Przetestowałem kibelka i powiem tak. Kawał dobrej roboty jeżeli chodzi o funkcjonalność, uruchamianie prawie podobne jak prawdziwego :)
Ale mam parę zastrzeżeń jako maszynista.
W TS można uruchomić Rozrząd i prowadzić inne działania na pulpicie mają nastawnik na W gdzie w realu musi być on na 0 bądź N1 N2 Tył
WS można załączyć na każdej pozycji lecz tak naprawdę obwód WS jest na pozycji 0
Semaforek wyłącza SHP oraz CA czego tutaj brakuje bo tylko SHP
w szafce NN po załączeniu baterii załącza się PR (Przekaźnik różnicowy) co jest troszkę błędne.
Ale całokształt naprawdę super.
adamstan gdybyś potrzebował jakiś obwodów, fotek DTR'ek do pojazdów możesz śmiało pisać, mogę ci podesłać
W geodecie można zrobić pustą - bo przecież wtedy wpisuje się nazwę "z ręki", i pustą też przyjmie. Tyle że jest to nieodwołalne, bo wtedy znika "link" do edycji w panelu właściwości, więc potem żeby ustawić jakąś tablicę właściwą, pozostaje tylko komenda w sesji.
Witam. Mam mały problem z EN57 ADHD posiadam Trainz 2009 z najnowszym patchem i zastanawiam się czy ja coś robię źlę czy to jakiś błąd ?.
Uruchamiam pociąg zgodnie z instrukcją wszystko działa zaczynam jechać bez problemów dojeżdzam do stacji hamuję składem na 1 pozycji hamulca i.... po odhamowaniu gdy kran wraca na pozycję jazda nie można rozpędzić pociągu do więcej niz 35km/h tak jakby skład nie był w pełni odhamowany hamując innymi pozycjami hamulca nie można już wogóle ruszyć składem mimo teoretycznie odhamowanego składu. Co robić ? Może ja coś źlę robię ?
Wiek: 51 Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 63 Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-11-2015, 12:39
Miałem tak samo a za przyczyną tego że kibelek wpada w poślizg, pomogło mi połączenie dwóch jednostek, przyhamowanie składu podczas takiego poślizgu oraz ostrożny rozruch nastawnikiem.
Wiek: 51 Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 63 Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-11-2015, 13:53
Panowie, zdarza się to np.podczas opadów deszczu gdzie zmniejszona jest przyczepność, miałem tak samo jak kolega i wrzucenie kolejnej pozycji nic nie daje bo spada siła pociągowa pokazywana w Trainz w panelu maszynisty, jako wartość pozycji nastawnika jazdy w Trainz. Ewidentnie jest to poślizg i trzeba zejść do zera nastawnikiem i przyhamować EZT, dopiero wtedy działa dobrze, no chyba że to jakiś błąd. Siła pociągowa wtedy pokazuje wartość około 12 i nie można jej zwiększyć w żaden sposób nastawnikiem. Ostatnio przyjrzałem się jak mechanik prowadził EN57, dał na pozycję P i zaraz na S, poczekał aż zgaśnie lampka oporów i ostrożnie dawał na następną pozycję R i potem B1,B2,B3.
Ostatnio zmieniony przez Tomnord15 15-11-2015, 14:03, w całości zmieniany 4 razy
Aż muszę spróbować. Bo faktycznie w ostrym deszczu dawno nie jechałem. Powinno też pomóc nastawienie kierunku na pozycję I zamiast II - wtedy PSR jest nastawiony na mniejsze przyspieszenie, i jest mniejsze ryzyko utraty przyczepności. A sygnalizacji poślizgu kibelek nie ma - ale jednak powinno być go widać jako podejrzany spadek prądu silników, no i słychać wtedy, że silniki wyją wyżej.
O i tu możesz mieć rację . Tak się składa że wszystkie sesje z EN57 mam stworzone w ostrym deszczu bez zmian . Jak będę miał czas to sprawdzę pociąg w dobrej pogodzie i dam znać.
Sprawdziłem Tomnord15 masz rację dzieje się to tylko podczas deszczu podczas dobrej pogody wszystkie problemy ustają. Ciekawe czy da się to w jakiś prosty sposób naprawić jakaś niewielka modyfikacja powinna pomóc ?.
Nie zakładając nowego tematu mam jeszcze pytanie do adamastana czy kabina SU46 została wydana ? Bo jakiś czas temu na Youtube znalazłem filmik z kabiną SU46 chyba w pełni funkcjonalną bodajże sprzed ponad 2 lat a nigdzie nie mogę jej znaleźć.
P.S Niestety nie mogę już edytować poprzedniego postu.
Ostatnio zmieniony przez przemek9242 15-11-2015, 18:10, w całości zmieniany 1 raz
Co do radzenia sobie z poślizgiem kibelka - tak jak pisałem, są dwie metody. Po pierwsze - przestawić nawrotnik na pierwszą pozycję. Po drugie - dodatkowo ostrożnie wrzucać kolejne pozycje nastawnika. Krótko mówiąc - jak jest ślisko, to nie da się ruszać szybko.
a "patent" z przyhamowaniem jest jak najbardziej stosowany w realnym świecie. niejednokrotnie byłem pasażerem jednostki, która zimą z powodu oblodzeń szyn nie była w stanie jechać i maszynista hamując składem, powoli bo powoli ale jechał do przodu
Sprawdziłem Tomnord15 masz rację dzieje się to tylko podczas deszczu podczas dobrej pogody wszystkie problemy ustają. Ciekawe czy da się to w jakiś prosty sposób naprawić jakaś niewielka modyfikacja powinna pomóc ?.
P.S Niestety nie mogę już edytować poprzedniego postu.
Ależ to jest dopiero fajna zabawa - dlaczego coś zmieniać skoro wyszło realnie.
Tak na marginesie EZT najczęściej mają problemy z ruszeniem czy zatrzymaniem się z powodu opadających - zalegających liści na szynach.
Taki jesienny listek potrafi spowodować że mechanik w peronie krzyczy do stojących pasażerów zaraz wrócę a później jak już uda mu się stanąć to wyjeżdża z peronów na raty - jak to już zółwik zauważył.
Z mego terenu bardziej znane stacje: Stare Olesno, Bierutów, Domaszowice, Borowa Oleśnicka, Wrocław Zachodni, kiedyś Lipki, Kolanowskie, Jasiona, Raszowa czy prawie cała linia Kluczbork - Opole - Nysa.
To takie najbardziej znane.
Szkoda że chyba się nie da stworzyć dodatku który przypadkowo w momencie wdrożenia hamowania do peronów jakiejś zalesionej czy otoczonej topolami czy innymi drzewami stacji - peronów powodowałby zanik hamowania.
Ciekawe czy w grze w takiej sytuacji też by było takie dziwne uczucie bezsilności.
Lokomotyw te problemy też dotyczą bo i piasek czasami nie jest w stanie pomóc.
Dla rozwiania tematu poślizgu podczas rozruchu EN podam wam jeszcze jeden sposób prowadzenia RĘCZNEGO rozruchu. Zaznaczam że to jest WYŻSZA SZKOŁA JAZDY i aby to stosować trzeba trochę poćwiczyć. Polega to na tym że po daniu nastawnika na pozycję "S" trzeba szybko cofnąć nastawnik na pozycję "P". Trzeba to robić kilkakrotnie aż zgaśnie lampka "Jazdy na oporach". W realu stosowało się to często z jednoczesnym przyhamowaniem kół.
W takim razie muszę to uwzględnić w symulacji - tj. żeby wał kułakowy przechodził na kolejne pozycje tylko w pozycjach wyższych od P. Bo obecnie cofnięcie na P, zostanie potraktowane tak samo jak każde inne cofnięcie - tj. nic się nie stanie.
Na szczęście to będzie się łączyło wyłącznie z aktualizacją biblioteki - i to jest piękne w idei bibliotek
Adamie - bo w realu zasilanie pracy wału kułakowego następuje z przewodu wielokrotnego "1" który to dostaje zasilanie z nastawnika na pozycji "S". Gdyby taki manewr przeprowadzić na układzie równoległym to z pozycji "R" trzeba by wracać też na "P". Ale to już bardzo trudna sztuka i nie wszystkim maszynistom to wychodziło. Najlepszym rozwiązanie w "jesiennych warunkach" to było dojść do jazdy szeregowej bezoporowej (za pomocą opisaną wyżej i przyhamowaniem zestawów) - pozwolić się jednostce rozpędzić i dopiero za jakiś czas dać nastawnik jazdy na "R"
Dla rozwiania tematu poślizgu podczas rozruchu EN podam wam jeszcze jeden sposób prowadzenia RĘCZNEGO rozruchu. Zaznaczam że to jest WYŻSZA SZKOŁA JAZDY i aby to stosować trzeba trochę poćwiczyć. Polega to na tym że po daniu nastawnika na pozycję "S" trzeba szybko cofnąć nastawnik na pozycję "P". Trzeba to robić kilkakrotnie aż zgaśnie lampka "Jazdy na oporach". W realu stosowało się to często z jednoczesnym przyhamowaniem kół.
A! Tak Tak.
Jak to kolega kiedyś ładnie określił jazda po "ząbku"
U mnie przy instalacji na TS09 SP4 wywala błąd podczas instalowania:
Cytat:
OstrzeĹĽenie: Nie można odczytać pliku konfiguracyjnego zasobu z 'C:\Users\Piotr\Desktop\adhd_en57\EN57ADHD\adhd pkp en57v7_s new'
OstrzeĹĽenie: Nie można odczytać pliku konfiguracyjnego zasobu z 'C:\Users\Piotr\Desktop\adhd_en57\EN57ADHD\adhd pkp en57v8_s new'
OstrzeĹĽenie: Nie można odczytać pliku konfiguracyjnego zasobu z 'C:\Users\Piotr\Desktop\adhd_en57\EN57ADHD\constant 0 f engine_en57r_'
OstrzeĹĽenie: Nie można odczytać pliku konfiguracyjnego zasobu z 'C:\Users\Piotr\Desktop\adhd_en57\EN57ADHD\constant f engine_en57s_'
OstrzeĹĽenie: Nie można odczytać pliku konfiguracyjnego zasobu z 'C:\Users\Piotr\Desktop\adhd_en57\EN57ADHD\en57 hornsound adhd'
OstrzeĹĽenie: Nie można odczytać pliku konfiguracyjnego zasobu z 'C:\Users\Piotr\Desktop\adhd_en57\EN57ADHD\en57 tablice kierunkowe txt'
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach