Pomógł: 7 razy Wiek: 32 Dołączył: 02 Mar 2008 Posty: 622 Skąd: GoP
Wysłany: 22-03-2017, 22:32
Moim zdaniem znacznie lepiej ale chyba koła są za duże patrząc na boki pojazdu.
_________________ www.bojarsite.pl
Moja galeria fot. z GOPu & screeny Projektu fragmentu byłego PMP-PW -> www.flickr.com/photos/148644736@N06/
____________
Koła będą musiały otrzymać chyba nową teksturę bo aktualna jest poprzez setki przeróbek już mało wspólna z rzeczywistością. Niemniej cieszę się że się zainteresowałeś
Kolejnym dodatkiem, który wykonałem, jest obiekt na zamówienie - dla wspaniałej mapy Jamala - mała hala lokomotywowni w Ełku. Pozwoliłem sobie tutaj zacytować skrin Macieja użyty jako promocja dodatku na właściwym miejscu na mapie. Model ma 168 poly i 1.16MB tekstur (musiałem użyć całego czoła a nie 1/2).
Ostatnio zmieniony przez Wujek 082 21-04-2017, 12:06, w całości zmieniany 3 razy
Pomógł: 98 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 2250 Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 21-04-2017, 12:15
To i ja zacytuję sam siebie: "wszyscy kochamy stuletnią czerwoną cegłę". Faktura tych starych ceglanych ścian, zawierających w sobie m.in. esencję z parowozów, jest absolutnie piękna. Nie wiem, może to jakieś zboczenie, ale żaden - choćby najlepszy - współczesny materiał imitujący cegłę nie odda dla mnie efektu, jaki został spowodowany przez czas i pogodę. To trochę jak z ludźmi - żaden dwudziestolatek, mimo iż silniejszy i zdrowszy, nie przewyższy godnością i doświadczeniem osoby w podeszłym wieku.
A Twój model zawiera właśnie wszystko to, co ja kocham w tych podstarzałych ceglakach. Punkt obowiązkowy na każdej mapie.
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3925 Skąd: Opole
Wysłany: 21-04-2017, 13:02
Stare budowle mają duszę i zapach minionej epoki pary. Zostało to nie tylko w szopach ale i w tunelach pod Wałbrzychem. Poza tym w tych budynkach został duch ludzi którzy tam pracowali, kiedy czas płynął wolniej i nie było "wyścigu szczurów"
Szkoda tylko, że coraz częściej takie zabytki idą do rozbiórki i mamy tego coraz mniej w realu. Dobrze że jest ta gra, która mimo swoich ułomności pozwala nam się cofnąć w czasie, oczywiście dzięki naszym Kochanym Twórcom
Będę zawodowo, jako konserwator zabytków starał się jak najwięcej kolejowych rzeczy zachować. Szopka architektonicznie może niezbyt urodziwa miała stać pewnie kilkanaście lat ale podobnie jak mazowiecka szara cegła nastawni wpisała się na stałe w krajobraz. Apropos szarej cegły - kolejny dedyk dla mojej małej mapki - nastawnia z Ostrzeszowa.
Powyżej tylko genialne foto (niedostępne w sieci do dzisiaj) wykonane na przełomie lat 1970/1980 podczas budowy nowej nastawni przy wschodniej głowicy stacji i zarazem jedyny dowód na wygląd poprzedniej która pomimo wieku była naprawdę ładna.
Ostatnio zmieniony przez Kanclerz 21-04-2017, 22:40, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 12 razy Wiek: 32 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 541 Skąd: Kraków
Wysłany: 27-04-2017, 17:49
Szopa bardzo fajna ale zauważyłem,że w oknach "odbijają się" drezyny,przez co widok powtarzalności tex ujawnia się na modelu.Ja doskonale zdaje sobie,że to błahostka ale jednak.
Ostatnio zmieniony przez Podlesky 27-04-2017, 18:28, w całości zmieniany 1 raz
Minęło mnóstwo czasu od ostatniej publikacji ale pojawiło się to i owo. Od kilku miesięcy pracuję nad nowym modelem wagonu, którego stan pozwala w zasadzie na "pokazanie" go publiczności. Należy się oczywiście kilka informacji na temat modelu.
Sam wagon został wyposażony w najnowsze ficzery camry'ego za co mu serdecznie dziękuję. Dziękuję mu również za użyczenie pointów i bebechów spod wagonu. Model jest jedyny w swoim rodzaju, gdyż ze względu na jego jednostkowość (wg. moich informacji sfotografowany poniżej wagon jest jedynym egzemplarzem rodziny 245 - istnienie wagonu tego typu z pomostem w Lounach nie zostało potwierdzone gdy tam byłem) został w maksymalny stopniu "doinwestowany" zarówno teksturowo i 3D. Każdy słupek otrzymał osobną teksturę a niektóre nawet trzy. Wykonałem również trójwymiarowe zawiasy głównych drzwi a każde skrzydło ma również swą grubość przez co model nabiera atrakcyjności w ostrej perspektywie. Drzwi czołowe również posiadają zawiasy, dolny zamek pazurowy wraz z dźwignią oraz obowiązkowe haki promowe i koło hamulca postojowego. Dodałem również imitację mechanizmów zapadni na boku pudła wraz z cięgłem biegnącym przez długość wagonu.
Docelowo wagon nosić będzie oznaczenia historycznego parku OPW (CSD), gdyż według informacji internetowych eksploatację tego typu wagonów w Czechosłowacji zakończono na przełomie 1989/1990 roku. Co ciekawe, jest bardzo mało zdjęć tych wagonów u schyłku eksploatacji więc domniemam, że je migiem pocięli na złom bądź stały się obiektami przebudów na prototypowe wagony nowych serii.
Kilka upalnych dni lipca spędziłem na studenckich warsztatach w Łupkach koło Wlenia. Naszym celem było inwentaryzowanie wsi z zabudową typowo sudecką (obiekty rejestrowe i ewidencyjne). Te dwa domki to zapowiedź małej paczki budynków szachulcowych wybitnego sortu i niezwykłego piękna, które sfotografowałem w celach inwentaryzacyjnych. Poznałem również technologię wykonywania modeli na podstawie fotoskanów, fotogrametrii i programów Agisoft ale jest ona beżużyteczna w naszym symulatorze (chyba, że chcemy modele mające kilka milionów poligonów ). Pierwszy z lewej to domek z Marczowa (tak, jest tam kolej) a drugi z Pokrzywnika (koło Pilchowic znanych z zapory i przystanku Pilchowice Zapora). Więcej niebawem.
Nareszcie coś się dzieje na tym forum!
Piękna węglareczka. Kolejna ciekawa i unikalna konstrukcja z minionej epoki zawita na makiecie. Rysiu pewnie już zaciera ręce
Domki też fajne. W Marczowie nie dość, że jest kolej, to nawet dworzec z tej miejscowości mamy już w Tereni. Budyneczki fajne. Przy okazji bladym świtem poczytałem sobie czym się różni szachulec od muru pruskiego
Robota pierwsza klasa.
Ten biały szczególnie mnie urzekł, przypomniał mi dzieciństwo u babci. Biały mur pruski i strzecha, pół wieku temu...
Dzięki za nostalgiczne wspomnienia.
Dzięki uprzejmości Grzegorza, który ekspresowo (nie tak jak poprzednie modele ) obejrzał model, już na dniach będzie można cieszyć oko rodzynkiem znanym głównie współczesnym miłośnikom. 201E-277 od zarania dziejów nigdy ET22 nie został, początkowo służył jako ET22-276, później otrzymał oznaczenia fabryczne i tak zostało do dziś. KP Kuźnica Warężyńska, PTKiGK Zabrze, PTK, Wiskol aż w końcu lokomotywa została wydzierżawiona dla firmy Lotos. Spotkać ją można praktycznie w całym kraju (prócz Ostrzeszowa rzecz jasna) z pociągami zarówno składającymi się z cystern jak i węglarek. Model odzwierciedla stan "szmaciarski", niemniej jednak urzekający patyną godną ładnego opracowania kolorystycznego. Materiały fototex własne, więc pewnie dlatego wykonanie reskinu było dla mnie czystą przyjemnością.
Jako małą ciekawostkę podam fakt, że w dzień wykonywania tejże fotografii lokomotywa stała na torach odjazdowych stacji Wrocław Brochów, tuż przy lokomotywowni... tuż przy lokomotywie o jeden numer seryjny niższej niż tytułowy byk. Mianowicie w rządku oczekujących kasacji lokomotyw stała ET22-275. Cóż, starsza pewnie o kilka dni koleżanka ze smutkiem oglądała jak jednym się powiodło a innym nie.
Bardzo dobra robota :) Za czasów PKP był przypisany początkowo do MD Łódź Olechów a na koniec jego służby w ówczesnym PKP do MT Wrocław Zachód, sekcja Legnica, 25.12.1998 został skreślony. Zna ktoś dokładną datę naprawy tego Byka? Naprawę przechodził w 1999 roku w nieistniejącym już ZNTK Lubań Śląski.
Ostatnio zmieniony przez Kamil 31-08-2017, 23:37, w całości zmieniany 1 raz
Jedna mała sugestia ,troszkę za jasno jest pod zderzakami ,warto by było tam troszeczkę przyciemnić . Dobra bryka ,dobre reflektory ciekawe malowanie .Jestem na tak :p
_________________ Naked Truth
Ostatnio zmieniony przez SuziS 02-09-2017, 15:53, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach