FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Problem z elementami przytorowymi
Autor Wiadomość
Dezerter69
nowy


Wiek: 35
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 11
Skąd: Marki
Wysłany: 02-07-2012, 23:08   Problem z elementami przytorowymi

Witam.
Tak jak w temacie mam problem z elementami przytorowymi (posiadam TS2009). Chodzi mi głównie o wszystkie, ale szczególnie o wysięgniki i słupy Chestera. Problem polega na stawianiu elementów i ich przesuwanie. Jeżeli już uda mi się postawić słup/wysięgnik/zwrotnik czy cokolwiek innego (a wymaga to oddalenia kamery i ustawienia jej pod odpowiednim kątem), to przesuwanie tych obiektów wzdłuż toru jest totalną masakrą. Przeciąganie myszką prawie nic nie daje, a jak się już ruszy dany element, to przeskoczy on o 20m. Czasami uda się go płynnie przesunąć, ale to loteria. Tak naprawdę nie chodzi tylko o dodatki Chestera (po prostu są dla mnie istotne na mojej mapie), ale o wszystkie dodatki przytorowe, nawet te wbudowane. Mam tak od początku, od zainstalowania gry. Nie wiem czy tak powinno być, ale to jest tak frustrujące, że naprawdę aż nie chce mi się odpalać TS'a, bo wiem, że znowu będę się z tym użerać. Może istnieje jakiś sposób rozwiązania tego problemu? Może coś źle robię? Próbowałem używać różnych klawiszy (Alt, Ctrl, Shift) z nadzieją, że to coś pomoże, ale niestety nie. Bardzo bym prosił o jakąkolwiek pomoc, będę wdzięczny :).
Pozdro dla wszystkich :)
 
 
 
Energy
[Usunięty]

Wysłany: 02-07-2012, 23:23   

To może zależeć od dodatku.. niektóre musisz przesuwać mając kursor na środku toru... inne mając kursor obok toru.
 
 
Dezerter69
nowy


Wiek: 35
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 11
Skąd: Marki
Wysłany: 02-07-2012, 23:33   

Spróbowałem przed chwilą i niestety to nie pomogło. Czy kursor był koło toru, czy na torze, nadal to samo... :(
 
 
 
Alana 
znawca


Pomogła: 129 razy
Dołączyła: 16 Lut 2008
Posty: 2201
Skąd: Truj-miasto
Wysłany: 03-07-2012, 00:25   

Obawiam sie ze mam to samo. Sprawe traktuje jako "dopust bozy" i poprostu przesuwam wysiegnik czy inny taki element kasujac i wstawiajac od nowa.
_________________
MEOW!
 
 
 
Dezerter69
nowy


Wiek: 35
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 11
Skąd: Marki
Wysłany: 03-07-2012, 07:51   

Rozumiem o co chodzi, też tak robię, co nie zmienia faktu, że jest to wkurzające. Jeżeli wszyscy tak mają i tak ma być, to ludzie z Aurana nieźle dali d....y :evil: . Takie stawianie nie jest jeszcze tragiczne, gdy np. robi się linię jednotorową i stawia się na niej trakcję elektryczną. Gorzej, gdy robi się linię dwutorową... I weź tu postaw słupy równo naprzeciwko siebie... Ech... :-(
 
 
 
Cris 
zaawansowany


Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 15 Sie 2008
Posty: 999
Skąd: Źmigród/Leszno
Wysłany: 03-07-2012, 08:06   

A próbowałeś może przesuwać te obiekty w taki sposób jakbyś ciągnął je idealnie środkiem toru? Nie wiem czy mnie zrozumiesz ale u mnie tylko w taki sposób się da to zrobić... Rzecz ma się inaczej co do semaforów, które z kolei muszę ciągnąć jakby bokiem torów lub przy samym torze... Może to śmieszne ale spróbuj robić tak jak właśnie mówię. Czyli LPM na dany obiekt, kursorem na środek toru bądź bok i przeciągaj ;p heh :-) :-) :-)
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-07-2012, 08:41   

1) Ustawianie obiektów przytorowych z większej odległości, działa jak działa, żeby obiekt dokładnie ustawić trzeba się zbliżyć do torów, innej opcji nie ma.
2) Każdy z tych obiektów ma swój środek (np. z tego co pamiętam w przypadku sieci Chestera jest to środek toru), a więc żeby w miarę sensownie przesuwać takie obiekty trzeba złapać właśnie za ten środek)
3) Jeśli dalej masz problemy z ustawieniem takich elementów, możesz tworzyć dla każdego takiego obiektu odcinek niewidzialnego toru i na tym torze ustawiać elementy przytorowe nie mające wpływu na ruch na torze (czyli wszystko oprócz sygnalizacji i znaków). Niestety ten sposób może mieć wpływ na wydajność takiej mapy.
 
 
 
Dezerter69
nowy


Wiek: 35
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 11
Skąd: Marki
Wysłany: 03-07-2012, 10:12   

Ok, jak wrócę z pracy to spróbuję. Ta metoda z niewidzialnym torem wydaje się nawet niezła, choć pewnie żmudna, ale co tam, zobaczę jak będzie szło. Co do wydajności to spoko, mam chyba dość mocny komputer (Intel i5 3,1 GHz, GeForce GTX 560 Ti 1GB, 8GB RAM DDR3, Windows 7 64bit). Dam znać przed wieczorem. Pozdro ;-)
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-07-2012, 10:20   

No to jak masz taki sprzęt i niezbyt dużą mapę, to możesz poszaleć :-)
 
 
 
Kanclerz
znawca
architekt



Pomógł: 34 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1731
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 03-07-2012, 12:54   

Jako kolejny posiadacz TS2009 polecam metodę prezentowaną przez Crisa, musisz ciągnąć dany dodatek przy osi toru na którym on jest i musi wychodzić ładnie, mi się udawało. A jeśli to nie pomoże, to spróbuj stawiając dany wysięgnik, klikać w miejsce gdzie od razu chcesz go mieć (ja wybierałem sobie konkretne podkłady na teksturze toru) i tam klikać też w oś toru.

Jako trzecie rozwiązanie polecam trakcję spalinową :mrgreen: i olanie druta
 
 
 
Dezerter69
nowy


Wiek: 35
Dołączył: 19 Lut 2012
Posty: 11
Skąd: Marki
Wysłany: 03-07-2012, 19:37   

Na razie używam metody z niewidzialnym torem. Trochę jest z tym zabawy, ale jest ok :). Dzięki za pomoc :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group