FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez:
25-11-2013, 09:29
KilanZiom & Ska.
Autor Wiadomość
pysi
znawca
Krzysiek



Pomógł: 97 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 1966
Skąd: Tarnów
Wysłany: 07-03-2008, 08:27   

Hmm robi wrażenie i nie ma co ukrywać, że takiej paczki nikt wcześniej nie wydał, nie wspominając o czasie w jakim wszystko zostało zrobione. Wykonanie też bardzo fajne, zwłaszcza jeżeli chodzi o tekstury, bo przecież nie wolno zapominać, że większosci tych wagonów w polsce już nie ma a co za tym idzie materiału na tekstury też. Na pewno ściagne kilka wagonów :)

Jesze raz wielkie brawo dla Ciebie

pozdrawiam
pysi
 
 
pysi
znawca
Krzysiek



Pomógł: 97 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 1966
Skąd: Tarnów
Wysłany: 07-03-2008, 09:03   

Zapomniałem jeszcze napisać, szkoda Kilan, że nie pokusiłeś się o zrobienie porządnego Bhp.

pozdrawiam
 
 
Lord
super user



Pomógł: 6 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 171
Skąd: Kozłów
Wysłany: 07-03-2008, 13:35   

No... poprostu mistrzostwo. Polska scena dzieki temu zastrzykowi moze wybije sie w górę :)
_________________
"Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości" - Terry Pratchett
 
 
mnich3001 
Administrator

Pomógł: 33 razy
Wiek: 56
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 802
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 07-03-2008, 14:12   

I co dalej? Chodzi o modele.
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5160
Skąd: Warszawa

Wysłany: 07-03-2008, 15:00   

No w zasadzie ostatnie zdanie mojego poprzedniego posta mówi o tym co sie z nimi dzieje. Publikacja następuje członami. Dziś poszły już wszystkie wózki na DLS, wieczorem dodam interiory, wciąż poprawiam je i dobudowuje jeszcze 1. Wagony na sam koniec.

W chiwli gdy paczka ukaże się na DLS, ulegną spakowaniu w jeden wielki pack i zawisną u nas. W ten sposób gwarancja na brak błędów sie pojawi.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-03-2008, 15:21   

ale mnichowi ( chyba ) chodzilo o to co bedziesz teraz robil.
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5160
Skąd: Warszawa

Wysłany: 07-03-2008, 18:57   

Generalnie to robię dyplom więc wszystko na pół gwizdka w prywatnym życiu do którego zalicza się też TRS. Mam w trakcie modernizacji 2 wielkie mapy, obie po około 200km. Na to idzie w tej chwili największy nacisk moich możliwości trs'owych. Pobocznie mam zamiar modelwować różne obiekty, których około 1000 sfotografowałem w polskich i czeskich sudetach oraz w rejonie Wrocławia. Gdzieś po drodze jest projekt wykonania pary czechosłowackich wozów restauracyjnych niemieckiego pochodzenia, paczki wagonów towarowych z piwem oraz lokomotywy spalinowej SP47. To jednak plany na chwile obecną.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
leonek74
super user


Pomógł: 8 razy
Wiek: 49
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 112
Skąd: Tarnów
Wysłany: 07-03-2008, 23:00   

Świetna robota, ale zanim zaczniesz publikować na DLS (i gdziekolwiek), to mam prośbę spowodowaną doświadczeniem pobierania dodatków.

1. Sprawdź configi pod względem ilości nawiasów, cudzysłowiów, itp.
2. Sprawdź i dopasuj wszystkie niezbędne elementy pobierane osobno do każdego modelu.
3. W miarę możliwości wpisz wszystkie niezbędne nazwy potrzebnych elementów plus KUIDy do nich i gdzie je można spotkać ... wpisz to w info pliku .cdp

Zrób to pod względem wszystkich wagonów i każdego z osobna.

Panie Architekcie (bo tak masz w podpisie) ... nie bądź arcitektem krzywej wieży w Pizzie. Pomimo, że jest sławna przysparza teraz wielu problemów :)
 
 
irekec
trainz


Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 383
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 08-03-2008, 01:34   

Myślę ze Kilanziom jest perfekcjonista odnośnie dodatków i TO nie będzie nic sugerował względem nawiasow :)
Ostatnio zmieniony przez irekec 08-03-2008, 01:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5160
Skąd: Warszawa

Wysłany: 09-03-2008, 20:13   

DLS ma tendencje do gubienia plików jak sie publikuje paczki. SVT137 który publikowałem z pół roku temu do dziś nie dotarł, a wózki są...

Pisałem juz pare razy że kilka pojazdów wykorzystuje wózki które są tylko na DLS, więc zainteresowanych obsługa DLS nie ominie. Wszystkie configi mają wbudowane KUID table i Mesh Table, więc DOWNLOAD HELPER automatycznie ściąga wszystkie rzeczy jakich wymaga dodatek. Publikowane są pojedyńczo, żadnej paczki nie będzie. W wersji na GWT pewnie pojawi sie stosowna instrukcja, jak zwykle.

Tymczasem:



Około 30 nowych dodatków z dzisiejszego dnia. Jest to pack teł wysokogórskich. Wszystkie tła pochodzą z rejonu Sudety/Karkonosze/Orlicke Hory i materiały fotograficzne są moje. Tła nadają się do map w rejonie górzystym i pagurgowatym. Dalej są drewniane kłody jako dodatek stacyjny. Na dalszych screenach widzicie zapowiadany przeze mnie już od dawna pack dużych willi miejskich i podmiejskich. Jak do tej pory nie było podobnego dodatku na żadnej z liczących się europejskich scen TRS, a jest to dość istotny typ architektury często spotykany w dużych i średnich miastach w rejonie torowisk. Dla przykładu w Sopocie, Gdańsku, Poznaniu czy Jeleniej Górze duże wille miejskie spotykaa się dosłownie tuż przy torach. To taki typ budynku w pół drogi z domu jednorodzinnego do małej kamienicy. Wszystkie modele mają widoki nocne, pare z nich aktywne kominy. Są przystosowane do użytku tuż przy torach więc posiadają zwiększone dokładne tekstury.

Materiały fotograficzne pochodzą z Pragi czeskiej, Jeleniej Góry, Trutnova i Wrocławia. Fotografie moje.

Postaram się je opublikować już dziś.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
pysi
znawca
Krzysiek



Pomógł: 97 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 1966
Skąd: Tarnów
Wysłany: 09-03-2008, 20:59   

Bardzo fajne dodatki :) Zwłaszcza drewno mi się przyda :) Nie myślałeś żeby zrobić z tego ładunek na wagony i jakiś prosty industry do wyładnuku i załadunku? Kamienice też sporzytkuje :)
 
 
Lord
super user



Pomógł: 6 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 171
Skąd: Kozłów
Wysłany: 10-03-2008, 15:11   

Świetne dodatki, napewno znacząco urozmaicą mapy, cieszą zwłaszcza dodatki z rejonów górskich, bo tego ci u nas brakuje :D
_________________
"Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości" - Terry Pratchett
 
 
Czesio
nowy


Wiek: 34
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 29
Skąd: Lublin
Wysłany: 10-03-2008, 19:08   

Świetne te wille przydadzą mi się na moją tramwajową mapkę ;)
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5160
Skąd: Warszawa

Wysłany: 13-03-2008, 22:37   

Bardzo sie cieszę że dodatki są przydatne, pokażcie jak Wam sie wpasowują w mapy w "najlepsze screeny" w wolnej chwili. Miło popatrzeć jak praca nie idzie na marne.

Tymczasem coś idzie dalej:




Te domki zrobiłem jako kolejny prezent dla ekipy z pomorza. To dwie dość znane każdemu ludkowi z trójmiasta kamienice czynszowe pruskiego typu, które stoją przy zjeździe tuż obok torów w Sopocie. Jacek też mówił że mu są takie potrzebne, to zrobiłem, mają rzecz jasna widoki nocne i typowe dla ex-pruskich miast wysokie łamane dachy mansardowe. To sporo mniejsze domy niż kamienice warszawskie czy łódzkie, więc wyjdą jako osobny pack.

Dalej: zawierający 10 obiektów trzeci pack wielkomiejski będący uzupełnieniem znakomitych kamienic Grabash'a oraz moich poprzednich dwu paczek.



Pack zawiera grupę 10 kamienic i wieżowców, jak wcześniejsze. Na screenach widać pewien zabieg w kształowaniu obiektów któremu je poddałem. Kamienice są budowane w sposób wschodni, z oficynami i podwórzami, które mają indywidualne teksturowanie, toteż przydadzą się ludziom którzy chcą kształtować "brudne tyły" wychodzące często właśnie na tory kolejowe a niczym nie podobne do ślicznych i bogatych frontów.



Wszystkie kamienice w paczce pochodzą z Pragi Czeskiej i noszą sporą dawkę eleganckiej secesji typowej dla tego miasta na facjatach. Wszystkie domy mają widoki nocne. Polygoncounter waha się od 20 do 80 poly.

Pack wieńczy pare nowych wysokościowców:



Na screenach wieżowce "Błękitny" z Warszawy, który w scenerii istniejącej już na WCG troche znika, gdyż jego 29 pięter i 100m troche nie bardzo wyróżnia go w lesie wyższych kolegów. Widoczny jest też warszawski "Hotel Intercontinental" z charakterystycznym słupem w północno wschodnim narożniku, 164m i 45 pięter już nieco bardziej wybija go na tle reszty. Trzeci jest znamienity wieżowiec Chryslera z Nowego Jorku, widoczki z mierzącej 319m konstrukcji są imponujące i mozna poszaleć z kamerami. Grafika i poly jak zwykle oszczędnie. Widok nocny tylko w "Błękitnym".

Paczki powinny dziś wisieć w download. Pack miejski nr.3 trafi też do Thalysa.
_________________
www.wgk.cal.pl
Ostatnio zmieniony przez kilanziom 13-03-2008, 22:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Lord
super user



Pomógł: 6 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 171
Skąd: Kozłów
Wysłany: 13-03-2008, 23:03   

Mam pytanie, czy mozna liczyc na pack "sredniomiejski" znaczy male 2-3 pierowe kamieniczki ?
_________________
"Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości" - Terry Pratchett
 
 
Thalys 
znawca
Jack Sparrow


Pomógł: 34 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 1343
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-03-2008, 00:11   

Dobra robota Kilan, kamieniczki i wysokościowce jak zwykle świetne! ;)
 
 
 
pysi
znawca
Krzysiek



Pomógł: 97 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 1966
Skąd: Tarnów
Wysłany: 14-03-2008, 08:33   

Podpisuje się pod mostem Lorda :) Jakiś pack do budowy wiejskich zabudowań też byłby wskazany.
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5160
Skąd: Warszawa

Wysłany: 19-03-2008, 03:02   

Już niebawem na Waszych mapach będziecie mogli postawić niespotykany dotąd na polskiej scenie TRS nowy obiekt :)



Odpowiednie spasowanie kolorystyczne peronów, tekstur i torowisk i mamy idealnie udany efekt cienia który powinien się tam znaleść. Ja go rzecz jasna nie zrobiłem na potrzeby tych screenów.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
margera
zaawansowany



Pomógł: 40 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 622
Skąd: Otwock
Wysłany: 19-03-2008, 07:42   

jak dla mnie piwersza klasa :)
czy jest mozliwosc stworzenia takiej hali z kilku segmentow? z tym ze chodzi mi o to zeby w takiej hali, punkty w ktorych zbiega sie dach, oparte byly na kolumnach, nie na calej scianie.
_________________
sztuczna inteligencja jest lepsza od naturalnej glupoty...

http://www.garnek.pl/margera/
http://otwockrail.cba.pl/
 
 
Skupa
zaawansowany



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 668
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 19-03-2008, 11:10   

Kilan po prostu BOMBA, jeszcze napis WROCŁAW GŁÓWNY i M0ke
będzie mógł dociągnąć z Kuźnik do Głównego, SUPER!

Pzdr. Skupa
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5160
Skąd: Warszawa

Wysłany: 19-03-2008, 11:13   

Hal jest pare sztuk, krótkie i długie, ze słupami i ze ścianami. Napisu nie zrobię, bo podobne dworce są na kilku innych stacjach, np. Berlin, Praha Hl.N. czy Drezno, więc nie chce zawężać roli dworca, ew. moge go zrobić jako oddzielny mesh.



Na razie wciąż trwa walka z aplha teksturami której może nie uda sie wygrać.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
pietrek
znawca
2004;2006;2010;T ANE



Pomógł: 63 razy
Wiek: 59
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2075
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 19-03-2008, 18:41   

W Polsce takie hale dworocowe są w Bytomiu i Legnicy, miniejsze od Wrocławia, ale prawie identyczne. Także mi brakowało takiej do stacji Wrocław GŁ. Dzięki że teraz będzie.
_________________
Pietrek
 
 
Tata Muminka
znawca


Pomógł: 89 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 4001
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 19-03-2008, 23:37   

Kilan a w czym jest problem z teksturami w alpha?
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5160
Skąd: Warszawa

Wysłany: 20-03-2008, 00:42   

Korzystam z systemu podwójnej tekstury, tak jak Bald. Dość rzadki system ale bez dwu zdań najlepszy wizualnie. Niestety też paskudny w sensie obsługi vs. system JET. Operuję szarościami, daje to efekt, co widać zreszta na screenach, dośc miażdżący, nawet jak na mój warsztat, tyle że przy dwuteksturowej alpha zaczynają się szaleństwa w postaci relacji szarości iilości płaszczyzn przenikających się. Nie ma jasnej reguły jaka rządzi kwaszeniem się/niekwaszeniem się przy przenikaniu w tym systemie...

Dla przykładu w spalinowozie ĆSD T478 który zrobiłem cała kabina to podwójna alpha, dwustronnie mapowana innymi teksturami. Kwasiło sie aż miło, więc musiałem ku oszustwu wstawić zasłonki, bo efekt był PASKUDNY. Tą samą techniką zrobiłem ostatnio inny spalinowóz, polski zresztą... i kwasów nie ma żądnych. W przypadku dworca Wrocławskiego jak ktoś wpadnie na pomysł oglądać dworzec z nieba (rzadki przypadek ale możliwy), to mu ściana poprzeczna zacznie sie brzydko przenikać z tymi po bokach hali. Mało istotne, bo zwykle oglądamy to z poziomu pociągów i nieco wyżej, gdzie problemu nie ma, ale jednak. I niestety wszelkie próby przemapowania nie zdają egzaminu a z szarości nie zrezygnuje, bo sami widzicie jak megamocne są efekty ich stosowania.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
Tata Muminka
znawca


Pomógł: 89 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 4001
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 20-03-2008, 10:29   

Nie wim czy to pomoże, ale przyjrzyjcie się naczepom w jelczach i volvo. W tych pierwszych tekstury prześwitują w tych drugich nie. Kombinowałem juz na wszystkie sposoby, nawet biorąc koło z przodu ciągnika siodłowego (wogule nie prześwitywała) i wkleiłem środek koła tylniego zostawiając oponę. Dalej byl kwas. Rozwiązanie odkryłem przypadkowo. Jeśli mamy 3 pliki kół:
- przód
- tył
- naczepa
to każdy z tych plików musi mieć własny kanał alpha. Inaczej następuje prześwitywanie tekstur.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group