FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: ryszard
22-04-2019, 20:39
Jak przypisać dwa wózki? Jak je animować?
Autor Wiadomość
Barti 
nowy


Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 24
Skąd: Kujawy
Wysłany: 08-04-2019, 20:30   Jak przypisać dwa wózki? Jak je animować?

Gdy podepnę do modelu jeden wózek to pojawia się w grze. Ale gdy dodam animację dla kół o różnej średnicy Trainz wyświetla tylko 1 element wózka któremu nie przypisałem animacji. Jeśli dodam animację tylko do kół o tej samej średnicy to jest odtwarzana poprawnie.
Jak przypiszę dwa wózki (a.bog0 a.bog1) to pociąg w trybie maszynisty widnieje jako wykolejony - żółty wykrzyknik nad modelem.

Chciałbym wiedzieć czy ja dobrze policzyłem wartość animdist. Koła osi napędowych mają średnicę 1,35m, toczne 1,00m. Bo jak rozumiem animacja w Gmax musi zawierać całość aż wszystkie koła nie pokonają takiej samej odległości. Dla kół napędowcy daje to 20 obrotów po 360 stopni, tocznych 20 po 486 stopni. Ale to wychodzi 600 klatek. Nie za dużo? Animdist wychodzi mi 4,241025.

Z góry przepraszam jeśli to coś prostego, bo wydaje mi się że stosowałem się do opisów i nie wiem co robię źle. Dodam że Mesh Viewer wyświetla model prawidłowo, a CM nie zgłasza żadnych błędów (tylko brak siatki cienia pod taborem). Dummy i punkty przylączania wstawiane w widoku Top, animacja określona w panelu Motion, wszystkie elementy potraktowane Aligin to World.

Wersja Trainz 2009 build 3.3
Config loka
Cytat:
kuid <kuid2:452955:5:1>
username "Testowy"
kind "traincar"

mesh-table
{
default
{
mesh "Testowy_body3.im"
auto-create 1
}
}
category-class "AS"
category-era "2000s"
category-region "PL"
origin "PL"
enginespec <kuid:523:51468>
interior <kuid:-1:101202>
enginesound <kuid:353138:1027>
hornsound <kuid:222366:1052>

bogeys
{
0
{
bogey <kuid2:452955:2:1>
}

1
{
bogey <kuid2:452955:3:1>
}
}

obsolete-table
{
}

thumbnails
{
0
{
image "obrazek.jpg"
width 240
height 180
}
}
engine 1
mass 10000
fonts 0
cabinsway 0
trainz-build 3.3
description "Lokomotywa "
author "xyz"
contact-email

kuid-table
{
0 <kuid:523:51468>
1 <kuid:-1:101202>
2 <kuid:353138:1027>
3 <kuid:222366:1052>
4 <kuid2:452955:2:1>
5 <kuid2:452955:3:1>
}


Config wózka
Cytat:
kuid <kuid2:452955:3:1>

mesh-table
{
default
{
mesh "Ti3_bogey2.im"
auto-create 1
}
}

obsolete-table
{
}
username "Ti3 bogey2"
description " "
animdist 4.24102
trainz-build 3.3
kind "bogey"
author "Barti"
contact-email "brzoza@opoczta.pl"
category-class "ZB"
category-region "PL"
category-era 1930

kuid-table
{
}

 
 
rysztur
znawca



Pomógł: 71 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1063
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 08-04-2019, 20:37   

Dobrze rozumiem, że piszesz o animacji jednego wózka z różnymi średnicami kół?

Edyta:
Z configu loka wynika, że masz dwa wózki.
Animdinst dla kół 1000 mm to 3,14 m, dla 1350 mm - 4,24 m.
Animacja obydwu ma 30 kl/s, klatki liczone od 0 do 29 i w nich musi się zawrzeć cały obrót kół
o 360 stopni.
Nic nie przeliczasz, zostaw to grze.
Wszystkie elementy wózka linkujesz do dummy bazy wózka i eksportujesz każdy wózek.
Wszystko musi działać.
Ostatnio zmieniony przez rysztur 08-04-2019, 21:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Barti 
nowy


Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 24
Skąd: Kujawy
Wysłany: 10-04-2019, 22:48   

Cytat:
Dobrze rozumiem, że piszesz o animacji jednego wózka z różnymi średnicami kół?
Troche mnie irytowało że nie działa to sobie eksperymentowałem z jednym wózkiem. Sam nie wiem czemu o tym wspomniałem.

W piątek napisze czy zadziałało.
 
 
Barti 
nowy


Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 24
Skąd: Kujawy
Wysłany: 16-04-2019, 12:12   

I nie działa. Reinstalacja Trainza, ponowny eksport modeli, zatwierdzanie zasobów, naprawa baz danych... Kompletnie nie wiem co jest nie tak. Ale jak w Gmax przypiszę tylko jeden wózek to działa.
 
 
rysztur
znawca



Pomógł: 71 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1063
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 16-04-2019, 13:17   

Podeślij mi to na PW. Średnice kół nie mają znaczenia, coś robisz nie tak :-/
Ostatnio zmieniony przez rysztur 16-04-2019, 13:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Barti 
nowy


Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 24
Skąd: Kujawy
Wysłany: 22-04-2019, 15:43   

Rozwiązane. Błędem było to że wózki z Gmax eksportowałem z oddzielnych plików (1 wózek na scenę). Po eksporcie z jednej sceny, dla wspólnego dla obu wózków b.r.base wszystko działa.
Do zamknięcia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group