FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: Tata Muminka
19-08-2011, 11:43
Dodatki Patrola
Autor Wiadomość
Skupa
zaawansowany



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 668
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 05-07-2008, 12:59   

Patrol napisał/a:

Mały magazyn ze stacji i Wrocław Brochów

Patrol zobacz w temacie " Fototextury " gdzie dokładnie się znajduje ten magazynek
i w końcu popraw to w CDP
 
 
Patrol
zaawansowany
PL-PLKW


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 784
Skąd: PL
Wysłany: 01-09-2008, 18:28   

Witam! Pamiętacie pack płotów? Pewno tak-nie którzy myślą,że nieschludnie zrobiony,brzydki.
Dziś prezentuje wam poprawkę Packu płotów nr 1 oraz 2 (w 2 nowe płotki :P)
Co je wyróżnia? Ilość Poly-jeden segment ogrodzenia ma 8 poly-te ,które mają ,,kształty" mają obowiązkowo kanał alpha tym razie zrobiony za pomocą Photoshopa . Tekstury 128x128 oraz alpha 128x128 czyli 180 kb na płot to również dobry wynik. Kuidy są te same-kto chce ściągnie sobie. Płoty zawisną w PTT oraz może u mnie (kończę z tym) . No to screenki:





UWAGA! Tu pytanie-przyciemnić czy zostawić? Bo szczerze nie chciałem nic robić by nic nie porozwalać :)
 
 
 
irekec
trainz


Pomógł: 28 razy
Wiek: 53
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 383
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 02-09-2008, 07:22   

Jak dla mnie to te z ostatniego screena przyciemnić i jak sie da to zrobic cos z górną krawedzią alfy , co by nie była tak widoczna .
 
 
Patrol
zaawansowany
PL-PLKW


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 784
Skąd: PL
Wysłany: 05-09-2008, 22:11   

W dziale downloads na stronie Ptram można pobierać poprawione ogrodzenia.


Pozdrawiam!
 
 
 
Jacek 83218
trainz


Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 279
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-09-2008, 22:25   

Dziś postanowiłem wykorzystać część z tych ogrodzeń na swojej mapie i zauważyłem że są przeskalowane. Mówię o płotach które widać na ostatnim screenie.
Każdy z płotów ma wysokość chyba z 3 metry podczas gdy powinien mieć 1,6 m czy 1,7 m i oczywiście odpowiednią do tego długość segmentu.
_________________
Lenie i dzieci neo do gmaxa!!!
 
 
Patrol
zaawansowany
PL-PLKW


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 784
Skąd: PL
Wysłany: 12-09-2008, 19:12   

Jacek 83218 napisał/a:
Dziś postanowiłem wykorzystać część z tych ogrodzeń na swojej mapie i zauważyłem że są przeskalowane. Mówię o płotach które widać na ostatnim screenie.
Każdy z płotów ma wysokość chyba z 3 metry podczas gdy powinien mieć 1,6 m czy 1,7 m i oczywiście odpowiednią do tego długość segmentu.


Jutro postaram się dorobić drugą wersje ,,niższą" ;)
 
 
 
KGrid
[Usunięty]

Wysłany: 12-09-2008, 20:21   

Płoty są trochę za wysokie, to racja. Ale pamiętajmy też o pewnym przeskalowaniu made in TRS. Wg. mnie płoty są dobre, pasują w sam raz na jakieś dalsze odległości, gdzie celowo nie chcemy już wstawiać dupereli tylko domek + płotek i drzewko i jest OK. Warto też pamiętać że fabryki również mają wysokie płoty. Zawsze można je sobie obniżyć, po obniżeniu wyglądają z bliska również dobrze ;)
Takie jest me zdanie ;D
 
 
Patrol
zaawansowany
PL-PLKW


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 784
Skąd: PL
Wysłany: 12-09-2008, 20:23   

Płoty mają dokładnie 2,50 metra. W składzie budowlanych sprzedają przęsła właśnie po 2,5 metra/
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5160
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-09-2008, 21:11   

Cytat:
Płoty są trochę za wysokie, to racja. Ale pamiętajmy też o pewnym przeskalowaniu made in TRS. Wg. mnie płoty są dobre, pasują w sam raz na jakieś dalsze odległości, gdzie celowo nie chcemy już wstawiać dupereli tylko domek + płotek i drzewko i jest OK. Warto też pamiętać że fabryki również mają wysokie płoty. Zawsze można je sobie obniżyć, po obniżeniu wyglądają z bliska również dobrze ;)
Takie jest me zdanie ;D


Bez fikcji. Przeskalowywać to może co najwyżej ktoś, bo TRS sam nic nie zrobi jako że jest bezmyślnym programem. Płoty takich typów jakie zaprezentował Patrol to typowe lekkie konstrukcje prywatnego typu stosowane przy domach jednorodzinnych, ewentualnie małych zakładach gastronomicznych i usługowych. Płoty w fabrykach i średnich -> dużych zakładach przemysłowych to "chamskie" ściany i mury o przekroju od 25 do 50cm, zwykle kamienne lub ceglane, ew. i to i to o wys 260cm+ Nie spotykana skala przy lekkich płotach prywatnych.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
Jacek 83218
trainz


Pomógł: 15 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 279
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-09-2008, 23:19   

Ogrodzenia tego typu właśnie stosowane przy domach prywatnych nie mają na ogół więcej jak 1,7m. 2m to już chyba mają mury przy posesjach ludzi ceniących sobie prywatność. :)
@ KGrid Obniżenie niewiele daje, gdyż także długość segmentu jak już wcześniej wspominałem jest proporcjonalna do wysokości, a więc niezgodna z rzeczywistością.
_________________
Lenie i dzieci neo do gmaxa!!!
 
 
Maki
zaawansowany
M.K.



Pomógł: 45 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 701
Skąd: Słubice
Wysłany: 13-09-2008, 08:35   

A jeśli mówimy o płotach na ekskluzywnych osiedlach - to nie spotkałem się osobiście, żeby MPZP pozwalał na płoty powyżej 1.80 m - zazwyczaj oscyluje w granicach 1.40-1.50 m dla frontu działki (z tyłu - zależy jaki urabanista - czasem podają wysokości, a czasem nie - ale jeśli tak to tak około 1.80 tez jest max). W decyzjach o warunkach zabudowy, też w zasadzie nie pozwala się na wiele (chociaż są wyjątki ;) ).
Co do fabryk - podłączam się pod powyższe komentarze - widzę, ze masz tam teksture ceglaną. Te ozdobne betonowe ogrodzenia - chyba nie bardzo do dużego zakłądu produkcyjnego - firmy zazwyczaj cenią sobie prywatność :P
Pozdrawiam!
 
 
 
Patrol
zaawansowany
PL-PLKW


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 784
Skąd: PL
Wysłany: 13-09-2008, 13:31   


Poprawka jest! Po 14 podmieniam pliki na serwerze!
 
 
 
Patrol
zaawansowany
PL-PLKW


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 784
Skąd: PL
Wysłany: 13-09-2008, 17:18   Nowe dodatki TrainzMaps!

Przedstawiam pierwszy z trzech dodatków tzn ,, Modlin Pack'u" na fotach Kacpra "Kgrida":

Mała budka dróżnika znajdująca się w Modlinie. Tekstury 256x256 x4 + 64x64 (dach)
Poly: 20



Komentujcie!
 
 
 
placuch
super user
Uczę się GMax ;)



Pomógł: 3 razy
Wiek: 28
Dołączył: 01 Cze 2008
Posty: 112
Skąd: Wrocław
Wysłany: 13-09-2008, 17:24   

Wg mnie za wąskie drzwi i okna (screen 2).
_________________
http://www.garnek.pl/placuch
A w avatarze SU46-011
W Trainz gram już ponad 2 lata.

"Segment p.o. Wistka" - 35%
 
 
Tata Muminka
znawca


Pomógł: 89 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 4001
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 13-09-2008, 17:25   

Budka jest chyba za wąska.
_________________
http://sony25.pl
https://www.facebook.com/...100068261492778 - strona na FB
 
 
 
Patrol
zaawansowany
PL-PLKW


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 784
Skąd: PL
Wysłany: 13-09-2008, 17:37   

Zmieniłem tekstury na 128x128 i jest OK :) Nie jest ani za wąska ani za szeroka.
 
 
 
Kamil 
znawca
Miedziak ;]


Pomógł: 79 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2230
Skąd: Lubin/Katowice
Wysłany: 13-09-2008, 18:22   

Na Twoim miejscu bym usunął roślinność ze ściany:P
 
 
 
mgarkowski
zaawansowany
inż. modelarz



Pomógł: 56 razy
Wiek: 36
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 852
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-09-2008, 21:33   

Kamil napisał/a:
Na Twoim miejscu bym usunął roślinność ze ściany:P


Moim skromnym zdaniem lepiej się prezentuje jako zarośnięta :)
 
 
 
KGrid
[Usunięty]

Wysłany: 14-09-2008, 16:35   

Wziąłem trochę sprawy w swojego GMaxa, przekształciłem bryłę, przerobiłem fototexy i wyszedł efekt dobry, który mi się podoba. Budka ma już odpowiednie rozmiary, tekstury też są spasowane, krzaki zostały usunięte itp. Co prawda wiem że ta nasza wspólna produkcja daleko ma do produkcji Sonego, ale trzeba się uczyć ;) Przed wami pierwsza część TrainzMaps Infra-Packu: Modlin, mianowicie Budka Dróżnika - Modlin.


Kolejnymi rzeczami TM Infra-Packu: Modlin będzie Kasa Biletowa oraz Nastawnia, prawdopodobnie dojdzie do tego jeszcze mini wiatka na znaki którą często można zobaczyć przy budkach dróżnika oraz szafka przekaźnikowa.

Zapraszam do oceny naszego wspólnego dzieła ;)
Ostatnio zmieniony przez KGrid 14-09-2008, 16:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tata Muminka
znawca


Pomógł: 89 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 4001
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 14-09-2008, 16:43   

Wielkie brawa za wzięcie się do Gmax. Teraz już poleci z górki.

Co do budki mi się podoba. Jaki ma rozmiar tex i ile poly?
_________________
http://sony25.pl
https://www.facebook.com/...100068261492778 - strona na FB
 
 
 
KGrid
[Usunięty]

Wysłany: 14-09-2008, 17:07   

Model jest Patrola, ja tylko poprawiałem.
Texy są w tga, 128x128 i 20 poly.
 
 
Tata Muminka
znawca


Pomógł: 89 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 4001
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 14-09-2008, 17:13   

Zwiększenie do 256 nie zaszkodzi.
_________________
http://sony25.pl
https://www.facebook.com/...100068261492778 - strona na FB
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5160
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-09-2008, 17:26   

No ja bym dyskutował. Taki kurdupel z teksturą 256 to jak przejażdżka cadillac'em. Można se pozwolić - raz w miesiącu. Wielkość tekstur winna być uzależniona nie tyle od bliskości do torów co przeznaczenia obiektu. Tutaj pociąg raczej z pewną prędkością minie obiekt i nie będzie okazji podziwiać ładnej tekstury. Co innego dworzec kolejowy lub nastawnia gdzie możemy manewrować/stać i oglądanie tekstur prawie na pewno nastąpi wiele razy.

Przypominam też że naczelną przyczyną cięcia się TRSa jest nie nadmiar poly a nadmiar grafiki w teksturach. Stąd np. porównywalne są EP09 Sir_M i Thalysa na testach Irka. Jedna ma w cholerę poly i mało grafiki, druga ma masę grafiki i mało poly. Lekkość utonęła w grafice.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
KGrid
[Usunięty]

Wysłany: 14-09-2008, 17:54   

Teksturki są wyostrzone, w dużej bliskości można zauważyć małą nieostrość okien. Ale wydaje mi się że 128x128 w tym wypadku jest rozmiarem nadającym się do tego dodatku.

Co do "mojego" debiutu w GMaxie, trening czyni mistrza, ale daleko mi do jakiejkolwiek wprawy, ot umiem przekształcać bryły, zmieniać ich wielkość etc. W każdym razie podziękowania dla Patrola za pomoc w ogarnięciu tego programu. Ale pamiętajmy że to jednak on jest autorem tego dodatku ;)
 
 
Patrol
zaawansowany
PL-PLKW


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 784
Skąd: PL
Wysłany: 14-09-2008, 17:58   

Tekstury miały na początku 256x256 ale zdecydowałem się na zmniejszenie. Powód? Tych tekstur jest około ..5 (przód,Bok,Bok1 itd.) Poza tym Michał "Thalys" (thx) poradził mi co nie co na temat tych tekstur-dlatego jest 128x128
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group