Wysłany: 14-06-2013, 08:30 Czeski przewoźnik od grudnia w Polsce?
Witam.
Ostatnio usłyszałem, że do wejścia na polskie tory szykuje się jakiś Czeski przewoźnik (LEO Express), i to na dodatek do przewozów pasażerskich! Ma już licencje na przewozy kolejowe w Polsce i będzie obsługiwał połączenia Warszawa - Poznań - Szczecin, Warszawa - Kraków i Warszawa - Katowice - Gliwice. Będzie również konkurencją dla Pendolino.
Cytat:
LEO Express wozi pasażerów w Czechach pociągami Flirt wyprodukowanymi w Siedlcach przez szwajcarskiego Stadlera. Pociągi mogą jeździć 160 km/godz. i kursują na liczącej 350 km trasie Karviná - Ostrawa - Ołomuniec - Praga. - Aktualne obłożenie pociągów LEO Express wynosi koło 72 proc. (dla porównania: obłożenie pociągów Pendolino [starszej generacji czeskich kolei państwowych ED] wynosi aktualnie koło 30 proc. - twierdzi Andrea Hofmanová, menedżer ds. PR w LEO Express. "Pasażerowie mają bezpłatny dostęp do bezprzewodowego internetu i dzięki unikalnemu pokładowemu systemowi rozrywki mogą bezpłatnie oglądać filmy, słuchać muzyki, grać w interaktywne gry ze współpasażerami. Dla najbardziej wymagających firma oferuje klasy business oraz premium z wygodnymi skórzanymi fotelami i bezpłatnym poczęstunkiem" - zachwala przewoźnik. Ceny biletów pomiędzy Pragą a Ostrawą zaczynają się od 137 koron (23 zł).
nie wiem czy będą mogli tak łatwo sobie wejść, jak znam życie napotkają "piętrzące się trudności"
Natomiast zaciekawiony sprawdziłem jedną rzecz: Ostrawa - Praga w klasie biznes (w tym poczęstunek w cenie) - 60 zł, cena promocyjna, normalnie jest ok. 20 zł drożej. Czas jazdy 3:20 h. To jest konkurencja dla CD Pendolino. W kontekście że do Ostrawy mam jakąś godzinę jazdy, to robi całkiem ciekawą propozycję dla dalszej jazdy do stolicy CR i trzeba to przetestować. ;)
Pomógł: 36 razy Wiek: 35 Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 1376 Skąd: Nysa / Poznań
Wysłany: 14-06-2013, 21:42
Dużo o sprawie pisze Rynek Kolejowy. LEO Express jako taki licencji żadnych w PL nie ma, natomiast działają we współpracy z DLA. Problemy "papierkowe" już są, ale to odsyłam do RK, bo nie ma sensu przepisywać tutaj tego co tam jest.
_________________ www.gzk.cba.pl <- zbiór moich (i nie tylko) zdjęć o tematyce kolejowej
Pomógł: 105 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 5160 Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-06-2013, 22:49
Obserwowałem te pociągi w Czechach ale ze zdziwieniem zauważyłem, (podobnie jak RegioJet), że jeżdżą bardziej puste niż pełne, mimo szeroko zakrojonej kampanii reklamowej i dobrej oferty cenowej.
Sprawa wiąże się wg. mnie z silnym przywiązaniem społeczeństwa czeskiego do 'narodowego' przewoźnika, słynącego ze sprawności, skuteczności i dobrej oferty, a także z faktu, iż ĆD oferuje bardzo dużo promocji, zniżek itp. w podróży 'przesiadkowej' jak i doskonałe (doprawy fenomenalne) warunki skomunikowań. Zarówno RegioJet jak i Leo są tego pozbawione i są dość 'samotni' w tej materii, a że w Czechach 80% ludzi jeździ 'przesiadkowo', nie wróżę im bycia 'konkurencją' z prawdziwego zdarzenia.
Paradoksalnie Pendolino też zbyt przepełnione nie jest. Istotą sukcesu kolei osobowej w Czechach jest zupełnie inny typ odbiorcy, niż ten, o którego walczą Ci nowi przeoźnicy :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach