Ok, Piotr poprawił syreny. Wielkie dzięki! Zgodnie też z jego sugestią podmieniłem dźwięk silnika na ten od Class31. Jeśli nie ma żadnych zastrzeżeń to w ciągu 2 dni puszczam model do publikacji.
http://zapodaj.net/50f8de48097fb.jpg.html
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5161 Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-05-2013, 12:07
Generalnie powinieneś pokazywać screeny z TRS. Ja np. bardzo nieprzychylnie reaguję na jakiekolwiek prezentacje z programów typu TOE. W tym wypadku już co prawda finalny efekt prawie wszyscy widzieli, więc jest ok.
Natomiast co do dźwięku. W modelach niektórych modernizowanych ST44/M62 zastosowano dźwięki silnika 5D49 z Ludmił, Ten dźwięk zupełnie nie odpowiada dźwiękom silnika 12czn zastosowanego w tzw. 'kołomnach', czyli zmodernizowanych gagarinach.
Długo szukałem czegoś, co jakkolwiek nadaje się do tego modelu i paradoksalnie bardzo realny efekt uzyskałem przy zastosowaniu silnika English Electric 12SVT z lokomotywy serii Class 31 (tzw. 'Gurgler'). Silnik ten naprawdę fajnie współpracuje ze zmodernizowanych gagarinem. Ideałem na pewno nie jest, ale dość dobrze przypomina 12czn. Można go znaleźć na DLS lub tutaj:
Ja np. bardzo nieprzychylnie reaguję na jakiekolwiek prezentacje z programów typu TOE. W tym wypadku już co prawda finalny efekt prawie wszyscy widzieli, więc jest ok.
Rozumiem, poza położeniem syren nic się nie zmieniło, dlatego nie dawałem screena z TSa.
Jeszcze jedna bardzo ważna rzecz. Autorem fotek na tekstury jest Młody.
Budując model zwracaj uwagę na 3 rzeczy - proporcje oraz tonację kolorystyczną. Trzecia rzecz to ostrość. Popatrz na fotę oryginału - weź rękę i przyłóż do modelu i zobaczysz, że ściana przednia jest w zasadzie kwadratem. Biorąc pod uwagę fakt, że drzwi mają wysokość 2m pi razy (nomen omen) drzwi, to możesz wyznaczyć sobie całą wysokość i szerokość. U Ciebie ściana nie jest na pewno kwadratem - budynek jest albo za wąski, albo za wysoki. Popatrz na dach i ścianę. Dach w stosunku do ściany wali po oczach jaskrawością (zwróć uwagę - jaskrawością, nie jasnością. Ostrość - wyostrzyłeś tekstury? Jeśli robisz w Gimpie, to trzeba ustawić suwak na 57, piszę z doświadczenia. Lewe okienku budki wystającej jest za nisko w stosunku do przedniego.
Na pochwałę zasługuje wielkość tekstur, to jest supcio!
Coś za dużo polygonów. Wg obliczeń (patrząc na mosel) powinno byc 34 (16 sam budynek, 8 dach i 10 komin), tak więc nie pousuwałeś zbędnych ścianek.
"Coś za dużo polygonów. Wg obliczeń (patrząc na mosel) powinno byc 34 (16 sam budynek, 8 dach i 10 komin), tak więc nie pousuwałeś zbędnych ścianek."
Zgadza się, zapomniałem jednej ścianki usunąć. Już poprawione.
Licząc zgodnie z: "Biorąc pod uwagę fakt, że drzwi mają wysokość 2m pi razy (nomen omen) drzwi, to możesz wyznaczyć sobie całą wysokość i szerokość" wychodzi, że nastawnia jest zarówno za wąska jak i za niska. Już biorę się z poprawki. Najpierw poprawię to, potem zajmę się teksturami. Dzięki za porady!
Żebyś nie myślał, że ja taki nieomylny jestem i byłem, to przeczytaj fragment mojego wątku od tej strony (post z dnia 2 kwietnia 2011, ze screenem nastawni)
Spokojnie, jednak mimo wszystko wiem, że warto jest czasami (a nawet częściej niż czasami) posłuchać rady kogoś bardziej doświadczonego. Tymczasem screen z gmaxa z nowymi wymiarami:
Wymiary "klocka" (bez dachu): Długość: 11m; szerokość 6,2m; wysokość 8,6m. Dach ma bodajże 2,7m wysokości.
I jak, lepiej?
Machnąłem się w obliczeniach i wyszło za szeroko... no nic to, teraz powinno być dobrze. Po poprawkach wygląda tak:
To teraz do poprawki został chyba tylko dach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach