FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Ostrowiecka Kolej Dojazdowa
Autor Wiadomość
slaskiMK
nowy


Pomógł: 1 raz
Wiek: 17
Dołączył: 09 Wrz 2020
Posty: 37
Skąd: Radlin
Wysłany: 03-11-2020, 17:36   Ostrowiecka Kolej Dojazdowa

Witam bardzo serdecznie w moim pierwszym poście na forum. Przechodząc od razu do tematu.
Screeny pochodzą z mojej mapy która obecnie posiada 36 segmentów (kolejne 4 się robią :mrgreen: ) i około 15 kilometrów, 2 stacje, 2 przystanki (jeden w trakcie prac) oraz jedną bocznicę. Mapa jest czysto fikcyjna jednak niektóre krótkie odcinki są wzorowane na realnych odcinkach polskich wąskotorówek. Nie przeciągając prezentuje screeny:

Wschodnia strona stacji Ostrowiec Wąskotorowy:
[URL][/URL] [URL][/URL] [URL][/URL]



Główna część stacji razem z peronami, dworcem, grupą torów oraz lokomotywownią:
[URL][/URL]
[URL][/URL]
[URL][/URL]

[URL][/URL] [URL][/URL] [URL][/URL]

Szlak między stacjami Ostrowiec Wąskotorowy a Ostrowiec Miasto:
[URL][/URL] [URL][/URL] [URL][/URL]

[URL][/URL] [URL][/URL] [URL][/URL]

[URL][/URL] [URL][/URL] [URL][/URL]

Wspomniana wyżej bocznica do składu opału:
[URL][/URL] [URL][/URL]

Stacja Ostrowiec Miasto razem z przejazdem w ciągu głównej ulicy Ostrowca i otoczeniem:
[URL][/URL] [URL][/URL] [URL][/URL]

Dalsza część linii mająca docelowo biec do stacji stycznej z siecią normalnotorową:
[URL][/URL] [URL][/URL] [URL][/URL]

[URL][/URL]

Przystanek w wiosce Polne Ostrowskie:
[URL][/URL] [URL][/URL]

Część dalsza szlaku:
[URL][/URL] [URL][/URL] [URL][/URL]

[URL][/URL] [URL][/URL] [URL][/URL]

[URL][/URL] [URL][/URL]

Standardowo proszę o uwagi względem mapy oraz jakieś wskazówki dotyczące ładniejszego otoczenia bądź efektywniejszego budowania. Pozdrawiam
 
 
ciekma 
nowy


Wiek: 19
Dołączył: 18 Kwi 2019
Posty: 19
Skąd: Neustadt, Pommern
Wysłany: 03-11-2020, 18:31   

Karol, mapa best of the best :D Mnie się podoba, czekam na jej wydanie :)
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 50 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 894
Skąd: Sierpc
Wysłany: 03-11-2020, 18:42   

Przydałaby się trochę większa rozdzielczość screenów i wyłączenie wszystkich zbędnych elementów interfejsu gry, bo na tych obecnych screenach zbyt wiele nie widać.

Z tego co widać, prawdopodobnie przydałoby się trochę bardziej zróżnicowane (tj. mniej jednolite) teksturowanie gruntu, jest w "szkole geodetów" wątek temu poświęcony:
http://trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=10919

Poza tym przydałoby się lepiej zgrać kolorystycznie pas trawy spline przy samym torze z trawą spline dalej od torów, bo w tej chwili ta "bardziej szarobura" trawa przy torze wyraźnie odróżnia się kolorystycznie od tej "bardziej soczystozielonej" dalej od toru. W zestawie roślinności Bogdana jest trawa w różnych kolorach, w tym również "bardziej szarobura", mniej kontrastująca kolorystycznie z tą "przytorową"; a i można ją względnie łatwo podmienić wbudowanym narzędziem na dokładnie ten sam "typ" ("rozmiar" spline'u), tylko o innej kolorystyce.

W miejscu gdzie gruntowa droga przebiega wzdłuż krawędzi pola, przydałby się pod nią chociaż wąski pas zielonej tekstury (i być może też jakiś wąski pas trawy spline) zachodzącej nieco na teksturę pola uprawnego, żeby nie było takiej ostrej "jak od linijki" granicy pole-trawa-droga.

Gdzieniegdzie możliwe że trochę bardziej by można zamaskować koniec świata.

Niekoniecznie musisz wszystko kryć trawą spline aż po sam horyzont, najważniejsze żeby była w bezpośrednim sąsiedztwie torów, w oddali można budować trochę "oszczędniej".

Ponadto gdzieniegdzie by można dodać trochę wysokiej trawy czy krzaków, żeby nie było tylko równo przystrzyżonego trawnika i dalej drzew, tylko też "coś pomiędzy". Trochę tego typu roślinności (wysokiej trawy, krzaków) można by też dać gdzieś "w zakamarkach" wzdłuż płotu/ogrodzenia, itp. itd.

Co do samej infrastruktury kolejowej się nie wypowiem, bo "klimaty wąskotorowe" są mi zupełnie odległe.

Ogólnie wizualnie wygląda to całkiem przyjemnie, szczególnie na fragmentach wśród zabudowań. Na otwartej przestrzeni roślinność przydałoby się bardziej "dopieścić", żeby nie było zbyt monotonnie i nudno, ale jak na pierwsze kroki jest co najmniej przyzwoicie.
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3920
Skąd: Opole
Wysłany: 03-11-2020, 19:50   

Pierwsza i zasadnicza uwaga: jaka wersja gry? Druga: jaki rozstaw toru wąskiego, przecież jest kilka. Trzecia: czemu nie korzystasz z tego: trainzpicture.pl ? Tam przynajmniej coś na obrazkach widać. Poza tym obrazki robimy z maszynisty, wtedy wszystko co nie powinno być widać z geodety jest niewidoczne na screenach.
 
 
 
slaskiMK
nowy


Pomógł: 1 raz
Wiek: 17
Dołączył: 09 Wrz 2020
Posty: 37
Skąd: Radlin
Wysłany: 03-11-2020, 20:17   

Bohun napisał/a:
Karol, mapa best of the best :D Mnie się podoba, czekam na jej wydanie :)

Dzięki :mrgreen:

Aikozann napisał/a:
Przydałaby się trochę większa rozdzielczość screenów i wyłączenie wszystkich zbędnych elementów interfejsu gry, bo na tych obecnych screenach zbyt wiele nie widać.

Niestety screeny nie będą dobrej jakości dopóki nie przesiąde się z ziemniaka na którym aktualnie wszystko robię :-/

Aikozann napisał/a:
Z tego co widać, prawdopodobnie przydałoby się trochę bardziej zróżnicowane (tj. mniej jednolite) teksturowanie gruntu, jest w "szkole geodetów" wątek temu poświęcony:
http://trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=10919

Faktycznie cały czas próbuje to poprawiać bo wiem, że prezentuje się to słabo

Aikozann napisał/a:
Poza tym przydałoby się lepiej zgrać kolorystycznie pas trawy spline przy samym torze z trawą spline dalej od torów, bo w tej chwili ta "bardziej szarobura" trawa przy torze wyraźnie odróżnia się kolorystycznie od tej "bardziej soczystozielonej" dalej od toru. W zestawie roślinności Bogdana jest trawa w różnych kolorach, w tym również "bardziej szarobura", mniej kontrastująca kolorystycznie z tą "przytorową"; a i można ją względnie łatwo podmienić wbudowanym narzędziem na dokładnie ten sam "typ" ("rozmiar" spline'u), tylko o innej kolorystyce.

W moim zamyśle ta trawa miała tak wyglądać dlatego, że rośnie na torze a jak wiadomo
wąski rozstaw to nie najlepiej utrzymane torowiska w Polsce ale skoro to minus posiedzę nad tym

Aikozann napisał/a:
W miejscu gdzie gruntowa droga przebiega wzdłuż krawędzi pola, przydałby się pod nią chociaż wąski pas zielonej tekstury (i być może też jakiś wąski pas trawy spline) zachodzącej nieco na teksturę pola uprawnego, żeby nie było takiej ostrej "jak od linijki" granicy pole-trawa-droga.

Wybrałem właśnie ten typ drogi bo dla mnie wyglądało to OK ale oczywiście zastosuje się do rad

Aikozann napisał/a:
Gdzieniegdzie możliwe że trochę bardziej by można zamaskować koniec świata.

Niekoniecznie musisz wszystko kryć trawą spline aż po sam horyzont, najważniejsze żeby była w bezpośrednim sąsiedztwie torów, w oddali można budować trochę "oszczędniej".

Tam gdzie torowisko biegnie blisko krawędzi próbowałem zrobić to jak najlepiej a tam gdzie torowisko leży raczej na środku segmentu zrobiłem tak jak mówisz "oszczędnie"

Aikozann napisał/a:
Ponadto gdzieniegdzie by można dodać trochę wysokiej trawy czy krzaków, żeby nie było tylko równo przystrzyżonego trawnika i dalej drzew, tylko też "coś pomiędzy". Trochę tego typu roślinności (wysokiej trawy, krzaków) można by też dać gdzieś "w zakamarkach" wzdłuż płotu/ogrodzenia, itp. itd.

W zabudowie miejskiej dodam jeszcze kilka szczegółów jeśli to potrzebne a nad roślinnością w otwartym polu cały czas pracuje

Aikozann napisał/a:
Co do samej infrastruktury kolejowej się nie wypowiem, bo "klimaty wąskotorowe" są mi zupełnie odległe.

Ogólnie wizualnie wygląda to całkiem przyjemnie, szczególnie na fragmentach wśród zabudowań. Na otwartej przestrzeni roślinność przydałoby się bardziej "dopieścić", żeby nie było zbyt monotonnie i nudno, ale jak na pierwsze kroki jest co najmniej przyzwoicie.

Dziękuje za opinię :mrgreen:

ryszard napisał/a:
Pierwsza i zasadnicza uwaga: jaka wersja gry? Druga: jaki rozstaw toru wąskiego, przecież jest kilka. Trzecia: czemu nie korzystasz z tego: trainzpicture.pl ? Tam przynajmniej coś na obrazkach widać. Poza tym obrazki robimy z maszynisty, wtedy wszystko co nie powinno być widać z geodety jest niewidoczne na screenach.

1. Mapa tworzona na TS2009+SP4
2. 750mm
3. trainzpicture ogarnę jutro a co do rozdzielczości było wspomniane wyżej :-D :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez slaskiMK 03-11-2020, 20:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3920
Skąd: Opole
Wysłany: 04-11-2020, 10:31   

Przestudiowałem w miarę dokładnie jak się dało obrazki i w związku z tym parę uwag pozwolę sobie napisać.
Zacznę od spraw natury ogólnej. Robienie mapy wąskotorowej to trochę inna bajka niż mapy kolei o rozstawie 1435mm. Dla toru wąskiego prędkość 40km/h to z pogranicza jazdy Pendolino. Z tego powodu na tych mapach należy się skupić na klimacie otoczenia, znaczy to jest priorytetem. Tutaj musisz skupić najwięcej swojej uwagi. Jeżeli mogę coś zasugerować, to poszerzyć zastosowanie różnych tekstur. Zieleń ma różne odmiany, nie robimy jednym dużym plackiem, robimy to na najmniejszym kółku ( jeżeli robisz 5x5), to efekt jest inny niż duża plama zielonego która wszelkie niuanse na tex ma ułożone w jednym kierunku. Przy małym co chwila wystarczy tą samą tex co pewien czas obracać i masz brak powtarzalności. Oprócz zielonego jest też ziemia, szara, brunatna, itd. Są takie nasze tex Doctore, warto je pobrać i zastosować. Polecam też zastosować pod drzewa, krzewy i inne zarośla ciemniejszą tex wtedy roślinność nie wygląda jak posadzona na plastikowej, zielonej mapie. Dodatkowo trawy spline dobieraj kolorystyką do tex podłoża wtedy efekt będzie bardziej zbliżony do naturalnego.
Co do traw spline to mają oprócz zróżnicowanej szerokości znormalizowaną długość, tj 20m, a u Ciebie jest wyciągnięta jak guma w starych majtkach:
https://www.fotosik.pl/zd...0e24064279ae3ae
Rób krótkie odcinki, układaj w różnych kierunkach, przeplataj, stosuj niską.
https://www.fotosik.pl/zd...434e9d5d24817e7
Zastosowałeś taką trawę której wysokość dla mnie jest za wysoka. Dla oglądu postaw sobie ludka i zobacz dokąd mu sięga. Czy nawalenie takiej trawy jest realne, dla mnie nie, bo jako stary dziad miałem z wąskim torem do czynienia z racji dojazdu do liceum. Torowisko było zadbane, tak wysokie zielsko na ławie torowiska nie rosło.
W tym obrazku jest jeszcze jedna kwestia nie do przyjęcia: odległość toru od krawędzi jezdni. Dla toru 750mm między osią toru, a najbliższą krawędzią twardej jezdni kołowej wynosi 3m, a ta droga pewnie ma pobocze.
https://www.fotosik.pl/zd...7394057d95dc00a
Zobacz na to zdjęcie ale tak dokładnie. Nie dość że tor za blisko drogi, to jeszcze chałupa i płot równo z krawędzią jezdni. Ja sobie wyobrażasz, co będzie jak ciężarówka będzie jechać, co stanie się z płotem, chałupą? wzdłuż drogi istnieje coś takiego jak pobocze, może być jeszcze rów i dopiero płot, obejście.
Teraz trochę wiadomości technicznych dla tego rozstawu:
minimalny promień łuku to 75m. Na liniach I kategorii-200m, II-150,III-100m.
Odległości między osiami torów na szlaku dwutorowym 3m, na stacji w przypadku ustawienia na międzytorzu słupów telekomunikacyjnych i energetycznych 3,9m. Dla łatwiejszego stosowania przyjmij 4m, jest na to wzornik, tak jak i na rozstaw 3,5m.
Łuki poziome w torach bocznych stacyjnych i bocznicowych mogą mieć R=50m.
Odległość między osiami torów z peronem międzytorowym to 4,6m.
Szerokość jednokrawędziowego na międzytorzu co najmniej 2,4m. Te perony które mamy dostępne w grze należy obniżyć o 10cm, bo ich wysokość wynosi 30cm ponad głóką szyny.
Generalnie to tory masz wszystkie robione na nasypie. Rozumiem jeszcze na szlaku ale na stacji? Tam ledwo co podkłady wystawały ponad grunt. Są dostępne bez podsyki i te warto zastosować. Kształtujesz wysokość gruntu i kolor tex pod torem, nie odcina się, jest to o wiele realniejsze niż to na nasypie z równą jak przy linijce krawędzią.
https://www.fotosik.pl/zd...3d8a2eef65cf5a3
Odnośnie teletechniki, to góra 6-8 par.
https://www.fotosik.pl/zd...90e1ffbc702628d
Na takich przystankach semafory wyjazdowe nie istniały. Jeżeli już były to wjazdowe.
https://www.fotosik.pl/zd...0557eb310d5b6a3
Rozumiem, że mapa fikcyjna ale ździebko realizmu potrzeba w wielkości stacji. Jak co to warto obadać internet i poszukać takich które istniały.
Na koniec: poproś Radka co by zrobił skrajnię dla rozstawu 750mm, wtedy będziesz miał ułatwione zadanie przy ustawianiu peronów czy inszych budowli na mapie. Dodatkowo polecam stosowanie szablonów rozjazdów.
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 04-11-2020, 10:58   

ryszard napisał/a:
Są takie nasze tex Doctore, warto je pobrać i zastosować.


Rysiu, postaw się w sytuacji "nowego" w naszym światku. I zastanów się, czy zdanie to komukolwiek pomoże. Rzucasz po forumie swoimi "tytułami", różnymi "doctore", "mistrzami" i innymi. To teraz znajdź mi na forum użytkownika "doctore", który stworzył jakieś tekstury. Ani takiego usera ani tekstur. Jest za to drstrach, którego dodatki wyskakują jako pierwszy wynik z googla po wpisaniu tego nicku. Łapiesz już? Jak już coś polecasz, to podawaj proszę nick użytkownika z forum, login z gry (czyli to, co się wyświetla jako username w CMP) albo numer kuid. Nie używaj nazw userów, które sam sobie ponadawałeś i których radośnie jeden jedyny używasz :mrgreen: Tak, wiem, "może se poszukać to raz". Ale to jest piaskownica. A nie dział Suwmiarka i Teodolit :-D
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
slaskiMK
nowy


Pomógł: 1 raz
Wiek: 17
Dołączył: 09 Wrz 2020
Posty: 37
Skąd: Radlin
Wysłany: 04-11-2020, 11:11   

ryszard napisał/a:
Przestudiowałem w miarę dokładnie jak się dało obrazki i w związku z tym parę uwag pozwolę sobie napisać.
Zacznę od spraw natury ogólnej. Robienie mapy wąskotorowej to trochę inna bajka niż mapy kolei o rozstawie 1435mm. Dla toru wąskiego prędkość 40km/h to z pogranicza jazdy Pendolino. Z tego powodu na tych mapach należy się skupić na klimacie otoczenia, znaczy to jest priorytetem. Tutaj musisz skupić najwięcej swojej uwagi. Jeżeli mogę coś zasugerować, to poszerzyć zastosowanie różnych tekstur. Zieleń ma różne odmiany, nie robimy jednym dużym plackiem, robimy to na najmniejszym kółku ( jeżeli robisz 5x5), to efekt jest inny niż duża plama zielonego która wszelkie niuanse na tex ma ułożone w jednym kierunku. Przy małym co chwila wystarczy tą samą tex co pewien czas obracać i masz brak powtarzalności.

Teren maluje pędzlem które ma tylko to jedno zielone oczka cały czas trzymając "]", więc jeśli oto chodzi to wydaje mi się, że robię to dobrze

ryszard napisał/a:
Oprócz zielonego jest też ziemia, szara, brunatna, itd. Są takie nasze tex Doctore, warto je pobrać i zastosować. Polecam też zastosować pod drzewa, krzewy i inne zarośla ciemniejszą tex wtedy roślinność nie wygląda jak posadzona na plastikowej, zielonej mapie. Dodatkowo trawy spline dobieraj kolorystyką do tex podłoża wtedy efekt będzie bardziej zbliżony do naturalnego.

Rozumiem, tekstur poszukam i pokombinuję

ryszard napisał/a:
Co do traw spline to mają oprócz zróżnicowanej szerokości znormalizowaną długość, tj 20m, a u Ciebie jest wyciągnięta jak guma w starych majtkach:
https://www.fotosik.pl/zd...0e24064279ae3ae
Rób krótkie odcinki, układaj w różnych kierunkach, przeplataj, stosuj niską.
https://www.fotosik.pl/zd...434e9d5d24817e7

Chodzi tu o tą główną zieloną trawę? Wysokie układam właśnie w ten sposób

ryszard napisał/a:
Zastosowałeś taką trawę której wysokość dla mnie jest za wysoka. Dla oglądu postaw sobie ludka i zobacz dokąd mu sięga. Czy nawalenie takiej trawy jest realne, dla mnie nie, bo jako stary dziad miałem z wąskim torem do czynienia z racji dojazdu do liceum. Torowisko było zadbane, tak wysokie zielsko na ławie torowiska nie rosło.
W tym obrazku jest jeszcze jedna kwestia nie do przyjęcia: odległość toru od krawędzi jezdni. Dla toru 750mm między osią toru, a najbliższą krawędzią twardej jezdni kołowej wynosi 3m, a ta droga pewnie ma pobocze.
https://www.fotosik.pl/zd...7394057d95dc00a
Zobacz na to zdjęcie ale tak dokładnie. Nie dość że tor za blisko drogi, to jeszcze chałupa i płot równo z krawędzią jezdni. Ja sobie wyobrażasz, co będzie jak ciężarówka będzie jechać, co stanie się z płotem, chałupą? wzdłuż drogi istnieje coś takiego jak pobocze, może być jeszcze rów i dopiero płot, obejście.

Generalnie ta droga to ślepa uliczka dojazdowa która kończy się zaraz przed lasem

ryszard napisał/a:
Teraz trochę wiadomości technicznych dla tego rozstawu:
minimalny promień łuku to 75m. Na liniach I kategorii-200m, II-150,III-100m.
Odległości między osiami torów na szlaku dwutorowym 3m, na stacji w przypadku ustawienia na międzytorzu słupów telekomunikacyjnych i energetycznych 3,9m. Dla łatwiejszego stosowania przyjmij 4m, jest na to wzornik, tak jak i na rozstaw 3,5m.
Łuki poziome w torach bocznych stacyjnych i bocznicowych mogą mieć R=50m.
Odległość między osiami torów z peronem międzytorowym to 4,6m.
Szerokość jednokrawędziowego na międzytorzu co najmniej 2,4m. Te perony które mamy dostępne w grze należy obniżyć o 10cm, bo ich wysokość wynosi 30cm ponad głóką szyny.
Generalnie to tory masz wszystkie robione na nasypie. Rozumiem jeszcze na szlaku ale na stacji? Tam ledwo co podkłady wystawały ponad grunt. Są dostępne bez podsyki i te warto zastosować. Kształtujesz wysokość gruntu i kolor tex pod torem, nie odcina się, jest to o wiele realniejsze niż to na nasypie z równą jak przy linijce krawędzią.

Korzystam z torów Grabki które wyszły tylko w takiej wersji (chyba, że o czymś nie wiem).
Czyli mam poprostu je obniżyć tak?

ryszard napisał/a:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/43d8a2eef65cf5a3
Odnośnie teletechniki, to góra 6-8 par.

Rozumiem podmienie

ryszard napisał/a:
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/c90e1ffbc702628d
Na takich przystankach semafory wyjazdowe nie istniały. Jeżeli już były to wjazdowe.
https://www.fotosik.pl/zd...0557eb310d5b6a3

Te semafory domyślnie miały osłaniać przejazd, oraz wyjazd na szlak gdzie za około 150m jest bocznica.

ryszard napisał/a:
Rozumiem, że mapa fikcyjna ale ździebko realizmu potrzeba w wielkości stacji. Jak co to warto obadać internet i poszukać takich które istniały.

Nie rozumiem do końca. Chodzi o ilość torów? Istniały i dalej istnieją przecież takie krowy jak Stargard Wąskotorowy, Sompolno, Rogów Towarowy Wąskotorowy, Rudy

ryszard napisał/a:
Na koniec: poproś Radka co by zrobił skrajnię dla rozstawu 750mm, wtedy będziesz miał ułatwione zadanie przy ustawianiu peronów czy inszych budowli na mapie. Dodatkowo polecam stosowanie szablonów rozjazdów.

Poproszę :mrgreen:
_________________
Trainz: A New Era SP4
Trainz Railroad Simulator 2022 Platinum
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3920
Skąd: Opole
Wysłany: 04-11-2020, 17:50   

Radek: słusznie piszesz, mea culpa. Jako usprawiedliwienie, to pośpiech z czasem, godziny dla starych dziadów trzeba było wykorzystać :-P
slaskiMK:
Cytat:
Teren maluje pędzlem które ma tylko to jedno zielone oczka cały czas trzymając "]", więc jeśli oto chodzi to wydaje mi się, że robię to dobrze
Obydwa kółka bez oczka. Trzymanie cały czas klawisza"]" powoduje zamazaną tex. Można zmieniać tex myszą klikając na kółko z kierunkami. W jednej ćwiartce masz trzy możliwości ustawienia kierunku malowania. Jedna, dwie plamy, zmiana kierunku w jedną lub drugą stronę, następne pociągnięcia, itd. Wiadomo, że pola tak nie robimy, ciągniemy w jednym kierunku. Jedynie co, jeżeli mamy słup, drzewo albo coś stałego, to trzeba to zaorać inaczej. Dla lepszego zrozumienia podeślę na PW obrazek.
Cytat:
Rozumiem, tekstur poszukam i pokombinuję

http://trainz.krb.com.pl/...tegory/drstrach Warto pobrać wszystko.
Cytat:
Generalnie ta droga to ślepa uliczka dojazdowa która kończy się zaraz przed lasem
Jaka by nie była, to warunki realne warto zachować.
Cytat:
Korzystam z torów Grabki które wyszły tylko w takiej wersji (chyba, że o czymś nie wiem).
Czyli mam poprostu je obniżyć tak?

Podeślę na PW i wytłumaczę co i jak.
Cytat:
Nie rozumiem do końca. Chodzi o ilość torów? Istniały i dalej istnieją przecież takie krowy jak Stargard Wąskotorowy, Sompolno, Rogów Towarowy Wąskotorowy, Rudy

https://www.google.com/se...iw=1280&bih=925
Reszta na PW z dodatkami.
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 50 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 894
Skąd: Sierpc
Wysłany: 04-11-2020, 20:31   

To może jeszcze jedna mała uwaga odnośnie trawy.
Jak robisz jakieś zarośnięte torowiska czy tor pośród bujnej roślinności, to akurat układanie wysokiej trawy na torach czy w okolicy torów, a niższej trawy wszędzie dookoła, raczej nie jest najbardziej realistycznym i optymalnym pomysłem. Jak jakieś torowisko porasta trawą czy krzakami, to zazwyczaj sama linia którą wyznacza tor jest akurat mniej zarośnięta niż obszary dookoła torów i między torami - po pierwsze, roślinność na podsypce ma trochę gorsze warunki do wzrostu niż na "zwykłym gruncie", a po drugie, obszary dookoła torów i między torami mogły porastać roślinnością jeszcze kiedy tor był użytkowany/utrzymywany i zanim zaczął zarastać. Bardziej realistycznie wygląda to wtedy, jak pomiędzy torami czy wokół torów dasz wyższą trawę i ew. jakieś krzaki, a w samej linii wzdłuż której przebiega tor dasz niższą trawę. Nie jest to oczywiście jakaś super-sztywna reguła i bywa różnie, no ale najczęściej coś takiego da się zaobserwować. Czasami fajny efekt daje też poutykanie gdzieniegdzie jakiś niewielkich drzewek-samosiejek (są takie w paczce roślinności Bogdana). Nie wiem czy akurat te screeny są najlepsze żeby to zilustrować, i są może niedopracowane, ale chociaż tak poglądowo żeby zilustrować co mam na myśli:

Ostatnio zmieniony przez Aikozann 04-11-2020, 20:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
slaskiMK
nowy


Pomógł: 1 raz
Wiek: 17
Dołączył: 09 Wrz 2020
Posty: 37
Skąd: Radlin
Wysłany: 04-11-2020, 20:49   

Tak jak mówię nad roślinnością pracuje cały czas więc gdy tylko dorwę się do mapy będę to poprawiał. :-D

ryszard napisał/a:
Obydwa kółka bez oczka. Trzymanie cały czas klawisza"]" powoduje zamazaną tex. Można zmieniać tex myszą klikając na kółko z kierunkami

Z tym będzie najwięcej kłopotów ale oczywiście wezmę się za to. :-)
_________________
Trainz: A New Era SP4
Trainz Railroad Simulator 2022 Platinum
 
 
slaskiMK
nowy


Pomógł: 1 raz
Wiek: 17
Dołączył: 09 Wrz 2020
Posty: 37
Skąd: Radlin
Wysłany: 12-11-2020, 16:17   

Przez to, że Środa była dniem wolnym miałem trochę czasu by zaktualizować mapkę. Niestety nie udało mi się zrobić jakichś dużych postępów niemniej pobawiłem się trawą tak jak to polecił ryszard na stacji Ostrowiec Wąskotorowy i zaprezentuje tutaj moje małe postępy



Jak zawsze proszę o porady co ewentualnie zmienić/dodać :-D
_________________
Trainz: A New Era SP4
Trainz Railroad Simulator 2022 Platinum
Ostatnio zmieniony przez slaskiMK 12-11-2020, 16:19, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 50 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 894
Skąd: Sierpc
Wysłany: 12-11-2020, 18:21   

Trawa wygląda całkiem nieźle. Możesz jeszcze gdzieniegdzie "udekorować" jakimiś krzakami czy wyższą trawą, itp.; popracuj jeszcze nad zamaskowaniem końca świata, np. tu: https://trainzpicture.pl/image/slaskimk-20201112-0010.xiZd
 
 
slaskiMK
nowy


Pomógł: 1 raz
Wiek: 17
Dołączył: 09 Wrz 2020
Posty: 37
Skąd: Radlin
Wysłany: 12-11-2020, 19:54   

Aikozann napisał/a:
popracuj jeszcze nad zamaskowaniem końca świata, np.


Tam nie ma końca świata, poprostu mam ustawioną małą odległość rysowania :-P
_________________
Trainz: A New Era SP4
Trainz Railroad Simulator 2022 Platinum
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 15-11-2020, 16:41   

http://trainz.krb.com.pl/...a-toru-waskiego

Proszę :-)

_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
slaskiMK
nowy


Pomógł: 1 raz
Wiek: 17
Dołączył: 09 Wrz 2020
Posty: 37
Skąd: Radlin
Wysłany: 15-11-2020, 17:24   

Och dziękować ci mistrzu :mrgreen:
_________________
Trainz: A New Era SP4
Trainz Railroad Simulator 2022 Platinum
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3920
Skąd: Opole
Wysłany: 15-11-2020, 17:31   

Pobrane i podziękować za szybką realizację :-P
 
 
 
slaskiMK
nowy


Pomógł: 1 raz
Wiek: 17
Dołączył: 09 Wrz 2020
Posty: 37
Skąd: Radlin
Wysłany: 27-01-2021, 16:22   

Taaaak... Trochę czasu minęło od ostatniego posta. O mapie nie zapomniałem jednak miałem na głowie ważniejsze sprawy niż Trainz przez ostatnie 2 miesiące więc cały postęp objawiał się jedynie w wejściu, położeniu kilku pasków trawy i wyjściu z Trainza. Jednak nie zanudzam ale pokazuje screeny



Początkowa część szlaku "miejskiego". Zgodnie z poradami odsunąłem drogę od budynków oraz obniżyłem obschłą trawę na torowisku



Część za łukami. Poprawione to samo co powyżej



Łuk za stacją Ostrowiec Miasto i miejsce odgałęzienia się bocznicy do składu opału



Przejazd przez główną ulicę w Ostrowcu zaraz prze stacją Ostrowiec Miasto





Stacja Ostrowiec Miasto



Dalsza część szlaku biegnąca do stacji stycznej

Standardowo. Proszę o porady co zmienić/usunąć/dodać :-D
_________________
Trainz: A New Era SP4
Trainz Railroad Simulator 2022 Platinum
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 50 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 894
Skąd: Sierpc
Wysłany: 27-01-2021, 17:42   

https://trainzpicture.pl/image/slaskimk-20210127-0000.c61D
- czemu ten wskaźnik W6a jest po lewej stronie toru?

https://trainzpicture.pl/image/slaskimk-20210127-0003.YyEe
- końcówkę chodnika przydałoby się "wkopać w ziemię".

https://trainzpicture.pl/image/slaskimk-20210127-0004.Y3el
- czemu ten płotek na końcu peronu jest wkopany w ziemię? I czemu peron wygląda na czysty i używany, podczas gdy tor przy peronie wygląda na zarośnięty i nieużywany?
 
 
slaskiMK
nowy


Pomógł: 1 raz
Wiek: 17
Dołączył: 09 Wrz 2020
Posty: 37
Skąd: Radlin
Wysłany: 27-01-2021, 19:27   

Aikozann napisał/a:
https://trainzpicture.pl/image/slaskimk-20210127-0000.c61D
- czemu ten wskaźnik W6a jest po lewej stronie toru?


Warunki lokalne ;-)

Aikozann napisał/a:
https://trainzpicture.pl/image/slaskimk-20210127-0003.YyEe
- końcówkę chodnika przydałoby się "wkopać w ziemię".


Ehh takiej oczywistości nie poprawić. Dobrze, że to piaskownica :lol:

Aikozann napisał/a:
https://trainzpicture.pl/image/slaskimk-20210127-0004.Y3el
- czemu ten płotek na końcu peronu jest wkopany w ziemię? I czemu peron wygląda na czysty i używany, podczas gdy tor przy peronie wygląda na zarośnięty i nieużywany?


Płotek pewnie wszedł w ziemie przez przypadek. Co do toru to kwestia perspektywy, zielsko jest tylko na międzytorzu.
_________________
Trainz: A New Era SP4
Trainz Railroad Simulator 2022 Platinum
 
 
slaskiMK
nowy


Pomógł: 1 raz
Wiek: 17
Dołączył: 09 Wrz 2020
Posty: 37
Skąd: Radlin
Wysłany: 18-05-2022, 22:56   

Minęło póltora roku od ostatniego posta. Na wstępie zaznaczę może, że te oczywiste błędy/niedoróbki jak płot wbity w ziemie z jednej strony czy obniżona plaża zostały poprawione zaraz po zrobieniu screenów więc o to proszę się nie martwić.

Mapa przez ten czas zmieniła się bardzo poważnie: wymiana niektórych traw, peronów, domów na mniej paintowe, dobudowanie około kilometra torowiska i trzech bocznic (jedna skończona). Pojawiły się dwa przystanki osobowe i zmiana koncepcji kilku modułów.
Stacja Ostrowiec Miasto została kompletnie przebudowana i zamiast 6 semaforów kształtowych otrzymała 4 świetlne.
Ostrowiec Wąskotorowy otrzymał nową lokomotywownie, kilka budynków oraz został scalony z dwóch "grup" w jedną z wjazdowym semaforem świetlnym
Na szlaku między tymi dwoma stacjami znalazła się bocznica do składu opału

Teraz może troche z nowości: na dobudowanym odcinku znalazło się miasto Bartowo, jezioro (wykończone w 75 procentach), oraz stacja Bartówko z dwoma bocznicami (nieskończone segmenty, znajdzie się tam jeszcze pewnie jakaś wioska przy stacji)

Na ten moment mapa posiada plus minus 17 kilometrów, 3 stacje, 3 bocznice i 5 przystanków

UWAGA: Przy dodawaniu kopiowaniu kodów do osadzania z TrainzPicture kody skopiowały się jakby od drugiej strony. Próbowałem zaznaczać to również na odwrót ale kody cały czas wychodziły w tej konfiguracji wobec czego, żeby zachować ciągłość należy zacząć od końca każdej "grupy" screenów. Przepraszam za to ale sam nie wiem jak mam to naprawić

Ostrowiec Wąskotorowy i wspomniana nowa lokomotywownia:


Szlak do Ostrowca Miasta:

[url=https://trainzpicture.pl/image/GeYJl]
[/url]


Bocznica do składu opału:


Oraz stacja Ostrowiec Miasto w nowym wydaniu:


Szlak w stronę Bartówka:


Przystanek Zarzekowo:


Szlaku ciąg dalszy:



Miasteczko oraz przystanek Polne Ostrowskie:



Za Polnem:


Wioska Gutkowo:


I ostatni odcinek w drodze do Bartówka razem z miastem Bartowo, jeziorem i przystankami Bartowo Rynek i Bartowo Jezioro




Nieskończone segmenty ze stacją Bartówko:



[url=https://trainzpicture.pl/image/Gx3FX]
[/url]



Standardowo czekam na jakiekolwiek porady co może być poprawione a co musi być poprawione, wszelkie pytania mil widziane i postaram się odpowiedzieć na wszystkie

Pozdrawiam
_________________
Trainz: A New Era SP4
Trainz Railroad Simulator 2022 Platinum
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group