Pomógł: 63 razy Wiek: 31 Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1631 Skąd: Poznań
Wysłany: 23-09-2014, 17:00
Przydałby się screen z pozycji torów z miejsca pokazanego post wyżej by móc ocenić jak to wygląda w pełni. Tam ten nasyp jest naprawdę jak "od linijki".
Tam generalnie jest bardzo wąsko, wymodelowałem to terenem - są schody jeśli chodzi o zapadnięcia terenu - siatka nie pozwala na większe "obłości". Zaś nasypy FMA są pozostałością po aktualizacji - różnią się niestety od nasypów Wojtka i musiały zostać.
Niemniej czekam na dalszą ocenę. Nie wiem czy mapa nadaje się do publikacji skoro ma tylko dwie stacje i węzeł z łącznicami
Pewnie że się nadaje! Wystarczy jakieś wahadełka porobić i można jeździć cały dzień Np. ja po jednej stacji mogę cały dzień się kręcić, a tu jeszcze łącznice do obsługi
O ile mogę z pamięci wydobyć tamte tereny to oglądając screeny czuję się tak jak bym był czy to w Kępnie na dole - czy na górze. W Hanulinie wydaje mi się że zamiast skrzyżowania pokazanego na screenie jest takie w literę T gdzie przejazd jest nóżką tej litery.
Drugim - chyba ważniejszym z punktu widzenie TS-a jest obecność dróżnika na tym przejeździe, który jednocześnie był posterunkiem SKP. Budka (o ile dobrze pamiętam) była z prawej strony przejazdu patrząc na niego od skrzyżowania.
Czy Ostra Góra jest na mapie tak trudnym - ciekawym podjazdem?
Zawsze to dodatkowe wyzwanie.
Linia główna to magistrala prowadząca z Tarnowskich Gór (dalej Katowic itd.) przez Ostrów Wielkopolski i Poznań do Szczecina. Prędkość ustaliłem na 120km/h (towarowe według dopuszczanych prędkości wagonów). Mamy stałe ograniczenie prędkości pod Ostrzeszowem (Ostra Góra - Ostrzeszów) do 60km/h (ostry R łuków), jedno czasowe (zmyślona niestabliność nasypu). Łącznica wjazdowa pomijająca Hanulin to 80km/h (60 na łuku przed stacją), łącznica "wewnętrzna" to 20km/h (torowisko to połączenie trawy i szyn), łącznica pomijająca Kępno to 40km/h (30 w łuku - teren podmokły, wychlapy). Oprócz tego mamy jeszcze bocznice, elewator do obsługi oraz niezelektryfikowaną linię Ostrzeszów - Namysłaki (w budowie).
W pełni skonfigurowałem semafory i rogatki przejazdowe (niektóre są stałe - tam i tak nikt nie jeździ )
Pietrku - ten przejazd jest zamknięty na stałe - jest on troszkę zmodyfikowany na potrzeby grywalności tego miejsca - jest tam bardzo ścisła zabudowa podmiejska. A SKP jest schowane za krzakami przecież. Screen jest wykonany przodem do elewatora.
Co do wysokości to hmmm, od Ostrzeszowa do Ostrej Góry i Domanina mamy 100% realność wyciągniętą z geoportalu (linie poziomic główne i poboczne). Natomiast między Domaninem a Kępnem całość jest wyciągnięta na poziom 0 m.n.p.m. Zrobiłem to dlatego, że Domanin leży ponad 20 metrów niżej od Ostrzeszowa a nie chciało mi się opuszczać całego Kępna tyle w dół. Nie widać tego na dobrą sprawę - ale Twój smaczek jest na mapie widoczny i można się napracować z bruttem węglareczek
Ostatnio zmieniony przez Kanclerz 23-09-2014, 21:05, w całości zmieniany 1 raz
Mapa super ale jeśli chodzi o sieć trakcyjną to mam sugestii. Wymień bramki i polbramki na te od Bogdana. Druga rzecz nie wiem czy zwróciłeś uwagę ale słupy betonowe w rzeczywistości są starszego typu. Tutaj podgląd jak to wygląda w rzeczywistości. Bogdan fajnie wytłumaczył to obrazkowo tutaj.
Nie można tego wykopu wymodelować normalnie terenem, nawet kosztem tego, że będzie trochę inaczej wyglądał, ale wizualnie o wiele więcej zyska?
Ewentualnie jeśli zostawić te nasypy to niech tekstura gruntu jest taka sama jak nasyp, a dopiero niech stopniowo przechodzi w inną, taką koło torów. No i zdecydowanie tego typu nasypy ulepsza ich zakrzaczenie.
Pomógł: 68 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 2115 Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 23-09-2014, 23:02
Hmm, długi jest ten nasyp? Jak zaopatrujesz się na posianie na nasypie trawska? Co prawda nie mamy traw dostosowanych pod nasypy (jak ktoś zna sposób na obrót o tyle a tyle stopni w łatwy sposób to proszę niech da znać..), ale jeżeli nasypy nie są długie to można by spróbować dać te kilkanaście spline'ów i pobawić się wysokościami wierzchołków w taki sposób aby pasowało idealnie. Nie jest to może rozwiązanie idealne, ale trawa w jakiś sposób niweluje tę łysowatość nasypu i poprawia efekt wizualny.
Ten schowany budynek wziąłem za pomieszczenie rewidentów taboru - kiedyś taki budyneczek tam stał (choć może trochę dalej od przejazdu).
Skoro zrobiłeś to w taki sposób celowo to wycofuje się ze swoich obiekcji i cieszę się smaczkiem podjazdu pod Ostrą Górę. Nawet jeżeli nie jest odwzorowana dokładnie z rzeczywistością.
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5160 Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-09-2014, 08:17
Obejrzałem obrazki i mapa wydaje się bardzo przekonująca. Wygląda ładnie, roślinki dobrze dobrane i zestawione, dodatki ładnie spasowane, nie ma jakichś paintowych niedoróbek, detale też nieźle zestawione.
Właściwie mam tylko jedną uwagę- teksturowanie jest dość ubogie a w wielu miejscach wydaje się nie wykończone. Brakuje wyróżniających tekstur pod roślinami, budynkami, tunelami, a w niektórych miejscach typu podjazdy, place itp. powinno być ich więcej. Pod roślinami też powinny być bardziej zróżnicowane, zwłaszcza pod szpalerami krzaków.
Cały czas kontynuuję rozbudowę/poprawki na mapie, wiecznie coś rozgrzebując, bądź ciągnąc fragment gdzieś indziej. Aktualnie chciałem zaprezentować Wam dwa fragmenty mapy:
Dzisiaj opisem obejmę tylko kolor czerwony i zielony, bo o pozostałych zapomniałem, że tego nie publikowałem wcześniej!
Mianowicie, już Korzeń chyba zwrócił uwagę na to, że po takim węźle da się jeździć, ale ja sam stwierdziłem, że słabo to wygląda. No i tak wyciągnąłem z Kępna każdą wychodzącą z niego linię o jedną następną stację. Kolorem czerwonym oznaczyłem linię biegnącą do Oleśnicy (zakończoną dla potrzeby mapy w Bralinie). Natomiast najnowsza część to kolor zielony (linia ślepa, kończąca się w Namysłakach - linia przygraniczna (pruska) mająca finalnie kończyć się w Nowych Skalmierzycach, ale nawet u Prusaków czasem krucho z finansami i tego nie dokończyli, z rzeźby terenu między Skalmierzycami a Namysłakami domyślam się czemu tego nie skończyli - jest super pagórkowato.) Linia ta narazie kończy się w Godziętowach, mijance na 9,8 kilometrze linii. Całość pozwala na organizację kilku różnych pociągów, każdy koniec posiada mijankę aktualnie (jedynie dwutorowy kręgosłup czyli linia Poznań - Kluczbork na jednym końcu kończy się za tarczami ostrzegawczymi Kępna a na drugim końcu kończy się fikcyjną stacją techniczną w lesie.
Poniżej prezentuję screeny z odcinka pomarańczowego i zielonego. Pozostałe pokażę później, bo to wrzucanie i kopiowanie... Ech...
Powyższe screeny to linia do Godziętów - ceglanym wiaduktem kończy się całość. Poniżej linia do Bralina.
Poniżej prezentuję tylko jako dodatek wylot w kierunku Wieruszowa, oraz niepublikowane z racji wstydliwego zaadaptowania mapy okolice elewatora zbożowego w Kępnie.
Ostatnio zmieniony przez zolwik 04-01-2015, 19:36, w całości zmieniany 13 razy
Mam od dawna pewien problem. Mianowicie nie potrafię zbudować idealnego łuku. Wydawałoby się, że łuk zakończony z obu stron zablokowanymi prostymi torami powinien iść idealną krzywą przez całą swoją długość. Niestety tak nie jest. Jako przykład proszę spojrzeć powyżej. Widać dokładnie, jak łuk jadąc od południa zaczyna się delikatnie, by tuż przed przejazdem (to natłoczenie triggerów) mocno zmniejszyć promień. Jak to wyeliminować, albo jak budować idealne łuki tego typu? Przy niższych prędkościach tego nie widać, ale akurat w tamtym miejscu jest setka i pociąg bardzo nieładnie wężykuje po torze, którzy się coraz bardziej zacieśnia.
Pomógł: 54 razy Wiek: 27 Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 1617 Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 15-01-2015, 21:38
Może Ci pomóc taki sposób - układasz łuk ze stałych torów (dobierasz żądany promień i kąt), na końcach łuku dajesz zwykłe tory i je prostujesz (ważne, muszą być pod kątem prostym do końca łuku, najlepiej dokleić na końcach łuku ST 10m, wtedy masz pewność że się uda). Teraz usuwasz oba skrajne elementy łuku, przeciągasz tor pomiędzy prostymi torami i dzielisz łuk na kawałki. Tyle węzłów ile było łączeń elementów łuku. I teraz węzły toru na łuku dopasowujesz do węzłòw istniejącego łuku scenery tak, żeby oba łuki się pokrywały. Usuwasz stałe tory i gotowe.
Moim zdaniem najlepiej podzielić łuk na kilka odcinków przy pomocy krótkich wyprostowanych torów. W skrajnych przypadkach można nawet użyć centymetrowej długości torów, ale będą one miały wtedy rozmazaną teksturę. Poza tym im krótszy tor pośredni, tym więcej problemów z ustawieniem kształtu łuku (lekkie przesunięcie myszy i łuk parę metrów dalej). Polecam do układania łuków używać tych szablonów, mimo że dobranie odpowiednich wartości może trochę czasu zająć (ale uważam że warto :)).
Powodzenia w pracy.
Hej, w końcu udało mi się znaleźć czas, aby zaprezentować wyniki ostatnich prac nad mapą. Linia przytyła o około 10 kilometrów. Z zasady chciałem podciągnąć jej całość pod mapę realną, więc skasowałem kilka segmentów końcowej stacji, która była fikcyjna i w jej miejsce postawiłem realną stację Antonin. Stacja 3-torowa, aktualnie razem z Przygodzicami dzieli odcinek Ostrzeszów - Ostrów Wielkopolski na trzy odcinki umożliwiając dość sporą przepustowość. Ja odtwarzając przełom lat 80. i 90. odtworzyłem posterunek odstępowy Niedźwiedź (dzisiaj się wiele nie różni prócz zlikwidowanej i wyburzonej nastawni). Mamy posterunek odstępowy, kilka kilometrów pół i lasów i właśnie Antonin. Granicznym miejscem "końca mapy" jest przejazd kolejowy z aktualnie wojewódzką drogą nr 450. Stacja umożliwia oblot składu, otoczenie jest dociągnięte do przejazdu - dalej wyprowadziłem tylko goły tor z siecią - może kiedyś powiększę mapę. Oto skriny z tego odcinka:
Powyżej widać "koniec mapy" o którym wspominałem wcześniej.
Natomiast, dużą bolączką dla mnie był brak możliwości pełnego wykorzystania Kępna. Linia kolejowa Poznań - Kluczbork kończyła się gdzieś za peronami górnymi stacji Kępno a nasyp kończył się troszkę dalej. Ten odcinek również został poprawiony. Zrobiłem wylot z Kępna na południe i cały szlak wzbogacił się o stację Słupia pod Kępnem (z majem 2015 również przestała istnieć - nie wiem czy będzie to posterunek odstępowy czy tylko przystanek). Cała stacja dorobiła się otoczenia i kilkukilometrowego szlaku, tak aby z każdej strony w Kępnie możnaby wjechać pociągiem. Pozostał mi tylko odcinek w stronę Wieruszowa, ale to jest ponad 15 kilometrów żywego szlaku ze stacją Wieruszów i narazie wyciągnąłem sam tor około kilometra za stację i nie ma tam żadnej mijanki. Oto screeny z południowej części mapy.
***
Co otrzymaliśmy? Pełną możliwość korzystania z najdłuższego odcinka szlaku D29 - 272. Mamy 43 kilometry dwutorowej linii zelektryfikowanej ze szlakową na torze nr 2 - 120km/h (z ograniczeniami stałymi na 80,50,40km w niektórych miejscach) oraz torem nr 1 - ze szlakową 80 - 120 km/h z podobnymi ograniczeniami. Łuki pod Ostrzeszowem mają ograniczenie odpowiednio dla dwójki 80 i jedynki 40 km/h. Wjazd od południa do Kępna ma wymuszone ograniczenie do 50tki ze względu na ciasne łuki na nasypie oraz ze względów wydajnościowych, mapa zmienia się z bezkresnych pól i lasów na dość mocno rozbudowane miasto - powoduje to niemałą zacinkę w tym miejscu. Pociąg zwalnia - bufor nadąża odtwarzać otoczenie - ja jestem zadowolony. Aktualnie bawię się w minimalne poprawki - wymieniam niektórą roślinność na ładniej zgraną a całość zaczyna powoli zlewać się w całość estetyczną. Wcześniej widać było miejsca mniej dopracowane - robione dużo wcześniej - bo mapa leżała nieruszana przez długi czas.
Mapa jest w pełni zautomatyzowana, tj. wszystkie rogatki się zamykają i mrugają, niektóre są scenery ze względu na bardzo duże natężenie manewrów. Większość semaforów ma w pełni skonfigurowane przebiegi:
Ostrzeszów - stacja skonfigurowana w 100%
Kępno dół - stacja nieskonfigurowana - jedynie wyjazdowe i wjazdowe zachodnie są zrobione
Hanulin - wjazdowe od północy i przejazd na łącznicę zachodnią i wschodnią
Słupia - 100%
Domanin - 100%
Niedźwiedź - 100%
Rogaszyce - 100%
Ostra Góra - 100%
Zapraszam do komentowania!
Sieć zygzakuje na torach szlakowych i jest "dwuprzewodowa" a na torach bocznych czasem zygzakuje czasem nie, ale jest "jednoprzewodowa" i ma porobione ładne odciągi.
Ostatnio zmieniony przez Kanclerz 02-07-2015, 22:41, w całości zmieniany 3 razy
Pomógł: 50 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 894 Skąd: Sierpc
Wysłany: 02-07-2015, 23:02
Bardzo przyjemne dla oka i zapowiada się naprawdę nieźle.
Tylko te nasypy spline wyglądają koszmarnie:
http://trainzimage.pl/image/mY0 http://trainzimage.pl/image/mYe http://trainzimage.pl/image/mYj
raczej lepszym rozwiązaniem byłoby normalne nasypy "z gruntu", zwłaszcza że chyba nie ma tu jakiejś strasznie trudnej "sytuacji terenowej" do odwzorowania. Ewentualnie jeszcze można by nieco poprawić spasowanie tekstur torów, żeby nie różniły się aż tak bardzo teksturami podsypki:
http://trainzimage.pl/image/mYz http://trainzimage.pl/image/mYQ
No i trochę zastanawia mnie czemu na całej długości linii chyba wszystkie tory są "na drewnie", raczej nie jest to często spotykane.
Ostatnio zmieniony przez Aikozann 02-07-2015, 23:04, w całości zmieniany 2 razy
Dzisiaj trwa rewitalka generalna, ale jedynka odkąd pamiętam była na drewnie, dwójka po rewitalce w 2009 też. Jak było wcześniej - nie wiem, drewno ładnie wygląda, a wymiana teraz nie wchodzi w grę - jest tego za dużo.
Nasypy z gruntu w tamtych miejscach są za szerokie, mogę jeszcze pododawać trochę krzaków u wezgłowia.
Jeszcze na swoją obronę dodam, że na 272 jest długi fragment, że obydwa tory lecą na betonach (ok. 8km), poza tym beton się pojawia. Sugeruję znaleźć skriny z Bralina i linii w kierunku Sycowa.
Ostatnio zmieniony przez Kanclerz 02-07-2015, 23:39, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3926 Skąd: Opole
Wysłany: 03-07-2015, 17:28
http://trainzimage.pl/image/mY5
Czy ten sem aby na pewno powinien być na międzytorzu?
http://trainzimage.pl/image/mYf
Rozumiem że to jest Antonin. 40 lat temu trochę to inaczej wyglądało, a budynek był częściowo zarośnięty bluszczem. Czas widać jednak swoje robi.
http://trainzimage.pl/image/mY0
Fakt, nasypy trochę sztucznie wyglądają. Może popraw to przez tex gruntu. Tam dalej gdzie las po lewej tak tego nie widać. Może trochę pofaluj gruntem, wtedy zniknie efekt robionego przy linijce. Tak przy okazji: co to za budynki, te PGR-u po lewej, znaczy jak się w grze nazywają? Jak chcesz lekkie krzaki spline, to polecam "podszycie 6". Dobrze tym idzie maskowanie terenu. Są jeszcze inne ( nie mam otwartej gry, więc wiem że początek nazwy und ), też wyjątkowo mało ważą.
http://trainzimage.pl/image/mYe
Użyłbym ich tutaj zamiast tego spline co przy drodze i torach. Jak możesz to popracuj tex przy nasypie
http://trainzimage.pl/image/mYK
Nie warto by było dać ciemniejszych placków pod drzewa wzdłuż torów czy przy przejeździe. Wg mnie te dwa jasne drzewa nie za bardzo pasują do reszty ale to tylko moje zdanie.
http://trainzimage.pl/image/mYc
Rozumiem że rzeka pod mostem. Jak mogę sugerować, to Bogdan zrobił tatarak i pałkę wodną w wersji spline. Jej zastosowanie mogłoby pomóc zlikwidować efekt idealnie prostego nasypu przy podstawie.
http://trainzimage.pl/image/mYu
Tutaj mają być przęsła bez barierek?
http://trainzimage.pl/image/mYJ
Ta pierwsza widoczna bramka od sieci to wygląda na złamaną nad peronem ziemnym albo ja takie wrażenie odnoszę
http://trainzimage.pl/image/mYO
Napęd od rozjazdu przy przejeździe nie powinien być po zewnętrznej?
Na koniec tylko jedno pytanie: robisz to na siatce 5 czy 10m?
Generalnie kawał dobrej roboty odwaliłeś, będą koledzy mieli po czym jeździć. 43 km robi wrażenie i wiem ile na to czasu trzeba poświęcić, więc tym większe uznanie za wytrwałość w realizacji projektu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach