Hmm robi wrażenie i nie ma co ukrywać, że takiej paczki nikt wcześniej nie wydał, nie wspominając o czasie w jakim wszystko zostało zrobione. Wykonanie też bardzo fajne, zwłaszcza jeżeli chodzi o tekstury, bo przecież nie wolno zapominać, że większosci tych wagonów w polsce już nie ma a co za tym idzie materiału na tekstury też. Na pewno ściagne kilka wagonów :)
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5160 Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-03-2008, 15:00
No w zasadzie ostatnie zdanie mojego poprzedniego posta mówi o tym co sie z nimi dzieje. Publikacja następuje członami. Dziś poszły już wszystkie wózki na DLS, wieczorem dodam interiory, wciąż poprawiam je i dobudowuje jeszcze 1. Wagony na sam koniec.
W chiwli gdy paczka ukaże się na DLS, ulegną spakowaniu w jeden wielki pack i zawisną u nas. W ten sposób gwarancja na brak błędów sie pojawi.
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5160 Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-03-2008, 18:57
Generalnie to robię dyplom więc wszystko na pół gwizdka w prywatnym życiu do którego zalicza się też TRS. Mam w trakcie modernizacji 2 wielkie mapy, obie po około 200km. Na to idzie w tej chwili największy nacisk moich możliwości trs'owych. Pobocznie mam zamiar modelwować różne obiekty, których około 1000 sfotografowałem w polskich i czeskich sudetach oraz w rejonie Wrocławia. Gdzieś po drodze jest projekt wykonania pary czechosłowackich wozów restauracyjnych niemieckiego pochodzenia, paczki wagonów towarowych z piwem oraz lokomotywy spalinowej SP47. To jednak plany na chwile obecną.
Świetna robota, ale zanim zaczniesz publikować na DLS (i gdziekolwiek), to mam prośbę spowodowaną doświadczeniem pobierania dodatków.
1. Sprawdź configi pod względem ilości nawiasów, cudzysłowiów, itp.
2. Sprawdź i dopasuj wszystkie niezbędne elementy pobierane osobno do każdego modelu.
3. W miarę możliwości wpisz wszystkie niezbędne nazwy potrzebnych elementów plus KUIDy do nich i gdzie je można spotkać ... wpisz to w info pliku .cdp
Zrób to pod względem wszystkich wagonów i każdego z osobna.
Panie Architekcie (bo tak masz w podpisie) ... nie bądź arcitektem krzywej wieży w Pizzie. Pomimo, że jest sławna przysparza teraz wielu problemów :)
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5160 Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-03-2008, 20:13
DLS ma tendencje do gubienia plików jak sie publikuje paczki. SVT137 który publikowałem z pół roku temu do dziś nie dotarł, a wózki są...
Pisałem juz pare razy że kilka pojazdów wykorzystuje wózki które są tylko na DLS, więc zainteresowanych obsługa DLS nie ominie. Wszystkie configi mają wbudowane KUID table i Mesh Table, więc DOWNLOAD HELPER automatycznie ściąga wszystkie rzeczy jakich wymaga dodatek. Publikowane są pojedyńczo, żadnej paczki nie będzie. W wersji na GWT pewnie pojawi sie stosowna instrukcja, jak zwykle.
Tymczasem:
Około 30 nowych dodatków z dzisiejszego dnia. Jest to pack teł wysokogórskich. Wszystkie tła pochodzą z rejonu Sudety/Karkonosze/Orlicke Hory i materiały fotograficzne są moje. Tła nadają się do map w rejonie górzystym i pagurgowatym. Dalej są drewniane kłody jako dodatek stacyjny. Na dalszych screenach widzicie zapowiadany przeze mnie już od dawna pack dużych willi miejskich i podmiejskich. Jak do tej pory nie było podobnego dodatku na żadnej z liczących się europejskich scen TRS, a jest to dość istotny typ architektury często spotykany w dużych i średnich miastach w rejonie torowisk. Dla przykładu w Sopocie, Gdańsku, Poznaniu czy Jeleniej Górze duże wille miejskie spotykaa się dosłownie tuż przy torach. To taki typ budynku w pół drogi z domu jednorodzinnego do małej kamienicy. Wszystkie modele mają widoki nocne, pare z nich aktywne kominy. Są przystosowane do użytku tuż przy torach więc posiadają zwiększone dokładne tekstury.
Materiały fotograficzne pochodzą z Pragi czeskiej, Jeleniej Góry, Trutnova i Wrocławia. Fotografie moje.
Bardzo fajne dodatki :) Zwłaszcza drewno mi się przyda :) Nie myślałeś żeby zrobić z tego ładunek na wagony i jakiś prosty industry do wyładnuku i załadunku? Kamienice też sporzytkuje :)
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5160 Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-03-2008, 22:37
Bardzo sie cieszę że dodatki są przydatne, pokażcie jak Wam sie wpasowują w mapy w "najlepsze screeny" w wolnej chwili. Miło popatrzeć jak praca nie idzie na marne.
Tymczasem coś idzie dalej:
Te domki zrobiłem jako kolejny prezent dla ekipy z pomorza. To dwie dość znane każdemu ludkowi z trójmiasta kamienice czynszowe pruskiego typu, które stoją przy zjeździe tuż obok torów w Sopocie. Jacek też mówił że mu są takie potrzebne, to zrobiłem, mają rzecz jasna widoki nocne i typowe dla ex-pruskich miast wysokie łamane dachy mansardowe. To sporo mniejsze domy niż kamienice warszawskie czy łódzkie, więc wyjdą jako osobny pack.
Dalej: zawierający 10 obiektów trzeci pack wielkomiejski będący uzupełnieniem znakomitych kamienic Grabash'a oraz moich poprzednich dwu paczek.
Pack zawiera grupę 10 kamienic i wieżowców, jak wcześniejsze. Na screenach widać pewien zabieg w kształowaniu obiektów któremu je poddałem. Kamienice są budowane w sposób wschodni, z oficynami i podwórzami, które mają indywidualne teksturowanie, toteż przydadzą się ludziom którzy chcą kształtować "brudne tyły" wychodzące często właśnie na tory kolejowe a niczym nie podobne do ślicznych i bogatych frontów.
Wszystkie kamienice w paczce pochodzą z Pragi Czeskiej i noszą sporą dawkę eleganckiej secesji typowej dla tego miasta na facjatach. Wszystkie domy mają widoki nocne. Polygoncounter waha się od 20 do 80 poly.
Pack wieńczy pare nowych wysokościowców:
Na screenach wieżowce "Błękitny" z Warszawy, który w scenerii istniejącej już na WCG troche znika, gdyż jego 29 pięter i 100m troche nie bardzo wyróżnia go w lesie wyższych kolegów. Widoczny jest też warszawski "Hotel Intercontinental" z charakterystycznym słupem w północno wschodnim narożniku, 164m i 45 pięter już nieco bardziej wybija go na tle reszty. Trzeci jest znamienity wieżowiec Chryslera z Nowego Jorku, widoczki z mierzącej 319m konstrukcji są imponujące i mozna poszaleć z kamerami. Grafika i poly jak zwykle oszczędnie. Widok nocny tylko w "Błękitnym".
Paczki powinny dziś wisieć w download. Pack miejski nr.3 trafi też do Thalysa.
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5160 Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-03-2008, 03:02
Już niebawem na Waszych mapach będziecie mogli postawić niespotykany dotąd na polskiej scenie TRS nowy obiekt :)
Odpowiednie spasowanie kolorystyczne peronów, tekstur i torowisk i mamy idealnie udany efekt cienia który powinien się tam znaleść. Ja go rzecz jasna nie zrobiłem na potrzeby tych screenów.
jak dla mnie piwersza klasa :)
czy jest mozliwosc stworzenia takiej hali z kilku segmentow? z tym ze chodzi mi o to zeby w takiej hali, punkty w ktorych zbiega sie dach, oparte byly na kolumnach, nie na calej scianie.
_________________ sztuczna inteligencja jest lepsza od naturalnej glupoty...
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5160 Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-03-2008, 11:13
Hal jest pare sztuk, krótkie i długie, ze słupami i ze ścianami. Napisu nie zrobię, bo podobne dworce są na kilku innych stacjach, np. Berlin, Praha Hl.N. czy Drezno, więc nie chce zawężać roli dworca, ew. moge go zrobić jako oddzielny mesh.
Na razie wciąż trwa walka z aplha teksturami której może nie uda sie wygrać.
W Polsce takie hale dworocowe są w Bytomiu i Legnicy, miniejsze od Wrocławia, ale prawie identyczne. Także mi brakowało takiej do stacji Wrocław GŁ. Dzięki że teraz będzie.
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5160 Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-03-2008, 00:42
Korzystam z systemu podwójnej tekstury, tak jak Bald. Dość rzadki system ale bez dwu zdań najlepszy wizualnie. Niestety też paskudny w sensie obsługi vs. system JET. Operuję szarościami, daje to efekt, co widać zreszta na screenach, dośc miażdżący, nawet jak na mój warsztat, tyle że przy dwuteksturowej alpha zaczynają się szaleństwa w postaci relacji szarości iilości płaszczyzn przenikających się. Nie ma jasnej reguły jaka rządzi kwaszeniem się/niekwaszeniem się przy przenikaniu w tym systemie...
Dla przykładu w spalinowozie ĆSD T478 który zrobiłem cała kabina to podwójna alpha, dwustronnie mapowana innymi teksturami. Kwasiło sie aż miło, więc musiałem ku oszustwu wstawić zasłonki, bo efekt był PASKUDNY. Tą samą techniką zrobiłem ostatnio inny spalinowóz, polski zresztą... i kwasów nie ma żądnych. W przypadku dworca Wrocławskiego jak ktoś wpadnie na pomysł oglądać dworzec z nieba (rzadki przypadek ale możliwy), to mu ściana poprzeczna zacznie sie brzydko przenikać z tymi po bokach hali. Mało istotne, bo zwykle oglądamy to z poziomu pociągów i nieco wyżej, gdzie problemu nie ma, ale jednak. I niestety wszelkie próby przemapowania nie zdają egzaminu a z szarości nie zrezygnuje, bo sami widzicie jak megamocne są efekty ich stosowania.
Nie wim czy to pomoże, ale przyjrzyjcie się naczepom w jelczach i volvo. W tych pierwszych tekstury prześwitują w tych drugich nie. Kombinowałem juz na wszystkie sposoby, nawet biorąc koło z przodu ciągnika siodłowego (wogule nie prześwitywała) i wkleiłem środek koła tylniego zostawiając oponę. Dalej byl kwas. Rozwiązanie odkryłem przypadkowo. Jeśli mamy 3 pliki kół:
- przód
- tył
- naczepa
to każdy z tych plików musi mieć własny kanał alpha. Inaczej następuje prześwitywanie tekstur.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach