Spokojnie, mapa powoli powstaje ;) Chociaż ostatnio z braku czasu bardzo powoli. no i cały czas czekam na dedykowane dodatki do niej. Kiedyś ją wydam, może jeszcze w tym roku ;)
Więc tak... Przede wszystkim witam wszystkim w nowym roku ;)
Odświeżam temat mapy gdyż po dłuższej przerwie od Trainza spowodowanej wieloma nie planowanymi czynnikami powróciłem do niej i znowu trochę namieszałem ;) Przede wszystkim zdecydowałem się na pociągnięcie szlaku kolei piaskowych do mostu rozładunkowego Wojciech, przez co dość duży kawałek nowego otoczenia się pojawił w tym fragment linii z Zabrza- Biskupic do Gliwic, stacja kolei piaskowych Michał oraz Michał 2 no i w tle czwarta kopalnia wchodząca w skład Pstrowskiego, tj. KWK Ludwik. Tyle pisania, zamieszczam screeny i wracam do pracy nad otoczeniem ;) Pozdrawiam.
Na pierwszych screenach most rozładunkowy Wojciech wraz z otoczeniem, następnie widoki na KWK Rokitnica i Koksownie Jadwiga, później fragment linii Bytom - Gliwice i krajowej 88, na końcu KWK Ludwik, stacja Michał i ogólny widok na nowości na mapie:
Dobra, już wiem gdzie teraz na imageshack są linki z miniaturkami, ale nie będę zaśmiecał forum wstawiając po raz trzeci te same screeny. Następne postępy z prac już pokaże jak dawniej, czyli wrzucając miniatury ;)
Oczywiście już dziękuję osobom za zauważenie paru nie odciągnięć m.in. w układzie torowiska na stacji Michał oraz brakach w otoczeniu, już się zabieram za poprawki ;)
Witam wszystkich po bardzo długiej przerwie. Dzisiejszy wpis podzielę na 2 części:
1. Prezentacja screenów z postępu prac:
Stacja Zabrze-Biskupice
Szlak Biskupice - Mikulczyce
KWK Mikulczyce
Mikulczyce
Stacja Zabrze-Mikulczyce
Szlak Mikulczyce-Czekanów
KWK Rokitnica
Most zsypowy Wojciech i stacja Michał
Jak widać na mapie wiele rzeczy się zmieniło, a przede wszystkim cały odcinek Biskupice-Mikulczyce-Czekanów został ukończony ;D
2. A teraz po prawie 5 latach premiera mapy. Mapa zawiera: dwie duże stacje osobowe z bocznicami towarowymi Zabrze Biskupice i Zabrze Mikulczyce, trzy kopalnie wchodzące w skład dawnej KWK Pstrowski (KWK Mikulczyce, Rokitnica i Jadwiga) wraz z bocznicami i załadunkiem węgla, grupę magazynów wraz z bocznicą w Mikulczycach, stację kolei piaskowych Michał, trzy mosty zsypowe (Wojciech, Michał i Gigant), Haldex Rokitnica oraz dwa przystanki osobowe Czekanów Wieś i Czekanów Śląski. Przedstawia jak najbardziej realnie odwzorowany kawałek Górnego Śląska w latach 80.
Wiele rzeczy zostało na mapie poprawionych lecz nie ukrywam że ktoś może jakieś błędy znaleźć, szczególnie w uniwersalnych torach ładunkowych więc prosiłbym aby we własnym zakresie ewentualne błędy poprawić. Nie wiem kiedy znowu będę mieć czas by do tworzenia powrócić dlatego wydaję mapę w takim stanie w jakim jest (a mam nadzieję że nie jest tragicznie).
Od razu uprzedzam pytania typu "czy pociągniesz mapę do Bytomia, Pyskowic itp". Nie wiem, może kiedyś, ale na pewno nie teraz. Cieszcie się i radujcie z tego co jest ;D Możecie podziwiać górnośląskie widoki, jeździć z węglem, drewnem, kamieniem. Mapę można śmiało połączyć z innymi mapami. Zastrzegam sobie tylko prawo do wydawania jej.
Dodatki użyte na mapie to głownie twórczość polska oraz FMA. Inne obiekty rozpisane są na liście dołączonej do mapy oraz dodatki dedykowane, które również udostępniam.
Mapa działa w TRS2004, TRS2006 i TS2010 (trzeba tylko wymienić na całej mapie czeskie płoty)
To tyle ;) poniżej link do dropboxa. Plik mapy wyślę również do TrainzArt.
Mapa bardzo mi się spodobała ale szkoda że semaforów nie skonfigurowałeś. Podczas opalania sesji startowej wywalał błąd skryptu w TRS2k6 + SP1 i musiałem wywalić sesję i zrobić ją na nowo. Druga rzecz jest taka że w paru miejscach brakuje mi torów na punktach wyładunkowych przy mostach podsadzkowych, haldexie, na wiadukcie przy Wojciechu oraz na wiadukcie nad linią 132 niezelektryfikowanej łącznicy (?) z Michała do haldexu. Mimo to mapa jest godna polecenia.
Ostatnio zmieniony przez Kamil 03-12-2014, 23:59, w całości zmieniany 1 raz
Przyznaje że semafory nie są skonfigurowane ale to głownie z braku czasu i znajomości na tym :/ Natomiast co do torów których ci brakuje to we wszystkich tych miejscach został użyty tor same szyny FMA Vendela "rail only track" się nazywa.
Dla wszystkich zainteresowanych. Przez ostanie 2 lata w każdej wolnej chwili coś tam sobie dłubałem na mapie. Efektem jest powstanie stacji Zabrze Północ, bocznicy kopalni Ludwik, stacji Wieszowa oraz przedłużenie samej linii 132 do Przezchlebia. Dużo poprawek na całej mapie, wymiana niektórych dodatków na nowsze wersje.
Obecnie zostało skończyć otoczenie w Przezchlebiu. Gdy to nastąpi zostanie wydana druga wersja mapy, może uda się to do końca roku.
A na tę chwilę prezentuję dwa nowe filmy:
Część 1 Część 2
Miłego oglądania ;-)
Fajnie że wznowiłeś prace nad mapą Jednak mam parę uwag. Do wymiany jest pakiet sieci trakcyjnej na tą Bogdana jak i również elementy przejazdów czyli szlabany, sygnalizacja przejazdowa na pakiet od UAZa i Traxxa. Mapa będzie kończyła się w Przechlebiu czy dalej ją będziesz dłubał do Pyskowic a nawet dalej do Toszka i Toszka Płn? Myślę że gra warta świeczki, nawet bym się pokusił o przedłużenie linii 147 w kierunku Gliwic a z kolei linii 132 do Bytomia Bobrka Nie mniej dzięki za tą mapę Aż sobie dzisiaj zestawię ładownego Wojciecha
Fakt, że masz już dość stare dodatki, ale mnie bardzo się podoba ta mapa z racje jej historycznego charakteru! Doskonale pamiętam, gdy te stacje i przystanki, gdy były czynne, gdy sam jeździłem rowerem popatrzeć, jak jeżdżą tam pociągi. Znam stan aktualny, który jest stanem wręcz zlikwidowanym, więc tym bardziej mnie to cieszy!!!
Świetna robota, tym bardziej, że nie zarzuciłeś projektu! :)
Jak tak na te filmy patrzyłem, to aż pomyślałem, może sam bym się kiedyś znów wziął, za zrobienie swoich okolic :)
Naprawdę cieszę się, na wznowienie twoich prac!
Wiem że znaczna część dodatków się zestarzała, ile mogę (i mi się chce :p ) to wymieniam na nowsze, ale prawda jest taka że mapa powstała 7 lat temu i ja tylko rozszerzam. Obecnie najlepiej by było zacząć ją od początku i to w TS2010. Może kiedyś ;)
W tej chwili mapa kończy się w Przezchlebiu, jak skończę otoczenie to wydam jej aktualizację, a co będzie w przyszłości to nie wiem. Na początku chciałem tylko stworzyć Mikulczyce. Jak już to uczyniłem to "z nudów" przedłużyłem do Biskupic. I miał być koniec xD Efektów tego końca jakoś nie widać, bo co tylko skończę jakiś fragment, to rozgrzebują kolejny z innej strony.
Pomógł: 7 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Mar 2008 Posty: 622 Skąd: GoP
Wysłany: 04-12-2016, 17:58
Przyjemnie się ogląda tym bardziej, że ja również znam te tereny ale z lat obecnych, też rowerem na składy piaskowe jeździłem ;p. Mam parę uwag:
Na początek stacja Czekanów Śląski:
- brakuje domu lub domów po prawej przy przejeździe jak patrzy się w kierunku wsi Szałsza. Byłem tam i jest tam ruina. Swoją drogą domy wraz ze stacją wymarły, ciekawe co było powodem, bo brak dojazdu kolejowego to trochę mało prawdopodobne;
- za stacją w kierunku Zabrza jest za płasko, teren trochę się obniża, pojawia się nasyp. Uważam, że teren raczej przez tyle lat się nie zmienił. http://rail.phototrans.eu/14,69990,0.html.
Czekanów Wieś:
- na szlaku, zaraz jak się zaczynają domy od strony Przezchlebia brakuje ulicy Szkolnej, chyba, że jej nie było w tamtym okresie;
- brakuje przede wszystkim budynku kolejowego właśnie w pobliżu tej ulicy (w niezłym stanie do dziś istnieje) przy przejeździe/przejściu przez tory.
- podobnie z ulica Kolejową wzdłuż torów, rozumiem, że nie istniała?
Świetnie, że pojawiły się dedykowane obiekty, kamienice niektóre w Mikulczycach od razu poznałem :), dworzec również niczego sobie. Miło, że moje mosty zsypowe się przydają.
_________________ www.bojarsite.pl
Moja galeria fot. z GOPu & screeny Projektu fragmentu byłego PMP-PW -> www.flickr.com/photos/148644736@N06/
____________
Więc tak, może zacznę od tyłu ;)
- opisany przez ciebie budynek przy ul. Brygadzistów jest na mapie, tylko nie identyczny bo identycznego w TRSie nie ma. Widać go na filmie w 1:54.
- Czekanów Wieś, no cóż odrazu na wstępie wyjaśniam że mimo iż mapa jest realna nie odwzorowuje otoczenia w 100% gdyż komputer by wtedy wybuchnął, na ile się dało musiałem je ograniczyć. Także może brakować jakiś domów, kawałka ulicy, ale na tyle ile widać na starych mapach, zdjęciach lotniczych z 95 roku starałem się to odwzorować. Ulica Szkolna i Leśna wraz z zabudowaniami jest. Ulica Kolejowa kończy się przy torach, ale można to poprawić. Budynek kolejowy tez jest ale nie obróciłem akurat na niego kamery.
- Czekanów Śląski, teren jest delikatnie obniżony i tory biegną na nasypie.
Co do domów to rzeczywiście po prawej stronie stał jeden dom, widzę to mapie. Musiał mi jakoś umknąć. Doda się :)
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3920 Skąd: Opole
Wysłany: 04-12-2016, 20:29
Cytat:
Wiem że znaczna część dodatków się zestarzała, ile mogę (i mi się chce :p ) to wymieniam na nowsze, ale prawda jest taka że mapa powstała 7 lat temu i ja tylko rozszerzam. Obecnie najlepiej by było zacząć ją od początku i to w TS2010.
Jeżeli mogę coś doradzić, to warto to zrobić teraz. Przeniesienie z niższej wersji jest praktycznie bezproblemowe, sam tak zrobiłem ze swoimi wypocinami. Poza tym widzę, że mapę rozwijasz więc lepiej to zrobić od razu. Istnieje także możliwość zrobienia na siatce 5x5. co prawda tutaj już nie da się jednym klikiem wymienić ale z tej siatki są duże korzyści. Łatwiej teksturować grunt, kształtować teren jak również można ograniczyć do niezbędnego minimum użycie nasypów w wersji spline które nie za ciekawie wyglądają.
Uwaga, uwaga !!!
Prace nad otoczeniem rozszerzonej mapy zostały zakończone. Teraz zostało tylko zająć się pierdółkami (wskaźnikami, ograniczeniami prędkości, słupkami hektometrowymi) i aktualizacja zostanie wysłana na TrainzArt. Ale przy tej okazji chciałbym poważnie zastanowić się nad system ładowania i rozładunku towaru na mapie. W tej chwili korzystam z Multi Industry z DS. Jest spoko bo mogę ustawić jaki towar chce ale w TRS2006 wywala dużo błędów. Czy macie jakieś propozycje na co mógłbym to wymienić? Musi to być taki system aby dało się ładować węgiel i kruszywo oraz rozładowywać węgiel, kruszywo, drzewo i drobnicę na magazynach. Piasek jest załatwiony przez mosty zsypowe Bojara.
Czy zostawić to tak jak jest?
Wiem że są ładownie PNT ale brakuje w nich rozładunku kruszywa i drewna.
Nie potrzebuje do drewna ładowni tylko jego rozładunek na placach drzewnych. A do ładowania tylko węgiel i kruszywo, a nie miał węglowy. No i kruszywa również rozładunek na zwałowiskach i hałdach.
Ostatnio zmieniony przez Fiolek7 08-12-2016, 23:35, w całości zmieniany 1 raz
Ladownie LARS.
W systemie pnt zostało przyjęte ze miał węglowy robi za węgiel. W większości wagonów jakie teraz wychodzą, jest właśnie miał a nie węgiel
Pomógł: 7 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Mar 2008 Posty: 622 Skąd: GoP
Wysłany: 13-12-2016, 22:46
Fiolek7, spróbuj w TRS2006 usunąć interaktywne ładowanie/obiekty i na nowo je wstawić, może to coś pomoże. Ja miałem chyba podobny problem z moimi mostami gdy przerzucałem mapę do '06.
_________________ www.bojarsite.pl
Moja galeria fot. z GOPu & screeny Projektu fragmentu byłego PMP-PW -> www.flickr.com/photos/148644736@N06/
____________
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach