek: 28
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 702
Skąd: Chorzów
Wysłany: 25-09-2015, 15:16   

Można usnąć bez problemu
 
 
 
Pawel_15 
znawca
Stacja Bąk



Pomógł: 58 razy
Wiek: 28
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 1789
Skąd: Bąk (Bk, Bk1)
Wysłany: 25-09-2015, 15:19   

Można, ale kasowanie segmentów, potem dodawanie etc. ma nie najlepszy wpływ na zachowanie danej mapy. Mogą wystąpić różne ciekawe zjawiska, dlatego kasowanie każdego segmentu należy kilka razy dobrze przemyśleć. W moim przypadku skrócenie mapy z 270 kilometrów od około 20 nie dało super wyniku.
 
 
 
Sebek821 
trainz
Motorniczy&BUS



Pomógł: 2 razy
Wiek: 24
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 201
Skąd: Szczecin
Wysłany: 25-09-2015, 15:23   

No w sumie też prawda. Jeżeli nam wygeneruje 200x200 segmentów to potem usunięcie jednego może nas drogo kosztować.
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 39 razy
Wiek: 28
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 751
Skąd: Sierpc
Wysłany: 26-09-2015, 16:42   

Ale przecież HOG ma opcję filtrowania zbędnych segmentów, wystarczy narysować przebieg linii i ustawić ile segmentów od wyrysowanej linii HOG ma generować i wtedy generuje tylko segmenty wzdłuż przebiegu linii, nie trzeba robić map po 200x200 segmentów. Oczywiście wtedy też generuje się więcej segmentów niż trzeba gdyż dla bezpieczeństwa generuje się zwykle trochę ponad to co niezbędne, no ale nie robi się w ten sposób wielkich prostokątów. W tutorialu jest opisane jak to zrobić.
 
 
pietrek
znawca



Pomógł: 60 razy
Wiek: 53
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2023
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 26-09-2015, 22:38   

Fragment linii 143 wygenerowałem w Hogu i zrobiłem około 40 km linii z siedmioma stacjami.
Przy generowaniu terenu z każdej strony linii dla bezpieczeństwa zostawiałem po dwa segmenty. Później część z nich usunąłem bez jakichkolwiek problemów.
Tak na marginesie to mam prawie 130km wygenerowane, ale ze względów praktycznych tworzę na krótszych odcinkach.
Wracając do Besamapy - wygenerowałem sobie dla próby stację Kluczbork, później użyłem jej na mapie tej stacji stworzonej w Hogu. Jako że są uwzględnione spadki i wzniesienia to części Besampy bądź to nie widać, bądź wisi w powietrzu.
Ale że ta gra i tak jest sztuką kompromisów to myślę że niwelując nierówności terenu, a zostawiając tylko niezbędne spadki terenu można by chyba użyć besamapy i w miarę zmian wysokości terenu korygować ustawienie tego dodatku.
Jak tylko będę miał możliwość dłuższego obcowania z grą na pewno to sprawdzę.
 
 
RBach 
znawca
Toromistrz



Pomógł: 232 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 3693
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 27-09-2015, 08:24   

Pietrek, przy basemapie zalecane jest wyłączanie teksturowania terenu w geodecie. Wtedy widać wszystko :-)
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.3: 22.12.2016
 
 
 
pietrek
znawca



Pomógł: 60 razy
Wiek: 53
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2023
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 27-09-2015, 16:16   

RBach napisał/a:
Pietrek, przy basemapie zalecane jest wyłączanie teksturowania terenu w geodecie. Wtedy widać wszystko :-)


Nie sprawdzałem tej opcji. Po prostu bawiłem się besamapą na pustym (nie licząc linii szlaku kolejowego - dość szerokiego fakt) fragmencie mapy.
Ale jak tak jest jak piszesz, to przy użyciu besamapy na niewielkich spadkach nie powinno być problemów.
 
 
dawcio44552
nowy


Wiek: 13
Dołączył: 30 Wrz 2015
Posty: 12
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 05-12-2015, 17:07   

Pomocy! Jak skaluję w Gimpie, to zamiast przeskalowanego do 1024x1024 px sie obrazek zmniejsza.

_________
edit: juz się nie zmniejsza, ale obwód się zwiększa a obrazek nie.
_________________
Witam! Obecnie poszukuję/czekam na dodatek SA103. Jeśli ktoś widział download lub ma, proszę o link na PW.
Ostatnio zmieniony przez dawcio44552 05-12-2015, 17:16, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
UAZ 
znawca
Automatyk



Pomógł: 53 razy
Wiek: 21
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 1616
Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 05-12-2015, 20:00   

Do zwiększania i zmniejszania obrazka służy w GIMPie lupa, skalowanie wpływa na rozdzielczość. Obrazek wysokiej rozdzielczości może być mały, a niskiej duży. Zmiana wielkości obwodu prostokąta przy niezmiennym polu wykracza poza moje pojęcie matematyczne.
Ostatnio zmieniony przez UAZ 05-12-2015, 20:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
RBach 
znawca
Toromistrz



Pomógł: 232 razy
Wiek: 42
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 3693
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 05-12-2015, 20:03   

UAZ napisał/a:
Do zwiększania i zmniejszania obrazka służyvw GIMPie lupa, skalowanie wpływa na rozdzielczość. Obrazek wysokiej rozdzielczości może być mały, a niskiej duży. Zmiana wielkości obwodu prostokąta przy niezmiennym polu wykracza poza moje pojęcie matematyczne.


Musisz myśleć w kategoriach pięciu wymiarów i zakrzywienia czasoprzestrzeni :-)
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.3: 22.12.2016
Ostatnio zmieniony przez RBach 02-02-2016, 17:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Lewy102
nowy


Wiek: 28
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 19
Skąd: Szczecin
Wysłany: 14-07-2016, 17:34   

Witam,
czy są jakieś obszary z których nie można pobrać map ? Nie wiem dlaczego ale nie mogę pobrać map z niektórych miejsc. O ile z pobraniem map Szczecina i okolic nie miałem problemu, to np. z Koszalina i jego okolic nie mogę pobrać. Postępuję cały czas według instrukcji, wpisuję współrzędne, które ukazały mi się po najechaniu myszką na stację w Koszalinie (X:706489 Y:315432), klikam na pobierz z geoportal. Z lewej strony ukazuje się kominukat " Pliki z katalogu DYNAMIC nie pobierają się " a okienko pobierania po chwili znika.
Dołączam screen, który udało mi się wykonać.

http://www7.zippyshare.com/v/N4newMPX/file.html
 
 
 
Lewy102
nowy


Wiek: 28
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 19
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24-07-2016, 14:11   

Naprawdę nie ma nikogo kto byłby w stanie pomóc ?
 
 
 
UAZ 
znawca
Automatyk



Pomógł: 53 razy
Wiek: 21
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 1616
Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 25-07-2016, 01:52   

Lewy102 napisał/a:
Naprawdę nie ma nikogo kto byłby w stanie pomóc ?


Ależ jest.

Istnieją takie obszary, miało to zostać naprawione, jednak zapewne komunikacja z Geoportalem może przebiegać nie do końca sprawnie - mapy satelitarne to jednak tysiące terabajtów danych. Ze swoim problemem powinieneś raczej udać się do użytkownika Ra z forum MaSZyny, on jest twórcą programu Rainsted.
_________________
Jaka praca dziś, taka Polska jutro!
 
 
 
Grabka
super user



Pomógł: 1 raz
Wiek: 18
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 110
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 14-06-2018, 18:04   

Trochę odkopuje, ale czy ktoś ma problem z pobieraniem sektorów po nowej aktualizacji?
Od 2h stoi Redirect i nic się nie dzieje. Wrzuciłbym screen, ale na trainz image nie da się zalogować (recaptcha v1 is shutdown) :-/
_________________
https://www.facebook.com/.../?ref=bookmarks
W przerwie od gier robię Repainty :)
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 216 razy
Wiek: 30
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 4921
Skąd: Wrocław
Wysłany: 14-06-2018, 20:35   

Grabka napisał/a:
Wrzuciłbym screen, ale na trainz image nie da się zalogować (recaptcha v1 is shutdown) :-/



Czy w internecie jest tylko ten jeden jedyny serwis do wrzucania screenów?
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT http://sdrv.ms/MO7RX9
 
 
 
MalignusPL
super trainz


Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 402
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-06-2018, 10:07   

Grabka napisał/a:
Trochę odkopuje, ale czy ktoś ma problem z pobieraniem sektorów po nowej aktualizacji?
Od 2h stoi Redirect i nic się nie dzieje. Wrzuciłbym screen, ale na trainz image nie da się zalogować (recaptcha v1 is shutdown) :-/


wpisz sobie w rainsted.ini w sekcji [RAINSTED]

geocache=0
 
 
 
Grabka
super user



Pomógł: 1 raz
Wiek: 18
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 110
Skąd: Brzeg Dolny
Wysłany: 17-06-2018, 23:17   

Dzięki działa :-P
_________________
https://www.facebook.com/.../?ref=bookmarks
W przerwie od gier robię Repainty :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group