FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Sygnalizacja PKP v5.1
Autor Wiadomość
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 29-12-2023, 20:19   

makaron1970 napisał/a:

Przy okazji mam do Ciebie Radku pytanie z innej beczki ale związane z sygnalizacją


To akurat nie jest związane z sygnalizacją, poza tym że przed semaforem ma się zatrzymać ciapong :-D
Za te odległości odpowiada enginespec danego pojazdu, a konkretnie wpisy

Kod:

autopilot-stop-distance
i
autopilot-crawl-distance


Pierwszy odpowiada dokładnie za to, o co pytasz, czyli za odległość, w jakiej AI zatrzyma pociąg przed S1 lub przeszkodą czy końcem toru.
Drugi to odległość, jaką pociąg pełznie przed całkowitym zatrzymaniem, na pewno zwróciłeś uwagę, że pociąg, dojeżdżając do S1 czy innej przeszkody, ostatnie metry "wlecze się" jakieś marne 3 czy 5km/h zanim się zatrzyma do zera. Ten wpis właśnie określa ta odległość wleczenia się.
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
makaron1970
super trainz


Pomógł: 17 razy
Wiek: 53
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 524
Skąd: mazowieckie

Wysłany: 29-12-2023, 20:30   

RBach napisał/a:
makaron1970 napisał/a:

Przy okazji mam do Ciebie Radku pytanie z innej beczki ale związane z sygnalizacją


To akurat nie jest związane z sygnalizacją, poza tym że przed semaforem ma się zatrzymać ciapong :-D
Za te odległości odpowiada enginespec danego pojazdu, a konkretnie wpisy

Kod:

autopilot-stop-distance
i
autopilot-crawl-distance


Pierwszy odpowiada dokładnie za to, o co pytasz, czyli za odległość, w jakiej AI zatrzyma pociąg przed S1 lub przeszkodą czy końcem toru.
Drugi to odległość, jaką pociąg pełznie przed całkowitym zatrzymaniem, na pewno zwróciłeś uwagę, że pociąg, dojeżdżając do S1 czy innej przeszkody, ostatnie metry "wlecze się" jakieś marne 3 czy 5km/h zanim się zatrzyma do zera. Ten wpis właśnie określa ta odległość wleczenia się.


No cóż... człowiek się cały czas uczy, ciągle uczy... w samolocie, w samochodzie i w trainzie :-P
Radek, jesteś wieeeelki! Dziękuję.
:->

(edyta) ... Radek, w jakich jednostkach się to podaje? Na wiki nie ma żadnej informacji, ani w jakim "kontenerze" mają być te wpisy? Mogłbyś podać jakiś przykładowy fragment takiego enginespeka? Przeglądam już któryś z kolei i jak na razie w żadnym nie mam tych wpisów :oops:
_________________
makaron TANE&TRS2019 http://makaron.krb.com.pl/
Ostatnio zmieniony przez makaron1970 29-12-2023, 20:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Peeet2005 
zaawansowany
Peeet2005



Pomógł: 8 razy
Wiek: 63
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 691
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-01-2024, 16:00   

Popieram prośbę gdyż od jakiegoś czasu wszystkie pociągi mi przejeżdżają obok semafora na STÓJ i zatrzymują się tuż za nim :-/ I też szukałem tych wpisów i nie znalazłem :-(
_________________
KUID:269437
 
 
 
rysztur
znawca



Pomógł: 71 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1063
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 02-01-2024, 18:42   

Tak jak pisał Radek, jest to w specyfikacji silnika, cyt:

"autopilot-stop-distance
Type: float
Desc: How far (in meters) in front of a typical obstruction (red light, etc.) the AI will attempt to stop the train. Changing this value can help fine-tune the accuracy of the AI's movement, however attempting to make the train stop too close to a target may result in overruns in some cases. This tag is intended for special-case usage only.
autopilot-crawl-distance
Type: float
Desc: Once this distance (in meters) from the intended stopping position has been reached, the AI will 'crawl' rather than attempt to speed up to reach its destination. Changing this value can help fine-tune the accuracy of the AI's movement, however attempting to make the train stop too close to a target may result in overruns in some cases. This tag is intended for special-case usage only.
autopilot-caution-speed-multiplier
Type: float
Desc: The AI will slow to this multiple of the speed limit when operating under caution conditions. This can be set to 1.0 in order to effectively remove caution-speed driving, however this can increase the risk of overruns in some cases"
 
 
Peeet2005 
zaawansowany
Peeet2005



Pomógł: 8 razy
Wiek: 63
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 691
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-01-2024, 16:56   

Po kilku testach na mapie Mega Sudety 76 wymieniłem wszystkie semafory (świetlne i kształtowe) na takie najzwyklejsze brytyjskie typu BR5 RH. Nie mają one żadnych dodatkowych funkcji ale działają tak jak potrzeba. Jest tylko konieczność dodatkowego popracowania nad prędkościami. I okazuje się, że teraz wszystkie pociągi zatrzymują się tak jak należy przed semaforem. Chwilę oczekują, znaki się zmieniają i pociągi jadą dalej.
To w końcu chyba wyraźnie widać że to nie w lokomotywach jest błąd a w sygnalizacji. Albo ja źle widzę ......
_________________
KUID:269437
 
 
 
Sebek07 
super user


Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 102
Skąd: Wyszków
Wysłany: 03-01-2024, 18:10   

Problem z AI przejeżdżającymi semafory znalazłem wraz z @Dust'em gdzieś 22 grudnia. Inicjowałem podobne scenariusze z semaforami amerykańskimi, wbudowanymi (wjazd na stój i dalej tor bez następnego semafora tak, by nie sprowokować zatrzymania AI ze względu na koniec toru). AI zatrzymywał się. Od tamtej pory wiedziałem, że problem leży nie w taborze, enginespecu, tylko w sygnalizacji.
AI (nie)widząc polskie semafory dosłownie na metr, dwa przed minięciem zdaje sobie sprawę, że ma przed sobą czerwone. Kolejne przypadki to tym razem przejażdżka za sterami po mapie wgranej z TRS2019. Tutaj były już cuda. Semafor przed sobą miałem na stój, na HUD widniał jako żółty i odwrotnie, semafor z zielonym i pomarańczowym, na HUD czerwone. Dojeżdżając do semaforów na jakieś dwa metry przed lokomotywą potrafiły "odświeżać" się i podawać np. ze stój na ustawione we właściwościach 40 km/h.
Wersja gry: Trainz Plus (123800)
_________________
Pasjonaci nieczynnej linii kolejowej Auranowice Kebab - Biała Pendolińska pełodegie.
 
 
 
makaron1970
super trainz


Pomógł: 17 razy
Wiek: 53
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 524
Skąd: mazowieckie

Wysłany: 03-01-2024, 18:39   

Sebek07 napisał/a:
...Kolejne przypadki to tym razem przejażdżka za sterami po mapie wgranej z TRS2019. Tutaj były już cuda. Semafor przed sobą miałem na stój, na HUD widniał jako żółty i odwrotnie, semafor z zielonym i pomarańczowym, na HUD czerwone. Dojeżdżając do semaforów na jakieś dwa metry przed lokomotywą potrafiły "odświeżać" się i podawać np. ze stój na ustawione we właściwościach 40 km/h.
Wersja gry: Trainz Plus (123800)


To już wyjaśnione, to nie jest wina sygnalizacji tylko torów proceduralnych, przenosząc mapę z TANE wraz z normalnymi torami i zamiana ich na proceduralne już w środowisku TRS2022 nie powoduje tego błędu, wszystkie przebiegi, animacja i sygnaly semaforów działają wlaściwie, stąd przecież specjalnie musieliśmy konwertować mapę Sudet w odrębnej wersji dla TRS2022.
_________________
makaron TANE&TRS2019 http://makaron.krb.com.pl/
 
 
Sebek07 
super user


Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 102
Skąd: Wyszków
Wysłany: 04-01-2024, 11:41   

Wczoraj oglądałem streama z Trainz 22 na YT u gościa z USA i miał dość podobny przypadek z ichniejszą sygnalizacją. Tutaj akurat sygnalizator wg. trainza wykazywał wolną drogę, ale podał się z czerwonego dopiero jakieś 200 m przed pociągiem. Akcja dzieje się w połowie 20 min streamu https://www.youtube.com/l...ZrgHfzc&t=1235s
Patrząc po czacie i odpowiedzi streamującego można wywnioskować, że ta sygnalizacja JMR jest z tego znana i pracuje na jakimś starym skrypcie. Cyt. „It's not a TRS22 signal issue that is a JMR signal issue, it's old scripts.” Co prawda, gdy spojrzy się na DLS semafory JMR nie są jakoś bardzo stare, dodatki z tej serii są wgrane w 2021 roku. Pytanie jak z kwestią skryptów.
Dla pewności usunąłem też SS5 na wjeździe na torze testowym i postawiłem od nowa z konfiguracją, AI dalej przelatuje go z pełną prędkością i daje w nagłe. Przy wbudowanym karzełku CNR Dwarf (a te u niektórych też podobno miały jakieś problem z AI) skład zatrzymuje się przed nim.
_________________
Pasjonaci nieczynnej linii kolejowej Auranowice Kebab - Biała Pendolińska pełodegie.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group