Wysłany: 17-02-2013, 19:42 Propozycje zagadnien do opracowania przez specjalistow.
Pytanie do zwyklych userow, poczatkujacych geodetow:
- jakie zagadnienia zwiazane z budowa mapy chcielibyscie zobaczyc w formie poradnika z przykladami podobnymi do tych ktore juz sie znajduja w tym dziale
Innymi slowy - co pokazac "jak my to robimy ze jest dobrze".
Pomógł: 98 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 2250 Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 17-02-2013, 19:51
Spis kombinacji klawiszy usprawniających pracę w geodecie :) Np. podnoszenie obiektów z wciśniętym CTRL, czy przesuwanie spline z Shiftem. Nie wszystko jest opisane w instrukcji, a nawet ja chętnie skorzystam.
To ja się przyłącze do koncertu życzeń :mrgreen:
Ja chciałbym poznać sposoby budowy rozjazdów żeby było wszystko w jednym miejscu, od krzyżowych do zwyczajnych, tak krok po kroku na kilku przykładach z góry dziękuje ;]
_________________ 98% ludzi nienormalnych czyta posty z ręką na myszce.
Nie zdejmuj reki, już jest za późno...
Pomógł: 36 razy Wiek: 35 Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 1376 Skąd: Nysa / Poznań
Wysłany: 17-02-2013, 21:00
Ja ostatnio myślałem o zrobieniu takiego tutka, więc jutro postaram się zaprezentować na forum jak ja robię rozjazdy przy użyciu torów Drstrach'a, szablonów Cherwick'a i napędów Rbach'a.
_________________ www.gzk.cba.pl <- zbiór moich (i nie tylko) zdjęć o tematyce kolejowej
Pomógł: 54 razy Wiek: 26 Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 1617 Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 17-02-2013, 22:55
A może coś w stylu 'co zrobić, żeby Twoja mapka nie była nudnym ciągiem samych pól i lasów, w kilku krokach'. Coś jak oszczędnie i lekko, ale też realnie i dobrze urozmaicić mapkę o różne przytorowe domki, działki i inne drobnostki, gdzie to wstawić, jak i kiedy.
_________________ Jaka praca dziś, taka Polska jutro!
no ale to trochę tak jakbyś pokazywał malarzowi przez całe zycie jak ma pociągnąć pędzlem po płótnie.... :) Są mapy, geoportale, filmy... widac gdzie takie obiekty stoją albo nie stoją. I tylko od szaleństwa twórcy zależy czy się mapa zadusi czy nie :). Piszę stricte o otoczeniu.
Obiekty infrastrukturalne faktycznie mają swoje przeznaczenie i dość sztywną lokację. Może o to Ci chodziło?
Pomógł: 54 razy Wiek: 26 Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 1617 Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 18-02-2013, 07:13
Chodzi mi bardziej po prostu o to, jak zrobić żeby było nawalone trochę tych przeszkadzaczy, ale przy małej powtarzalności nie obciążało mapy (czyli to co u kilana) Może ciężko to wyjaśnić, ale cczasem ciężej jest tak zrobić...
A podstawowa wiedza jak poprowadzić na mapie jakieś linie WN w taki sposób żeby nie burzyło harmonii też się przyda.
_________________ Jaka praca dziś, taka Polska jutro!
Ostatnio zmieniony przez UAZ 18-02-2013, 07:14, w całości zmieniany 1 raz
Uaz sorka ale takie sprawy to raczej kwestia pojezdzenia sobie pociagiem i popatrzenia w teren ewentualnie zrobienia kilku zdjec i przede wszystkim wlasna praca pod tytulem - pokombinuj i wrzuc do piaskownicy do oceny. To co podali kilan i avs oraz inni w tych 2 tematach o otoczeniu bylo na tyle duza pomoca ze dalam rade sie wziasc za to sama a czuje ze w Trainz jestem beztalenciem jezeli chodzi o otoczenie i pokrewne.
Pomógł: 98 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 2250 Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 18-02-2013, 11:52
Przypominam też, że skupiamy się na mechanice Geodety i samej gry. Wyjątek może stanowić stosowanie E1, bo to jest jedna z najważniejszych kwestii na kolejowych mapach. Cała reszta zazwyczaj jest i powinna być traktowana z przymrużeniem oka. Mam na myśli np. stosowanie teletechniki, sieci SN i WN, zasady stawiania znaków drogowych, itd. Jakby człowiek miał wszystko robić wg. przepisów, to by już nigdy nie dokończył żadnej mapy.
