FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
KWK Knurów
Autor Wiadomość
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 22-04-2021, 18:04   

Korzeń napisał/a:
Ewentualnie kiedyś tam, może jak skończę to co mam rozgrzebane, zabiorę się za fragment piaskówki od Makoszów, przez Tunel do EC Zabrze żeby można było wozić węgiel z kopalń. Ale to pod wielkim znakiem zapytania.

To byłoby genialne rozwiązanie, bo masz kilka kopalń i gotowe miejsce do wożenia węgla. Właśnie stamtąd ten węgiel był wożony do EC Zabrze, zanim w ostatnim czasie linię zaorano i podłączono Elektrociepłownię Fortum bezpośrednio do stacji w Zabrzu. No ale na spokojnie :D
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
 
 
 
slaskiMK
nowy


Pomógł: 1 raz
Wiek: 15
Dołączył: 09 Wrz 2020
Posty: 32
Skąd: Radlin
Wysłany: 22-04-2021, 20:13   

Szkoda, że nie chcesz mapki podciągnąć dalej do Rybnika, Dochodzą kolejne bocznice do rybnickich kopalń i Elektrowni czy KWK i Koksowni Marcel. No ale rozumiem, że mogłoby to zająć o wiele więcej czasu. Może samemu coś wykombinuje :-P
_________________
Jestem za biedny żeby kupić sobie Trainza więc mam darmowego TS2009+SP4 z Auranu
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 22-04-2021, 21:06   

Korzeń napisał/a:
[url=https://i.postimg.cc/NyMyp0qK/bartoszko-20200130-0017.jpg]Obrazek[/url]

W tym bloku kiedyś mieszkałem :)
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
 
 
 
Patrykos
zaawansowany



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 807
Skąd: Imielin
Wysłany: 23-04-2021, 19:29   

Mapa wygląda świetnie. Dla osoby, która w tych rejonach bywa często i kojarzy teren z rzeczywistości, widoki ze screenshotów są autentyczne. Cały kunszt artystyczny autora zawiera się w publikowanych obrazkach. Niestety mam czasu tyle, że mogę sobie tylko popatrzeć na te screeny z tereni i zazdroszczę - poniekąd posiadania czasu na takie rzeczy, a poniekąd talentu do przenoszenia świata rzeczywistego do tego wirtualnego.

Ubolewam jedynie nad tym, że nie uda się odtworzyć odcinka z Nieborowic do Szczygłowic, bo chętnie by się na Bierawkę z kamieniem pojechało. ;-) No ale jak to mawia klasyk - nie pasuje Ci? Sam se zrób. :P
_________________
Pozdrawiam, Patryk.
http://www.patrykos.kolej.org.pl/ / https://www.facebook.com/PatrykosTrainz/
Ostatnio zmieniony przez Patrykos 23-04-2021, 19:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Korzeń 
znawca



Pomógł: 73 razy
Wiek: 29
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1533
Skąd: Knurów

Wysłany: 05-05-2021, 14:15   

BIULETYN INFORMACYJNY o stanie ukończenia stacji Leszczyny z przyległymi szlakami. Na początek zaległe dygresje.

rysztur napisał/a:
Korzeń jak zrobisz wersję do pobrania, to będzie to mapa historyczna prezentująca małolatom jak dawniej wyglądała kopalnia i kolej co ten węgiel woziła.

Biorąc pod uwagę, że w trakcie budowania tej mapy kilka obiektów już zniknęło z krajobrazu, a kolejne czeka podobny los, to tak, będzie to swojego rodzaju skansen i świadectwo tego, jak to drzewiej bywało :-D

Jamal napisał/a:
To byłoby genialne rozwiązanie, bo masz kilka kopalń i gotowe miejsce do wożenia węgla. Właśnie stamtąd ten węgiel był wożony do EC Zabrze, zanim w ostatnim czasie linię zaorano i podłączono Elektrociepłownię Fortum bezpośrednio do stacji w Zabrzu. No ale na spokojnie :D

Pomysł ma potencjał, bo kilku odbiorców czeka też na popiół. Najpotrzebniejsze materiały już mam, więc może będzie jakieś DLC :mrgreen:

slaskiMK napisał/a:
Szkoda, że nie chcesz mapki podciągnąć dalej do Rybnika, Dochodzą kolejne bocznice do rybnickich kopalń i Elektrowni czy KWK i Koksowni Marcel. No ale rozumiem, że mogłoby to zająć o wiele więcej czasu. Może samemu coś wykombinuje :-P

Nikt Ci nie broni zacząć od dzisiaj. Jak już rzuciłeś pomysł, to w następnej kolejności należałoby zakasać rękawy :mrgreen:

Jamal napisał/a:
W tym bloku kiedyś mieszkałem :)

Z tej okazji wypadałoby zrobić jakiegoś pamiątkowego dedyka. Dopisałem do listy :-D

Patrykos napisał/a:

Mapa wygląda świetnie. Dla osoby, która w tych rejonach bywa często i kojarzy teren z rzeczywistości, widoki ze screenshotów są autentyczne. Cały kunszt artystyczny autora zawiera się w publikowanych obrazkach. Niestety mam czasu tyle, że mogę sobie tylko popatrzeć na te screeny z tereni i zazdroszczę - poniekąd posiadania czasu na takie rzeczy, a poniekąd talentu do przenoszenia świata rzeczywistego do tego wirtualnego.

Ubolewam jedynie nad tym, że nie uda się odtworzyć odcinka z Nieborowic do Szczygłowic, bo chętnie by się na Bierawkę z kamieniem pojechało. ;-) No ale jak to mawia klasyk - nie pasuje Ci? Sam se zrób. :P

Dzięki za miłe słowo. Staram się jak mogę, ale też na ile czas i sprzęt pozwala. Gdyby doba była choć o połowę dłuższa, to i prezentacje byłyby zdecydowanie regularniejsze. Ale cóż czynić, szkoła się skończyła :lol:
A kto powiedział, że nie uda się odtworzyć fragmentu z Krywałdem i Jagielnią? :-D Skoro mam już SzkA i Nieborowice, to dlaczego by tego nie spiąć do kupy? Do tematu mapy jak najbardziej pasuje. Wszak to nadal Knurów :mrgreen: Główną przeszkodę stanowi brak dokumentacji z KWK Szczygłowice. Do Krywałdu schemat mam. A że dojdzie kolejne kilkadziesiąt obiektów do odtworzenia? Nie szkodzi. Lista i tak aktualnie wynosi ponad 40, pomijając te które są już w trakcie składania. Ten temat uważam cały czas za otwarty.

A już wracając do Leszczyn, to są one stacją węzłową na której jest prowadzony ruch towarowy i pasażerski. Zbiegają się tu linie 149, 140 Katowice Ligota - Nędza, i łącznica Kotlarni od podg. Paruszowiec. Dawniej była też bocznica do bazy CPN. Sterowanie ruchem po 6 głównych torach i 3 dodatkowych odbywa się z dwóch niewielkich nastawni Lsz, oraz Lsz1 dawniej w pełni mechanicznych, obecnie po modernizacji większość rozjazdów ma już napędy elektryczne. Stacja ma 1 peron wyspowy do którego prowadzi kładka przerzucona nad torami. Do stacji przylega też bocznica DPU, a z przeciwnej strony znajduje się plac ładunkowy z dwiema rampami i niewielkim magazynem.

Widok z wiaduktu na linię 149 w kierunku Szczygłowic:

Okolice semaforów wjazdowych od strony Szczygłowic, oraz Czerwionki Dębieńska gdzie zbiegają się linia 149 i jednotorowa linia 140:



Widok na okręg nastawczy posterunku Lsz:

Rzut okiem na stację z kładki dla pieszych:


Wyspowy, dość surowo utrzymany, za to szeroki peron:

Kilka ogólnych widoków na równię stacyjną:



Okręg nastawczy nastawni wykonawczej z widocznym dawnym odgałęzieniem do bazy CPN:


Tory szlakowe linii 140 od strony Rybnika i łącznica do podg. Paruszowiec:

Oczywiście budynki dworca i nastawni, oraz DPU i magazyn nie są oryginalne, a jedynie w zastępstwie dopasowane, żeby oddać mniej więcej gabaryty tych właściwych, które czekają na swoją kolej do odtworzenia.
_________________
kuid:394491 - folder z dodatkami / my all content
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3789
Skąd: Opole

Wysłany: 05-05-2021, 16:01   

Korzeń poezja :-P
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 05-05-2021, 18:10   

Dobrze odwzorowane! Ta mgła robi także robotę, bo późną jesienią znakomicie symuluje smog, który w tej części Polski o tej porze roku to norma i tak właśnie zaśmieca powietrze.
Już bliziutko do Rybnika! Trzymam kciuki!
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
 
 
 
slaskiMK
nowy


Pomógł: 1 raz
Wiek: 15
Dołączył: 09 Wrz 2020
Posty: 32
Skąd: Radlin
Wysłany: 07-05-2021, 07:19   

Cytat:
Nikt Ci nie broni zacząć od dzisiaj. Jak już rzuciłeś pomysł, to w następnej kolejności należałoby zakasać rękawy :mrgreen:


Oj nie jestem godzien :-P Chyba jednak brak mi umiejętności. Po za tym jeśli miały by to być w jakiś sposób spójne lepiej najpierw podejrzeć oryginał i troche "podchwycić" styl mapy :-D
_________________
Jestem za biedny żeby kupić sobie Trainza więc mam darmowego TS2009+SP4 z Auranu
 
 
Korzeń 
znawca



Pomógł: 73 razy
Wiek: 29
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1533
Skąd: Knurów

Wysłany: 27-06-2021, 14:20   

BIULETYN INFORMACYJNY, a w nim o ukończeniu szlaku Knurów - Leszczyny przez nieczynną stację Knurów Szczygłowice i posterunek bocznicowy Sgp do bocznicy SzkA obsługujący pociągi KWK Knurów - Szczygłowice ruch Szczygłowice podany od końca.
Dzisiaj prezentacja dość na szybko (bo czas nie chce się rozciągać) od około 21 km linii 149 przed stacją Leszczyny z tego posta przez posterunek bocznicowy Sgp znajdujący się w km. 18,468 do semafora wjazdowego stacji Knurów Szczygłowice opisanego już niemal przed dwoma laty w tym poście.
Po wyjechaniu z Leszczyn mijamy wiadukt z drogą polną i otwiera się widok na wioskę Czuchów:



Po minięciu Czuchowa wjeżdżamy w wąską przecinkę przez fragment lasu głównie sosnowo - świerkowego:



Po opuszczeniu przecinki od wschodniej strony otwiera się przestrzeń pól należących do dawnych zakładów PGR, a z zachodu nieco cienia daje las w którym nad iglakami zaczynają przeważać graby i dęby. Pojawiają się też ruiny nigdy nie ukończonego piątego posterunku bocznicy SzkA:



Dalej tory przechodzą w nasyp, w dole którego z krzaków wyłania się wyżej wspomniana bocznica SzkA:




Mijamy nastawnię dysponującą bocznicy KWK Szczygłowice i otwiera się widok na zabudowania kopalni, post. bocznicowy Sgp łączący tory kopalniane ze szlakiem PLK i dawny przystanek osobowy Szczygłowice Kopalnia:




Po minięciu łagodnego łuku na którym widok całkowicie przysłaniają gęste zarośla wyłania się prosty tor bezpośrednio do stacji Knurów Szczygłowice przecinający zapadlisko w dolinie rzeczki Bierawki:






Po minięciu siodła którego spadek i wzniesienie wynosi około 6 promili dojeżdża się do semafora wjazdowego stacji Szczygłowice Kopalnia:


I tym samym temat szlaku został zamknięty. W tej chwili poprawiam kilka widoków i pomału rozwijam otoczenie na terenie KWK Szczygłowice, która do chwili dorwania przeze mnie schematów będzie jedynie tłem niedostępnym do prawdziwej zabawy.

Spokojnej niedzieli :-)
_________________
kuid:394491 - folder z dodatkami / my all content
Ostatnio zmieniony przez Korzeń 27-06-2021, 15:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Trainfun09 
super user


Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 18 Sie 2016
Posty: 107
Skąd: Kielce
Wysłany: 27-06-2021, 23:46   

Absolutnie przepięknie, pachnie Śląskiem, szczególnie ten zapadnięty tor :-) . Bardzo mi się dbałość o szczegóły, której czasem w niektórych polskich mapach (głównie tych spoza PTT) brakuje. Przy niektórych screenach nawet trzeba się chwilę zastanowić, czy to nie jest jakieś zdjęcie porównawcze. Oby dalej, oby więcej, życzę powodzenia w dalszych pracach.
_________________
TRS2006,TC1&2,T:ANE,TS2009
 
 
Korzeń 
znawca



Pomógł: 73 razy
Wiek: 29
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1533
Skąd: Knurów

Wysłany: 15-08-2021, 15:21   

BIULETYN INFORMACYJNY, o powodzeniach w dalszych pracach. Gotowa jest 1/3 bocznicy KWK Szczygłowice, zwanej według źródeł punktem zdawczo odbiorczym stacji KWK Szczygłowice. Ze światem zewnętrznym, czyli torami PKP PLK łączy się poprzez rozjazd nr 1 w km 18,398 linii 149. Na jej terenie znajduje się Ekspedycja PKP, Ekspedycja kopalniana i oddział kolejowy PTKiGK Rybnik. Bocznica przyjmuje próżne węglarki pod załadunek węgla, wagony ładowne z materiałami przeznaczonymi dla kopalni i formuje wagony w zwarte składy do wysyłania w Polskę i na szlaki KP Kotlarnia. Do tego standardowo wywóz złomu górniczego, transport odpadów górniczych na zwałowisko Jagielnia i Bierawka. Cała bocznica ma 5 posterunków ruchu. 4 nastawnie dysponujące i 1 wykonawczą.
Na dzisiaj gotowy jest okręg nastawni dysponującej SzkA z urządzeniami mechanicznymi, scentralizowanymi i semaforami świetlnymi. Nastawnia współpracuje z nastawnią Sgp, SzkB i wykonawczą SzkA 1 z którą dzieli grupę 10 torów przyjazdowo-odjazdowych i 1 tor odstawczy. Prędkość jazd na całej bocznicy wynosi niebotyczne 15km/h :mrgreen:
Widok w stronę głównego zakładu KWK Szczygłowice i w przeciwnym kierunku:

Plątanina torów, tras pędniowych i sieci trakcyjnej we władaniu nastawni SzkA:


Tory przyjazdowo-odjazdowe od 103 do 115 (tylko 115 jest pod siecią na całej długości), przyjazdowe 117-121 i odstawczy 123 (bez sieci):


Ogólny widok na tory grupy przyjazdowej pomiędzy nastawniami SzkA i SzkA 1. Tory położone są na spadku w kierunku nastawni dysponującej wynoszącym powyżej 2,5‰, a miejscami powyżej 10‰:


Tory grupy przyjazdowo-odjazdowej. Tutaj średnia wartość pochylenia wynosi około 6‰:


Nastawnia SzkA 1 zamyka bocznicę od strony południowej. Tutaj wszystkie tory łączą się we wspólny tor wyciągowy numer 18 zakończony kozłem oporowym. Również ten okręg nastawczy wyposażony jest w urządzenia mechaniczne scentralizowane i semafory świetlne.
Grupa torów od 103-115:

Tory grupy przyjazdowej:


Tor wyciągowy 18:


I tak to jest...
Korzeń napisał/a:
W tej chwili poprawiam kilka widoków i pomału rozwijam otoczenie na terenie KWK Szczygłowice, która do chwili dorwania przeze mnie schematów będzie jedynie tłem niedostępnym do prawdziwej zabawy.

Powyższa informacja z wczorajszym dniem straciła ważność. A to ze względu na fakt, że wpadły mi w łapki schematy dla okręgów SzkB i SzkC, a co za tym idzie:
Korzeń napisał/a:
A kto powiedział, że nie uda się odtworzyć fragmentu z Krywałdem i Jagielnią? :-D Skoro mam już SzkA i Nieborowice, to dlaczego by tego nie spiąć do kupy? (...) Główną przeszkodę stanowi brak dokumentacji z KWK Szczygłowice. Do Krywałdu schemat mam.(...) Ten temat uważam cały czas za otwarty.

Temat z otwartego zmienia status na "w trakcie realizacji". Dla niektórych może to być bardzo przykra informacja ze względu na fakt iż z planowanego zakończenia mapy w październiku znowu zrobi się nie wiadomo kiedy :lol:
_________________
kuid:394491 - folder z dodatkami / my all content
 
 
 
luki_tram
trainz


Pomógł: 8 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sie 2008
Posty: 271
Skąd: Katowice
Wysłany: 15-08-2021, 18:39   

Korzeń napisał/a:
Temat z otwartego zmienia status na "w trakcie realizacji". Dla niektórych może to być bardzo przykra informacja ze względu na fakt iż z planowanego zakończenia mapy w październiku znowu zrobi się nie wiadomo kiedy :lol:

Może warto czasem dłużej z czymś podziałać i zrobić 200%, ale za to będzie zadowalający efekt końcowy. Trzymam kciuki i życzę wytrwałości!
_________________
Nadkarpacie Download
TS2010 Wersja 49933 // T:ANE SP4 105766 //
 
 
 
slaskiMK
nowy


Pomógł: 1 raz
Wiek: 15
Dołączył: 09 Wrz 2020
Posty: 32
Skąd: Radlin
Wysłany: 15-08-2021, 19:37   

Jechałem tam z miesiąc temu podczas objazdów IC. Szczegółowość z jaką to wszystko odwzorowałeś jest niesamowita! Jest nawet to samo wyboczenie :-P
Myśle, że obok Nadkarpacia i Lublin-Dorohusk jest to najbardziej szczegółowa Polska mapa.
A to, że termin wziął szlag, jestem zdania, że im większa mapa tym lepsza a dodając do tego jakie obejmuje tereny i jak jest zbudowana to dla mnie jest wybitna :mrgreen:
_________________
Jestem za biedny żeby kupić sobie Trainza więc mam darmowego TS2009+SP4 z Auranu
 
 
Korzeń 
znawca



Pomógł: 73 razy
Wiek: 29
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1533
Skąd: Knurów

Wysłany: 13-01-2022, 21:24   

Dzieeń dobry wieczór :-D
Dziś dzięki wielkiemu zaangażowaniu Grześka pojawiła się bardzo dobra zajawka mojej mapy. Za co bardzo mu dziękuję i z tego miejsca dzielę się nią z wami:

https://youtu.be/0V8EzdG55NE

Przez fakt, że projekt się nieco rozrósł, to w chwili obecnej otrzymał nowy tytuł roboczy- również za sugestią Grześka. A mianowicie Górnośląski Okręg Węglowy. Zobaczymy czy się przyjmie.
Miłego oglądania, a ja zasuwam dalej walczyć z mapą :-)
_________________
kuid:394491 - folder z dodatkami / my all content
 
 
 
Bojar
super trainz



Pomógł: 7 razy
Wiek: 29
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 572
Skąd: GoP
Wysłany: 14-01-2022, 20:37   

Co za klimat! Oglądając od razu się uśmiechnąłem. Czuć na Twojej mapie tą wilgoć i półmrok. Podoba mi się. Chyba sam wrócę na trochę do swojej mapy ;).
_________________
https://bsite.net/bojar/Home/Trainz
Moja galeria fot. z GOPu & screeny Projektu fragmentu byłego PMP-PW -> www.flickr.com/photos/148644736@N06/
____________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group