FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Dodatki Wałbrzyskie
Autor Wiadomość
fallowdeer
zaawansowany
Wałbrzyszak



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 758
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-06-2013, 14:13   Dodatki Wałbrzyskie

Wiata PRL
kuid: 34372:00001



Download

Polygony: 68
Liczba plików grafiki: 5
Łączna waga textur: 168 KB
Ostatnio zmieniony przez fallowdeer 06-06-2013, 14:55, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Tata Muminka
znawca


Pomógł: 89 razy
Wiek: 41
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 4002
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 06-06-2013, 18:06   

Za duży/gruby dach
 
 
 
fallowdeer
zaawansowany
Wałbrzyszak



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 758
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-06-2013, 18:11   

http://postimg.org/image/5oc54230l/ nie jest za gruby.
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5160
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-06-2013, 19:09   

Za to słup owszem, i to tak dwukrotnie.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
Kamil 
znawca
Miedziak ;]


Pomógł: 79 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2230
Skąd: Lubin/Katowice
Wysłany: 06-06-2013, 19:28   

Jak na pierwsze dodatek to całkiem nieźle. Co raz mniej tych wiat spotykam, jedna stoi w mojej okolicy, w Rudzie Śląskiej dokładniej.
 
 
 
fallowdeer
zaawansowany
Wałbrzyszak



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 758
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-06-2013, 19:51   



Wersja poprawiona pod tym samym linkiem :)

Kamil napisał/a:
Jak na pierwsze dodatek to całkiem nieźle. Co raz mniej tych wiat spotykam, jedna stoi w mojej okolicy, w Rudzie Śląskiej dokładniej.


Wałbrzych poza kopalniami, które zostały zrównane z ziemią, praktycznie nie zmienił swojej formy z przed lat, takich wiat też nie mało się zachowało.
Ostatnio zmieniony przez fallowdeer 06-06-2013, 19:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
RCSCORPION
zaawansowany
RC TRAINZ



Pomógł: 13 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 768
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 06-06-2013, 20:56   

fotki jak cos mam tego przystanku lepiej zrobisz?
 
 
 
fallowdeer
zaawansowany
Wałbrzyszak



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 758
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-06-2013, 21:10   

Spróbować mogę.
Ostatnio zmieniony przez fallowdeer 06-06-2013, 21:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
fallowdeer
zaawansowany
Wałbrzyszak



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 758
Skąd: Wrocław
Wysłany: 06-06-2013, 23:20   

Rezultat:



zmieniłem tylko texturę dachu, ponieważ reszta nie jest w lepszej jakości niż to co już nałożyłem.

Pytanie:

Zostawić jak było czy podmienić na to co jest teraz?
 
 
 
Korzeń 
znawca



Pomógł: 74 razy
Wiek: 32
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1606
Skąd: Knurów
Wysłany: 06-06-2013, 23:23   

Przyciemnić i dodać kontrastu na bocznej płaszczyźnie dachu i powinno być git.
Swoją drogą, witamy w sekcie :lol:
_________________
kuid:394491 - folder z dodatkami / my all content
 
 
 
Kamil 
znawca
Miedziak ;]


Pomógł: 79 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2230
Skąd: Lubin/Katowice
Wysłany: 07-06-2013, 00:35   

Dodaj jeszcze cień rzucony pod wiatę.
 
 
 
fallowdeer
zaawansowany
Wałbrzyszak



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 758
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-06-2013, 00:57   

Ostateczny wygląd "Wiaty PRL":



Download

Wielkie dziękuję dla Samplaire'go i RCSCORPION'a za pomocną pomoc przy wiacie.

Gazeta Wałbrzyska napisał/a:
Betonowe wiaty z PRL-u i pojazdy z Nysy wożące ludzi po Wałbrzychu, tak wrosły w krajobraz miasta, że do dziś mieszkańcy wszystkie "busy" nazywają potocznie "nyskami", a wciąż liczne wiaty przypominają dawne dzieje, niegdyś tętniącego życiem Wałbrzycha
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5160
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-06-2013, 08:01   

Jest fajna. Jak wyszła w finalnym rozrachunku kb/poly?
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
fallowdeer
zaawansowany
Wałbrzyszak



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 758
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-06-2013, 08:56   

520 kb pliki grafiki
53 poly
 
 
 
fallowdeer
zaawansowany
Wałbrzyszak



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 758
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-06-2013, 23:07   

Porcelana Wałbrzych
kuid: 34372:00002



Download

Polygony: 27
Łączna waga textur: 2,88 MB

Budynek ciężki do zrobienia, dostępna jest do sfotografowania tylko strona od torów.
Ostatnio zmieniony przez fallowdeer 10-06-2013, 23:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Wujek 082
znawca



Pomógł: 98 razy
Wiek: 35
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2250
Skąd: spod Ostrołęki
Wysłany: 10-06-2013, 23:14   

Cóż, na taką "kruszynę" prawie 3 mega to zdrowa przesada ;) Nie popełniaj tego samego błędu co kiedyś inni początkujący - nie wydawaj dodatków przed konfrontacją na forum.

Podstawowe pudło SN61 to trochę ponad 4 mb, a tam mam spore tekstury wepchnięte (np. w porównaniu do loków Kilana). Budynek nie może ważyć tyle co mała lokomotywa.
_________________
www.trainzart.pl
Ostatnio zmieniony przez Wujek 082 10-06-2013, 23:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
fallowdeer
zaawansowany
Wałbrzyszak



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 758
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-06-2013, 23:17   

Wiem, ciężki - niestety, zdjęcia były bardzo słabej jakości i dużo musiałem kleić, więc nie mogłem sobie pozwolić na większe pomniejszenie.

Edytka:

Spróbuje jeszcze coś poucinać.
Ostatnio zmieniony przez fallowdeer 10-06-2013, 23:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5160
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-06-2013, 23:22   

Tak, poprzedni też prawdę mówiąc nie wyszedł za lekko. Jak na takiego kurdupla ponad 0,5mb to sporo. Gdzieś zdrowo przesadzasz na teksturach. To da się zrobić tak samo ładnie i dużo lżej.

Natomiast tu prawie 3mb to istne szaleństwo. Ten obiekt nie powinien w najsroższym wypadku przekroczyć 0,8mb. Naprawdę.

Popróbuj.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
fallowdeer
zaawansowany
Wałbrzyszak



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 758
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-06-2013, 23:54   

876 KB wystarczy?
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5160
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-06-2013, 23:56   

Powiedzmy, że ujdzie.

Ale generalnie, to trochę brakuje Ci takiego instyktu porównawczego. Zobacz obiekty tego typu od innych autorów. Porównaj masy.

Przykładowo weź od Wojtka jego Fabrykę, dowolną, oceń gabaryt i masę. Weź mó Browar ze Szczytna albo Spichlerz Kucyka. Zobacz jak rozmiar ma się do masy tu. To jest pewnego rodzaju wyznacznik. I tak decyzję podejmiesz samemu na koniec, ale co jak co 3mb to ważą modele lokomotyw, i to wcale nie z małymi teksturami. Dla przykładu spakowany do cdp SN61 z wózkami ma chyba 2,8...
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
fallowdeer
zaawansowany
Wałbrzyszak



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 758
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10-06-2013, 23:58   

Generalnie rzecz ujmując robię małe salto, bo dopiero na końcu exportuję pliki do formatu .tga, nie zauważyłem, że program podbijał mocno wagę :-) . Na przyszłość będę się pilnować.

Więc proszę raz jeszcze :

Porcelana Wałbrzych
kuid: 34372:00002



Download

Polygony: 27
Łączna waga textur: 876 KB
Ostatnio zmieniony przez fallowdeer 11-06-2013, 00:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 11-06-2013, 00:19   

Wowowo!

- A dlaczego 2 tekstury to to samo tylko odbicie lustrzane? (2x 184kB)
- textura z napisem wałbrzych, to też w zasadzie też odbice lustrzane poza napisem, który mógły być akurat na osobnej teksturze.

Danielu, powinieneś też pomyśleć o grupowaniu elementów na 1 tex, w modelu jest masa drobiazgów, które śmiało można dać na 1 tex i potem mapowaniem dawac na budynku. Dodtkowo zrób coś z dachem - rozciąganie tak małej tex na całości niefajnie wygląda, można np. klonować.

Również ważne - wyostrzanie tekstur, kontrast, których u Ciebie nie ma.

I nazywaj jakoś te tekstury, bo za rok jak będziesz chciał dojść co jest co, to nie dojdziesz (podoba mi się sratatata.tga)
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
 
 
 
fallowdeer
zaawansowany
Wałbrzyszak



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 758
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-06-2013, 01:08   

Dworzec Wałbrzych Szczawienko



Polygony: 120
Łączna waga textur: 1.61 MB
Zdjęcia: RCSCORPION

Dworzec powstał przy współpracy Dolnego Śląska z Górnym Śląskiem, dzięki Korzeń :).
Ostatnio zmieniony przez fallowdeer 15-06-2013, 01:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Patryk94 
znawca
Ambitieux



Pomógł: 27 razy
Wiek: 27
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 1029
Skąd: Paris
Wysłany: 15-06-2013, 10:31   

Świetny budyneczek! Wali wręcz od niego klimatem! Świetna robota! :)
_________________
Dodatki: http://trainzart.pl/
 
 
fallowdeer
zaawansowany
Wałbrzyszak



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 758
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-06-2013, 13:04   

Kamienica z okolic Boguszów Gorce Towarowych.



Polygony: 40
Łączna waga textur: 760KB
Ostatnio zmieniony przez fallowdeer 16-06-2013, 13:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group