Posiadam trainz 12 build 51658 na jakiej kolwiek mapie gram w miejscach gdzie jest sporo dodatkowego taboru lub gdzie drzewa są gęsto posadzone bardzo mocno gra się zacina na każdej mapie, robiłem naprawę bazy danych wiele raz nic nie daje, nawet na najniższych detalach gra się zacina czy na directx czy opengl na tym drugim nawet bardziej.
mój sprzęt
asus m5a99x evo r2.0
amd fx 8350 4,4 ghz + silentiumpc fortis 3
amd radeon r9 290
kingston hyperX 2x 4 GB
wd black 500 GB
sterowniki są najnowsze, dodam jeszcze że podczas gry sprzęt nie jest nawet wykorzystywany w połowie, nic się nie grzeje, nie mam pojęcia jaka może być przyczyna.
Ostatnio zmieniony przez maate1984 29-01-2017, 11:46, w całości zmieniany 2 razy
Wygląda jakby dysk nie wyrabiał z wczytywaniem. Druga opcja to grafika, ale tą masz ok. Do trainza najlepszy jest ssd, jak masz opcję pożyczyć i potestować to spróbuj. Grę można przenosić przez wytnij-wklej z poziomu windowsa.
I nie patrz, że nie jest wykorzystywany. Trainze oprócz tane używają tylko jednego rdzenia. Jak masz cztery rdzenie a gra z monitora wydajności pokazuje 1/4 obciążenia, to znaczy że gna na maxa :) a system sobie to rozkłada równomiernie. Dla gry to 100% obciążenia.
nie mam możliwości niestety, ale dysk też nie jest wykorzystywany w 100% jedynie gdy mapa się wczytuje to jest 100 % a w trakcie gry gdy się zacina to od 1 do 10 % jest wykorzystywany, wd black to jeden z wydajniejszych dysków jest, no chyba że jest uszkodzony ale gta 5 lata bez problemu na bardzo wysokich więc jest dobry raczej
Pomógł: 8 razy Wiek: 63 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 691 Skąd: Kraków
Wysłany: 30-01-2017, 05:11
Ja też tak miałem w TS12, ale ma rację kolega RBach że to dysk nie nadąża. Po zamontowaniu SSD wszystko przeszło jak ręką odjął. Każda mapa zawiera sporo dodatków a są to przeważnie małe pliki i jeśli są one porozrzucane po dysku to opóźnienia w odczycie tak się objawiają. W geodecie to musiałem dobrą chwilę poczekać, po każdej zmianie kategorii aż się wczytały wszystkie do okna wyboru.
Pomógł: 68 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 2114 Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 30-01-2017, 17:35
Tylko nie bierz najtańszego g.. które będzie niewydolne, słabe i szybko padnie. Osobiście polecam dyski z rodziny Samsung SSD, jak masz więcej grosza to PRO, jak mniej to EVO.
Poza tym nawet z SSD potrafi momentami przyciąć - tzn. przy wysokim fps i ogólnie bezproblemowej jeździe nagle zatrzymać się na 2-3 sekundy, i potem dalej jechać jak gdyby nigdy nic. Ułomność samego JETa po prostu.
Ta. ale to 128GB. Ja mam 256GB, na tym 2010 i New Error i 3/4 ssd-ka zajęte - reszta wersji siedzi na kręciołku. U mnie sam 2010 waży ok. 90GB Zaczynam się rozglądać za 512. A ile kosztuje pro 500/512GB?
Radek, TANE robi backup'y, sprawdź ile tam ma zajętego miejsca na dysku.
Wiem. Chodzi o zasadę New errora nie używam aż tak bardzo intensywnie, żeby tam się zrobiło ileś-dziesiąt giga backupu. A chciałbym jeszcze mieć na ssd obie wersje TS12 - ale te już nie wlezą. Nawet po wysprzątaniu new errora. Bo 2009, 2006, 2004 i 1.1 niech se siedzą na talerzu, rzadko używam. Ale obie dwunastki odpalam i szlag mnie trafia jak godzinę się ładują. A nie daj Boże "performigng database repair" - 12 godzin. Te 90GB dodatków 2010 mieli w 45 minut na ssd.
Pomógł: 8 razy Wiek: 63 Dołączył: 18 Sty 2011 Posty: 691 Skąd: Kraków
Wysłany: 03-02-2017, 13:06
Ze swej strony dodam jeszcze jedną korzyść z SSD a mianowicie czas naprawy bazy danych. Mój folder dodatków do TANE liczy sobie tylko 75 GB ale naprawa bazy trwa ok minuty. Sadzę, że to głównie "zasługa" nowej wersji Trainza, ale i dysk tez ma w tym zapewne swój spory udział. Tak dla porównania włączyłem naprawę bazy w TS12 i tutaj już nie było tak różowo
Trwało to 25 min ale przy objętości 56 GB więc tutaj duży + dla TANE
odgrzewam temat udało mi się pożyczyć od kolegi zwykły ssd goodram cx 300 120 GB , nowy nie używany tylko trainz na nim siedzi i kompletnie nic nie pomogło różnicy żadnej nie zauważyłem , w miedzy czasie doszło jeszcze 2 x $Gb g.skill ares 2400 mhz jednak chodzą na 1600 mhz razem z tamtymi łacznie jest 16 GB RaM na 1600 mhz, ale różnicy zero
Bo SSD ma wpływ na prędkość wgrywania mapy, a nie na płynność jej odtwarzania. Jeżeli nie widzisz tu różnicy, to nie masz SSD'ka.
Oj ma. Przecież poruszając się po mapie, gra wczytuje dodatki na bieżąco. I o ile w geodecie tego nie widać, to w maszyniście już tak. Na kręciołku miałem nieraz przycinki wpadając 120km/h w jakieś obszary wielkomiejskie/przemysłowe, kiedy to nagle trzeba było doczytać miliard dodatków w jednym momencie. Dysk nie wyrabiał, więc była zacinka aż się wczytało. Przerzucenie kolejków na SSD rozwiązało mi ten problem.
Tu jest chyba problem, bo grafa jest obciążona w max 5% w całej grze, tekstury fakt wczytują się szybko bo akurat tu widze różnice ale , kompletnie niema różnicy w tym że się zacina jak się zacinało wcześniej przed wrzuceniem na ssd
Ostatnio zmieniony przez maate1984 12-07-2017, 23:23, w całości zmieniany 1 raz
Tu jest chyba problem, bo grafa jest obciążona w max 5% w całej grze, tekstury fakt wczytują się szybko bo akurat tu widze różnice ale , kompletnie niema różnicy w tym że się zacina jak się zacinało wcześniej przed wrzuceniem na ssd
Kurde, kończą się pomysły. Zobacz jeszcze jedno. Z poziomu opcji Launchera na ostatniej zakładce masz zaptaszalnik "Show proces database windows". Zaznacz, odpal na nowo grę i zobacz, czy nie będziesz miał kilku okienek trainzutil.exe a w nich walidacji. Bo jak tak, to musisz niestety poczekać aż skończy walidację. To jedyne, co mi jeszcze do łba przyszło.
Nigdzie nie napisałeś - ale to jest komp stacjonarny? Bo w lapsie jeszcze czasem trzeba przełączyć grafikę (przypisać nvidię albo ATI zamiast domyślnej zazwyczaj intela). Ale z opisu wnioskuję, że to stacjonarka.
tak stacjonarny to jest, zrobiłem jak mówiłeś tylko u mnie jest po polsku pokaż okna przetwarzania baz danych i nie miałem kilku okienek trainzutil.exe, jeszcze zauważyłem że po zmianie synchronizacji pionowej z pełnej na automatyczną wywala odrazu błąd i inie ma możliwosci uruchomienia gry, na opengl tak sie nie dzieje tylko na directx z tym że na openhl tnie dużo bardziej niż na directx, dodam jeszcze że mam directx 12. czy gta czy world of tanks są dużow wiekszymi i bardziej wymagającymigrami od trainza i tam grafa cał pokij mi ogrzewa i wszystko chodzi bez problemu i to nie na ssd a tutaj graf nie jest wykorzystywana w 5 % tylko dlaczego tak jest ?
Ostatnio zmieniony przez maate1984 13-07-2017, 13:33, w całości zmieniany 1 raz
A masz zainstalowany DirectX9? Trainze poniżej TANE wymagają DX9 - i nieważne,że masz DirectX1753274527 - ma być DX9. Jeżeli nie masz, to ściągnij i doinstaluj. Mogą być razem DX9 i DX12 na jednym kompie - ale gra wymaga dziewiatki. Może to jest powód.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach