Wielkie dziękuję dla Samplaire'go i RCSCORPION'a za pomocną pomoc przy wiacie.
Gazeta Wałbrzyska napisał/a:
Betonowe wiaty z PRL-u i pojazdy z Nysy wożące ludzi po Wałbrzychu, tak wrosły w krajobraz miasta, że do dziś mieszkańcy wszystkie "busy" nazywają potocznie "nyskami", a wciąż liczne wiaty przypominają dawne dzieje, niegdyś tętniącego życiem Wałbrzycha
Pomógł: 98 razy Wiek: 35 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 2250 Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 10-06-2013, 23:14
Cóż, na taką "kruszynę" prawie 3 mega to zdrowa przesada ;) Nie popełniaj tego samego błędu co kiedyś inni początkujący - nie wydawaj dodatków przed konfrontacją na forum.
Podstawowe pudło SN61 to trochę ponad 4 mb, a tam mam spore tekstury wepchnięte (np. w porównaniu do loków Kilana). Budynek nie może ważyć tyle co mała lokomotywa.
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5160 Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-06-2013, 23:22
Tak, poprzedni też prawdę mówiąc nie wyszedł za lekko. Jak na takiego kurdupla ponad 0,5mb to sporo. Gdzieś zdrowo przesadzasz na teksturach. To da się zrobić tak samo ładnie i dużo lżej.
Natomiast tu prawie 3mb to istne szaleństwo. Ten obiekt nie powinien w najsroższym wypadku przekroczyć 0,8mb. Naprawdę.
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5160 Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-06-2013, 23:56
Powiedzmy, że ujdzie.
Ale generalnie, to trochę brakuje Ci takiego instyktu porównawczego. Zobacz obiekty tego typu od innych autorów. Porównaj masy.
Przykładowo weź od Wojtka jego Fabrykę, dowolną, oceń gabaryt i masę. Weź mó Browar ze Szczytna albo Spichlerz Kucyka. Zobacz jak rozmiar ma się do masy tu. To jest pewnego rodzaju wyznacznik. I tak decyzję podejmiesz samemu na koniec, ale co jak co 3mb to ważą modele lokomotyw, i to wcale nie z małymi teksturami. Dla przykładu spakowany do cdp SN61 z wózkami ma chyba 2,8...
Generalnie rzecz ujmując robię małe salto, bo dopiero na końcu exportuję pliki do formatu .tga, nie zauważyłem, że program podbijał mocno wagę . Na przyszłość będę się pilnować.
- A dlaczego 2 tekstury to to samo tylko odbicie lustrzane? (2x 184kB)
- textura z napisem wałbrzych, to też w zasadzie też odbice lustrzane poza napisem, który mógły być akurat na osobnej teksturze.
Danielu, powinieneś też pomyśleć o grupowaniu elementów na 1 tex, w modelu jest masa drobiazgów, które śmiało można dać na 1 tex i potem mapowaniem dawac na budynku. Dodtkowo zrób coś z dachem - rozciąganie tak małej tex na całości niefajnie wygląda, można np. klonować.
Również ważne - wyostrzanie tekstur, kontrast, których u Ciebie nie ma.
I nazywaj jakoś te tekstury, bo za rok jak będziesz chciał dojść co jest co, to nie dojdziesz (podoba mi się sratatata.tga)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach