FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Projekt "EN57HDM - reaktywacja"
Autor Wiadomość
luki_tram
trainz


Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 290
Skąd: Katowice
Wysłany: 13-09-2015, 22:00   

Wywaliłem całkiem te jednostkę i wgrałem jeszcze raz z folderów - póki co jest dobrze, dzięki za radę.
_________________
Nadkarpacie Download
TS2010 Wersja 49933 // T:ANE SP4 105766 // TRS2019 117026
 
 
 
Xrenc
nowy


Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 15
Skąd: Lublin
Wysłany: 30-09-2015, 16:25   

adamstan napisał/a:
Aktualizacja skryptów - dla kibelka dodano możliwość aktywowania klucza kierunkowego z menu właściwości wagonu rozrządczego.

https://www.dropbox.com/s...092015.cdp?dl=0

Posiadaczy TS12 SP4 uprasza się o przetestowanie, czy można pojechać.


Mam skromne pytanie :oops: A gdzie w TS12 znajdę menu właściwości wagonów ?
Tak wiem banalne pytanie ale dawno mnie na nim nie było :)
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 30-09-2015, 16:33   

nie wiem czy od trainza 1.4 coś sie zmieniło ale zawsze był to PPM na wagonie
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
Korzeń 
znawca



Pomógł: 74 razy
Wiek: 31
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1605
Skąd: Knurów
Wysłany: 30-09-2015, 16:36   

zolwik napisał/a:
nie wiem czy od trainza 1.4 coś sie zmieniło ale zawsze był to PPM na wagonie

Lub ctrl+ppm
_________________
kuid:394491 - folder z dodatkami / my all content
 
 
 
Xrenc
nowy


Dołączył: 09 Wrz 2014
Posty: 15
Skąd: Lublin
Wysłany: 30-09-2015, 17:13   

Przetestowałem kibelka i powiem tak. Kawał dobrej roboty jeżeli chodzi o funkcjonalność, uruchamianie prawie podobne jak prawdziwego :)
Ale mam parę zastrzeżeń jako maszynista.

W TS można uruchomić Rozrząd i prowadzić inne działania na pulpicie mają nastawnik na W gdzie w realu musi być on na 0 bądź N1 N2 Tył
WS można załączyć na każdej pozycji lecz tak naprawdę obwód WS jest na pozycji 0
Semaforek wyłącza SHP oraz CA czego tutaj brakuje bo tylko SHP
w szafce NN po załączeniu baterii załącza się PR (Przekaźnik różnicowy) co jest troszkę błędne.

Ale całokształt naprawdę super.

adamstan gdybyś potrzebował jakiś obwodów, fotek DTR'ek do pojazdów możesz śmiało pisać, mogę ci podesłać
 
 
 
PMT 
zaawansowany



Pomógł: 7 razy
Wiek: 108
Dołączył: 21 Lut 2011
Posty: 633
Skąd: Stąd
Wysłany: 31-10-2015, 18:00   

Przydałaby się możliwość ustawienia pustych tablic kierunkowych do odstawionych jednostek. ;-)
_________________
#547220/#688894
PMT's Trainz Studio
Na warsztacie
Ostatnio zmieniony przez PMT 31-10-2015, 18:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 31-10-2015, 18:13   

W geodecie można zrobić pustą - bo przecież wtedy wpisuje się nazwę "z ręki", i pustą też przyjmie. Tyle że jest to nieodwołalne, bo wtedy znika "link" do edycji w panelu właściwości, więc potem żeby ustawić jakąś tablicę właściwą, pozostaje tylko komenda w sesji.
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
 
 
 
przemek9242
user


Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 83
Skąd: paniówki
Wysłany: 15-11-2015, 12:02   

Witam. Mam mały problem z EN57 ADHD posiadam Trainz 2009 z najnowszym patchem i zastanawiam się czy ja coś robię źlę czy to jakiś błąd ?.

Uruchamiam pociąg zgodnie z instrukcją wszystko działa zaczynam jechać bez problemów dojeżdzam do stacji hamuję składem na 1 pozycji hamulca i.... po odhamowaniu gdy kran wraca na pozycję jazda nie można rozpędzić pociągu do więcej niz 35km/h tak jakby skład nie był w pełni odhamowany hamując innymi pozycjami hamulca nie można już wogóle ruszyć składem mimo teoretycznie odhamowanego składu. Co robić ? Może ja coś źlę robię ?
 
 
Tomnord15
user


Wiek: 51
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-11-2015, 12:39   

Miałem tak samo a za przyczyną tego że kibelek wpada w poślizg, pomogło mi połączenie dwóch jednostek, przyhamowanie składu podczas takiego poślizgu oraz ostrożny rozruch nastawnikiem.
 
 
 
przemek9242
user


Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 83
Skąd: paniówki
Wysłany: 15-11-2015, 13:25   

Nie no takie rozwiązanie nie wchodzi w grę. Albo jest jakiś błąd albo ja robię coś źle.
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 15-11-2015, 13:40   

Kurde, chłopaki, co wy robicie z tymi kibelkami? ;-) Mi się jeszcze nigdy nic podobnego nie zdarzyło :?:
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
 
 
 
KGrid
[Usunięty]

Wysłany: 15-11-2015, 13:45   

Hmm, może wrzuć kolejną pozycje nastawnika ;)
 
 
Tomnord15
user


Wiek: 51
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 63
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-11-2015, 13:53   

Panowie, zdarza się to np.podczas opadów deszczu gdzie zmniejszona jest przyczepność, miałem tak samo jak kolega i wrzucenie kolejnej pozycji nic nie daje bo spada siła pociągowa pokazywana w Trainz w panelu maszynisty, jako wartość pozycji nastawnika jazdy w Trainz. Ewidentnie jest to poślizg i trzeba zejść do zera nastawnikiem i przyhamować EZT, dopiero wtedy działa dobrze, no chyba że to jakiś błąd. Siła pociągowa wtedy pokazuje wartość około 12 i nie można jej zwiększyć w żaden sposób nastawnikiem. Ostatnio przyjrzałem się jak mechanik prowadził EN57, dał na pozycję P i zaraz na S, poczekał aż zgaśnie lampka oporów i ostrożnie dawał na następną pozycję R i potem B1,B2,B3.
Ostatnio zmieniony przez Tomnord15 15-11-2015, 14:03, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 15-11-2015, 14:01   

Aż muszę spróbować. Bo faktycznie w ostrym deszczu dawno nie jechałem. Powinno też pomóc nastawienie kierunku na pozycję I zamiast II - wtedy PSR jest nastawiony na mniejsze przyspieszenie, i jest mniejsze ryzyko utraty przyczepności. A sygnalizacji poślizgu kibelek nie ma - ale jednak powinno być go widać jako podejrzany spadek prądu silników, no i słychać wtedy, że silniki wyją wyżej.
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
 
 
 
przemek9242
user


Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 83
Skąd: paniówki
Wysłany: 15-11-2015, 15:19   

O i tu możesz mieć rację . Tak się składa że wszystkie sesje z EN57 mam stworzone w ostrym deszczu bez zmian . Jak będę miał czas to sprawdzę pociąg w dobrej pogodzie i dam znać.
 
 
przemek9242
user


Wiek: 32
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 83
Skąd: paniówki
Wysłany: 15-11-2015, 18:03   

Sprawdziłem Tomnord15 masz rację dzieje się to tylko podczas deszczu podczas dobrej pogody wszystkie problemy ustają. Ciekawe czy da się to w jakiś prosty sposób naprawić jakaś niewielka modyfikacja powinna pomóc ?.

Nie zakładając nowego tematu mam jeszcze pytanie do adamastana czy kabina SU46 została wydana ? Bo jakiś czas temu na Youtube znalazłem filmik z kabiną SU46 chyba w pełni funkcjonalną bodajże sprzed ponad 2 lat a nigdzie nie mogę jej znaleźć.

P.S Niestety nie mogę już edytować poprzedniego postu.
Ostatnio zmieniony przez przemek9242 15-11-2015, 18:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-11-2015, 18:46   

ale skoro jednostka wpada w poślizg to co chcesz tu naprawiać? w rzeczywistości też sie tak dzieje i trzeba sobie radzić.

skoro kabiny nie możesz nigdzie znaleźć to pewnie znaczy, że nie została wydana...
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 15-11-2015, 18:53   

SU46 na razie nie ma.

Co do radzenia sobie z poślizgiem kibelka - tak jak pisałem, są dwie metody. Po pierwsze - przestawić nawrotnik na pierwszą pozycję. Po drugie - dodatkowo ostrożnie wrzucać kolejne pozycje nastawnika. Krótko mówiąc - jak jest ślisko, to nie da się ruszać szybko.
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-11-2015, 18:56   

a "patent" z przyhamowaniem jest jak najbardziej stosowany w realnym świecie. niejednokrotnie byłem pasażerem jednostki, która zimą z powodu oblodzeń szyn nie była w stanie jechać i maszynista hamując składem, powoli bo powoli ale jechał do przodu
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
pietrek
znawca
2004;2006;2010;T ANE



Pomógł: 63 razy
Wiek: 59
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2075
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 15-11-2015, 22:31   

przemek9242 napisał/a:
Sprawdziłem Tomnord15 masz rację dzieje się to tylko podczas deszczu podczas dobrej pogody wszystkie problemy ustają. Ciekawe czy da się to w jakiś prosty sposób naprawić jakaś niewielka modyfikacja powinna pomóc ?.
P.S Niestety nie mogę już edytować poprzedniego postu.


Ależ to jest dopiero fajna zabawa - dlaczego coś zmieniać skoro wyszło realnie. ;-)
Tak na marginesie EZT najczęściej mają problemy z ruszeniem czy zatrzymaniem się z powodu opadających - zalegających liści na szynach.
Taki jesienny listek potrafi spowodować że mechanik w peronie krzyczy do stojących pasażerów zaraz wrócę a później jak już uda mu się stanąć to wyjeżdża z peronów na raty - jak to już zółwik zauważył.
Z mego terenu bardziej znane stacje: Stare Olesno, Bierutów, Domaszowice, Borowa Oleśnicka, Wrocław Zachodni, kiedyś Lipki, Kolanowskie, Jasiona, Raszowa czy prawie cała linia Kluczbork - Opole - Nysa.
To takie najbardziej znane.
Szkoda że chyba się nie da stworzyć dodatku który przypadkowo w momencie wdrożenia hamowania do peronów jakiejś zalesionej czy otoczonej topolami czy innymi drzewami stacji - peronów powodowałby zanik hamowania.
Ciekawe czy w grze w takiej sytuacji też by było takie dziwne uczucie bezsilności.
Lokomotyw te problemy też dotyczą bo i piasek czasami nie jest w stanie pomóc.
 
 
EU 04
zaawansowany



Pomógł: 58 razy
Wiek: 75
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 934
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 16-11-2015, 10:40   

Dla rozwiania tematu poślizgu podczas rozruchu EN podam wam jeszcze jeden sposób prowadzenia RĘCZNEGO rozruchu. Zaznaczam że to jest WYŻSZA SZKOŁA JAZDY i aby to stosować trzeba trochę poćwiczyć. Polega to na tym że po daniu nastawnika na pozycję "S" trzeba szybko cofnąć nastawnik na pozycję "P". Trzeba to robić kilkakrotnie aż zgaśnie lampka "Jazdy na oporach". W realu stosowało się to często z jednoczesnym przyhamowaniem kół.
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 16-11-2015, 10:58   

W takim razie muszę to uwzględnić w symulacji - tj. żeby wał kułakowy przechodził na kolejne pozycje tylko w pozycjach wyższych od P. Bo obecnie cofnięcie na P, zostanie potraktowane tak samo jak każde inne cofnięcie - tj. nic się nie stanie.

Na szczęście to będzie się łączyło wyłącznie z aktualizacją biblioteki - i to jest piękne w idei bibliotek :-D
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
Ostatnio zmieniony przez adamstan 16-11-2015, 10:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
EU 04
zaawansowany



Pomógł: 58 razy
Wiek: 75
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 934
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 16-11-2015, 12:12   

Adamie - bo w realu zasilanie pracy wału kułakowego następuje z przewodu wielokrotnego "1" który to dostaje zasilanie z nastawnika na pozycji "S". Gdyby taki manewr przeprowadzić na układzie równoległym to z pozycji "R" trzeba by wracać też na "P". Ale to już bardzo trudna sztuka i nie wszystkim maszynistom to wychodziło. Najlepszym rozwiązanie w "jesiennych warunkach" to było dojść do jazdy szeregowej bezoporowej (za pomocą opisaną wyżej i przyhamowaniem zestawów) - pozwolić się jednostce rozpędzić i dopiero za jakiś czas dać nastawnik jazdy na "R"
 
 
pietrek
znawca
2004;2006;2010;T ANE



Pomógł: 63 razy
Wiek: 59
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2075
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 17-11-2015, 20:22   

EU 04 napisał/a:
Dla rozwiania tematu poślizgu podczas rozruchu EN podam wam jeszcze jeden sposób prowadzenia RĘCZNEGO rozruchu. Zaznaczam że to jest WYŻSZA SZKOŁA JAZDY i aby to stosować trzeba trochę poćwiczyć. Polega to na tym że po daniu nastawnika na pozycję "S" trzeba szybko cofnąć nastawnik na pozycję "P". Trzeba to robić kilkakrotnie aż zgaśnie lampka "Jazdy na oporach". W realu stosowało się to często z jednoczesnym przyhamowaniem kół.


A! Tak Tak.
Jak to kolega kiedyś ładnie określił jazda po "ząbku" :-)
 
 
nidrax
nowy


Dołączył: 07 Mar 2013
Posty: 12
Skąd: Malbork
Wysłany: 19-01-2016, 09:33   

U mnie przy instalacji na TS09 SP4 wywala błąd podczas instalowania:

Cytat:
OstrzeĹĽenie: Nie można odczytać pliku konfiguracyjnego zasobu z 'C:\Users\Piotr\Desktop\adhd_en57\EN57ADHD\adhd pkp en57v7_s new'
OstrzeĹĽenie: Nie można odczytać pliku konfiguracyjnego zasobu z 'C:\Users\Piotr\Desktop\adhd_en57\EN57ADHD\adhd pkp en57v8_s new'
OstrzeĹĽenie: Nie można odczytać pliku konfiguracyjnego zasobu z 'C:\Users\Piotr\Desktop\adhd_en57\EN57ADHD\constant 0 f engine_en57r_'
OstrzeĹĽenie: Nie można odczytać pliku konfiguracyjnego zasobu z 'C:\Users\Piotr\Desktop\adhd_en57\EN57ADHD\constant f engine_en57s_'
OstrzeĹĽenie: Nie można odczytać pliku konfiguracyjnego zasobu z 'C:\Users\Piotr\Desktop\adhd_en57\EN57ADHD\en57 hornsound adhd'
OstrzeĹĽenie: Nie można odczytać pliku konfiguracyjnego zasobu z 'C:\Users\Piotr\Desktop\adhd_en57\EN57ADHD\en57 tablice kierunkowe txt'

Wypakowane 7zip!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group