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3920 Skąd: Opole
Wysłany: 18-02-2013, 15:13
Żółw chyba nie podejrzewasz mnie, że chcę zrobić to w ten sposób jak Radek opisał. Chcę pokazać jak przy użyciu tych szablonów zrobić prawidłowy rozjazd bez jego instalowania na stałe.
Edyta: Garnek zazwyczaj służy do zupy ale dzięki niemu można też równo ostrzyc włosy. To tak w kwestii innego spojrzenia na szablony Radka.
Ostatnio zmieniony przez ryszard 18-02-2013, 15:17, w całości zmieniany 1 raz
słuchajcie, jeszcze jedna rzecz, bezpośrednio z resztą związana z profilowaniem torów,
mam wrażenie że robię to źle, albo nie do końca zachowuję parametry.
Czy stawiacze skomplikowanych układów torowych mogliby nakreślić jakich zasad się trzymać, żeby wyszła taka głowica z zachowaniem odpowiednich proporcji, odległości itd....
Mamy sobie w geodecie np. 10 torów
---------- A
---------- B
---------- C ------------- tor wychodzący
---------- D
---------- E
itd. aż do 10.
i teraz jak zrobić rozjazdy żeby sie wszystko ładnie pomieściło i 10 torów zbiegło się w ten jeden wychodzący?
Czy zacząć od tego jednego toru i go "rozmnażać" czy na odwrót, od tych 10 ku temu torowi.
Wiadomo że są to rozjazdy umieszczone blisko siebie. Jakie ich odległości zachowywać? Względem czego? Czy dodatkowe markery na szablonie ChWerwicka, są w tym pomocne? Jak?
Chętnie poznam opinię np. Jamala, Alany itd... :)
Anyway chodzi mi o takie ładne coś ( na obrazku sytuacja ekstremalna - Tarnowskie Góry):
Da się takie coś zrobić rutynowo czy trzeba dużo potu?
Robi sie to na zasadzie wiazek torow - tor glowny rozchodzi sie na 2, kazdy z tamtych znowu na 2, pozniej jeszcze i jeszcze - w ten sposob mozna na stosunkowo niewielkim terenie napchac sporo rozjazdow i polaczyc caly ten bajzel.
Mialam to na jednej mapie ale mapa poszla do /dev/null ale moze znowu bedzie podobny uklad torowy do zrobienia w zwiazku z stacja portowa lub kopalniana.
http://semaforek.kolej.or...iennego_Kleofas
tutaj masz przyklad na planie - okolice nastawni Gt1
jezeli znajde mape na ktorej mam taki uklad torowy to poprostu dostaniesz pliki, jezeli nie to poczekasz bo to jest zabawy i narazie limit panszczyzny wyczerpany
Pomógł: 36 razy Wiek: 35 Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 1376 Skąd: Nysa / Poznań
Wysłany: 18-02-2013, 16:46
Robienie głowic to grubszy temat, jest co najmniej kilka podstawowych rodzajów rozejść "z jednego toru na grupę", a wybór konkretnego zależy od warunków terenowych i tego do czego ma to służyć. A temat jest strasznie głęboki, bo o projektowaniu układów torowych to można książkę napisać - zresztą są takie pozycje, np. "Stacje kolejowe" S.J. Cieślakowski.
_________________ www.gzk.cba.pl <- zbiór moich (i nie tylko) zdjęć o tematyce kolejowej
Ja bym poprosił o instrukcję jak zrobić realistyczny wiadukt kolejowy (np. nad drogą), z odpowiednio wyprofilowanymi nasypami, itp. Bo mi to zbytnio nie wychodzi...
Pomyślałem sobie że w ramach wzorców mozna by poprosić żeby jakiś specjalista podzielił się wiedzą nt. prawidłowego rozplanowania obiektów lokomotywowni parowozowej. Stawiam sobie właśnie na ostatniej stacji lokomotywownię z kilkoma stanowiskami. Lokomotywownię zamieszkują ze dwa parograty ale i jakiś dizel może się trafić. Czy elementy "ładowcze" ze tak to nazwę, podlegają jakiejś regule? Czyli musi być najpierw żuraw, potem wungiel, potem piasek itd? Czy zalezy to od specyfiki, struktury obiektu?
Jak wygląda procedura przygotowywania parowozu do służby?
Jeśli lokomotywownia posiada stanowisko tankowania dizli czy są jakieś ograniczenia w ruchu parowozów w takich miejscach?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach