Ewentualnie kiedyś tam, może jak skończę to co mam rozgrzebane, zabiorę się za fragment piaskówki od Makoszów, przez Tunel do EC Zabrze żeby można było wozić węgiel z kopalń. Ale to pod wielkim znakiem zapytania.
To byłoby genialne rozwiązanie, bo masz kilka kopalń i gotowe miejsce do wożenia węgla. Właśnie stamtąd ten węgiel był wożony do EC Zabrze, zanim w ostatnim czasie linię zaorano i podłączono Elektrociepłownię Fortum bezpośrednio do stacji w Zabrzu. No ale na spokojnie :D
Szkoda, że nie chcesz mapki podciągnąć dalej do Rybnika, Dochodzą kolejne bocznice do rybnickich kopalń i Elektrowni czy KWK i Koksowni Marcel. No ale rozumiem, że mogłoby to zająć o wiele więcej czasu. Może samemu coś wykombinuje
_________________ Trainz: A New Era SP4
Trainz Railroad Simulator 2022 Platinum
Mapa wygląda świetnie. Dla osoby, która w tych rejonach bywa często i kojarzy teren z rzeczywistości, widoki ze screenshotów są autentyczne. Cały kunszt artystyczny autora zawiera się w publikowanych obrazkach. Niestety mam czasu tyle, że mogę sobie tylko popatrzeć na te screeny z tereni i zazdroszczę - poniekąd posiadania czasu na takie rzeczy, a poniekąd talentu do przenoszenia świata rzeczywistego do tego wirtualnego.
Ubolewam jedynie nad tym, że nie uda się odtworzyć odcinka z Nieborowic do Szczygłowic, bo chętnie by się na Bierawkę z kamieniem pojechało. No ale jak to mawia klasyk - nie pasuje Ci? Sam se zrób. :P
BIULETYN INFORMACYJNY o stanie ukończenia stacji Leszczyny z przyległymi szlakami. Na początek zaległe dygresje.
rysztur napisał/a:
Korzeń jak zrobisz wersję do pobrania, to będzie to mapa historyczna prezentująca małolatom jak dawniej wyglądała kopalnia i kolej co ten węgiel woziła.
Biorąc pod uwagę, że w trakcie budowania tej mapy kilka obiektów już zniknęło z krajobrazu, a kolejne czeka podobny los, to tak, będzie to swojego rodzaju skansen i świadectwo tego, jak to drzewiej bywało
Jamal napisał/a:
To byłoby genialne rozwiązanie, bo masz kilka kopalń i gotowe miejsce do wożenia węgla. Właśnie stamtąd ten węgiel był wożony do EC Zabrze, zanim w ostatnim czasie linię zaorano i podłączono Elektrociepłownię Fortum bezpośrednio do stacji w Zabrzu. No ale na spokojnie :D
Pomysł ma potencjał, bo kilku odbiorców czeka też na popiół. Najpotrzebniejsze materiały już mam, więc może będzie jakieś DLC
slaskiMK napisał/a:
Szkoda, że nie chcesz mapki podciągnąć dalej do Rybnika, Dochodzą kolejne bocznice do rybnickich kopalń i Elektrowni czy KWK i Koksowni Marcel. No ale rozumiem, że mogłoby to zająć o wiele więcej czasu. Może samemu coś wykombinuje
Nikt Ci nie broni zacząć od dzisiaj. Jak już rzuciłeś pomysł, to w następnej kolejności należałoby zakasać rękawy
Jamal napisał/a:
W tym bloku kiedyś mieszkałem :)
Z tej okazji wypadałoby zrobić jakiegoś pamiątkowego dedyka. Dopisałem do listy
Patrykos napisał/a:
Mapa wygląda świetnie. Dla osoby, która w tych rejonach bywa często i kojarzy teren z rzeczywistości, widoki ze screenshotów są autentyczne. Cały kunszt artystyczny autora zawiera się w publikowanych obrazkach. Niestety mam czasu tyle, że mogę sobie tylko popatrzeć na te screeny z tereni i zazdroszczę - poniekąd posiadania czasu na takie rzeczy, a poniekąd talentu do przenoszenia świata rzeczywistego do tego wirtualnego.
Ubolewam jedynie nad tym, że nie uda się odtworzyć odcinka z Nieborowic do Szczygłowic, bo chętnie by się na Bierawkę z kamieniem pojechało. No ale jak to mawia klasyk - nie pasuje Ci? Sam se zrób. :P
Dzięki za miłe słowo. Staram się jak mogę, ale też na ile czas i sprzęt pozwala. Gdyby doba była choć o połowę dłuższa, to i prezentacje byłyby zdecydowanie regularniejsze. Ale cóż czynić, szkoła się skończyła
A kto powiedział, że nie uda się odtworzyć fragmentu z Krywałdem i Jagielnią? Skoro mam już SzkA i Nieborowice, to dlaczego by tego nie spiąć do kupy? Do tematu mapy jak najbardziej pasuje. Wszak to nadal Knurów Główną przeszkodę stanowi brak dokumentacji z KWK Szczygłowice. Do Krywałdu schemat mam. A że dojdzie kolejne kilkadziesiąt obiektów do odtworzenia? Nie szkodzi. Lista i tak aktualnie wynosi ponad 40, pomijając te które są już w trakcie składania. Ten temat uważam cały czas za otwarty.
A już wracając do Leszczyn, to są one stacją węzłową na której jest prowadzony ruch towarowy i pasażerski. Zbiegają się tu linie 149, 140 Katowice Ligota - Nędza, i łącznica Kotlarni od podg. Paruszowiec. Dawniej była też bocznica do bazy CPN. Sterowanie ruchem po 6 głównych torach i 3 dodatkowych odbywa się z dwóch niewielkich nastawni Lsz, oraz Lsz1 dawniej w pełni mechanicznych, obecnie po modernizacji większość rozjazdów ma już napędy elektryczne. Stacja ma 1 peron wyspowy do którego prowadzi kładka przerzucona nad torami. Do stacji przylega też bocznica DPU, a z przeciwnej strony znajduje się plac ładunkowy z dwiema rampami i niewielkim magazynem.
Widok z wiaduktu na linię 149 w kierunku Szczygłowic:
Okolice semaforów wjazdowych od strony Szczygłowic, oraz Czerwionki Dębieńska gdzie zbiegają się linia 149 i jednotorowa linia 140:
Widok na okręg nastawczy posterunku Lsz:
Rzut okiem na stację z kładki dla pieszych:
Wyspowy, dość surowo utrzymany, za to szeroki peron:
Kilka ogólnych widoków na równię stacyjną:
Okręg nastawczy nastawni wykonawczej z widocznym dawnym odgałęzieniem do bazy CPN:
Tory szlakowe linii 140 od strony Rybnika i łącznica do podg. Paruszowiec:
Oczywiście budynki dworca i nastawni, oraz DPU i magazyn nie są oryginalne, a jedynie w zastępstwie dopasowane, żeby oddać mniej więcej gabaryty tych właściwych, które czekają na swoją kolej do odtworzenia.
Dobrze odwzorowane! Ta mgła robi także robotę, bo późną jesienią znakomicie symuluje smog, który w tej części Polski o tej porze roku to norma i tak właśnie zaśmieca powietrze.
Już bliziutko do Rybnika! Trzymam kciuki!
Nikt Ci nie broni zacząć od dzisiaj. Jak już rzuciłeś pomysł, to w następnej kolejności należałoby zakasać rękawy
Oj nie jestem godzien Chyba jednak brak mi umiejętności. Po za tym jeśli miały by to być w jakiś sposób spójne lepiej najpierw podejrzeć oryginał i troche "podchwycić" styl mapy
_________________ Trainz: A New Era SP4
Trainz Railroad Simulator 2022 Platinum
BIULETYN INFORMACYJNY, a w nim o ukończeniu szlaku Knurów - Leszczyny przez nieczynną stację Knurów Szczygłowice i posterunek bocznicowy Sgp do bocznicy SzkA obsługujący pociągi KWK Knurów - Szczygłowice ruch Szczygłowice podany od końca.
Dzisiaj prezentacja dość na szybko (bo czas nie chce się rozciągać) od około 21 km linii 149 przed stacją Leszczyny z tego posta przez posterunek bocznicowy Sgp znajdujący się w km. 18,468 do semafora wjazdowego stacji Knurów Szczygłowice opisanego już niemal przed dwoma laty w tym poście.
Po wyjechaniu z Leszczyn mijamy wiadukt z drogą polną i otwiera się widok na wioskę Czuchów:
Po minięciu Czuchowa wjeżdżamy w wąską przecinkę przez fragment lasu głównie sosnowo - świerkowego:
Po opuszczeniu przecinki od wschodniej strony otwiera się przestrzeń pól należących do dawnych zakładów PGR, a z zachodu nieco cienia daje las w którym nad iglakami zaczynają przeważać graby i dęby. Pojawiają się też ruiny nigdy nie ukończonego piątego posterunku bocznicy SzkA:
Dalej tory przechodzą w nasyp, w dole którego z krzaków wyłania się wyżej wspomniana bocznica SzkA:
Mijamy nastawnię dysponującą bocznicy KWK Szczygłowice i otwiera się widok na zabudowania kopalni, post. bocznicowy Sgp łączący tory kopalniane ze szlakiem PLK i dawny przystanek osobowy Szczygłowice Kopalnia:
Po minięciu łagodnego łuku na którym widok całkowicie przysłaniają gęste zarośla wyłania się prosty tor bezpośrednio do stacji Knurów Szczygłowice przecinający zapadlisko w dolinie rzeczki Bierawki:
Po minięciu siodła którego spadek i wzniesienie wynosi około 6 promili dojeżdża się do semafora wjazdowego stacji Szczygłowice Kopalnia:
I tym samym temat szlaku został zamknięty. W tej chwili poprawiam kilka widoków i pomału rozwijam otoczenie na terenie KWK Szczygłowice, która do chwili dorwania przeze mnie schematów będzie jedynie tłem niedostępnym do prawdziwej zabawy.
Pomogła: 2 razy Dołączyła: 18 Sie 2016 Posty: 107 Skąd: Kielce
Wysłany: 27-06-2021, 23:46
Absolutnie przepięknie, pachnie Śląskiem, szczególnie ten zapadnięty tor . Bardzo mi się dbałość o szczegóły, której czasem w niektórych polskich mapach (głównie tych spoza PTT) brakuje. Przy niektórych screenach nawet trzeba się chwilę zastanowić, czy to nie jest jakieś zdjęcie porównawcze. Oby dalej, oby więcej, życzę powodzenia w dalszych pracach.
BIULETYN INFORMACYJNY, o powodzeniach w dalszych pracach. Gotowa jest 1/3 bocznicy KWK Szczygłowice, zwanej według źródeł punktem zdawczo odbiorczym stacji KWK Szczygłowice. Ze światem zewnętrznym, czyli torami PKP PLK łączy się poprzez rozjazd nr 1 w km 18,398 linii 149. Na jej terenie znajduje się Ekspedycja PKP, Ekspedycja kopalniana i oddział kolejowy PTKiGK Rybnik. Bocznica przyjmuje próżne węglarki pod załadunek węgla, wagony ładowne z materiałami przeznaczonymi dla kopalni i formuje wagony w zwarte składy do wysyłania w Polskę i na szlaki KP Kotlarnia. Do tego standardowo wywóz złomu górniczego, transport odpadów górniczych na zwałowisko Jagielnia i Bierawka. Cała bocznica ma 5 posterunków ruchu. 4 nastawnie dysponujące i 1 wykonawczą.
Na dzisiaj gotowy jest okręg nastawni dysponującej SzkA z urządzeniami mechanicznymi, scentralizowanymi i semaforami świetlnymi. Nastawnia współpracuje z nastawnią Sgp, SzkB i wykonawczą SzkA 1 z którą dzieli grupę 10 torów przyjazdowo-odjazdowych i 1 tor odstawczy. Prędkość jazd na całej bocznicy wynosi niebotyczne 15km/h
Widok w stronę głównego zakładu KWK Szczygłowice i w przeciwnym kierunku:
Plątanina torów, tras pędniowych i sieci trakcyjnej we władaniu nastawni SzkA:
Tory przyjazdowo-odjazdowe od 103 do 115 (tylko 115 jest pod siecią na całej długości), przyjazdowe 117-121 i odstawczy 123 (bez sieci):
Ogólny widok na tory grupy przyjazdowej pomiędzy nastawniami SzkA i SzkA 1. Tory położone są na spadku w kierunku nastawni dysponującej wynoszącym powyżej 2,5‰, a miejscami powyżej 10‰:
Tory grupy przyjazdowo-odjazdowej. Tutaj średnia wartość pochylenia wynosi około 6‰:
Nastawnia SzkA 1 zamyka bocznicę od strony południowej. Tutaj wszystkie tory łączą się we wspólny tor wyciągowy numer 18 zakończony kozłem oporowym. Również ten okręg nastawczy wyposażony jest w urządzenia mechaniczne scentralizowane i semafory świetlne.
Grupa torów od 103-115:
Tory grupy przyjazdowej:
Tor wyciągowy 18:
I tak to jest...
Korzeń napisał/a:
W tej chwili poprawiam kilka widoków i pomału rozwijam otoczenie na terenie KWK Szczygłowice, która do chwili dorwania przeze mnie schematów będzie jedynie tłem niedostępnym do prawdziwej zabawy.
Powyższa informacja z wczorajszym dniem straciła ważność. A to ze względu na fakt, że wpadły mi w łapki schematy dla okręgów SzkB i SzkC, a co za tym idzie:
Korzeń napisał/a:
A kto powiedział, że nie uda się odtworzyć fragmentu z Krywałdem i Jagielnią? Skoro mam już SzkA i Nieborowice, to dlaczego by tego nie spiąć do kupy? (...) Główną przeszkodę stanowi brak dokumentacji z KWK Szczygłowice. Do Krywałdu schemat mam.(...) Ten temat uważam cały czas za otwarty.
Temat z otwartego zmienia status na "w trakcie realizacji". Dla niektórych może to być bardzo przykra informacja ze względu na fakt iż z planowanego zakończenia mapy w październiku znowu zrobi się nie wiadomo kiedy
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 28 Sie 2008 Posty: 290 Skąd: Katowice
Wysłany: 15-08-2021, 18:39
Korzeń napisał/a:
Temat z otwartego zmienia status na "w trakcie realizacji". Dla niektórych może to być bardzo przykra informacja ze względu na fakt iż z planowanego zakończenia mapy w październiku znowu zrobi się nie wiadomo kiedy
Może warto czasem dłużej z czymś podziałać i zrobić 200%, ale za to będzie zadowalający efekt końcowy. Trzymam kciuki i życzę wytrwałości!
Jechałem tam z miesiąc temu podczas objazdów IC. Szczegółowość z jaką to wszystko odwzorowałeś jest niesamowita! Jest nawet to samo wyboczenie
Myśle, że obok Nadkarpacia i Lublin-Dorohusk jest to najbardziej szczegółowa Polska mapa.
A to, że termin wziął szlag, jestem zdania, że im większa mapa tym lepsza a dodając do tego jakie obejmuje tereny i jak jest zbudowana to dla mnie jest wybitna
_________________ Trainz: A New Era SP4
Trainz Railroad Simulator 2022 Platinum
Dzieeń dobry wieczór
Dziś dzięki wielkiemu zaangażowaniu Grześka pojawiła się bardzo dobra zajawka mojej mapy. Za co bardzo mu dziękuję i z tego miejsca dzielę się nią z wami:
Przez fakt, że projekt się nieco rozrósł, to w chwili obecnej otrzymał nowy tytuł roboczy- również za sugestią Grześka. A mianowicie Górnośląski Okręg Węglowy. Zobaczymy czy się przyjmie.
Miłego oglądania, a ja zasuwam dalej walczyć z mapą
Pomógł: 7 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Mar 2008 Posty: 622 Skąd: GoP
Wysłany: 14-01-2022, 20:37
Co za klimat! Oglądając od razu się uśmiechnąłem. Czuć na Twojej mapie tą wilgoć i półmrok. Podoba mi się. Chyba sam wrócę na trochę do swojej mapy ;).
_________________ www.bojarsite.pl
Moja galeria fot. z GOPu & screeny Projektu fragmentu byłego PMP-PW -> www.flickr.com/photos/148644736@N06/
____________
BIULETYN INFORMACYJNY, a w nim o piaskowej linii kolejowej nr 305, łączącej posterunek odgałęźny Nieborowice z kopalnią w Knurowie. Długość szlaku wynosi niecałe 7,4km. Jest to typowa dla regionu linia przemysłowa wykorzystywana dla potrzeb dostaw piasku do szybów podsadzkowych Foch (zlikwidowany), oraz Aniołki (istniejący, ale nie korzystający z wagonów rolkowych, a dostarczane do niego są popioły z elektrowni Rybnik). Odbywają się też transporty węgla do elektrowni w Rybniku z kopalni Knurów i Budryk, drewno i materiały dla zaopatrzenia kopalń. Szlak przebiega przez otwarte tereny pól uprawnych, następnie przecina kompleks nieczynnej już KWK Foch i po nasypie stare centrum Knurowa, a kończy się w rejonie nastawni KNS na terenie kopalni Knurów. Odcinek pomiędzy Fochem a KWK Knurów do obejrzenia jest w tym poście, natomiast poniżej prezentuję odcinek pomiędzy KWK Foch, a Nieborowicami.
Północno-zachodnia głowica posterunku Fo, semafory wyjazdowe F, G, H w kierunku Nieborowic:
Po prawej nieczynny i częściowo rozebrany tor wyciągowy, widok na zachód w kierunku Nieborowic:
Zakład przeróbczy KWK Foch z wieżami szybów Foch I (zastrzałowy) i II (basztowy). Tor z którego pierwszy rozjazd kieruje na wprost prowadził do mostu podsadzkowego:
Semafor wjazdowy J do posterunku Fo. Z lewej, oraz prawej strony za skarpami znajdują się osadniki ziemne:
Widok na szlak i w kierunku stacji w pobliżu semafora J. Kiedy zakład funkcjonował znajdował się tu przejazd kolejowy i budka ochrony kopalni:
Ze szczytu osadnika nr 25 roztacza się widok na pola uprawne pomiędzy Knurowem, a Nieborowicami i krywałdzki las:
Ten sam widok z poziomu toru:
Mniej-więcej po środku pól uprawnych:
Polny przejazd kolejowy w kilometrze 1.0 szlaku. Widoczna tarcza ostrzegawcza do semafora wjazdowego posterunku Nieborowice:
Krajobraz z przejazdu w kierunku Knurowa (wschodnim):
Spod tarczy ToC w kierunku Nieborowic:
Pierwsze zabudowania Nieborowic i semafor wjazdowy C na podg.:
Same Nieborowice będą na dniach w kolejnym poście, bo za dużo literek jak na jeden dzień
Pomógł: 12 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 531 Skąd: Noreg
Wysłany: 17-02-2022, 08:34
O japierdziu :) Piękne, smaczne i w ogóle. Najbardziej mnie zachwyca dobór kolorów i to co się dzieje w pobliżu torów - znakomicie dobrana roślinność i te wszystkie "smaczki" w postaci rowów, niewielkich różnic w wysokości, które sprawiają, że to co w trainzie zazwyczaj wypada płasko i nieciekawie u Ciebie wygląda bardzo realistycznie i ciekawie. Jestem pod ogromnym wrażeniem, serio, serio!
Pomógł: 7 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Mar 2008 Posty: 622 Skąd: GoP
Wysłany: 18-02-2022, 19:18
Ciekawie się ogląda, tym bardziej, że byłem w tamtych rejonach :). O i moje skromne znaki przejazdowe znalazły zastosowanie, fajnie, że się przydały. Dbasz o szczegóły - super.
_________________ www.bojarsite.pl
Moja galeria fot. z GOPu & screeny Projektu fragmentu byłego PMP-PW -> www.flickr.com/photos/148644736@N06/
____________
@Malignus, dziękuję za miłe słowo, uczę się od najlepszych i przy okazji staram się z tej zabawki wyciągnąć maksa
@Bojar, znaki przejazdowe się bardzo przydały. Nie kusi Cię żeby dorobić do zestawu takie wskaźniki W6a? W razie czego mam zdjęcia takich samoróbek
BIULETYN INFORMACYJNY, a w zasadzie ciąg dalszy poprzedniego. Dzisiaj obiecany posterunek odgałęźny Nieborowice z nastawnią Nb wyposażoną w urządzenia przekaźnikowe. Znajdują się tu 4 świetlne semafory wjazdowe, 2 rozjazdy z elektrycznymi napędami zwrotnicowymi, 2 przejazdy kolejowo drogowe, oraz 1 wiadukt. Dawniej istniało też skrzyżowanie z kolejką wąskotorową 785mm linii Gliwice Trynek - Rudy - Racibórz. Odgałęziają się tu linie:
304 - Kotlarnia - Krywałd - KWK Szczygłowice
305 - Nieborowice - KWK Knurów
306 - Kotlarnia - szyb Bojków - KWK Sośnica
Pierwsze zabudowania Nieborowic widziane z linii 305, za semaforem C:
Widok z linii 305 w kierunku Knurowa:
Rozjazd nr 2 pod wiaduktem szosy DK 78 łączącej Gliwice z Rybnikiem:
Lewy tor, to linia 305 w kierunku Knurowa, na prawo odbija linia 304 do posterunku Krywałd:
Semafor wjazdowy B do Nieborowic na linii 304:
Widok z wiaduktu DK 78 na posterunek Nb, z prawej strony fragment dworca dawnej stacji wąskotorowej Nieborowice:
Streetview
Zarośnięta stacyjka Nieborowice. Mimo, że od lat nieczynna, to budynek dworca jest ciągle zamieszkany:
_________________ www.bojarsite.pl
Moja galeria fot. z GOPu & screeny Projektu fragmentu byłego PMP-PW -> www.flickr.com/photos/148644736@N06/
____________
Czepiaj się! Ma być realnie więc każdy krzaczek, słupek i metr się liczy
Faktycznie spadek od toru do posterunku jest bardziej łagodny i mniejszy. Delikatnie przegiąłem. Sprawdzę na kilku innych zdjęciach i poprawię
Bojar napisał/a:
Piękne :) . Co do W6a, jak będzie chęć i coś przy modelach porobię to przy okazji może bym machnął :)
Pozbieram i podeślę Ci trochę zdjęć takich wskaźników. Mam też porobione "kotlarniane" wskaźniki W-28 i jakieś tarcze D0. Może coś Ci się przyda.
Witanko. Nie ma kiedy się rozpisywać, więc dzisiaj króciutko ostatni fragment linii piaskowej 304 od podg. Nieborowice do post. Krywałd, bocznice z Krywałdu do szybu o tej samej nazwie, na zwałowisko Jagielnia i linia do KWK Szczygłowice.
W pierwszej kolejności odcinek Nieborowice - Krywałd. Namiastka Bąka na mojej mapie Linia biegnie na tym krótkim około 2km odcinku przez las, wzdłuż szosy Krywałdzkiej. Po drodze jest kilka leśnych przejazdów kolejowych. Nic szczególnego:
Semafor wjazdowy i 2 wyjazdowe z Krywałdu od strony Nieborowic i mostek nad Potokiem Knurowskim:
Przejazd na ul. Rybnickiej i pierwszy rozjazd:
Prawe odgałęzienie kieruje do Szczygłowic, natomiast lewe prowadzi do szybu Krywałd, gdzie się teraz przejdziemy Wjazd z bocznicy na Krywałd jest osłonięty semaforem wjazdowym. Torami po około 400m dociera się do bramy szybu, a za nią odgałęziają w 3 kierunkach na plac ładunkowy. Dawniej przedłużenie jednego z nich prowadziło do mostu podsadzkowego, ale został zasypany jeszcze w latach 70'tych. Aktualnie szyb już nie istnieje, ale na lata w których odwzorowuję mapę służył do transportu materiałów. Mam w planach odwzorowanie wieży szybowej i kilku widocznych z torów budynków:
Kolejne odgałęzienie prowadzi na zwałowisko Jagielnia. Wjazd na Krywałd osłonięty jest z tej strony przez tarczę/semafor zaporowy i żeberko ochronne. Nazwa Jagielnia pochodzi od stawu , który znika pod tonami kamienia wywożonego tutaj z kopalni Szczygłowice. Bocznica ma długość około 2km:
W wyniku wydobycia z kopalni - która swoją drogą w założeniu miała być kopalnią bez hałd - powstało zapadlisko i zalewisko które pochłonęło część zakładów Lignozy produkujących materiały wybuchowe. W 2011 roku śladem po tej katastrofie była zalana i częściowo już zasypana kotłownia i dachy mniejszych budynków dobrze widoczne z ulicy Lignozy:
Ostatnim odgałęzieniem jest linia prowadząca od KWK Szczygłowice. Przez około 400m przebiega równolegle do bocznicy na Jagielnię, wspólnie krzyżują się z ulicą Zwycięstwa, następnie odbija w prawo, przecina rzekę Bierawkę i biegnie lasem przez około 800m:
Po wyjechaniu z lasu rozpościera się widok na 5 wieżowców osiedla Szczygłowice, zakład kopalni, osadniki, zalew i bocznicę zakładu Haldex. Do semafora wjazdowego na teren kopalni od granicy lasu pozostało około 600m:
Korzeń się nie znęca ino buduje napięcie, pewnie oglądał w dzieciństwie Hitchcocka
Tak, szczególnie Psychozę
Robercik101 napisał/a:
Panie dzieju, ja to się napatrzeć nie mogę....
Kiedy przestaniesz się nad nami znęcać i ją wydasz.............
A dziękuję. Cieszę się, że się podoba. I już pokazuję o objaśniam jak postępy i co dalej:
1. KWK Szczygłowice pod względem kolejowym jest w zasadzie gotowa. Brakuje dedyków kopalni i kilku drobiazgów z otoczenia:
2. To samo dotyczy KWK Makoszowy:
3. W kilku miejscach gdzie najbardziej rzuca się w oczy "koniec świata" poszerzam mapę. Po przeniesieniu się z 2010 do TANE i zwiększeniu odległości rysowania ma to sens. To jedno z nich, a zostały jeszcze 2-3 na maksymalnie 2 dni roboty każde:
4. Jeśli chodzi o dedyki to powstał śliczny dworzec z Leszczyn:
-wieża basztowa szybu Foch II:
-skleciłem też charakterystyczne tarcze manewrowe z Leszczyn przerobione z dawnych semaforów:
i kluczowa rzecz aczkolwiek nieco mniejszym nakładem bo znalazłem na DLS, ciepłociągi w Knurowie:
Z notatek wynika, że zostało jeszcze około 43 dedykowanych obiektów do zrobienia.
5. A teraz powstaje tzw. CZOG czyli Centralne Zwałowisko Odpadów Górniczych i stacja Knurów Zwałowisko. Miałem go nie robić, ale ostatnio przy grzebaniu w Internecie w poszukiwaniu materiałów natknąłem się na zdjęcia i stwierdziłem, że to będzie fajny motyw. Z najwyższych torów powinien być widok na wszystkie kopalnie na mapie Zacząłem od końca, czyli od stacji i powoli przesuwam się na poszczególne fronty zwałowe i do KWK Knurów:
Tutaj trzeba przysiąść na nieco dłużej niż jedno popołudnie, bo do zrobienia jest około 500 hektarów otwartego terenu
Krótko mówiąc, wena jest i praktycznie cały czas coś powstaje, a do końca jest już bliżej niż dalej
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach