FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Dodatki Wałbrzyskie
Autor Wiadomość
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2673
Skąd: Chorzów
Wysłany: 30-10-2013, 19:24   

Cześć Daniel,

przede wszystkim fajnie, że znów jesteś.

Dodatek po lewej bardziej mnie cieszy, bo jest z tej smutnej pełnej beznadziei prlowskiej tonacji kolorystycznej, a tak wyglądają niektóre kamienice i dziś. I to mi się przyda do zabudowy na LDZ.
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
facebook.com/ZiemiaLodzka1985
 
 
 
fallowdeer
zaawansowany
Wałbrzyszak



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 758
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-10-2013, 02:55   



Tex: 432KB
Poly: 41
Ostatnio zmieniony przez fallowdeer 31-10-2013, 03:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kudłaty 
znawca
Lokführer


Pomógł: 27 razy
Wiek: 34
Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 1483
Skąd: Pruszków
Wysłany: 31-10-2013, 04:11   

Dach budynku wogóle nie ma okapu - czy tak powinno to wyglądać?
_________________
Imperium kontratakuje?

Baron von Schlosserhoffen.
----------------------------------------------------------
 
 
 
fallowdeer
zaawansowany
Wałbrzyszak



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 758
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-10-2013, 11:30   

Normalnie ma, tylko, że mokry dach w promieniach słońca nie nadawał się na texture, więc zaimprowizowałem. To jakiś wielkie upośledzenie?
 
 
 
McDreamy
znawca


Pomógł: 63 razy
Wiek: 31
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 1631
Skąd: Poznań
Wysłany: 31-10-2013, 13:43   

Wysuń ten dach ok 30-50cm i będzie ok. Bez tego wygląda co najmniej dziwnie :mrgreen:
 
 
 
RCSCORPION
zaawansowany
RC TRAINZ



Pomógł: 13 razy
Wiek: 44
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 768
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 31-10-2013, 15:13   

Witaj korzystałeś może z moich zdjęć tu mam druga stronę ściany możesz sobie zmienić.
http://iv.pl/images/13796829187703261208.jpg http://iv.pl/images/79603112741355044023.jpg
Ja teraz mieszkam na Starym Zdroju to mogę ci cos tam z fotografować
nawet dachówkę.
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 31-10-2013, 15:13   

Nie trzeba wysuwać. Wystarczy odpowiednio przycieniować. Większość moich kamienic nie ma wystającego dachu - szkoda poligonów. Natomiast, Fallole musiz dbać o to, żeby dach zbiegał się dokładnie ze ścianą - w tym budynku na screenshocie widać, że jest prześwit - to boli.

Fallow robi budynki na swoją mapę, mają postac służebną i raczej chodzi o to, żeby wyglądały dobrze z daleka, a w sumie tak jest tylko rzeczywiście ten cień pod dachem (jego brak). Ponadto, przy takich dużych dachach nie ma co oszczędzac na teksturze, bo sam dach to prawie połowa budynku wizualnie. Tu widzę, że powtarza się w 2 razy od dołu do góry - trzeba zrobić jeden od dołu do góry i będzie pozamiatane. Żeby go trochę urozmaicić, to można przy górze lub lepiej przy dole nieco go przyciemnić. Efekt murowany :-)
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
 
 
 
fallowdeer
zaawansowany
Wałbrzyszak



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 758
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-10-2013, 15:45   

RCSCORPION napisał/a:
Witaj korzystałeś może z moich zdjęć tu mam druga stronę ściany możesz sobie zmienić.
http://iv.pl/images/13796829187703261208.jpg http://iv.pl/images/79603112741355044023.jpg
Ja teraz mieszkam na Starym Zdroju to mogę ci cos tam z fotografować
nawet dachówkę.


Domek poprawię, nie ma problemu.

Najbardziej co mnie boli na całej mapie to dworzec Miasto, wypadałoby zrobić to od początku. Nowa bryła 3D od dawna czeka na lepsze czasy, tekstury trzeba nacykać od początku, ale wątpię, że poradzę sobie z zamapowaniem takiego obiektu. Może kiedyś coś się zmieni w tej kwestii...

 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 31-10-2013, 16:25   

Nie da sie zrobic najpierw bryły, potem tekstury - to wychodzi zawsze źle.
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
 
 
 
fallowdeer
zaawansowany
Wałbrzyszak



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 758
Skąd: Wrocław
Wysłany: 31-10-2013, 16:33   

samplaire napisał/a:
Nie da sie zrobic najpierw bryły, potem tekstury - to wychodzi zawsze źle.


Wszystkie ściany są w całości, jeśli przykładowo trzeba będzie zrobić odbicie, to wystarczy podzielić ścianę, skopiować połówkę i postawić w puste miejsce. Dodatkowo bryła jest postawiona na planie dworca.
Ostatnio zmieniony przez fallowdeer 31-10-2013, 16:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
fallowdeer
zaawansowany
Wałbrzyszak



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 758
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-11-2013, 18:52   

Poprawka



Kalkomania (Wielkie dzięki za małą wielką pomoc samplaire'go)



Tex:556KB
Poly:122
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5161
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-11-2013, 19:27   

http://postimg.org/image/5gkln8kip/

Ten ma bardzo dobrze doinwestowane ściany, ale znacznie słabiej dach. Jak to rozwiązałeś? Nie da się tego zrobić odrobinkę mniej powtarzalnie w układzie góra-dół?
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
fallowdeer
zaawansowany
Wałbrzyszak



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 758
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-11-2013, 19:33   

kilanziom napisał/a:
http://postimg.org/image/5gkln8kip/

Ten ma bardzo dobrze doinwestowane ściany, ale znacznie słabiej dach. Jak to rozwiązałeś? Nie da się tego zrobić odrobinkę mniej powtarzalnie w układzie góra-dół?


Dach idzie po łuku, pomógł mi go zamapować samplaire, bo wychodziła jeszcze większa qpa. Nie potrafię odpowiedzieć czy da się lepiej.
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 01-11-2013, 21:12   

Góra dół jest 1 segment - 128x256. Wcześniej było rzeczywiście 128x128 powtarzalny. Fallow, Ty robisz świetne screeny, a te prezentujące Twoje budynki to jakieś bubelik - niebieskie tło?
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
 
 
 
fallowdeer
zaawansowany
Wałbrzyszak



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 758
Skąd: Wrocław
Wysłany: 01-11-2013, 21:23   

samplaire napisał/a:
Góra dół jest 1 segment - 128x256. Wcześniej było rzeczywiście 128x128 powtarzalny. Fallow, Ty robisz świetne screeny, a te prezentujące Twoje budynki to jakieś bubelik - niebieskie tło?


Trainz Mesh Viewer :)
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 01-11-2013, 21:32   

eee, to nie rób z niego screenów. Dobre opakowanie produktu może pomóc w jego sprzedaży - nie jestem taki mądry - spójrz na półki w sklepach ;-)
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5161
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-11-2013, 22:33   

Jeżeli daliście tu teksturę aż 128x256 na sam dach, to jest to tekstura dająca ogromne możliwości. Prawdę mówiąc nie widać, że zostały wykorzystane.

Namawiam na następujący zabieg:

-znalezienie dachu odpowiedniej wysokości pasującej do tego.
-wywleczenie ze zdjęcia całego fragmentu 'góra-dół' pełnego, od kalenicy po rynnę.
-wepchanie go na teksturę.
-przeklejenie krawędzi lewej na prawą z upewnieniem się co do spasowania.
-przyciemnienie odpowiednie tex.
-zmapowanie z klonowaniem liniowym.

Efekt powinien być bliski ideału. Tex 128x256 daje duże możliwości.

*Nawiasem mówiąć tekstura główna - ściany, jest jedną z fajniejszych jakie widziałem w dziale nowe dodatki od dawna.
_________________
www.wgk.cal.pl
Ostatnio zmieniony przez kilanziom 01-11-2013, 22:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 22 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 02-11-2013, 00:23   

Piotrek, poproś Fallowa o plik gmax budynku, to sam zobaczysz, że trudno wycisnąć z tego coś spektakularnego (przepraszam Daniel) - budyenk jest bardzo nieregularny. Ponieważ budynek na mapie jest w chyba 3 rzędzie ja bym go tak zostawił, dlatego nie walczyłem jak lew, a troszkę mniej ;-) Chyba, że Daniel sam poprawi jeszcze tę teksturę. Może ją od góry do dołu przyciemnić (żeby u dołu była ciemniejsza)?
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
Ostatnio zmieniony przez samplaire 02-11-2013, 00:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
fallowdeer
zaawansowany
Wałbrzyszak



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 758
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-11-2013, 00:30   

Wykrzesałem cuś takiego:

Ostatnio zmieniony przez fallowdeer 02-11-2013, 00:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kanclerz
znawca
architekt



Pomógł: 34 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1731
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 02-11-2013, 11:22   

Ja mam jedno ale, w sumie to już zboczenie, ale wydaje mi się, że na teksturze jest nawet gzyms, po coś pilastry są, więc i gzyms powinien być. Okap tego budynku powinien być troszeczkę bogatszy. Wiem, że to w sumie tuż przy torach stać nie będzie, ale może być poprawniej architektonicznie.
 
 
 
kilanziom
znawca
Maniak


Pomógł: 105 razy
Wiek: 39
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 5161
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-11-2013, 11:23   

O, dokładnie o to chodziło. Jest świetnie :)

*Ja bym go wcale nie traktował jako 3-planowy. Taka estetyka głównej tekstury czyni go bardzo wdzięcznym tematem 'przy torach'.
_________________
www.wgk.cal.pl
 
 
 
fallowdeer
zaawansowany
Wałbrzyszak



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 758
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-11-2013, 12:18   

Kanclerz napisał/a:
Ja mam jedno ale, w sumie to już zboczenie, ale wydaje mi się, że na teksturze jest nawet gzyms, po coś pilastry są, więc i gzyms powinien być. Okap tego budynku powinien być troszeczkę bogatszy. Wiem, że to w sumie tuż przy torach stać nie będzie, ale może być poprawniej architektonicznie.


Tam nic ucinane nie było :).

Na "mojej" stronie pojawiły się:

Wch: Kamienica 7

DOWNLOAD

Wch: Kamienica 8

DOWNLOAD

Wch: Kalkomania

DOWNLOAD

SAM Kamienica01 plaska

DOWNLOAD
Ostatnio zmieniony przez fallowdeer 02-11-2013, 12:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pkmaverick
nowy


Dołączył: 04 Paź 2013
Posty: 12
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 02-11-2013, 13:07   

Witajcie.

Przyjemnie jest popatrzeć na textury Wałbrzyskich kamienic. Tym bardziej że sam jestem rodowitym Wałbrzyszaninem. Wyrazy uznania z mojej strony za ciężką pracę i za razem przeprosiny za off top nie wnoszący nic nowego do tematu.

pozdrawiam wszystkich,
pkmaverick
 
 
 
fallowdeer
zaawansowany
Wałbrzyszak



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 758
Skąd: Wrocław
Wysłany: 02-11-2013, 13:23   

pkmaverick napisał/a:
Witajcie.

Przyjemnie jest popatrzeć na textury Wałbrzyskich kamienic. Tym bardziej że sam jestem rodowitym Wałbrzyszaninem. Wyrazy uznania z mojej strony za ciężką pracę i za razem przeprosiny za off top nie wnoszący nic nowego do tematu.

pozdrawiam wszystkich,
pkmaverick


Dziękuję za uznanie, to pomaga :)
 
 
 
fallowdeer
zaawansowany
Wałbrzyszak



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 758
Skąd: Wrocław
Wysłany: 05-11-2013, 23:27   

Dzisiaj małe gunwo, czyli przystankowa tablica informacyjna.



Może komuś się przyda.

Tex: 48KB
Poly: 16

DOWNLOAD
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group