FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Fragment linii nr.229 Lębork - Łeba
Autor Wiadomość
Cris 
zaawansowany


Pomógł: 20 razy
Wiek: 29
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 827
Skąd: Źmigród/Leszno
Wysłany: 26-05-2020, 08:58   Fragment linii nr.229 Lębork - Łeba

Cześć. Witam wszystkich serdecznie. Jako, że obecna sytuacja związana z tym co dzieje na świecie, rożnymi obostrzeniami
typu "zostań w domu" znalazłem dla siebie dość dużą ilość czasu wolnego, który postanowiłem przeznaczyć na coś
konstruktywnego a zarazem zabijającego nudę. Efektem tejże nudy jest a raczej są przeróbki (o reszcie powiem innym razem)
starszej daty map do wcześniejszych wersji Trainz.
Na pierwszy ogień poszła mapa linii kolejowej nr. 229 Pruszcz Gdański - Łeba
odcinek Lębork - Łeba autorstwa magnus83. Na mapie postanowiłem wymienić praktycznie wszystko tak aby działało i wyglądało poprawnie w TS2010, równocześnie zachowując wiele z samej pracy autora mapy.
Mapa została przebudowana tak jak w pierwowzorze w klimacie lata. Ze względu na ograniczenia spowodowane "mocą" mojego blaszaka skupiłem się na dwóch aspektach. Powtarzalność roślinności, obiektów budowlanych a także tekstur gruntu tak aby podczas gry nie było pokazu slajdów, oraz ograniczeniu w niektórych miejscach mapy zakresu widzialności stosując roślinność typu spline czyt. lasy.
Całość prezentuje się tak jak screenach poniżej.

Oczywiście kilka aspektów wciąż jest do poprawy co też czynie na bieżąco, jednak wielka cześć wedle mojego zamysłu została już wykonana.
Proszę o konstruktywne opinie na temat czy warto ciągnąć to dalej i oczywiście co poprawić lub dodać do mapy tak aby ta wyglądała w miarę przyzwoicie.



Uprzedzając możliwe zapytanie. W stacji Łeba stoją semafory, oczywiście w wersji realnej one znikną, u mnie póki co są tylko dla uprzyjemnienia zabawy w Trainz. Pozdrawiam.
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 59 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1651
Skąd: Lubin
Wysłany: 26-05-2020, 10:11   

Bardzo mnie cieszy, że wymieniłeś roślinność pofiga na Bogdana. Dzięki temu będzie można odpalić mapę w wyższych wersjach :)
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
 
 
 
Cris 
zaawansowany


Pomógł: 20 razy
Wiek: 29
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 827
Skąd: Źmigród/Leszno
Wysłany: 26-05-2020, 11:42   

Teoretycznie mam dwie wersje mapy. Na pierwszej została użyta roślinność od Bogdana. Na drugiej czyli tej którą widać na screenach, użyta jest roślinność Bogdana plus roślinność autora trunda która w geodecie nazwana jest przykładowo G: xxxx.
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3651
Skąd: Opole

Wysłany: 26-05-2020, 11:52   

Tę roślinność Bogdan też przerabiał za zgodą autora :-P
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 59 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1651
Skąd: Lubin
Wysłany: 26-05-2020, 13:54   

Ważne, że speedtreez wyleciały :mrgreen:
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 44 razy
Wiek: 29
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 823
Skąd: Sierpc
Wysłany: 26-05-2020, 21:52   

Wygląda bardzo zacnie.
Mam tym większy szacunek do Twojej pracy ponieważ... sam próbowałem jakiś czas temu zrobić to samo, tj. "zaktualizować" tę właśnie mapę do "współczesnych realiów". Nigdy jednak nie udało mi się tego dociągnąć do takiego stadium zaawansowania aby nadawało się do jakiegokolwiek upublicznienia, więc tym bardziej czuję respekt :-P
Przy czym ja raczej próbowałem "ucharakteryzować" ją na czasy współczesne, powiedzmy po 2007 r., wg schematów i zdjęć dostępnych na Semaforku i Ogólnopolskiej Bazie Kolejowej:
https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php?title=Lębork
https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php?title=Garczegorze
https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php?title=Lędziechowo
https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php?title=Wrzeście
https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php?title=Steknica
https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php?title=Łeba
czyli w zasadzie głównie stan postępującej degradacji, a więc tory boczne w większości rozebrane czy nieprzejezdne, stacje zdegradowane do przystanków, trawa i krzaki na torach, itp. itd., np. Garczegorze wyszło mi tak:

Próbowałem też połączyć tę mapę z dostępną mapą Garczegorze - Kostkowo, bo jak wiadomo, Garczegorze to dla tych map punkt wspólny. Sprawdzałem, "przymierzałem", i pasują wręcz idealnie, tak jakby wcześniej tworzyły one jedną całość (bo całkiem możliwe że tworzyły), dowód:

ale niestety przy próbie połączenia w oknie łączenia map druga mapa nie chce się pojawić w oknie, pomimo klikania 10000000 razy na strzałki do przesuwania, ani jedną ani w drugą stronę (miałem już kiedyś coś takiego w przypadku łączenia Szlakiem Ostatnich Ryflaków z GGKB odc. Kościerzyna - Gdynia, wtedy jednak zmiana kolejności map przy łączeniu i uporczywe klikanie na strzałki w końcu pomogły i dało się je połączyć).

Ale dość już wspominania. Jeśli chodzi o uwagi i sugestie, nie wiem na ile zależy Ci na maksymalnym realizmie, i możliwe że potraktujesz to jako zbytnie czepialstwo, tym bardziej że to gra o pociągach a nie o "ciągnięciu druta" WN, nie mniej jednak w przypadku tej mapy są to moim zdaniem detale dość istotne, bo dotyczące bardzo charakterystycznych miejsc na mapie. Na tyle charakterystycznych, że ja znając tę mapę z własnych mniej udanych prób przeróbek, patrząc na Twoje screeny od razu byłem w stanie zidentyfikować które miejsca one przedstawiają.

Chodzi mi mianowicie, po pierwsze, o linie WN biegnące wzdłuż szlaku od okolic zachodniej głowicy rozjazdowej stacji Lębork i dalej wzdłuż szlaku w okolicach przystanku Lębork Nowy Świat. Na Twojej mapie dałeś dwutorową linię 400 kV na "mocnych" słupach Z52:
https://www.trainzpicture...200526_0079.jpg
natomiast w rzeczywistości jest to linia jednotorowa 110 kV na słupach B2:
https://www.bazakolejowa....abba7b-3100.jpg
https://www.bazakolejowa....a1a370-3100.jpg
Niestety, miejsce to jest wyjątkowo problematyczne do odwzorowania w Trainz, ponieważ, poza "zakrętami" tychże linii WN w bezpośrednim sąsiedztwie toru szlakowego, dodatkowo sprawę komplikuje stacja transformacyjno-rozdzielcza znajdująca się tuż przy przystanku Lębork Nowy Świat:
https://www.bazakolejowa....42ad70-3100.jpg
O ile Radek "popełnił" dodatek spline 110 kV B2:

to jednak tutaj mamy ten problem, że zgodnie z "prawidłami energetycznymi", żeby wyglądało to poprawnie, należałoby użyć tu słupów odporowo-narożnych, przynajmniej w okolicach stacji rozdzielczej, a to niestety da się z dostępnych dodatków zrobić tylko za pomocą dodatków LEP Pack i Belezino:

co jest bardzo uciążliwe, pracochłonne, i ogólnie upierdliwe, poza tym wymaga opanowania używania tychże dodatków.

Podobnie sytuacja wygląda w kontekście linii WN przecinającej tor szlakowy w okolicach stacji Garczegorze, w miejscu gdzie tory szlakowe linii nr 229 (Pruszcz Gd. - Łeba) i 230 (Wejherowo - Garczegorze) biegną obok siebie. U Ciebie znów jest dwutorowa linia 400 kV na "mocnych" słupach Z52:
https://www.trainzpicture...200526_0085.jpg
natomiast w rzeczywistości jest to jednotorowa linia 400 kV na słupach Y52:
https://www.bazakolejowa..../1096488820.jpg
https://www.bazakolejowa....d2bb7d-2818.jpg
Tutaj wprawdzie sytuacja jest prostsza, bo w tym miejscu ta linia WN przebiega w linii prostej, w związku z czym można by użyć zwykłego dodatku spline i mieć to z głowy, ale niestety odpowiedni dodatek (linia WN 1 x 400 kV Y52) nie został (jeszcze) stworzony do Trainz. No i znów niestety pozostaje zasięgnąć dobrodziejstw LEP Pack, bo niczego bardziej podobnego wizualnie raczej w Trainz nie znajdziesz (sam też szukałem). U mnie, w dokładnie tym samym miejscu co u Ciebie, zrobiłem to tak:


Żeby nie było że tylko biadolę, narzekam, pouczam i się wymądrzam, jeśli chcesz w/w zmian dokonać, a jednocześnie nie chce Ci się tykać LEP Pack (serio, nie jest to przyjazne narzędzie; można za jego pomocą uzyskać naprawdę niezłe efekty, ale pochłania koszmarnie dużo czasu i pracy), mogę spróbować "ogarnąć" ten temat WN, jak już będziesz miał mapę w tak zaawansowanym stanie że szykować ją będziesz do upublicznienia. Oczywiście jeśli chcesz. Mógłbyś wtedy podesłać mapę, a ja się mogę z LEP Pack pobawić, do tego mogę spróbować podorabiać też jakieś detale, np. krzyżownice w rozjazdach. Tyle myślę że byłbym jeszcze w stanie wygospodarować czasu (wprawdzie z czasem u mnie kiepsko i do Trainza zasiadam raczej sporadycznie, ale na tej mapie nie ma tego aż tak dużo, z tego co pamiętam poza tymi w/w liniami WN jest chyba jeszcze tylko jedna, bodaj 1 x 110 kV B2 przecinająca szlak na odcinku Wrzeście-Steknica; zdecydowanie najgorsze do zrobienia byłyby okolice przyst. Lębork Nowy Świat ze stacją rozdzielczą).
Ostatnio zmieniony przez Aikozann 26-05-2020, 22:02, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
sawes05
nowy



Wiek: 24
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 23
Skąd: 100-lica
Wysłany: 03-06-2020, 08:32   

Witaj.
Szkoda, że zobaczyłem ten wątek dopiero teraz, bo chętnie oddałbym ci swoją 230- tkę, połączoną z 229 kolegi M. Zajrzyj tutaj: https://facebook.com/projekttrainz/?locale2=pl_PL Są tam zdjęcia z kawałka 229, biegnącego wzdłuż 229. Napisz do mnie w wiadomości prywatnej do strony. Pzdr.
_________________
Realna linia 230 do Trainza:
https://www.facebook.com/projekttrainz

Zapraszam :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group