FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Miasto
Autor Wiadomość
Alana 
znawca


Pomogła: 129 razy
Dołączyła: 16 Lut 2008
Posty: 2201
Skąd: Truj-miasto
Wysłany: 27-03-2013, 11:00   Miasto

No wiec mamy wbudowana mapke City and Country USA. Mapka zawiera stacje koncowa polozona "w centrum miasta" a linia kolejowa wychodzi poza miasto, na przedmiescia i dalej w swiat.
Motyw mi sie podoba na tyle zeby sprobowac zrobic cos bardzo podobnego na naszych dodatkach. Ale tutaj potrzebuje troche waszej pomocy i pomyslowosci.
Cel: pozbyc sie budynkow w stylu amerykanskim i zamienic je na nasze dodatki tak zeby caly uklad tego fragmentu mapy przypominal orginal.


Rysunek pierwszy - troche starych kamienic z pakietu EET i Samplairego i ulica z DiU Zwierzaka.
Rysunek drugi - planowane blokowisko oddzielone od lini kolejowej parkiem.

Jakies uwagi i porady? Jedyne miasto jakie robilam do stary Grodzisk i tam wlasciwie postawilo sie pare blokow pol planszy od torow i to bylo to.
_________________
MEOW!
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-03-2013, 12:55   Re: Miasto

Alana napisał/a:
Jakies uwagi i porady?

City and Country USA jest mapką nieprzerabialną, tramwajowe łuki, sceneria jak z mapki dla niemowlaków, szkoda czasu.
 
 
 
Alana 
znawca


Pomogła: 129 razy
Dołączyła: 16 Lut 2008
Posty: 2201
Skąd: Truj-miasto
Wysłany: 27-03-2013, 13:02   

Oki ale miasto do zbudowania pozostaje.
_________________
MEOW!
 
 
 
shenker67
user


Pomógł: 3 razy
Wiek: 28
Dołączył: 26 Gru 2011
Posty: 63
Skąd: Niepołomice
Wysłany: 27-03-2013, 13:06   

Ja bym zmienił tekstury podłoża na jakieś bardziej zielone, bo to wygląda jak pustynia. Dodał dużo roślinności, wymienił te domyślne tory. Moim zdaniem łatwiej będzie zrobić swoją mapkę niż przerabiać gotową.
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2673
Skąd: Chorzów
Wysłany: 27-03-2013, 14:37   

Alana, podpowiem że tak jak w kolei tak i poza ważna jest na począku co? Droga! :) Zacznij od siatki dróg. Oczywiście z uwzględnieniem gabarytów budynków jakie masz zamiar iwstawiać.

Tradycyjnie zapraszam na screena(y) wieczorem ;p
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
facebook.com/ZiemiaLodzka1985
 
 
 
pietrek
znawca
2004;2006;2010;T ANE



Pomógł: 63 razy
Wiek: 59
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2075
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 27-03-2013, 18:28   

Jacek napisał/a:
Alana, podpowiem że tak jak w kolei tak i poza ważna jest na począku co? Droga! :) Zacznij od siatki dróg. Oczywiście z uwzględnieniem gabarytów budynków jakie masz zamiar iwstawiać.

Tradycyjnie zapraszam na screena(y) wieczorem ;p


Z kólejowego punktu widzenia to ja bym jednak zaczął od torowiska - w końcu o szlaki żelazne chodzi. Później do tego można - należy dodać całą otoczkę miejską.
W brew pozorom mamy dosyć dużo blokowisk różnych epok. Stosowałem tła miejskie
Kilanzioma (zresztą nie tylko tła):
Big City Background 01 - 05;

a to próbka tego:


z mapy fikcyjnego Wrocławia.

