Wiek: 46 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 19 Skąd: Stary Sącz
Wysłany: 21-02-2024, 10:39 Powrót
Hej.
Część mnie pamięta, część pewnie nie. Szalałem na tym forum i środowisku ponad 10 - 15 lat temu. Tak na marginesie - jestem pod wrażeniem, że to jeszcze tu żyje :) - fakt strona, forum i technicznie są już mocno podstarzałe :D - wiem co mówię bo siedzę w tym nadal. Mam swoje serwery, swoje serwery gier :D i nadal robię aplikacje webowe. No ale nie o tym...
Naszła mnie nostalgia (za sprawą SimRaila na którym gram namiętnie) i pomimo, że mam gdzieś w czeluściach gdzieś starsze wersje TRS - zakupiłem TRS2019. Powiem Wam ileż nerwów mnie kosztuje uruchomienie tego ponownie.
Nie wiem które dodatki są używane aktualnie - za moich czasów działały tylko to z głównej - teraz wygrzebać to to aktualne dla świeżaka jest trudne. Zwłaszcza tory, sygnalizacja, tabor.
Dziękuję @ryszard, że pomogłeś :)
BTW. Wróciłem bo naszło mnie na budowanie małych scenerii do zabawy z manewrami - coś w stylu dioramy a nie rozległych tras).
Wiek: 46 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 19 Skąd: Stary Sącz
Wysłany: 26-02-2024, 11:32
No to dodam moje spostrzeżenia po latach.
1. Gra - niby kolejna wersja (zakupiłem 2019) ale wiele się nie zmieniło - jest graficznie lepiej ale jestem w szoku, że to się na tym etapie zatrzymało,
2. Zarządzanie zawartością - nada tragiczne - technologia ruszyła do przodu a tu nadal została ta ułomna forma zarządzania zawartością,
3. Wydajność. No tu niestety nadal wielki minus. Mam sprzęt z górnej półki, który ciągnie nie jeden tytuł w wersji Ultra bez problemu - tutaj nadal mam wrażenie jakbym grał w 1986 roku :)
4. Środowisko - próg wejścia po latach dla mnie jest kosmicznie trudny. Rozdrobnienie twórców jest znaczne - strona główna trainz.pl się zatrzymała - szukanie dodatków (sprawnych) jest trudne - gdyby nie pomoc kilku osób bo bym sobie nie poradził.
5. Nadal nie zagrałem ani minuty ;( nadal walczę z dodatkami - mapę referencyjną zwiałem sobie poligon - mam już wszystkie dodatki i mapa śmiga - gorzej z taborem. (przykład. uruchomienie gagrina powoduje że gra już jest niegrywalna ;( wiesza się)
No nic walczę dalej - ale wygląda, że sam muszę każdy dodatek (zwłaszcza tabor) pojedynczo sprawdzić i zrobić sobie bazę działających dodatków. Perspektywa zabawy pewnie za kilka tygodni ;(
4. Środowisko - próg wejścia po latach dla mnie jest kosmicznie trudny. Rozdrobnienie twórców jest znaczne - strona główna trainz.pl się zatrzymała - szukanie dodatków (sprawnych) jest trudne - gdyby nie pomoc kilku osób bo bym sobie nie poradził. (
Czy ja wiem. To są strony, które od lat się nie zmieniły i jest gastka. Np moja strona istnieje już blisko 15 lat jak nie więcej. A download trainz martwy jest od dawna.
Pomógł: 13 razy Wiek: 71 Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 409 Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-02-2024, 12:32
@aleksander78: odnośnie mulenia gry przez "gagarina" to gdzieś na forum jest taka rada:
Otwierasz do edycji loka, patrzysz, czy skrypt jest niekodowany - plik .gs. Plik .gse to kodowany, z takim nic nie zrobisz.
Następnie otwierasz taki niekodowany skrypt choćby w notatniku. Plik gs to zwykły plik tekstowy, tylko z innym rozszerzeniem - możesz nawet tymczasowo zmienić mu rozszerzenie z .gs na .txt - tylko na koniec przywróć! :-)
W tymże pliku szukasz wierszy, które zawierają w sobie polecenie SetHeadlightState(tu-cos-tam) - usuwasz je. Całe wiersze. Będą dwa lub trzy w lokach, jeden w wagonach.
Zapisujesz, ewentualnie znów zmieniasz z .txt na .gs, zatwierdzasz całego loka w managerze. Jak nie wywali błędu - jesteś w domu :-)
Ważne - zawieszanie jest spowodowane tym poleceniem - i UWAGA - niektóre wagony też to mają w skrypcie!. Więc jeżeli po naprawie loka skład dalej nie chce jechać - sprawdź też skrypty wagonów.
To jest naprawa "na szybko". Oczywiście ostateczne rozwiązanie, to wydanie poprawionych loków przez autorów, ale wielu już się nie udziela i trzeba samemu.
Dotyczy prawie wszystkich loków niedostosowanych przez autorów do TS2019.
Wiek: 46 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 19 Skąd: Stary Sącz
Wysłany: 26-02-2024, 12:37
Jak mam w to grać to plan mam taki, że przeglądnę każdy tabor Waszej produkcji i sobie zrobię (dla siebie) bazę co działa a co nie. Trochę to czasu zajmie ale pozwoli w przyszłości na łatą reinstalkę lub migracje.
Pomysł mam i mam zasoby (własną serwerownię) także mam gdzie sobie to trzymać.
Pomógł: 8 razy Wiek: 64 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 699 Skąd: Kraków
Wysłany: 16-03-2024, 19:55
Odpowiadając koledze Aleksandrowi, jako już emerytowany użytkownik Trainzów chcę powiedzieć, że ta gra swoimi problemami dotyczy szczególnie polskich użytkowników. Pomijając fakt, że nasi rodacy są dość wymagający odnośnie tego symulatora, to oprócz tego sporo dokładają własnych produkcji. Często o niebo lepszej niż "reszta świata". I często ta nasza produkcja nie idzie w parze z nowościami wprowadzanymi przez autorów Trainza. Powoduje to poszukiwanie potrzebnych dodatków, ale też i problemy z samym używaniem gry.
Podejrzewam, że Trainz skierowany jest raczej do tzw. "reszty świata" która to kupuje grę i zadowala się tym co dostaje, albo jeszcze dodatkowo korzysta ze sklepu Content Store. Wtedy ta gra działa, są wszystkie dodatki i tylko jeździć. Żadnych problemów.
Pomógł: 68 razy Wiek: 35 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 2124 Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 16-03-2024, 20:32
Trainz od pierwszej wersji był w założeniu grą "dla reszty świata" - prostą makietą kolejki z jeszcze prostszym edytorem budowy. Problemem okazało się kilka nacji które z makiety zaczęły robić prawdziwe symulatory co nie było zamysłem twórców
Przeglądając screeny z różnych części świata śmieję, że duża część jest jeszcze w dalszym ciągu w etapie dodatków z painta. To co było u nas blisko 20 lat temu.
My w dodatkach stawiamy na różnorodność, ale także na optymalizację pod względem wydajności. Widzę niektóre dodatki, które mają nawet małe śrubki w 3d, a są to dodatki jak latarnie, samochody itp.
Nasza scena jest też specyficzna, bo dodatki nie są upiększone, nowoczesne. Tylko takie jak nasza kolej - zdezelowane, brudne :P
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3930 Skąd: Opole
Wysłany: 17-03-2024, 11:56
Cytat:
Nasza scena jest też specyficzna, bo dodatki nie są upiększone, nowoczesne. Tylko takie jak nasza kolej - zdezelowane, brudne
Za takie podejście na konkursach modelarskich dostaje się najwięcej punktów. Nasze dodatki użyte przez mapotwórców innych nacji są od razu rozpoznawalne, po prostu są o klasę lepsze, bo realistyczne. Nawet dodatki zrobione przez naszych, nawet 10 lat temu nic nie straciły na wartości, za długa lista żeby ją tu wyszczególniać.
Z tego powodu cieszy też Twój powrót do tworzenia. Jeszcze tylko prośba o jedno: stare dodatki żeby wróciły na Twoją nową stronę.
"Indeed, Sony is a veteran in the Polish TrainZ scene, and has always provided excellent quality assets" - to ostatnio przeczytałem w moim temacie dodatków na forum auranu :) Miłe.
Co do dodatków - no musze dodawać. Ale teraz mam wenę na tworzenie :)
Wiek: 65 Dołączył: 26 Sty 2021 Posty: 10 Skąd: Francji
Wysłany: 19-03-2024, 16:51
Tata Muminka napisał/a:
"Indeed, Sony is a veteran in the Polish TrainZ scene, and has always provided excellent quality assets" - to ostatnio przeczytałem w moim temacie dodatków na forum auranu :) Miłe.
Dziękujemy, że uznałeś to za fajne !
Serdeczne pozdrowienia,
Philippe
Ostatnio zmieniony przez java23 19-03-2024, 16:51, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach