Mam pytanie, a mianowicie czy jest ktoś chętny żeby mnie nauczyć robić repainty na fototeksturach?
Chciałbym się zająć robieniem repaintów, bo siedzę na forum i nic nie robię :P
Mam już zdjęcia i chciałbym zrobić repaint EN57 Kolei Mazowieckich(o które fotki prosiłem w temacie Fototekstury-poszukuję)
Pomógł: 336 razy Wiek: 53 Dołączył: 03 Gru 2008 Posty: 6691 Skąd: Warszawa
Wysłany: 28-02-2012, 14:49
A kolega z grupy przedszkolaków, że trzeba go za rączkę prowadzić? Mało to tematów o repaintowaniu, nawet jeśli nie tutaj, to na pewno wujek Google coś podpowie.
Pomógł: 12 razy Wiek: 27 Dołączył: 08 Sie 2009 Posty: 1392 Skąd: Chałupki
Wysłany: 28-02-2012, 16:00
Wpierw sklej fotki w jedną całość jednego człona EZT / Lokomotywę / Wagon . A potem działaj na przerzucanie go na model . O wiele łatwiej będzie ci robiło się reskiny , potem tylko kwestia dopasowania tekstur do modelu. A potem kosmetyka.
Przykłady sklejonych zdjęć :
To tak na początek.
Przeglądnij również mój temat. Kilanziom ładnie opisał tam jak odtworzyć dach. W moim wypadku był to dach wagony. Lecz na podobnej zasadzie można i też przy innym taborze zrobić dach.
Odkopuję temat w związku z pytaniem, które od jakiegoś czasu nie daje mi spokoju. Mianowice: dlaczego tekstury które tworzycie powstają w tak niskiej rozdzielczości? Czy chodzi tu tylko o wydajność gry i staracie się po prostu w ten sposób znaleźć złoty środek na optymalizację, czy może jest jeszcze jakiś inny powód? Pytam z perspektywy użytkownika, który po paru latach nie bycia wrócił do Trainz, ale dalej nie jest na bieżąco.
Dzięki za wyjaśnienie tematu.
Pomógł: 54 razy Wiek: 26 Dołączył: 28 Sie 2009 Posty: 1617 Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 05-07-2016, 23:54
Małe tektury czyli jakie? To pojęcie bardzo względne, małe może być 16x16, 256x256 czy 1024x1024.
Wszystko idzie do przodu - a silnik graficzny Trainza jest wciąż ten sam. Zobacz jakie osiągi miały komputery w 2001r, kiedy Trainz miał swoje początki, jakie wtedy stosowano rozmiary tekstur. Trainz to niesamowicie niezoptymalizowana bestia - tekstury rzędu 16384x16384 by go po prostu zabiły. Tekstury tworzone są takie, by były jak najmniejsze przy zachowaniu ich wysokiej jakości - to pozwala wykrzesać z TRSa jeszcze trochę wydajności. Trainz natomiast dobrze sobie radzi z wielokątami - ot taka dygresja.
Pytanie tak filozoficzne, a odpowiedź brutalnie prosta.
_________________ Jaka praca dziś, taka Polska jutro!
Wszystko idzie do przodu - a silnik graficzny Trainza jest wciąż ten sam.
Silnik Trainza do wersji TS12 rzeczywiście jest ten sam, ale silnik Trainz: A New Era już jest nowy i dzięki technice wielowątkowości oraz użyciu bibliotek DirectX 11 na mocniejszych komputerach działa o wiele lepiej. Jednakże maksymalny sensowny rozmiar tekstury to 2048×2048.
Ale nadal większość użytkowników w polskiej scenie Trainza używa TS2010 dlatego też tekstury w nowych dodatkach wciąż są takiej samej rozdzielczości jak były w starych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach