Wysłany: 02-07-2012, 23:08 Problem z elementami przytorowymi
Witam.
Tak jak w temacie mam problem z elementami przytorowymi (posiadam TS2009). Chodzi mi głównie o wszystkie, ale szczególnie o wysięgniki i słupy Chestera. Problem polega na stawianiu elementów i ich przesuwanie. Jeżeli już uda mi się postawić słup/wysięgnik/zwrotnik czy cokolwiek innego (a wymaga to oddalenia kamery i ustawienia jej pod odpowiednim kątem), to przesuwanie tych obiektów wzdłuż toru jest totalną masakrą. Przeciąganie myszką prawie nic nie daje, a jak się już ruszy dany element, to przeskoczy on o 20m. Czasami uda się go płynnie przesunąć, ale to loteria. Tak naprawdę nie chodzi tylko o dodatki Chestera (po prostu są dla mnie istotne na mojej mapie), ale o wszystkie dodatki przytorowe, nawet te wbudowane. Mam tak od początku, od zainstalowania gry. Nie wiem czy tak powinno być, ale to jest tak frustrujące, że naprawdę aż nie chce mi się odpalać TS'a, bo wiem, że znowu będę się z tym użerać. Może istnieje jakiś sposób rozwiązania tego problemu? Może coś źle robię? Próbowałem używać różnych klawiszy (Alt, Ctrl, Shift) z nadzieją, że to coś pomoże, ale niestety nie. Bardzo bym prosił o jakąkolwiek pomoc, będę wdzięczny :).
Pozdro dla wszystkich :)
Energy [Usunięty]
Wysłany: 02-07-2012, 23:23
To może zależeć od dodatku.. niektóre musisz przesuwać mając kursor na środku toru... inne mając kursor obok toru.
Rozumiem o co chodzi, też tak robię, co nie zmienia faktu, że jest to wkurzające. Jeżeli wszyscy tak mają i tak ma być, to ludzie z Aurana nieźle dali d....y . Takie stawianie nie jest jeszcze tragiczne, gdy np. robi się linię jednotorową i stawia się na niej trakcję elektryczną. Gorzej, gdy robi się linię dwutorową... I weź tu postaw słupy równo naprzeciwko siebie... Ech...
Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 15 Sie 2008 Posty: 999 Skąd: Źmigród/Leszno
Wysłany: 03-07-2012, 08:06
A próbowałeś może przesuwać te obiekty w taki sposób jakbyś ciągnął je idealnie środkiem toru? Nie wiem czy mnie zrozumiesz ale u mnie tylko w taki sposób się da to zrobić... Rzecz ma się inaczej co do semaforów, które z kolei muszę ciągnąć jakby bokiem torów lub przy samym torze... Może to śmieszne ale spróbuj robić tak jak właśnie mówię. Czyli LPM na dany obiekt, kursorem na środek toru bądź bok i przeciągaj ;p heh :-) :-) :-)
Pomógł: 336 razy Wiek: 54 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-07-2012, 08:41
1) Ustawianie obiektów przytorowych z większej odległości, działa jak działa, żeby obiekt dokładnie ustawić trzeba się zbliżyć do torów, innej opcji nie ma.
2) Każdy z tych obiektów ma swój środek (np. z tego co pamiętam w przypadku sieci Chestera jest to środek toru), a więc żeby w miarę sensownie przesuwać takie obiekty trzeba złapać właśnie za ten środek)
3) Jeśli dalej masz problemy z ustawieniem takich elementów, możesz tworzyć dla każdego takiego obiektu odcinek niewidzialnego toru i na tym torze ustawiać elementy przytorowe nie mające wpływu na ruch na torze (czyli wszystko oprócz sygnalizacji i znaków). Niestety ten sposób może mieć wpływ na wydajność takiej mapy.
Ok, jak wrócę z pracy to spróbuję. Ta metoda z niewidzialnym torem wydaje się nawet niezła, choć pewnie żmudna, ale co tam, zobaczę jak będzie szło. Co do wydajności to spoko, mam chyba dość mocny komputer (Intel i5 3,1 GHz, GeForce GTX 560 Ti 1GB, 8GB RAM DDR3, Windows 7 64bit). Dam znać przed wieczorem. Pozdro
Jako kolejny posiadacz TS2009 polecam metodę prezentowaną przez Crisa, musisz ciągnąć dany dodatek przy osi toru na którym on jest i musi wychodzić ładnie, mi się udawało. A jeśli to nie pomoże, to spróbuj stawiając dany wysięgnik, klikać w miejsce gdzie od razu chcesz go mieć (ja wybierałem sobie konkretne podkłady na teksturze toru) i tam klikać też w oś toru.
Jako trzecie rozwiązanie polecam trakcję spalinową i olanie druta
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach