Wysłany: 21-09-2016, 18:03 Sygnalizacja CSD/ZSR oparta na skrypcie v5
Bry. To znowu ja.
Wspomniałem na shoucie, że "muszę w końcu popełnić v5 "po czesku". Spotkało się toto z pozytywnym odzewem, więc dłubię.
Wrzucam dwa screeny, żeby nie było pusto, czyli "pierwsze koty za płoty" Takie o do oceny modelu w wersji mocno roboczej - czy idzie mi to w dobrą stronę. Wymiary mam z netu (z czeskich stron), tex ze zdjęć z podrzuconych od ludzi. Będzie to na bibliotekach, więc 2009+. Widziałem, że Kilan zmienia kompa, może przejdzie na 2010, wtedy odpadnie mi robienie osobnej wersji pod 06
Model - jak pisałem - "under construction", bez szczebelków, detali, pasów. To są sygnalizatory produkcji AZD Praha. Wzór SSSR (od Wielkiego Brata zza Buga) też będzie, ale potem
Będę miał pewnie zylion pytań do fanów kolei knedliczkowej, tak samo będę się łasić o tłumaczenie string library na czeski. Ale to z czasem.
No i obrazki:
P.s. Corony są za duże. Wiem. To kolejny error New Errora. W normalnych Trainzach jest poprawnie
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5151 Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-09-2016, 20:13
O, jaki temat "niespodzianka". Nie pomyślałem że kogoś może zainteresować bez mojego lobbowania tak ambitny temat z działu "nie polskie".
A tak już na poważnie, nigdy nie sądziłem że taki projekt może powstać, toteż nigdy nie gromadziłem materiałów tex itp. do niego, jestem goły i wesoły. Czeską (a mającą korzenie austro-węgierskie z radzieckimi naleciałościami po 1945 r.) sygnalizację stosuję na zasadzie obserwacji i naśladowania układów odnalezionych historycznie, na fotografiach lub na żywo, ale już mając tylko to na uwadze, zauważyłem, że w wielu aspektach różni się od sygnalizacji polskiej (opartej o niemiecką) - zarówno zasady ustawiania semaforów na stacjach jak i możliwości wyświetlania sygnałów.
Tu od razu warto podkreślić, że w przeciwieństwie do Polski, gdzie mamy zasadniczo dwie rodziny semaforów (kształtowe typu pruskiego i świetlne), w Czechosłowacji mamy trzy a nawet cztery rodziny (kształtowe typu austriackiego, kształtowe typu pruskiego, świetlne typu radzieckiego, oraz świetlne typu AŻD), co już na dzień dobry strasznie rozbudowuje temat - tym bardziej że najpowszechniejsze obecnie sygnały typu AŻD w latach 70. należały do rzadkości (w przeciwieństwie do pozostałych):
Tu np. znaleźć można rysunki i wzory semaforów kształtowych austriackiego wzoru oraz świetlnych wzoru radzieckiego:
Rzeczywiście kupuję nowy komputer, ale nie wiem jeszcze na jakim TRS będę dalej pracował. To się niebawem okaże, podobnie jak to czy będę w stanie pracować na gmaxie przy nowszych systemach. Zobaczymy.
Moje materiały fotograficzne w temacie sygnalizacji czechosłowackiej:
Piotr, dzięki za linki i zdjęcia.
Co do wymiarów - korzystam z artykułów na vlaky.net:
http://www.vlaky.net/zele...asne-na-ustupe/
jest trochę rysunków szczegółów. Zdaję sobie sprawę, że obrazy sygnałowe są nieco inne - a w zasadzie jest ich więcej. Na początek AZD - bo właśnie na nich jest najwięcej zabawy ze skryptem - trzy pasy, wskaźniki z cyframi itd. "ruski" będą prostsze - bo mniej kombinowania
Założeniem całej tej akcji jest stworzenie sygnalizy, której konfiguracja jest znana, ze wszystkimi ułatwiaczami v5 i współpracująca z naszymi elementami (w tym blokadą czy pulpitem nastawczym). Polską udało się zrobić - zakładam, że tą też dociągnę do końca
I już niedługo zacznie się lista pytań - dla niektórych pewnie śmiesznych - bo moja znajomość czeskiego jest mizerna
Pomógł: 63 razy Wiek: 31 Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1631 Skąd: Poznań
Wysłany: 22-09-2016, 10:51
Jakieś zdjęcia Ci wysyłałem w tej sprawie, nie wiem czy jeszcze je posiadasz. Jak nie, to podeślę jeszcze raz. Jutro będziemy w Czechach to się coś pofoci tylko napisz dokładnie jakie elementy chcesz
Jakieś zdjęcia Ci wysyłałem w tej sprawie, nie wiem czy jeszcze je posiadasz. Jak nie, to podeślę jeszcze raz. Jutro będziemy w Czechach to się coś pofoci tylko napisz dokładnie jakie elementy chcesz
Detale trafoskrzynkę, tyły komór i takie tam tylko "teksturowo", zwłaszcza trafo na dole słupa -tam są śruby i nakrętki, dlatego idealnie pod kątem prostym. Ze skosa mam, ale to mnóstwo rzeźby jest.
Pomógł: 63 razy Wiek: 31 Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1631 Skąd: Poznań
Wysłany: 22-09-2016, 12:05
RBach napisał/a:
McDreamy napisał/a:
Jakieś zdjęcia Ci wysyłałem w tej sprawie, nie wiem czy jeszcze je posiadasz. Jak nie, to podeślę jeszcze raz. Jutro będziemy w Czechach to się coś pofoci tylko napisz dokładnie jakie elementy chcesz
Detale trafoskrzynkę, tyły komór i takie tam tylko "teksturowo", zwłaszcza trafo na dole słupa -tam są śruby i nakrętki, dlatego idealnie pod kątem prostym. Ze skosa mam, ale to mnóstwo rzeźby jest.
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5151 Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-10-2016, 13:14
Trudno było ostatnio bo słońce non stop i jednak coraz trudniej spotkać semafory typu radzieckiego, o kształtach nie wspominając, ale kilka fot uzupełniających mam + to co mają chłopaki, bo dokładniej mierzyli i focili:
Pomógł: 63 razy Wiek: 31 Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1631 Skąd: Poznań
Wysłany: 01-11-2016, 15:03
Nie przypominam sobie żebyśmy takowe spotkali (może nie zwróciliśmy uwagi) ale rozsądnie byłoby takowy zrobić. Semafor stale wyświetlający czeskie S1 z możliwością podania sygnału manewrowego.
OK, to popełni się takie cuś.
Tymczasem z placu boju:
Coś działa
Działa nawet przełączanie wyglądu pasa biało-czerwonego (u nas jest tabliczka "m", u sąsiadów maja "gęstsze" malowanie biało-czerwonego pasa).
Jeszcze parę bajerów do skryptu, potem tłumaczenie na czeski i będziemy tłuc masówkę Póki co - są trzy sztuki działające, do tego oczywiście knedlikova-mysz-lajbrary i najnowsze ściśle tajne biblioteki skryptuff Chce kto do obejrzenia i wyłapania błędów modelarskich?
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Sie 2015 Posty: 150 Skąd: Sanok
Wysłany: 03-11-2016, 16:50
Świetna robota, jednak mam pytanie, czy takie semafory również istnieją na Słowacji i (podobne) na Ukrainie? Nie powiem że przetestowałbym je, zważywszy iż cześć mojej trasy przebiega przez Ukrainę.
Świetna robota, jednak mam pytanie, czy takie semafory również istnieją na Słowacji i (podobne) na Ukrainie? Nie powiem że przetestowałbym je, zważywszy iż cześć mojej trasy przebiega przez Ukrainę.
Na Słowacji tak. Na Ukrainie są typu "USSR", ale nie ma AZD. Wersja USSR przyszła ze Związku Radzieckiego do Czechosłowacji, stąd występują one i w byłych republikach radzieckich i w Czechach/na Słowacji. W drugą stronę nie - AZD to czeski wymysł, występuje tylko w CZ/SK.
"Ruski" będę robić, ale operujące sygnałami CSD/ZSR. Rosyjskich (w sensie rosyjska sygnalizacja) nie planuję.
Proszę, pierwszy kawałek paczki
http://trainz.krb.com.pl/pliki/azd.7z
W środku:
- najnowsza wersja script library, w pełni kompatybilna z dotychczasowymi ale rozbudowana, z numerem wersji v5.3 (uwaga - na starych 5.2 knedliki NIE będą działać prawidłowo!!!!)
- mysz library do knedlików
- samych knedlików kilka (17) sztuk
Całość do testowania i wyłapania uwag. Który do czego - a nie powiem, samemu proszę dojść, ewentualnie poczekać, aż mi się zachce napisać instrukcję
Całość niestety (albo i stety) 2009+, ze względu na biblioteki.
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5151 Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-11-2016, 18:21
Ja bardzo dziękuję za sam fakt, że to powstaje, ale ponieważ nadal siedzę na TRS2006 i nie wymieniłem jeszcze komputera (choć już niedługo), to na razie nie jestem w stanie pomóc w testowaniu. Potem też trudno mi powiedzieć jak będzie, bo chciałem obejrzeć T:ANE, ale czy da się na tym pracować to się dopiero okaże.
Wieści z frontu. Pismem obrazkowym.
Głównie zainteresuje to Kilana. Piotr, to jest prawie kompletna lista z Twojego zamówienia Brakuje kształtów i karzełka. To jest screen z 2010, nie mam już dziś siły na przewalanie tego pod 2006, poza tym browar w lodówce czeka a jutro też podobno jest dzień
Nie ma tu "wjazdowych" i "wyjazdowych". Zgodnie z D1 (czeskie E1), semafor działający na manewry ma wąskie białe paski, nieważny dla manewrów - równe z czerwonymi. Na screenie masz równe. Ale to działa tak, jak w sygnalizie PL tabliczka "m" - trzeba zaptaszkować w menu opcję i pas zmienia się. Dlatego pisałem o konieczności wydawania sesji do mapy. Nawet jeśli nic nie konfigurujesz, to takie przełączenie pasa zapisuje się w sesji właśnie. Sama goła mapa będzie miała wszystkie semafory "w równe paski", bo nie będzie miało się z czego wczytać zaptaszkowanie
Jak widać - powstały też "ruski". Równocześnie z nimi dalej idą AZD. No i przeróbka niektórych pod 2006, czyli trzeba ogarnąć trzy rzeczy na raz
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5151 Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-11-2016, 18:31
O cholera... no tempo jest zawrotne. W tym układzie chyba zdecydowanie wstrzymam publikację mapy o te kilka dni. Napisałem już do autora modeli semaforów kształtowych, ale jeszcze nie mam odpowiedzi. Niestety jest on od lat nieaktywny i nie wiem w ogóle czy zagląda na maila, którego znam. Nie mniej napisałem prośbę o możliwość skorzystania.
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 808 Skąd: Poznań/Kołobrzeg
Wysłany: 23-11-2016, 20:03
RBach napisał/a:
Nie ma tu "wjazdowych" i "wyjazdowych". Zgodnie z D1 (czeskie E1), semafor działający na manewry ma wąskie białe paski, nieważny dla manewrów - równe z czerwonymi. Na screenie masz równe. Ale to działa tak, jak w sygnalizie PL tabliczka "m" - trzeba zaptaszkować w menu opcję i pas zmienia się. Dlatego pisałem o konieczności wydawania sesji do mapy. Nawet jeśli nic nie konfigurujesz, to takie przełączenie pasa zapisuje się w sesji właśnie. Sama goła mapa będzie miała wszystkie semafory "w równe paski", bo nie będzie miało się z czego wczytać zaptaszkowanie
Głos zza grobu: myślałeś może, by kwestię "m"/szerokości pasa zakodować do nazwy obiektu i zczytywać przy Init(), wtedy niezależnie od sesji ustawi się to co ma być ustawione?
Romek, tak jest zrobione. Jest tag isCSD - i tu skrypt rozróżnia, czy ma knedlika czy polaczka Jak knedlik, to przełączamy pasy, jak PL - to majtamy "m"-ką. Wszystko obrabia jeden skrypt. Ale nie wiem, czy ma sens włączać "z bomby" pas "manewrowy" jeżeli semafor ma dostępny tryb manewrowy - taki np ss 4 w układzie komór pcpb może być wjazdowym i wyjazdowym - przyjąłem zasadę, że pas manewrowy trzeba włączyć świadomie, jak w naszych. Da się, bo mamy tagi isCSD i m - więc bez problemu. Ale jakieś warunki wyjściowe trzeba przyjąć. Więc jest analogicznie do naszych, tu tez nie mamy z automatu tabliczki "m" nawet jak semafor ma opcję podania Ms2
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 808 Skąd: Poznań/Kołobrzeg
Wysłany: 23-11-2016, 23:22
Mi bardziej chodzi o to czy włączanie trybu "m" ma się odbywać poprzez Get i Set Properties tak jak to jest do tej pory i co idzie w tryb sesji czy też kodując w nazwie semafora dajmy na to przełącznik -m i mamy stan semafora niezależny od sesji (chyba, że sama zmiana nazwy jakiegokolwiek obiektu tworzy sesję to wtedy bredzę powyżej i sprawa bezprzedmiotowa).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach