Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Paź 2016 Posty: 231 Skąd: z domu
Wysłany: 14-02-2017, 19:54
Dzisiaj, w sumie... Drobnostka.
A są to okna:
Może to kogoś dziwić, że dopiero dziś publikuje poprawkę okien, ale miałem przerwę przez 5 dni, i taka informacja:
-reaktywuje temat ET42-017 na meshu PeKaPa, ponieważ model @Kilana ma wiele wad, przykładem są:
-Szczeliny w modelu.
-przejście ramy okien, która jest bardzo dobrej jakości, na słabą teksturą.
-Prawy bok (ten z wentylatorami) ma okna, których nie powinno być.
Drugim powodem reaktywacji jest to, że model nie wygląda najnowocześniej np.: Reflektory.
Model pojedzie do myjni; nie będzie miał czarnych plam.
I to w sumie wszystko.
P.S Planowałem na dziś niespodziankę walentynkową, lecz była zmiana planów. I za trzy dni powinienem niespodziankę pokazać. W sumie moja wina.
Ostatnio zmieniony przez cebar3 14-02-2017, 20:00, w całości zmieniany 1 raz
Dobrze że zauważasz wady modelu (nie oszukujmy się, każdy model ma swoje wady).
Teraz proponuję kolejne ćwiczenie. Wypisz wszystkie wady twojego repaintu.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Paź 2016 Posty: 231 Skąd: z domu
Wysłany: 18-03-2017, 19:28
Chwilowo przerwa od ET42-017. Zacząłem robić węglarkę. Fikcyjną oczywiście. Chwilowo zastanawiam się nad nazwą, szkoda gadać, czas pokazać.
Jakby co, to proszę nie mówić, że odgapiłem kształt od węglarki Wh od @Robercika, wyszedł mi przypadkowo. Jeśli nauczę się skryptować, to będzie mój pierwszy (zrobiony przeze mnie) dedyk na moją mapkę.
No to podsumujmy:
- zacząłeś robić mapkę
- zacząłeś robić reskin ET42
- zacząłeś robić model węglarki
Zacząłeś przygodę z Trainzem tak jak wiele osób przed tobą, z entuzjazmem i głową pełną pomysłów. Tylko większość osób podobnych Tobie znika z forum i sceny TRSa po kilku miesiącach.
Chcesz żeby TRS stał się Twoją największą pasją i wciągnął na długie wieczorne godziny?
Wybierz sobie jeden z tematów które zacząłeś i doprowadź go do końca. Poprawiaj go choćby i sto razy, aż będzie dobry na tyle żeby go opublikować. Z następnym zadaniem pójdzie dużo łatwiej i efekt będzie bardziej przyjazny oku. Przy trzeciej pracy pojawi się satysfakcja.
I pamiętaj satysfakcję dają skończone i dopracowane projekty, zaczęte zazwyczaj prowadzą tylko do frustracji .
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Paź 2016 Posty: 231 Skąd: z domu
Wysłany: 02-05-2017, 13:33
Witam. Poprawiłem o wiele moją ET42. Przód jest po liftingu. Do poprawy są jeszcze np.: odwrócenie numerów EVN, dopisanie litery członu i poprawa światłocienia.
To co poprawiłem to:
- Przyciemnienie dolnej części ścian
- Poprawienie czoła
I wiele innych.
Screeny:
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Paź 2016 Posty: 231 Skąd: z domu
Wysłany: 02-05-2017, 17:33
@Aikozann Spokojnie, już poprawione. Wiele innych elementów też zostało poprawionych m.in.: Pasek (ten pomarańczowy) został przyciemniony, przód został lekko wyostrzony i EVN jest odwrócone.
Pomógł: 27 razy Wiek: 34 Dołączył: 13 Sie 2011 Posty: 1483 Skąd: Pruszków
Wysłany: 02-05-2017, 18:30
Niebardzo wiem czym tu się chwalić bo efekt Twoich popołudniowych prac jest żaden tekstury nie są spasowane ani kolorystycznie ani pod kątem umieszczenia ich względem siebie. Nie lepiej dopracować takie tematy a dopiero potem wrzucać screeny?
Edit:
Poza tym - do diabła jasnego - ile można tłumaczyć, żeby pokazywać modele odpowiednio naświetlone? Tak jak w tych przypadkach:
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Paź 2016 Posty: 231 Skąd: z domu
Wysłany: 02-05-2017, 20:22
Zgodnie z radami @Kudłatego, przyciemniłem (nawet nie wiem, czy można to nazwać przyciemnianiem) czoło, boki koło czoła itd. A tak poza tym, to zrobiłem screeny jakie @Kudłaty pokazał.
Pomógł: 13 razy Wiek: 35 Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 880 Skąd: Poznań
Wysłany: 02-05-2017, 20:42
1. Spasuj te elementy,które zaznaczyłem.
2. Przyciemnił bym teksturę reflektorów coś do poziomu górnego.
3. Trzeba by było wymienić teksturę tych blach (nie wiem jak to się fachowo nazywa)przy obudowie reflektorów.Mowa o dolnych reflektorach.Zobacz jak to wygląda w realu.
4. Wyostrzył bym czoło lokomotywy by napisy oznaczenia były bardziej wyraźne.
Ostatnio zmieniony przez Adisse 02-05-2017, 20:48, w całości zmieniany 1 raz
Ja mam do autora taka uwagę: Widzę ze ostatnio na forum istnieje moda na jakas dziwna nadaktywność piśmienniczą. Objawia sie to tym ze powstaje post po poście byle cos napisać.
Inni zwrócili Ci uwagę co masz poprawić, popraw wszystko i wrzuć screeny, a nie tak jak teraz poprawiasz jedna rzecz i od razu na forum z dopiska ze reszta do poprawy później
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Paź 2016 Posty: 231 Skąd: z domu
Wysłany: 26-05-2017, 16:28
Czapajew już poprawiony. Pozostało wyrównanie ciemno-zielonej warstwy ściany z przodem.
Proszę o sugestie.
I taka informacja dla @PeKaPa.:
Nie wiem jakim cudem, ale jeden bok muszę rozjaśniać, a drugi przyciemniać i zarazem bardzo się z tym męczyłem.
@zolwik Przepraszam za nadmierne pisanie. Więcej się to nie powtórzy, a szczególnie z takimi drobnostkami jak uchwyty na tarczki SKP.
Pomógł: 27 razy Wiek: 27 Dołączył: 20 Lis 2011 Posty: 1029 Skąd: Paris
Wysłany: 26-05-2017, 18:29
Cześć!
Wygląda to już naprawdę lepiej. Idziesz w dobrym kierunku. Działaj dalej i poprawiaj to, co wskażą inny, oczywiście jak wskażą.
Z mojej strony Ci podpowiem, że np. brakuje mocowań buforów. Tekstura dachu była zmieniana?
Jeżeli chodzi o temat oświetlenia, to prawdopodobnie wiem, czym to jest spowodowane. Mapowanie na tym modelu było robione z opcją "2 sides". Jeżeli mesh jest odwrócony np. opcją "normal", albo po prostu "naturalnie" się coś skopciło, to automatycznie Trainz nie przyjmuje tego do wiadomości w poprawny sposób i oświetlenie również jest odwrócone. W nowym meshu nie będzie już tego problemu.
Jak wspomniałem działaj dalej. Zasady publikacji znasz, pisałem o tym w temacie.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Paź 2016 Posty: 231 Skąd: z domu
Wysłany: 05-07-2017, 16:58
Witam z powrotem.
Dziś prezentuje wam ET22-443, dziś już nieistniejącą, którą skreślili ze stanu w tym roku. Lokomotywa odwzorowuje malowanie z lat ok. 2003-2006, a tekstura została zrobiona ze zdjęć Łukasza Kirchnera. Niektórym może się kojarzyć Maszyna z 2007 roku, ale to nie są dwie takie same tekstury. W sumie, sami zobaczycie, sami porównacie. Byk jest w standardzie ADHD, i jest na meshu @Bzyka.
Teraz porcja screenów:
Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Kwi 2017 Posty: 104 Skąd: Ostrowiec Św. Ow/Ow1
Wysłany: 05-07-2017, 17:18
Jedna sugestia. Rób normalne screeny. Np. Z boku. Od przodu. I nie w taki sposób jakbyś mial to wstawic do tematu screenshoty. A po za tym fajnie wygląda.
Jestem kiepski w temacie tekstur, ale co innego jest brak umiejętności obróbki, a czym innym brak spasowania tekstur. Spasuj czoło z bokiem (szczególnie biała tablica przynależności byka).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach