FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Mitologia modelarska wg Thalysa
Autor Wiadomość
Thalys 
znawca
Jack Sparrow


Pomógł: 34 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 1342
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-01-2013, 19:46   

UAZ napisał/a:
Heh, mit staje się rzeczywistością... :mrgreen: Zacny, zwłaszcza jaram się że z edkową mordką też jest w planach, tylko ubolewam nad malowaniem :-P

A do jakiego TRSa jest ten modelik?


Malowanie jest tylko dla pokazania możliwości teksturowania (każdą wersje malowania da się zrobić). A jeśli chodzi o wersje Trainza... Nie wiem. :P Póki jest to wersja bez skryptu, więc teoretycznia działa nawet w Trainz 1.1. :P Jeżeli skrypty pozwolą to będzie od 2006 w góre. Model nie ma normalmapy, więc będzie działczyć. :)
_________________
Plastic is fantastic
http://www.trainzverve.com
https://www.facebook.com/trainzVERVE/
Ostatnio zmieniony przez Thalys 20-01-2013, 19:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
UAZ 
znawca
Automatyk



Pomógł: 54 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 1617
Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 20-01-2013, 19:48   

Ooo, to tylko na tacę dać żeby się skrypcik do 2k6 nadawał :-)
_________________
Jaka praca dziś, taka Polska jutro!
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 20-01-2013, 19:50   

A czy można złożyć wniosek (na potrzeby skryptowania) o osobny wagon rb? Bo chciałbym zrobić kiedyś skrypty kibelkowe w wersji fullwypas, a wtedy rozróżnienie ra-rb staje się istotne.

A jak jest wspólny model dla obu, to trzeba będzie we właściwościach kazać graczowi ustawiać, czy dany wagon jest a czy b.
Ostatnio zmieniony przez adamstan 20-01-2013, 19:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5160
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-01-2013, 21:20   

Ładny, tylko czemu w środku jest tak jasno, jest tak samo jasno jak na zewnątrz a powinno być co najmniej 60% ciemniej. Bardzo dobrze wygląda za to natężenie światła na teksturach.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
Nadodrze
trainz
czyli Paul150


Pomógł: 8 razy
Wiek: 28
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 368
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-01-2013, 21:26   

Jestem pod wrażeniem wyglądu całej jednostki, w końcu kibel w trs-ie wygląda przyzwoicie, żeby nie powiedzieć idealnie ;-)
I nareszcie jest on w barwach DŚ, choć nie lubię kibli na mapach, to patrząc na niego zmieniam powoli zdanie.
Powodzenia ;-)
_________________
Niektórym znany jako Paweł Oleksy "Paul150"
 
 
 
Thalys 
znawca
Jack Sparrow


Pomógł: 34 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 1342
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-01-2013, 21:59   

kilanziom napisał/a:
Ładny, tylko czemu w środku jest tak jasno, jest tak samo jasno jak na zewnątrz a powinno być co najmniej 60% ciemniej. Bardzo dobrze wygląda za to natężenie światła na teksturach.

Piotrze, za tekstury należy podziękować Hanysowi, to jego dzieło. Natomiast jeśli chodzi o wnętrze to akurat moja sprawka. Wnętrze jest nr 1 jeśli chodzi o poprawki, zarówno podmiane foteli w kabinie maszynisty jak i o jasność całości. :)
_________________
Plastic is fantastic
http://www.trainzverve.com
https://www.facebook.com/trainzVERVE/
Ostatnio zmieniony przez Thalys 20-01-2013, 22:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2673
Skąd: Chorzów
Wysłany: 20-01-2013, 22:08   

no wlasnie sobie go postawiłem i zaraz ruszam na łowy po zimowisku, co by tu jeszcze usunąć/poprawić/dodac na tych wypocinach :P

tak, zdecydowanie poszedłeś po czesku jesli chodzi o jasność wnętrza patrząc z zewnątrz, nasi południowi kuzyni robią to od lat notorycznie :). Wzorcem są okna w wozach Kilanzioma. U niego tak dokładnie jest w realu jak sie "paczy" z peronu. :P

http://swr.podkarpackakol...en57-1207ra.jpg

ale tak to z pierwszego wrażenia gites-cycek, zaraz ruszam ;P
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
facebook.com/ZiemiaLodzka1985
Ostatnio zmieniony przez Jacek 20-01-2013, 22:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kanclerz
znawca
architekt



Pomógł: 34 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1731
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 21-01-2013, 18:24   

Ja mym nieskromnym zdaniem popracowałbym nad teksturą górnej lampy w członie RA, patrzy nie w kierunku jazdy a w bok i jeszcze na dodatek w dół co psuje według mnie ogólny efekt odbioru czoła wagonu.
 
 
 
Wojtek1010
user



Pomógł: 2 razy
Wiek: 24
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 72
Skąd: Gryfów Śląski
Wysłany: 21-01-2013, 19:13   

Hmm...Albo tylko ja odnoszę takie wrażenie, albo ten dach troszke się świeci
http://postimage.org/image/snjf6mzjj/
Ale tak poza tym to fajny kibelek czekałem na takie malowanie. No i jeszcze ta lampa, o której już wspomniał wcześniej Kanclerz. ;-)
 
 
 
Patryk94 
znawca
Ambitieux



Pomógł: 27 razy
Wiek: 27
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 1029
Skąd: Paris

Wysłany: 21-01-2013, 19:46   

Kurna, komputer mi się spieprzył w takim momencie :-? Ehh takie życie. Superancki kibelek!
_________________
Dodatki: http://trainzart.pl/
 
 
Bobby Papla
user


Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 95
Skąd: ZABRZE
Wysłany: 30-01-2013, 19:19   

A ja mam pytanie do autora "SUPER KIBELKA "
Jak wygląda sytuacja ze sterowaniem ?
Będzie można walczyć z kokpitem czy niestety będzie tak jak w poprzedniej wersji kibelka , czyli że w kabinie będziemy mogli sobie co najwyżej siedzieć a sterowanie tylko przez " DCC"
 
 
 
kapi27
super user



Pomógł: 4 razy
Wiek: 24
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 171
Skąd: Iłża
Wysłany: 30-01-2013, 20:45   

No powiem szczerze, że mamy nową bardzo ładną generację kibelka :)
Życzę powodzonka w dalszych pracach.
 
 
 
Thalys 
znawca
Jack Sparrow


Pomógł: 34 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 1342
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-01-2013, 20:00   

Bobby Papla napisał/a:
A ja mam pytanie do autora "SUPER KIBELKA "
Jak wygląda sytuacja ze sterowaniem ?
Będzie można walczyć z kokpitem czy niestety będzie tak jak w poprzedniej wersji kibelka , czyli że w kabinie będziemy mogli sobie co najwyżej siedzieć a sterowanie tylko przez " DCC"


Temat obok Adamstan robi kawał dobrej roboty, więc wydaje mi sie, że nie będzie problemów ze standardem HDM 09+.
_________________
Plastic is fantastic
http://www.trainzverve.com
https://www.facebook.com/trainzVERVE/
 
 
 
banachj
świeżak


Wiek: 42
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 6
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-01-2013, 23:43   

Model jest naprawdę super. Jedyne co zauważyłem, to że osłony lamp głównych są trochę za długie, zwłaszcza patrząc z boku (na oko tak z 20%), a wyświetlacz kierunku jest chyba za blisko łączenia dachu z kabiną. Wiem, że są różne jego wersje, ale zazwyczaj siedzi on nieco wyżej. A tak poza tym to gratuluję rewelacyjnego kibla.
 
 
 
Thalys 
znawca
Jack Sparrow


Pomógł: 34 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 1342
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-07-2014, 17:49   

Dzień dobry. Uprzejmie informuje, że coś zrobiłem. Temat premetro nie jest całkiem zakończony, bo nie mam jeszcze SIPu, ale to jest już małe miki, mało znaczace z punktu widzenia Waszych map (do zastąpienia gotowcami z sieci). Temat mostu Nevado uważam za zamknięty.

Dzisiaj mam dla Was dwie paczki. Pierwszą z nich jest most nevado - długi, zielony, kratownicowy most podparty na betonowych podporach, dwupoziomowy. :) Zestaw składa się z segmentu wyjazdowego spline, segmentu wiaduktowego spline, segmentu przęsłowego spline oraz podpór scenery oraz przyciemnionych torów mostowych, tramwajowych, peronu nevado - też przyciemnionego oraz podtorza.





Sprawa oczywiście jak na mnie nie jest lekka. Całość waży ponad 10MB, ale zapewniam, że jest warta swojej wagi. :) Zachęcam do repaintowania - zwłaszcza pod kątem koloru kratownicy. To pozwoli trochę wyróżnić Wasze mapki.

DOWNLOAD [7MB]

Drugim tematem jest tak jak wspomniałem wcześniej Nevado Premetro. W Wasze ręce oddaje dziś 5 różnych kolorystycznie ścian stacji, peron, oświetlenie, billboardy, podpory, podtorza, schody, ławki, no i oczywiście tunel. Tory wykorzystane do budowy premetra to tory tunelowe autorstwa Samplaire. Koniecznie zrepaintować billboardy oraz cokół wjazdowy do tunelu - znajdują się tam logotypy Kamieńca.







DOWNLOAD [4,5MB]


Wkrótce również na PTram.eu

Miłego użytkowania i do zobaczenia następnym razem. ;)
_________________
Plastic is fantastic
http://www.trainzverve.com
https://www.facebook.com/trainzVERVE/
Ostatnio zmieniony przez Thalys 27-07-2014, 17:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-07-2014, 09:21   

Zrobiłbyś coś z chodnikiem i jezdni na tym moście, bo wygląda teraz strasznie paintowo.
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 29-07-2014, 14:06   

Chyba nic nie będzie mógł zrobić. To konsekwencja wcześniejszego postanowienia co do dróg Nevado.
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
 
 
 
Radziosław
zaawansowany



Pomógł: 13 razy
Wiek: 31
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 623
Skąd: Łorsoł
Wysłany: 29-07-2014, 18:11   

Masz most best torów tramwajowych? Puścił bym tam ciuchcię
 
 
Thalys 
znawca
Jack Sparrow


Pomógł: 34 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 1342
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-07-2014, 18:15   

IMHO jest za niski, ale jeżeli chcesz to tory są oddzielnie, więc możesz sobie położyć mostowe SAMa lub inne. ;)

Co do tekstur, to raczej zostawie tak jak jest - żeby to wyglądało tak samo jak w wypadku dróg nevado.
_________________
Plastic is fantastic
http://www.trainzverve.com
https://www.facebook.com/trainzVERVE/
Ostatnio zmieniony przez Thalys 29-07-2014, 18:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Tata Muminka
znawca


Pomógł: 89 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 4001
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 29-07-2014, 18:34   

10 Mb? Gdzie to jest?
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-07-2014, 12:25   

Stylance napisał/a:
Co do tekstur, to raczej zostawie tak jak jest - żeby to wyglądało tak samo jak w wypadku dróg nevado.

Czyli, żeby wyglądało jak prehistoria Trainz-a. Zrobiłeś przynajmniej te tekstury na bibliotekach, czy powtarzasz je w każdym modelu?
 
 
 
Thalys 
znawca
Jack Sparrow


Pomógł: 34 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 1342
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-02-2015, 22:23   



Po dłuższym czasie mogę Wam przedstawić model EN57 serii 19XX. Na tą chwilę wygląda to takjakna screenach. Wkrótce model poleci do RBacha na skryptowanie i będę mógł Wam go udostępnić. Teksturowo jestem średnio zadowolony, ale bede nad tym pracował. :)
_________________
Plastic is fantastic
http://www.trainzverve.com
https://www.facebook.com/trainzVERVE/
 
 
 
UAZ 
znawca
Automatyk



Pomógł: 54 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 1617
Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 22-02-2015, 22:43   

Fajowski! Oby tylko nie zaginął gdzieś po drodze jak ten ostatni ;-)
 
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 68 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2114
Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 22-02-2015, 23:15   

jak wygląda sytuacja wagowa w tym przypadku? Znaczy ile poly, jaka waga tekstur? Jakie możliwości będzie dawał skrypt i czy jest przewidziana pod to cudo w przyszłości (hen daleeeekiej...) dedykowana kabina standardu ADHD :) ?
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 23-02-2015, 05:18   

Kibel w stylu lat 90 powinien siedzieć na klasycznych kiblowych wózkach. Te z zawieszeniem na gumowych elementach dawali przy modernizacji.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group