Dodatek po lewej bardziej mnie cieszy, bo jest z tej smutnej pełnej beznadziei prlowskiej tonacji kolorystycznej, a tak wyglądają niektóre kamienice i dziś. I to mi się przyda do zabudowy na LDZ.
Nie trzeba wysuwać. Wystarczy odpowiednio przycieniować. Większość moich kamienic nie ma wystającego dachu - szkoda poligonów. Natomiast, Fallole musiz dbać o to, żeby dach zbiegał się dokładnie ze ścianą - w tym budynku na screenshocie widać, że jest prześwit - to boli.
Fallow robi budynki na swoją mapę, mają postac służebną i raczej chodzi o to, żeby wyglądały dobrze z daleka, a w sumie tak jest tylko rzeczywiście ten cień pod dachem (jego brak). Ponadto, przy takich dużych dachach nie ma co oszczędzac na teksturze, bo sam dach to prawie połowa budynku wizualnie. Tu widzę, że powtarza się w 2 razy od dołu do góry - trzeba zrobić jeden od dołu do góry i będzie pozamiatane. Żeby go trochę urozmaicić, to można przy górze lub lepiej przy dole nieco go przyciemnić. Efekt murowany
Najbardziej co mnie boli na całej mapie to dworzec Miasto, wypadałoby zrobić to od początku. Nowa bryła 3D od dawna czeka na lepsze czasy, tekstury trzeba nacykać od początku, ale wątpię, że poradzę sobie z zamapowaniem takiego obiektu. Może kiedyś coś się zmieni w tej kwestii...
Nie da sie zrobic najpierw bryły, potem tekstury - to wychodzi zawsze źle.
Wszystkie ściany są w całości, jeśli przykładowo trzeba będzie zrobić odbicie, to wystarczy podzielić ścianę, skopiować połówkę i postawić w puste miejsce. Dodatkowo bryła jest postawiona na planie dworca.
Ostatnio zmieniony przez fallowdeer 31-10-2013, 16:35, w całości zmieniany 1 raz
Ten ma bardzo dobrze doinwestowane ściany, ale znacznie słabiej dach. Jak to rozwiązałeś? Nie da się tego zrobić odrobinkę mniej powtarzalnie w układzie góra-dół?
Ten ma bardzo dobrze doinwestowane ściany, ale znacznie słabiej dach. Jak to rozwiązałeś? Nie da się tego zrobić odrobinkę mniej powtarzalnie w układzie góra-dół?
Dach idzie po łuku, pomógł mi go zamapować samplaire, bo wychodziła jeszcze większa qpa. Nie potrafię odpowiedzieć czy da się lepiej.
Góra dół jest 1 segment - 128x256. Wcześniej było rzeczywiście 128x128 powtarzalny. Fallow, Ty robisz świetne screeny, a te prezentujące Twoje budynki to jakieś bubelik - niebieskie tło?
Góra dół jest 1 segment - 128x256. Wcześniej było rzeczywiście 128x128 powtarzalny. Fallow, Ty robisz świetne screeny, a te prezentujące Twoje budynki to jakieś bubelik - niebieskie tło?
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5161 Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-11-2013, 22:33
Jeżeli daliście tu teksturę aż 128x256 na sam dach, to jest to tekstura dająca ogromne możliwości. Prawdę mówiąc nie widać, że zostały wykorzystane.
Namawiam na następujący zabieg:
-znalezienie dachu odpowiedniej wysokości pasującej do tego.
-wywleczenie ze zdjęcia całego fragmentu 'góra-dół' pełnego, od kalenicy po rynnę.
-wepchanie go na teksturę.
-przeklejenie krawędzi lewej na prawą z upewnieniem się co do spasowania.
-przyciemnienie odpowiednie tex.
-zmapowanie z klonowaniem liniowym.
Efekt powinien być bliski ideału. Tex 128x256 daje duże możliwości.
*Nawiasem mówiąć tekstura główna - ściany, jest jedną z fajniejszych jakie widziałem w dziale nowe dodatki od dawna.
Piotrek, poproś Fallowa o plik gmax budynku, to sam zobaczysz, że trudno wycisnąć z tego coś spektakularnego (przepraszam Daniel) - budyenk jest bardzo nieregularny. Ponieważ budynek na mapie jest w chyba 3 rzędzie ja bym go tak zostawił, dlatego nie walczyłem jak lew, a troszkę mniej Chyba, że Daniel sam poprawi jeszcze tę teksturę. Może ją od góry do dołu przyciemnić (żeby u dołu była ciemniejsza)?
Ja mam jedno ale, w sumie to już zboczenie, ale wydaje mi się, że na teksturze jest nawet gzyms, po coś pilastry są, więc i gzyms powinien być. Okap tego budynku powinien być troszeczkę bogatszy. Wiem, że to w sumie tuż przy torach stać nie będzie, ale może być poprawniej architektonicznie.
Ja mam jedno ale, w sumie to już zboczenie, ale wydaje mi się, że na teksturze jest nawet gzyms, po coś pilastry są, więc i gzyms powinien być. Okap tego budynku powinien być troszeczkę bogatszy. Wiem, że to w sumie tuż przy torach stać nie będzie, ale może być poprawniej architektonicznie.
Przyjemnie jest popatrzeć na textury Wałbrzyskich kamienic. Tym bardziej że sam jestem rodowitym Wałbrzyszaninem. Wyrazy uznania z mojej strony za ciężką pracę i za razem przeprosiny za off top nie wnoszący nic nowego do tematu.
Przyjemnie jest popatrzeć na textury Wałbrzyskich kamienic. Tym bardziej że sam jestem rodowitym Wałbrzyszaninem. Wyrazy uznania z mojej strony za ciężką pracę i za razem przeprosiny za off top nie wnoszący nic nowego do tematu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach