FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Linia 272 Kępno - Hanulin - Domanin - Ostrzeszów
Autor Wiadomość
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3926
Skąd: Opole
Wysłany: 11-06-2016, 11:45   

Kanclerz: pogoda na Ciebie tak wpłynęła, ze piszesz takie fantasmagorie? Żeby dużo nie pisać, to: ma być zaraz do pobrania :-P
 
 
 
Kanclerz
znawca
architekt



Pomógł: 34 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1731
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 11-06-2016, 13:15   

http://www.trainz.pl/_for...p=159392#159392

Zapraszam do pobierania.
 
 
 
Kanclerz
znawca
architekt



Pomógł: 34 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1731
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 22-07-2016, 09:42   

http://wyslijto.pl/plik/wiea6sy0oe
http://hostuje.net/file.p...d45b55cb2454f05
Ostatnio zmieniony przez Kanclerz 22-07-2016, 09:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3926
Skąd: Opole
Wysłany: 22-07-2016, 12:30   

Pobrane ino w dwóch dodatkach Twojej produkcji są błędy w TS 2010:
405057:1376 Nie udało się wczytać tekstury ' '. W cudzysłowie jest kwadrat
405057:1835 Nie udało się wczytać pliku siatki: 'kuid 405057 1835\body\9w.lm'
Nie udało się wczytać pliku siatki: 'body\load\load.im'
Nie udało się wczytać pliku siatki: 'body\load\load.im'
 
 
 
Niedźwiadek
nowy


Wiek: 27
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 48
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 22-07-2016, 13:33   

Oraz brakuje, przynajmniej u mnie wózka kuid:405057:1954 do wagonu ZSSK BDsee B74 st.Bratislava N.M.
 
 
 
Kamil 
znawca
Miedziak ;]


Pomógł: 79 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2230
Skąd: Lubin/Katowice
Wysłany: 04-08-2016, 15:14   

Przejechałem się po mapie i parę niedociągnięć jest choćby takie jak lewitująca sieć przy rozjazdach na wjeździe na łącznicę do Domanina od strony Wieruszowa, brak skonfigurowanych semaforów oraz brak przęseł naprężania. Liczę że te niedoskonałości usuniesz :-)
 
 
 
Kanclerz
znawca
architekt



Pomógł: 34 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1731
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 04-08-2016, 15:16   

Większość semaforów jest skonfigurowana, bynajmniej na 272 prawie wszystkie. Reszta miała tak zawiłe przebiegi, że machnąłem już na to ręką. Czasem jak mnie nachodzi wena, to dorabiam jakiś przebieg, który był zły albo nagle mi się przydał do zabawy.
 
 
 
Kanclerz
znawca
architekt



Pomógł: 34 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1731
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 20-10-2016, 13:43   



Ten screen powinien dużo powiedzieć chętnym na pobranie mapy - została ukończona linia do Namysłaków - czyli będzie pora na kolejny update mapy. Tym razem postaram się ją przygotować szybciej niż ostatnio. Niemniej, uważam, że w końcu będzie można pograć w odpowiednim zakresie, tj. chociaż jedna linia będzie posiadać swój autentyczny koniec.

Więcej skrinów wkrótce. Zyskaliśmy 32 km niezelektryfikowanego szlaku :-)
Ostatnio zmieniony przez Kanclerz 20-10-2016, 13:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kanclerz
znawca
architekt



Pomógł: 34 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1731
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 26-10-2016, 12:40   





















Zaraz wyedytuję post i dodam opis - screeny wrzucam z komputera, a opis będę pisał w drodze do pracy.

Więc rozpoczynamy naszą podróż od przypomnienia charakterystycznego miejsca na wyjeździe z Godziętów. Ceglany wiadukt nad drogą Ostrzeszów - Doruchów to miejsce znane z historycznych zdjęć i fotostopów, których kilka tam zaplanowano w latach 90. Chwilę później nasz testowy pociąg mija przejazd na północnej głowicy mijanki w Bukownicy.

Idąc dalej, mijamy bezkresne pola przed Książenicami a sama linia łukiem mija wspomnianą wieś od północy. Nie ma tam przystanku ani stacji, podróżni udawali się do sąsiedniego Grabowa albo korzystali z PKSu. Chwilę później ciasnym łukiem w lewo dojeżdżamy do wspomnianego Grabowa nad Prosną gdzie projektanci stacji uwzględnili potrzeby gospodarcze miasta - wybudowano większą 4-torową stację a do lat 50. istniała tam dwustanowiskowa parowozownia goszczącą pod swym dachem parowozy OKl27. Relikty parowozowni możemy oglądać po lewej stronie. Wieża wodna stoi do dziś, natomiast po parowozowni nie ma śladu. Zaznaczyłem to miejsce zrujnowanym budynkiem rosyjskim i resztkami torów. Ważna uwaga - zdjęć z tej linii jest bardzo mało, a z Grabowa są tylko wykonane z dworcem, bądź w jednym kierunku perspektywy. Nie ma fotografii głowicy południowej stąd trudno określić jak tam było (większość zdjęć stacji to ujęcia, gdy każdy tor jest zawalony węglarkami). Pozwoliłem sobie tutaj na małą interpretację miejsca - mamy sterty podkładów, pojazdy służbowe, szyny. Wyjeżdżając w stronę Namysłaków, przedłużono tor boczny umożliwiając podstawianie wagonów do załadunku gęsi jednakże tamto miejsce wymaga poprawy bo dwa budynki to za dużo. Szlak do Namysłaków to przewaga pól i kwartałów zabudowy wiejskiej wsi Grabów - Wójtostwo, Kaliszkowic Kaliskich i Ołobockich. Wsie są bardzo rozległe, domostwa są mocno rozrzucone po polach. Mijamy kilka przejazdów, przecinamy linię SN (o, brakuje krzyży andrzejowych :mrgreen: ) Długa prosta mająca po prawej stronie las a po lewej pola to zwiastun zbliżania się do Namysłaków, jeszcze jeden łuk w prawo (mała "utrzymaniówka" ograniczona 40stką z tarczami D6 i W14 - wymiana podkładów, poprawa rowów) i mamy samą stację końcową. Trzy wydłużone tory na skraju lasu, kozioł oporowy na końcu stacji to dawne zamiary wydłużenia linii, które przerwała II Wojna Światowa. Stacja (wraz z poprzednimi) nadawała znaczne ilości drewna toteż na rampie królują drobne furki z dłużycą i bogatsze ciężarówki albo całe zestawy z naczepami. Skromny budynek dworcowy oraz mały magazyn "drogówki" daje wyobrażenie leniwie płynącego czasu gdzieś "na końcu świata". Stacja jest oddalona od wsi o 2-3 km, więc doprowadzono do niej brukowaną drogę wysadzaną wysokimi dziś drzewami.

Z racji słabego WOSu z tamtych lat (szlakowa 30 km/h, pełno 20stek i 10tek - czas przejazdu 1:30h (32km)) pozwoliłem sobie nadinterpretować troszkę prędkości na tej linii - podstawowa prędkość to 80-100 km/h, natomiast najostrzejsze łuki (na Królewskim przy odbiciu od linii 272, w Grabowie) to ograniczenia stałe rzędu 30 i 40 km/h. Również najruchliwszy przejazd z drogą asfaltową (dziś DW449) to sierżant do 30 km/h. Nikt nie jest mi w stanie powiedzieć czy były tam rogatki - rozważę instalację sygnałów zabezpieczających (gongi i światła). Stacje są osygnalizowane semaforami kształtowymi a w Namysłakach mamy tarcze zaporowe.

To tyle. Zmian nie przewiduję i proszę o nie sugerowanie wymiany zieleni, domów na inne, bądź że coś jest nierealne. Być może są jakieś niedopatrzenia, których nie zauważyłem - głównie o to mi chodzi. Są W9, W8, W27, D6, W14, W4 i W11a. Rozważam dołożenie jeszcze W13, bo to charakterystyczne wskaźniki dla takich linii jak ta a nigdzie ich nie ma.
Ostatnio zmieniony przez Kanclerz 26-10-2016, 13:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5160
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-10-2016, 19:51   

Wicia, polecam Ci dążyć do ujednolicenia barwy krawędzi dróg/podsypki itp. z teksturą podłoża. Większość ludzi budujących mapy nie zwraca na to żadnej uwagi, a jest to jedna z bardziej widocznych gaf wizualnych. Można spróbować posłużyć się teksturami z serii FMA-Murva, są idealne do dróg :)

Inne aspekty mapy bardzo mi się podobają, jest miło, realistycznie, dobrze dobrana zieleń, nie za dużo detalu (i nie za mało).
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
Korzeń 
znawca



Pomógł: 74 razy
Wiek: 32
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1606
Skąd: Knurów
Wysłany: 27-10-2016, 00:42   

Jest dobrze, ładnie i nie ma nudy. Mam tylko 4 delikatne sugestie, ot tak, żeby się przyczepić. Nic nie trzeba wymieniać :-D :
1. http://trainzimage.pl/image/3a3
To o czym pisał Kilan. "Zlicować" teksturę podłoża z krawędzią drogi, będzie naturalniej
2. http://trainzimage.pl/image/3a5
Opuścić trochę koniec tej piaskowej drogi po drugiej stronie przejazdu i pociągnąć, nawet tą teksturą którą masz z prawej na tym samym screenie, żeby było ładne łagodne przejście
3. http://trainzimage.pl/image/3a8
Trochę ciemniejszej tekstury pod krzakami. Zwłaszcza, że nasyp spline też jest nieco ciemniejszy niż trawa. Wtedy się ładnie zrówna
4. http://trainzimage.pl/image/3al
Ten rozjazd na pierwszym planie. Na bok daj ten sam rodzaj toru który masz na wprost, nie będzie tego brzydkiego efektu. A za rozjazdem już będzie okej.

To są takie drobiazgi i nie zabierają wiele czasu, ale z autopsji wiem, jak bardzo wpływają na końcowy odbiór całości pracy. Szara tekstura pod górą żwiru, jakaś brązowa przed drzwiami, w miejscu gdzie często się chodzi. Od TS2009 gdzie jest 5m siatka już dużo częściej wiele rzeczy można poprawić samą teksturą gruntu bez większego trudu.
_________________
kuid:394491 - folder z dodatkami / my all content
 
 
 
Kanclerz
znawca
architekt



Pomógł: 34 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1731
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 27-10-2016, 12:47   

Korzeń napisał/a:
Jest dobrze, ładnie i nie ma nudy. Mam tylko 4 delikatne sugestie, ot tak, żeby się przyczepić. Nic nie trzeba wymieniać :-D :
3. http://trainzimage.pl/image/3a8
Trochę ciemniejszej tekstury pod krzakami. Zwłaszcza, że nasyp spline też jest nieco ciemniejszy niż trawa. Wtedy się ładnie zrówna


Ja te słowa o wymianie skierowałem do konkretnych osób :mrgreen: z tym, że tego punktu wykonać nie mogę. Tam jest tak, że jest wykop zrobiony z dwóch nasypów - więc siłą rzeczy nie mogę podmienić tekstury, bo jest ona pod spline'm, chyba, że o czym innym mówiłeś w tym kontekście. Zresztą przyjrzyj się dokładnie. :-)
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 27-10-2016, 13:01   

Tam można lekko wynieść grunt ponad spline'a i będziesz mógł ściemnić (ile się da) pod krzakami. Rozumiesz - podnieść na tyle daleko od krawędzi wykopu, by nie zaburzać jego kształtu.

_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
UAZ 
znawca
Automatyk



Pomógł: 54 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 1617
Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 27-10-2016, 22:50   

Z rzeczy, jakie mi się nasuwają.

- znasz może drogę hamowania obowiązującą na tej linii lub jej kategorię? Wydaje mi się, że prędkość 100km/h na niej jest z deka przesadzona, maksymalnie widziałbym tu 60, w porywach do 70km/h.
- w Namysłakach jak i w Grabowie peron znajduje się tylko przy torze głównym zasadniczym,
- tor bliżej dworca w Namysłakach jest torem bocznym - sygnalizatorów na nim żadnych nie było,
- jestem na 90% przekonany, że w Namysłakach nie było tarcz zaporowych - raczej tylko W4 w ich miejscu,
- semafory wyjazdowe w Namysłakach (jeśli w ogóle były) powinny być raczej 8 metrowe,
_________________
Jaka praca dziś, taka Polska jutro!
 
 
 
Korzeń 
znawca



Pomógł: 74 razy
Wiek: 32
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1606
Skąd: Knurów
Wysłany: 27-10-2016, 23:03   

Kanclerz napisał/a:
Ja te słowa o wymianie skierowałem do konkretnych osób :mrgreen:

Sprytnie :mrgreen:
Zamroczyło mnie z tym wykopem. Byłem przekonany, że ten tor jest na nasypie :-? W takim razie ten punkt jest nieważny :-P
_________________
kuid:394491 - folder z dodatkami / my all content
 
 
 
Kanclerz
znawca
architekt



Pomógł: 34 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1731
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 27-10-2016, 23:18   

UAZ napisał/a:
Z rzeczy, jakie mi się nasuwają.

- znasz może drogę hamowania obowiązującą na tej linii lub jej kategorię? Wydaje mi się, że prędkość 100km/h na niej jest z deka przesadzona, maksymalnie widziałbym tu 60, w porywach do 70km/h.
- w Namysłakach jak i w Grabowie peron znajduje się tylko przy torze głównym zasadniczym,
- tor bliżej dworca w Namysłakach jest torem bocznym - sygnalizatorów na nim żadnych nie było,
- jestem na 90% przekonany, że w Namysłakach nie było tarcz zaporowych - raczej tylko W4 w ich miejscu,
- semafory wyjazdowe w Namysłakach (jeśli w ogóle były) powinny być raczej 8 metrowe,


Podaj zdjęcia, skąd to wiesz - sam jestem ciekaw zawartości na nich zawartej. Co do peronów - niech będzie jak jest :-P
 
 
 
UAZ 
znawca
Automatyk



Pomógł: 54 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 1617
Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 28-10-2016, 00:19   

Wszystkie materiały Ci kiedyś na facebooka wysłałem, ale widzę, że nie zajrzałeś :-P
_________________
Jaka praca dziś, taka Polska jutro!
 
 
 
Kanclerz
znawca
architekt



Pomógł: 34 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1731
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 06-02-2018, 11:20   

Minęło sporo czasu od ostatniego ruchu na mapie, jednak ja o niej nie zapomniałem i dobudowuję ciągle kolejne odcinki. Ostatnimi czasy dość sporo się zmieniło - najważniejsze - przerzuciłem mapę do TANE i tam zająłem się dalszą budową (z racji zmiany komputera).



Zielonym kolorem zaznaczyłem nowe odcinki, których chęć budowy wyszła w zasadzie niedawno. Brakowało mi sensownego wyprowadzenia ciągu magistrali na linii D29-272 tak, by można było jakoś sensownie prowadzić ruch kolejowy po tej ruchliwej trasie. Dociągnąłem praktycznie linię kolejową do samego Ostrowa Wielkopolskiego z wyłączeniem samej stacji, która jest potężna i nie chce mi się jej budować (może pieśń przyszłości). Wybudowałem za to grupę przy parku (przyjazdowo - odjazdową wraz z punktami zdawczymi do ZNTK Ostrów Wielkopolski). Samego ZNTK nie budowałem (po co?) ale nie mogłem sobie odpuścić wybudowania obiektu zwanego "Baza Janków Przygodzki", który pełnił rolę wewnętrznej grupy torów dla ZNTK (obecnie rozebranej i zasypanej).






Trochę tu pusto ale tyle taboru aktualnie mam w użyciu a chciałem coś w końcu pokazać.



Przejeżdżamy dalej do samego Jankowa Przygodzkiego, który jest na mapie posterunkiem odstępowym.



I na tym zasadnicza część przebudowy się kończy - 3 km dalej są już tarcze ostrzegawcze Przygodzic a tamtą część mapy znamy.

Przenosimy się kilkadziesiąt kilometrów na południe na linię, która dzisiaj ma dziwny status, niby wyremontowana, gotowa do eksploatacji a poza kilkoma pociągami wiosną 2017 roku nie przejechało po niej nic prócz drezyn inspekcyjnych. Jednakże kiedyś miała zupełnie inne znaczenie ruchowe.









Linię tą zakończyłem w Bralinie - do Sycowa brakowało kilkunastu kilometrów, więc niedawno dobudowałem brakujący odcinek i wygląda to tak, jak powyżej. Doszło kilka stacji - Perzów, Gęsia Górka oraz sam Syców.
 
 
 
Jędrek25 
super user


Pomógł: 7 razy
Wiek: 20
Dołączył: 10 Paź 2017
Posty: 186
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-02-2018, 10:47   

Planujesz zrobić odcinek do Poznania w przyszłości.
 
 
McDreamy
znawca


Pomógł: 63 razy
Wiek: 31
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1631
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-02-2018, 11:22   

Odpowiem za kolegę. Na pewno nie. Powód? Dość prosty: makabrycznie duże stację po drodze, Ostrów, Jarocin oraz sam Poznań.

Ciekawszym i realniejszym kierunkiem wydaje się linia do Oleśnicy lub do Herbów przez Wieluń.
 
 
 
mati_689 
trainz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 216
Skąd: Zamość
Wysłany: 07-02-2018, 14:55   

Powstały jakieś mapy, które mają bardzo duże stacje? Kojarzyć kojarzę tylko Lublin i Chełm z mapy Jamala. Pamiętajmy, że mocno w takich momentach ogranicza nas sama gra. W TS2010 na mojej LK101 największa stacja Werchrata ma tylko 7 torów postojowych i jest jak na razie największą, ale nie ma startu do ww Lublina czy Chełma, mimo to kiedy znajduje się nawet w jej okolicach gra tnie tak, że najchętniej bym to miejsce omijał na mapie. Do końca czeka jeszcze stacja w Bełżcu, która jest nieco większa od stacji w Werchracie i z góry wiem, że będzie taka sama sytuacja z płynnością gry lub nawet gorsza. Oczywiście zależy od autora czy stawia na jakość czy płynność rozgrywki. Nie wiem jak TANE radzi sobie z większymi stacjami. Myślę, że dla mnie gdzie najciekawszym etapem budowania map są właśnie stacje nie chciałbym budować np Poznania. Jest to wykonalne, ale trzeba by było popisać się umiejętnościami optymalizacji żeby to wszystko jakoś chodził :-)
_________________
Oleszyce-Lubaczów-Hrebenne-Bełżec (Aktualne prace: Werchrata)
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4442
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 07-02-2018, 15:31   

mati_689 napisał/a:
Powstały jakieś mapy, które mają bardzo duże stacje?


Powstały, ale oficjalnie nie wypłynęły. Np mapa fikcyjna, na której jedna ze stacji to istniejąca w rzeczywistości RBF Maschen, czyli największa stacja rozrządowa w Europie :-) Mapa "się robi" cały czas.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
CenariusPL 
super user


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sie 2015
Posty: 150
Skąd: Sanok
Wysłany: 07-02-2018, 16:51   

mati_689 napisał/a:
jej okolicach gra tnie tak, że najchętniej bym to miejsce omijał na mapie. Do końca czeka jeszcze stacja w Bełżcu, która jest nieco większa od stacji w Werchracie i z góry wiem, że będzie taka sama sytuacja z płynnością gry lub nawet gorsza. Nie wiem jak TANE radzi sobie z większymi stacjami. Myślę, że dla mnie gdzie najciekawszym etapem budowania map są właśnie stacje nie chciałbym budować np Poznania. Jest to wykonalne, ale trzeba by było popisać się umiejętnościami optymalizacji żeby to wszystko jakoś chodził :-)


W TANE, Jamala mapa bez zająknięcia działa, jest lepiej zoptymalizowana, także kwestia dodatków i przesiadki na nowszy sprzęt.
_________________
Bieszczadzka Kolej Euroregionalna
Koleje Podkarpackie
 
 
 
mati_689 
trainz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 26
Dołączył: 08 Cze 2013
Posty: 216
Skąd: Zamość
Wysłany: 07-02-2018, 17:39   

RBach napisał/a:
Powstały, ale oficjalnie nie wypłynęły. Np mapa fikcyjna, na której jedna ze stacji to istniejąca w rzeczywistości RBF Maschen, czyli największa stacja rozrządowa w Europie :-) Mapa "się robi" cały czas.

Sprawdziłem sobie i powiem, że na żywo jak i w trainzie ta stacja rozrządowa robi wrażenie :-D

CenariusPL napisał/a:
W TANE, Jamala mapa bez zająknięcia działa, jest lepiej zoptymalizowana, także kwestia dodatków i przesiadki na nowszy sprzęt.


Z tego co wiem w TANE nie działały speedtree z TS2010. Zmieniło się coś w tej kwestii? Czy mówisz o działaniu mapy po podmianie drzew na inne niż speedtree? Z tego co mi wiadomo dużego kopa Trainzowi daje dysk SSD. Chyba szykuje się modernizacja komputera bo 101 też chcę wydać na TANE :-D
_________________
Oleszyce-Lubaczów-Hrebenne-Bełżec (Aktualne prace: Werchrata)
 
 
 
Dominic
trainz
Tyś blank ociuloł



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Cze 2010
Posty: 354
Skąd: Chorzów
Wysłany: 07-02-2018, 17:40   

mati_689 napisał/a:
Powstały jakieś mapy, które mają bardzo duże stacje?

Jest jeszcze mapa Bogdana - Poligon. Stacja Tarnowskie Góry jest duża.
_________________
"Kiedy ludzie zaczynają naśladować twój styl, wtedy czujesz, że coś w tym jest." — James Hetfield
Ostatnio zmieniony przez Dominic 07-02-2018, 17:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group