FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Czy normalny, zdrowy byk... ;-)
Autor Wiadomość
marcinbinio
trainz


Pomógł: 6 razy
Wiek: 36
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 222
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 15-01-2013, 11:08   

Według mnie pomysł ciekawy i warty wprowadzenia. Już sobie wyobrażam zanik napięcia pod czas jazdy. Czyli: jadę, zanika napięcie, zwalniam do 60km/h i opuszczam pantografy, jadę z minutę z rozpędu, podnoszę pantografy, jest napięcie, jadę dalej normalnie. Można by też zasymulować zwarcie na lokomotywie. Czyli: jadę, zanika napięcie, zwalniam do 60km/h, opuszczam pantografy, odczekuję chwilę, podnoszę pantografy i następuje "bum", czyli napięcie pojawia się na pół sekundy i znika.
 
 
pietrek
znawca
2004;2006;2010;T ANE



Pomógł: 63 razy
Wiek: 59
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2075
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 15-01-2013, 12:10   

marcinbinio napisał/a:
Według mnie pomysł ciekawy i warty wprowadzenia. Już sobie wyobrażam zanik napięcia pod czas jazdy. Czyli: jadę, zanika napięcie, zwalniam do 60km/h i opuszczam pantografy, jadę z minutę z rozpędu, podnoszę pantografy, jest napięcie, jadę dalej normalnie. Można by też zasymulować zwarcie na lokomotywie. Czyli: jadę, zanika napięcie, zwalniam do 60km/h, opuszczam pantografy, odczekuję chwilę, podnoszę pantografy i następuje "bum", czyli napięcie pojawia się na pół sekundy i znika.


Jak szaleć to szaleć, panie kelner ... , a to nie ta bajka.
Ale może by jeszcze zrobić symulację obniżonego napięcia w sieci trakcyjnej, tak do 2.8 KV no i oczywiście wpływałoby to na pracę silników trakcyjnych, wentylatorów czy sprężarek. A co będziemy sobie żałować.
A dodatkowo można by wprowadzić losową zależność że po zadziałaniu któregokolwiek z urządzeń zabezpieczenia OG i po odblokowaniu wszystkich urządzeń WS-a nie można zamknąć przez okres np. 5 min.
Dlaczego nie? A bo ten typ czasami tak ma.
Oczywiście czekam na kabinę elektrowozu jak najwierniej odwzorowującą procedurę uruchamiania lokomotyw jak i jazdę nią. Jestem pełen podziwu dla kabiny SU i jeżeli będę mógł w czymś pomóc chętnie to uczynię.
Szkoda że nie można dorobić symulacji włączania baterii w szafce NN. bo to jest pierwsza - podstawowa czynność.
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 15-01-2013, 12:23   

pietrek napisał/a:
Szkoda że nie można dorobić symulacji włączania baterii w szafce NN. bo to jest pierwsza - podstawowa czynność.


Jak nie można, jak można :P Tylko musiałbym wymodelować korytarz i szafę NN, a nie mam materiałów. Jak by były materiały - zdjęcia poglądowe i teksturowe - to można zrobić.

Alternatywnie, możemy sobie przełączniki niewystępujące w samej kabinie wrzucić do panelu właściwości lokomotywy.

A o tych zmieniaczach napięcia pomyślałem właśnie dlatego, że w obecnym modelu fizycznym parametry lokomotywy jak najbardziej zależą od owego napięcia.
Ostatnio zmieniony przez adamstan 15-01-2013, 12:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 68 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2114
Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 15-01-2013, 12:46   

Modelowanie korytarza i szaf to chyba jest nieco zbędne, lepiej by było dać przełączniki niewystępujące w kabinie we właściwościach lokomotywy.

Planujesz może dodanie awarii losowych czy innych podobnych cudów które mogą urozmaicić nieco zabawę, tak jak w SU45 ? Oczywiście nie chodzi o 150 000 różnych wariantów awarii, ale ze dwie bądź trzy opcje, w tym jedna wymagająca ściągania lokomotywy do holowania.
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 15-01-2013, 12:52   

Można, ale to właśnie dopiero po dodaniu tych najważniejszych rzeczy z szaf do właściwości - na pewno musi być WIS baterii, odłączniki silników, przetwornic i sprężarek.
 
 
 
Gryszaq
zaawansowany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 932
Skąd: E Ł K
Wysłany: 19-01-2013, 11:31   

Skoro szaleć...

Przy zadawaniu amperażu na silniki ma miejsce spadek napięcia w sieci. Przy ciężkim rozruchu może wywalić na podstacji. Ostatnio mieliśmy taki przypadek w Bydgoszczy. Pociąg łączony, 14 wagonów, dwie siódemki, obydwie na koło. Wyjazd z Bydzi w kierunku Rynkowa/Maksymilianowe jest konkretnie pod górę. Na łuku od razu za rozjazdami jest bezprądowa. Zazwyczaj staramy się rozpędzić tak, aby przed nią zrobić kontrolne i dalej spokojnie się wtaczać pod górę, szczególnie na EU07, gdzie czasem jeśli tego hamowania się nie zrobi wcześniej, ciężko jest wycisnąć 80. No i my około 600A, druga pewnie podobnie, bach napięcie zdechło.

Ponadto niższe napięcie ma naturalnie ogromny wpływ na moc lokomotywy. Nie znam z praktyki jazdy towarem, ale mając 2500V w drutach można już nie wyciągnąć 120. Ponadto inaczej rozkłada się amperaż na silniki. Przy normalnym napięciu 3kV, przy 400A na EU07 pierwszy układ zamyka się przy ~30km/h, drugi 45-50, na EP07 40/60-65. Przy napięciu 2,5kV, na EU można pierwszy układ zamknąć już nawet przy 20km/h. Tylko wtedy trzeba brać poprawkę na to, że jeśli napięcie nagle skoczy do góry, może palnąć nadmiarowy.

Jeśli bawimy się w usterki, szafki NN byłyby wskazane :), oczywiście jeśli miałby dojść do skutku pomysł zbudowania korytarzy. Gdybyś miał się zająć siódemką, materiału mogę załatwić gigabajty. Tu pytanie do EU04 - na helmucie skoro jest wał grupowy, pewnie nie ma możliwości złapania usterki takiej, że na pierwszej pozycji zamknie się od razu cały układ? Na siódemce jest przekaźnik PR, którego uszkodzenie daje ...wystrzałowe wrażenia. Zamknięcie układu na pierwszej pozycji to zaiste niezapomniane przeżycie ;)
_________________
EŁCKA GALERIA KOLEJOWA

http://elkgk.cba.pl/index.php

ZAPRASZAM!
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 19-01-2013, 11:55   

Powiem tak:

Materiały na siódemkę chętnie przyjmę, bo jest takowa również w planach, ale właśnie brakuje zdjęć - oprócz pulpitów bardzo potrzebne są ściany boczne i tylna.

Co do tej symulacji sieci, to jak już wspomniałem parametry sieci na danym odcinku chcę zadawać przez triggery. Jak już się to zrobi, to można oczywiście oprócz SEM zadać także rezystancję wewnętrzną naszego źródła zasilającego, i wtedy w zależności od obciążenia napięcie będzie się zmieniać.

Natomiast jeżeli chodzi o wywalanie podstacji pod wpływem obciążenia, to już robi się sytuacja dużo trudniejsza - musiałby na mapie istnieć obiekt typu "podstacja" który miałby przypisane odcinki torów, śledziłby pojazdy tam się znajdujące, sprawdzał jaki prąd ciągną i reagował. Za trudne i wymagające przebudowy map - ten temat raczej sobie musimy odpuścić. Można co najwyżej zrobić swego rodzaju protezę - ponieważ te wszystkie bajery i tak mają znaczenie tylko dla jazdy kabinowej - to w triggerach oznaczających odcinki sieci można jeszcze podać max. obciążalność danego odcinka, i wtedy jeżeli pociągniemy większy prąd, to lokomotywa zobaczy napięcie sieci 0V - ALE PONIEWAŻ BĘDZIE TO USTAWIAŁ SKRYPT LOKOMOTYWY, TO EFEKT BĘDZIE TYLKO DLA NASZEGO SKŁADU, jeżeli jakiś inny pojazd wjedzie na ten odcinek, to będzie miał zasilanie. Ale inne rozwiązania są zbyt złożone jak na Trainza i moje możliwości.
 
 
 
EU 04
zaawansowany



Pomógł: 58 razy
Wiek: 75
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 934
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 19-01-2013, 11:57   

Teoretycznie nie ma takiej możliwości, ponieważ na wale grupowym jest styk przez który zamykają się styczniki liniowe kontrolując wał grupowy czy jest ustawiony w pozycji "jazda szeregowa".
Ale są na świecie rzeczy o których się "fizjonomom" nie śniło.
Miałem raz taki przypadek że przy każdym hamowaniu przed przystankiem osobowym musiałem wyłączać "wyłącznik szybki" bo nie dało się wyłączyć silników. Było to spowodowane zwarciem (nie doziemnym) ale między przewodami wychodzącymi na listwie za stycznikami liniowymi i zwarcie to "omijało" styczniki liniowe.
Najgorszy był dłuższy postój gdy trzeba było podpompować powietrza - trzeba było podnieść dwa pantografy przyhamować lokomotywę hamulcem dodatkowym i załączyć wyłącznik szybki na czas pracy sprężarek, a w tym czasie przez silniki płynął mały prąd (jak to na pierwszej pozycji). Teoretycznie groziło to przepaleniem sieci ale trzeba było ryzykować i nie zdefektować.
Ostatnio zmieniony przez EU 04 19-01-2013, 11:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gryszaq
zaawansowany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 932
Skąd: E Ł K
Wysłany: 19-01-2013, 12:20   

Przy takim prądzie myślę, że raczej sieć by się nie przepaliła, zwłaszcza na podwójnym drucie. Jeśli pantograf dobrze dociska ślizg to nie powinna się aż tak nagrzać. Na warsztacie w lokomotywa po PO sprawdzaliśmy pracę wentylatorów oporów. Stawiało się lokomotywę na torze przed halą, dwa patyki w górę, blokada SZta, max powietrza w cylindry i 300-400A w silniki na postoju. Nie słyszałem o przypadku, aby spaliła się sieć. No...chyba że ktoś uruchamiał lokomotywę na szybko i patyk nie doległ dobrze do sieci.

Z resztą pewnie miało to miejsce na szlaku, gdzie w ten sposób nie-często parkują lokomotywy. Np w Gdyni Postojowej jest bezwarunkowy nakaz postoju na wszystkich odbierakach jako, że na co dzień składu są ustawianie mniej więcej tak samo, więc dojeżdżające lokomotywy "nadpalają" nie raz kilka razy dziennie druty w dokładnie tych samych miejscach. Jeszcze na dokładkę dłuższy skład, 8-9 wagonów z nawiewami, postój trwa nawet godzinę na grzaniu.
_________________
EŁCKA GALERIA KOLEJOWA

http://elkgk.cba.pl/index.php

ZAPRASZAM!
 
 
EU 04
zaawansowany



Pomógł: 58 razy
Wiek: 75
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 934
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 19-01-2013, 12:49   

W swojej pracy naoglądałem się przewodom sieci trakcyjnej jak jeździłem do wydarzenia "przepalenie sieci trakcyjnej". Najgorzej te "druty" wyglądały na torach grup odjazdowych. Miejscami były tak przegrzane że aż dziw brał ze nie zrywały się pod własnym ciężarem. Miejscami miedź miała takie dziwne kolorki że niepodobne to było do miedzi.
Najlepiej można przegrzania zobaczyć na grupie postojowej EZT. Tam pantografy "trafiają' przeważnie w jedno miejsce (z tolerancją paru metrów) i gołym okiem z ziemi widać te newralgiczne miejsca. Najgorzej to w zimie podczas uruchamiania - przewód oblodzony, śnieg na ślizgaczu, miejsce częstego postoju lokomotyw elektrycznych, licha mała sprężarka i przepalenie gotowe.
 
 
UAZ 
znawca
Automatyk



Pomógł: 54 razy
Wiek: 27
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 1617
Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 19-01-2013, 13:06   

Jako że temat kabin nabiera już kosmicznych możliwości, to może i ja się wtrące ;-)

Nie wiem czy to dobry adres, ale zapytać można. Jeśli powstają już triggery sieci, to czy teoretycznie możliwe jest odtworzenie symulacji zmiany wysokości patyka? To oczywiście bardziej podlega pod lokomotywę czy oskryptowany pantograf, ale jeżeli kabina wymaga ingerencji w loka to chyba by się dało takie coś zrobić. Chodzi mi o trigger na torze w który wstukuje się wysokość sieci w danym punkcie, lok to odczytuje i włącza odpowiednią animację patyka. Jeśli pomysł z tym dopasowaniem nie wypali (bo to rzeczywiście musiałoby być w każdym loku, no chyba że byłaby to kwestia odpowiedniego pantografu) to czy można w taki sposób zrobić iskry z sieci? :-D Tj. też trigger, tylko dający komendę odpalenia corony na patyku ;-)

Oczywiście to tylko mój bełkot i niewiążąca megateoretyka :mrgreen:
_________________
Jaka praca dziś, taka Polska jutro!
 
 
 

znawca


Pomógł: 51 razy
Wiek: 39
Dołączył: 28 Wrz 2009
Posty: 1114
Skąd: Skierniewice
Wysłany: 19-01-2013, 13:18   

Tak da się.
Odpalasz wtedy sobie sesję z jednym lokiem, zaczynasz jechać i masz zajefajny pokaz slajdów z pracy pantografu. Ale żeby to zobaczyć warto poświęcić długie tygodnie na modelarkę i skryptowanie! ;-)
 
 
 
Lutek 
znawca
PL-PLKW



Pomógł: 118 razy
Wiek: 33
Dołączył: 08 Mar 2008
Posty: 2672
Skąd: Poznań/Nakło nad Not
Wysłany: 19-01-2013, 13:18   

A co z siecią? Patyk pójdzie w górę lub w dół a sieć będzie sztywnie wisieć.
_________________
www.bazawagonow.pl
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 19-01-2013, 13:26   

W iskry zdecydowanie nie ma sensu się bawić - z kabiny ich nie widać, a jak AI jeździ, to i tak jeździ na uproszczonej fizyce.

Sieć wisi na stałej wysokości i raczej nikt nie będzie jej przerabiał. Zatem ten temat również wypada.

Howgh!
 
 
 
Gryszaq
zaawansowany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 932
Skąd: E Ł K
Wysłany: 19-01-2013, 20:49   

Jeszcze za czasów pojawienia się sieci Chestera krążyły pomysły stworzenia zmiennych wysokości drutów i kompatybilnych z tym patyków. Ale racja, to za bardzo obciążyłoby i tak już obciążone mapy.

A co do iskrzenia, jestem zdecydowanie za. Przecież siódemka SirMa miała taki bajer. Była losowa "animacja" błysku na ślizgu podniesionego pantografu i współpracujący z nią dźwięk.

Tak w ogóle w MaSzynie są bardzo dobre dźwięki helmuta. Myślę, że nie będzie problemu ze skopiowaniem ich.

Ah, chciałem jeszcze spytać o taką rzecz. Sprężarka na ET22 ma zasilanie z WN, 3kV, zatem po załączeniu szybkiego nie trzeba uruchamiać przetwornic, aby włączyć sprężarki główne. Tak jest na kabinie?
Na siódemce jest inaczej, bo sprężarki mają zasilanie z przetwornic, 110V, ponadto nie ma możliwości włączenia ich z baterii. Jeśli będziesz robił siódemkę, daj mi znać. Nagram ogrom materiału dźwiękowego. Każdy stycznik, maszynę, każdy piard z maszynowni. No i zdjęcia czegokolwiek będziesz potrzebował. W końcu co najmniej 15 razy w miesiącu jeżdżę na tych zabytkach ;)
Ponadto w MaSzynie jest erzac maszynowni siódemki. Jeśli tamta społeczność ludowa ją udostępni, to do stworzenia baardzo interaktywnej maszynowni tylko jeden krok :) Zwłaszcza, że jest prosta jak budowa cepa. Ściany oporów i WN, dwie sprężarki, dwie szafki NN, mała sprężarka i ramy pneumatyczne, w które moim zdaniem nie będzie warto się szczegółowo bawić. Tak jak SU45 ma edycję temperatury początkowej, tak na siódemce można by ustawić początkowe powietrze. Przyznam szczerze, że mimo, że mam to na co dzień, chętnie zabawiłbym się z małą sprężarką na jakiejś Trainzowej mapce ;) Zwłaszcza, że zapewniam, że przyłożyłbym się do dźwięków.
_________________
EŁCKA GALERIA KOLEJOWA

http://elkgk.cba.pl/index.php

ZAPRASZAM!
Ostatnio zmieniony przez Gryszaq 19-01-2013, 20:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 19-01-2013, 20:54   

Ok, tą losową iskierkę mogę wrzucić, jak komuś zależy ;-)

Co do sprężarki - oczywiście, że uwzględniłem tę zależność :mrgreen:

Jeżeli chodzi o początkowe ciśnienie w ZG, to jest ono definiowane w configu silnika, i niestety ZTCW z poziomu sesji nie da się go zmieniać. Tzn. musi zostać domyślnie tak jak jest teraz. Ale - można napisać w skrypcie loka funkcję spuszczania powietrza, która uruchamiałaby się na samym początku - ustawiamy rozerwany przewód główny (BrakePipeEfficiency = 0), dajemy w luzowanie i powietrze z ZG schodzi w tempie ekspresowym :D
Ostatnio zmieniony przez adamstan 19-01-2013, 21:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-01-2013, 10:28   

tak jeszcze na tym pierwszym filmie paczałem i może wywalić ten dźwięk przełącznika od Rp1... taki jakiś nie taki to jest..
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
Bartek_Sp
trainz


Pomógł: 23 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 317
Skąd: Sopot
Wysłany: 20-01-2013, 21:52   

Przyszedł mi do głowy pewien pomysł związany z syrena w lokomotywach. Czy technicznie byłaby możliwość zrobić syreny o dwóch rożnych brzmieniach (nisko-tonowa i wysoko-tonowa)? Podejrzewam że musi i tak istnieć też jakiś wpis w configu określony jako hornsound wiec mógłby to być którychś z tych dwóch dźwięków.
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 20-01-2013, 21:56   

Bartek_Sp napisał/a:
Przyszedł mi do głowy pewien pomysł związany z syrena w lokomotywach. Czy technicznie byłaby możliwość zrobić syreny o dwóch rożnych brzmieniach (nisko-tonowa i wysoko-tonowa)? Podejrzewam że musi i tak istnieć też jakiś wpis w configu określony jako hornsound wiec mógłby to być którychś z tych dwóch dźwięków.


Każdy hornsound może zawierać dwa dźwięki - jeden to horn właściwy, odpalany klawiszem h, a drugi to "dzwonek" odpalany klawiszem b - jego plik w hornsoundzie to idle.wav .

Oczywiście można też podpiąć pliki dźwiękowe sterowane skryptem bezpośrednio do lokomotywy, podobnie jak to jest zrobione z przetwornicą, sprężarką itp.
 
 
 
Gryszaq
zaawansowany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 932
Skąd: E Ł K
Wysłany: 20-01-2013, 22:56   

O, skoro tak, to super byłoby dodać klakson do fiata :)

Tak w ogóle pierwsze siódemki też miały klaksony. Ale nie znam powodu ich usunięcia.
_________________
EŁCKA GALERIA KOLEJOWA

http://elkgk.cba.pl/index.php

ZAPRASZAM!
 
 
Alana 
znawca


Pomogła: 129 razy
Dołączyła: 16 Lut 2008
Posty: 2201
Skąd: Truj-miasto
Wysłany: 20-01-2013, 23:12   

Niektore stonki maja to zrobione i sie tym troche bawilam.
Ale jest babol z uwagi na dostosowanie do hamerykanskich przepisow - u nich dzwonek dzwoni ciagle przez dluzszy czas wiec dzwiek spod B bedzie sie powtarzal.
_________________
MEOW!
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-01-2013, 23:18   

można zrobić dźwięk i chwilę ciszy aby po chwili wyłączyć ;p
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
rysztur
znawca



Pomógł: 71 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1063
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 20-01-2013, 23:20   

Tak sobie myślę o tych pantografach... może da się uzależnić je od wskaźników We2 i We3?
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20-01-2013, 23:25   

to już chyba odwrotnie.. do pantografów zrobić wskaźniki - triggery
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
Gryszaq
zaawansowany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 06 Maj 2008
Posty: 932
Skąd: E Ł K
Wysłany: 20-01-2013, 23:30   

Jak uzależnić pantografy? Dodać "wyszukiwanie" sieci nad patykiem?
_________________
EŁCKA GALERIA KOLEJOWA

http://elkgk.cba.pl/index.php

ZAPRASZAM!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group