FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Testy Tereski
Autor Wiadomość
Peeet2005 
zaawansowany
Peeet2005



Pomógł: 8 razy
Wiek: 63
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 690
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-11-2020, 08:42   Testy Tereski

Witam!
Od kilku dni testuję nową wersję beta TRS19 i wychodzą bardzo dziwne efekty.
Pierwszy to zmiana położenia trakcji elektrycznej w przypadku globalnej wymiany torów. Zupełnie przesuwa wysięgniki i druty i bramki. Na szczęście nie wszystkie ale ok 20% co tym bardziej dziwi
Czy to jest prawidłowe czy to wada tych dodatków?
Druga sprawa to dziwne kwadraty pojawiające się na teksturach. Myślałem, że to może karta graficzna tak tworzy obraz ale testowałem na dwóch (GTX960 i GTX1650S) i są identyczne efekty. Sprawdzałem na wersji 109641 jak i na wcześniejszej 105096. Poniżej zamieszczam widoki jak się pojawiają na torowiskach. Dotyczy to właśnie podsypki torowisk a i najbliższej okolicy torów. Teren przykrywa tory a klikanie na narzędzie "Smooth spline height S" nie daje żadnego efektu. Dodatkowo czasem się zdarzają się normalne dziury pod torami i nie idzie tego wyrównać.





Sprawdziłem jeszcze wbudowaną trasę Sebrino i z ciekawości podmieniłem tekstury pod torami. efekt jak widać.

Ja już nie wiem co jest grane bo jeszcze do niedawna wszystko w miarę działało a teraz to tylko ręce opadają :-/
_________________
KUID:269437
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 10-11-2020, 09:04   

Co do tych prześwitujących przez tory "kwadratów" tekstur, to ja to miałem od dawna na zwykłym TRS19. Tak się dzieje, gdy tekstura ma w jakiś sposób zepsutą normalmapę.
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
 
 
 
Peeet2005 
zaawansowany
Peeet2005



Pomógł: 8 razy
Wiek: 63
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 690
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-11-2020, 09:46   

No i faktycznie jest to chyba powód pojawiania się tych kwadratów. Zmieniłem textury pod torami na takie starsze nieco, sprawdzone i wygładziło się wszystko. Nie wystarczyło jednak zamienić globalnie tych tekstur tylko fizycznie przelecieć wszystkie odcinki torów. Normalnie ugniatał się grunt i torowisko pojawiało się tak jak ma być :-) Czyżby te PBR textury były jakieś felerne czy trawnik znowu szaleje? Przecież przed ostatnimi aktualizacjami wersji beta tego nie było.
Podobnie jest chyba z tymi torami Procedural, które owszem, ładnie wyglądają, ale wydaje mi się że obciążają sporo mapki. Sądzę to po szybkości odświeżania ekranu przy szybkim poruszaniu kamery. No i niedawno miałem właśnie z nimi problemy z załamanymi torami, których nie dawało się usunąć.
_________________
KUID:269437
 
 
 
Peeet2005 
zaawansowany
Peeet2005



Pomógł: 8 razy
Wiek: 63
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 690
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-11-2020, 16:27   

W tej samej sprawie zamieściłem zapytanie na forum Auranu i dostałem kilka odpowiedzi. Min taką że :
" Przejdź do pełnego PBR, co robię. Kwadraty są spowodowane mapowaniem wysokości tekstur PBR i jego brakiem na teksturach standardowych. Prostym trwałym utwardzeniem jest użycie tylko jednego rodzaju tekstury i nigdy nie mieszanie tekstur standardowych i PBR pod splajnami."

Kolega Adamstan też już mi wyjaśnił w czym rzecz, ale gorzej że nie bardzo wiem co znaczy "pełny PBR" Czy to jest jakaś inna filozofia tekstur? Czy należałoby wykasować z użytku wszystkie starego typu tekstury?
Inny cytat:
"Zawsze używać PBR w minimalnej skali wokół wielowypustów dróg i torów, aby zapobiec przeciekom. Podczas zastępowania tekstur narzędziem do zbiorczej wymiany zasobów łatwiej było utworzyć listę wyboru starych tekstur w CM, a następnie przeciągnąć je stamtąd do narzędzia do zbiorczej wymiany zasobów. Pozwala to uniknąć konieczności spędzania lat na próbach wybrania tekstury, która nieuchronnie ukrywa się pod nałożeniem tekstury PBR, mimo że jest widoczna nad nią."

No i pięknie, Wszystko proste i łatwe tylko czy jest niezbędne skończenie uniwersytetu aby właściwie stosować wszystkie zalecane przez Auran nowości ? Jest jakiś podręcznik do tego?
_________________
KUID:269437
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group