Robiąc taką mapę chyba trzeba by określić priorytet:
Widoki kabinowe - plan - perspektywa mniejsza, czy widoki panoramiczne z zewnątrz - wtedy więcej i dokładniej miasto trzeba zrobić.
Sam pomysł jest fajny, a i zabawa przy nim będzie przednia.
Robiąc tamtą mapę mnie brakowało trochę różnorodności skrzyżowań jakie można by użyć.
Ale teraz już się to zmienia
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2673
Skąd: Chorzów
Wysłany: 27-03-2013, 18:55   

nie nie, Pietrek źle mnie zrozumiałeś, albo ja się źle wyraziłem. :) Oczywiście, że najpierw od torowiska. Ja zawęziłem sposób myślenia skupiając się na budowie zabudowy miejskiej jako otoczenia po prostu bo tu Alana ma wątpliwości. I tu zacząłbym od dróg, żeby mieć jakiś szkielet tego osiedla nazwijmy to. To że na kolejowej mapie projektujemy najpierw infrę kolejową to jasne, że masz rację. ;-)
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
facebook.com/ZiemiaLodzka1985
 
 
 
pietrek
znawca
2004;2006;2010;T ANE



Pomógł: 63 razy
Wiek: 59
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2075
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 27-03-2013, 19:27   

A to faktycznie trochę nie zrozumieliśmy się. ;-)
Jeżeli wgryzamy się już w miasto to jak najbardziej trzeba zacząć od ulic, już choćby z tego powodu że do nich trzeba dostosować bloki - kamienice, a jeszcze skrzyżowania wziąć pod uwagę co by nie zostawały w dużych ilościach miejsca na plomby - czyli niewykorzystane okolice skrzyżowań.
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-03-2013, 19:42   

Alana jak już chcesz coś przerabiać, to może weź moją mapę z małym miasteczkiem zrobioną w TS12, przy okazji podpatrzysz sobie jak można mieszać tekstury: mapa.
Aha, na mapie może brakować kilku płatnych dodatków, ale tego nie wyślę, wszystko inne powinno być do ściągnięcia z sieci, no może oprócz dróg niewidocznych do obsługi ruch drogowego, są tutaj.

Aha, jak chcecie zobaczyć jak wygląda ta mapa, to screeny są do obejrzenia na moim profilu na photobucket.
Ostatnio zmieniony przez drstrach 27-03-2013, 19:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Alana 
znawca


Pomogła: 129 razy
Dołączyła: 16 Lut 2008
Posty: 2201
Skąd: Truj-miasto
Wysłany: 27-03-2013, 19:42   

Co sadzicie o pakiecie miejskich drog Zwierzaka - stare DiU oraz nowsza aktualka tego pakietu? W Grodzisku sie bardzo ladnie sprawdzily i chce ich znowu uzyc.
_________________
MEOW!
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-03-2013, 19:46   

Alana napisał/a:
Co sadzicie o pakiecie miejskich drog Zwierzaka - stare DiU oraz nowsza aktualka tego pakietu?

Samplairowe są zdecydowanie lepsze, a i z moimi możesz coś zbudować (szczególnie z repów Wujka).
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3920
Skąd: Opole
Wysłany: 27-03-2013, 20:30   

Alana, Twoja mapa, Twoja decyzja ale to co pisze Doctore weź pod uwagę. Tamte jak dla mnie zalatują starzyzną, a Wujka i Wojtusia trzymają niezły poziom. Sam osobiście ich tylko używam i nie narzekam na efekt.
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 28-03-2013, 12:06   

Ja nie robiłem żadnych dróg, ani repaintów dróg :) Ja tylko robiłem masowo perony, a pobocznie na tym samym meshu chodniki pomorskie. I te ostatnie, sądząc po screenach, są dość często używane. Same zaś drogi to oczywiście Doktor i Samplaire - te nie mają sobie równych. A jak jeszcze coś z nowszych produkcji niż zwierzakowe, to Voytas zrobił kilka.
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-03-2013, 14:44   

Wujek 082 napisał/a:
Ja tylko robiłem masowo perony, a pobocznie na tym samym meshu chodniki pomorskie.

Właśnie o nie mi chodziło, wyglądają dużo lepiej od moich.
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 28-03-2013, 17:59   

Eee tam. Nie mówię, że moje są gorsze, ale Twoje też bardzo lubię i stosuję. Zresztą może pomyślę o wrzuceniu swojej tekstury na Twoje modele chodników :)
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
drstrach
znawca


Pomógł: 336 razy
Wiek: 54
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 6691
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-03-2013, 19:55   

Wujek 082 napisał/a:
Zresztą może pomyślę o wrzuceniu swojej tekstury na Twoje modele chodników :)

Pomyśl, wtedy z drogami Wojtka zrobi się niezły pakiet małomiejski :-)
A jak ktoś zrobi porządny asfalt, to i dużomiejski.
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3920
Skąd: Opole
Wysłany: 28-03-2013, 21:03   

Jak co to mogę zrobić foto asfalta z góry, wtedy byśmy mieli full wypas :-P
 
 
 
Alana 
znawca


Pomogła: 129 razy
Dołączyła: 16 Lut 2008
Posty: 2201
Skąd: Truj-miasto
Wysłany: 01-04-2013, 17:08   

Dobra jak odzyskam wladze to posprzatam tutaj
A narazie kilka obrazkow z prac nad miastem:


Tory: zmodyfikowany Gdansk Glowny
Miasto: kilka pomyslow z mapy satelitarnej miasta Sopot
Dodatki - kamienice Samplairego, drzewa JVC, krzaczory Grenery i pakied DiU - wiem ze sa nowsze ale ten mi sie poprostu podoba i nic z tym niezrobicie :D

Pomyslow brak na wypelnienie placow pomiedzy kamienicami i rozkladu osiedla.
_________________
MEOW!
 
 
 
UAZ 
znawca
Automatyk



Pomógł: 54 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 1617
Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 01-04-2013, 18:15   

Między kamienicami można upchać rządek garaży i jakieś drzewka, samochody itp, jak to w mieście ;-)
_________________
Jaka praca dziś, taka Polska jutro!
 
 
 
Alana 
znawca


Pomogła: 129 razy
Dołączyła: 16 Lut 2008
Posty: 2201
Skąd: Truj-miasto
Wysłany: 01-04-2013, 18:23   

Czytaj: mapy.googe.pl i otworzyc sobie podworko w Gdansku na starowce?

Jak z powtarzalnoscia obiektow? Jezeli te rzadki kamienic wrzuce na kwadrat obok to bedzie to widoczne jako powtarzalne czy raczej "miasta tak maja"?
_________________
MEOW!
 
 
 
UAZ 
znawca
Automatyk



Pomógł: 54 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 1617
Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 01-04-2013, 18:28   

Dokładnie. Jak pozamieniasz po wklejeniu ich kolejność czy co, to będzie dobrze, nie ma tam się w mieście co bawić w wielką różnorodność, z torów i tak nie widać każdej kamienicy. Można dać nawet same tła w oddali.

A co dasz między tory a miasto? Krzaczory? Może jakaś stara lokomotywownia dla klimatu ;-)
_________________
Jaka praca dziś, taka Polska jutro!
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2673
Skąd: Chorzów
Wysłany: 01-04-2013, 19:01   

Ta starówka jeśli jest na równi z poziomem plaży, to życzę jej powodzenia przy pierwszym lepszym sztormie :) O takich rzeczach też pomyśl jak robisz otoczenie - warunki topograficzne miejsca. Normalnie nikt nie wybuduje zabytkowych kamienic w takiej odległości od niezabezpieczonej plaży tylko po to by mieć Wenecję co sezon :)
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
facebook.com/ZiemiaLodzka1985
 
 
 
Alana 
znawca


Pomogła: 129 razy
Dołączyła: 16 Lut 2008
Posty: 2201
Skąd: Truj-miasto
Wysłany: 01-04-2013, 19:58   

3m pomiedzy morzem a pierwsza ulica wystarczy?
_________________
MEOW!
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2673
Skąd: Chorzów
Wysłany: 01-04-2013, 21:26   

no to ty jestes znad morza :-P ale mysle ze tak. jakas wzmocniona skarpa i mozna wznosic domostwa ;-)
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
facebook.com/ZiemiaLodzka1985
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 01-04-2013, 21:39   

Widzę, że trzeba Wam geografa :D

Nadmorski pas techniczny to obszar wzajemnego oddziaływania na siebie morza i lądu. Teren jest ten zarządzany "na wyższym szczeblu" i wymaga szeregu pozwoleń, które muszą być podparte badaniami terenowymi, by cokolwiek w tym pasie mogło zostać zbudowane (w tym kolej i drogi). Oprócz skrajnych przypadków takich jak Mierzeja Helska, nie znam przypadków by zostało wydane pozwolenie na budowę czegoś innego poza tymczasowymi barami na plażach :) Zasady wydzielania pasa technicznego regulują przepisy:

(Dz. U. Nr 89, poz. 820)

Na podstawie art. 36 ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej (Dz. U. Nr 32, poz. 131, z późn. zm. 1) ) zarządza się, co następuje:

§ 1. 1. Pas techniczny przebiega wzdłuż brzegu obszarów morskich i obejmuje teren od linii brzegu morskiego w kierunku lądu o szerokości od 10 do 1.000 m w zależności od rodzaju brzegu, z wyłączeniem terenów leżących w granicach portów i przystani morskich określonych w odrębnych przepisach.

2. Pas ochronny obejmuje obszar przyległy do odlądowej granicy pasa technicznego o szerokości od 100 m do 2.500 m, z zastrzeżeniem ust. 3.

3. Na odcinkach lądu objętych granicami portów, określonymi na podstawie odrębnych przepisów, odlądowa granica pasa ochronnego pokrywa się z granicami portów.

4. W przypadku utraty terenów pasa technicznego w wyniku działania żywiołu morskiego funkcje utraconych terenów, do czasu wyznaczenia nowego pasa technicznego, przejmują tereny pasa ochronnego o szerokości nieprzekraczającej 100 m w kierunku lądu.

§ 2. 1. Granice pasa technicznego wyznacza się, uwzględniając:

1) na brzegach wydmowych: plażę, pierwszy wał wydmowy i pas terenu za tym wałem o szerokości od 20 m do 200 m, licząc od odlądowego podnóża wału wydmowego;

2) na brzegach klifowych: plażę, podnóże klifu, stok klifowy i pas terenu o szerokości od 10 m do 100 m, licząc od górnej krawędzi stoku;

3) na brzegach płaskich, pozbawionych wału wydmowego: pas terenu od linii brzegu morskiego do odwodnego podnóża wałów przeciwpowodziowych albo przy braku wałów przeciwpowodziowych pas terenu o szerokości od 50 m do 1.000 m od linii brzegu morskiego;

4) na brzegach utrwalonych budowlami hydrotechnicznymi tworzącymi linię brzegu morskiego, obszar obejmujący te budowle wraz z pasem terenu o łącznej szerokości 10 m albo większej, jeżeli wynika to z odrębnych przepisów.

2. Granice pasa technicznego wyznaczają linie łączące punkty graniczne określone i wytyczone zgodnie z przepisami prawa geodezyjnego i kartograficznego.

3. Odlądową granicę pasa ochronnego wyznacza się metodą opisu topograficznego na mapie w oparciu o elementy trwałej sytuacji terenowej.

Więcej zawsze można znaleźć w necie, a jeszcze więcej powinien wiedzieć Lutek, który również studiuje geografię, ale o specjalnym profilu :)
_________________
www.trainzart.pl
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group