FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: mnich3001
27-07-2009, 10:34
Pędnie - układanie i inne pytania
Autor Wiadomość
Robert747
user


Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 76
Skąd: Dusseldorf
Wysłany: 26-07-2009, 14:15   Pędnie - układanie i inne pytania

Witam. Mam pare pytan do pedni: zanim dostane standartowy ochszan, ze to w forum bylo pisane i mam uzywac szukania - zrobilem to, i nic pod haslem "Pędnia" i "Pędnie" nie znalazlem co by mi pomoglo dalej.

Czy sa jakies reguly które mozna stosowac przy budowie pedni ? Kiedy one sa pod ziemia w kanalach metalowych/betonowych ? Czytalem juz troche o pedniach, maxymalnych dlugosciach i tak dalej mimo tego mam pare pytan.

Tak samo z rozjazdami. Buduje pierzwsza bocznice PKP i eksperymentowalem z ukladem rozjazdów. Z jedniej strony rozjazdy 10° z drugej 6°. Dolaczylem pare screenów. Jak ktos widzi jakies bledy (geometria, polozenie...), prosze o krytyke! Bo inaczej nigdy sie nie naucze :/

Tak samo o signalizacii. Przydal by mi sie jakis podrecznik opisujacy reguly sygnalizacii na PKP, bo ja tak dobze tego tematu nie mam opanowanego... wlasciwie prawie zero :-|

Jasne teksturowanie jest specialnie, aby miec lepszy widok na pednie i uklad torowiska (uzwalem tylko tory makieko)



Rozjazdy 10° I pędnie. Tunele pędni byly prowadzone tez ukosem pod torami czy tylko katem prostym?


Dolaczenie do nastawni. Jak to bylo robione - w kanalach betonowych, nad ziemia, albo mieszane, tak jak na tym screenie ?


Druga strona: Rozjazdy sa zrobione na 6°. Lewe odgalezienie leci wie kierunku Bojkowa i Nieborowic, prawe na KWK Gliwice i do Montochemu.

Ile nastawni potrzeba do tego ? odleglosc miedzy pierwsza I ostania zwrotnica jest ponad 1000m. Pednie zwrotnicowe mialy maxymalnie dlugosc 500m. Raczej limit byl 350m. Semafory 1200m do 1500m. Jak ustawic nastawnie ?

a) na kazdym koncu jedna nastawnie, na zwrotnice i semafory
b) na kazdym konzu jedna nastawnie na zwrotnice, po srodku jedna na semafory?
c) inne rozwiazanie....?

Które rozjazdy maja latarnie ? Ja nie wiem dokladnie kiedy sie stosuje lararnie zwrotnicowe a kiedy nie.
Ostatnio zmieniony przez mnich3001 27-07-2009, 10:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Tata Muminka
znawca


Pomógł: 89 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 3953
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 26-07-2009, 14:20   

W google jest sporo o przepisach i sygnalizacji.

P.S. Przypominam o rozmiarach screenów. Następnym razem wyleci cały post.
_________________
http://sony25.cal24.pl - strona z dodatkami
 
 
 
Daweo
user


Pomógł: 11 razy
Wiek: 26
Dołączył: 30 Sty 2009
Posty: 75
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-07-2009, 14:55   

Jeżeli chodzi o przepisy to polecam stronę: www.przepisowa.prv.pl - szczególnie instrukcja "E-1".
 
 
Robert747
user


Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 76
Skąd: Dusseldorf
Wysłany: 26-07-2009, 15:12   

daewo dziekuje bardzo.


Sony: Co dokladnie byl problem z mojimi screenamy ?

Maluchy maja 150 pixeli. Originaly nie wieksze niz 250k.

Widze ze usunoles screena który byl pojedyczy w jednej linii. To mjalo powód bo ten screen z nastawnia mial pod nim pytanie dotyczance tylko jego. Jak czytam regulamin to widze to:

- zamieszczanie screenów – maksymalnie 3 miniatury w linii, po kliknięciu link do screena w pełnym wymiarze, pełny wymiar screene o objętości nie większej niż 250kb

Maksymalnie znaczy dla mnie jeden, dzwa ALBO trzy - ale moze mój polski jest tak to kitu, ze nie umie zinterpretowac tego regularminu prawidwlowo...
 
 
Tata Muminka
znawca


Pomógł: 89 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Lut 2008
Posty: 3953
Skąd: Kluczbork
Wysłany: 26-07-2009, 15:19   

Cytat:
...objętości nie większej niż 250kb


Miał dokladnie około 290 ;)
_________________
http://sony25.cal24.pl - strona z dodatkami
 
 
 
Robert747
user


Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 76
Skąd: Dusseldorf
Wysłany: 26-07-2009, 15:31   

sony25 napisał/a:
Cytat:
...objętości nie większej niż 250kb


Miał dokladnie około 290 ;)


Teraz ma 150...
 
 
Kamil 
znawca
Miedziak ;]


Pomógł: 78 razy
Wiek: 34
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2202
Skąd: Lubin/Katowice
Wysłany: 26-07-2009, 15:41   

Pędnie częściej są spotykane w kanałach metalowych wykonanych z blachy, betonowych jeszcze nie spotkałem no i luzem czyli bez kanałów. Z tego co pamiętam (chyba?) nie ma znaczenia jak pędnie są położone. Na Twojej mapie powinny być kanały wykonane z blachy jeśli wzorujesz stację na lata 70 bądź 80-te, bo na pewno na tej stacji nie były stosowane betonowe kanały.
 
 
 
Alana 
znawca


Pomogła: 129 razy
Dołączyła: 16 Lut 2008
Posty: 2199
Skąd: Truj-miasto
Wysłany: 26-07-2009, 17:35   

Nie spodkalam sie z pedniami drutowymi przechodzacymi pod torem pod katem innym niz zblizony do 90 stopni. Luzem albo w oslonie z blachy.
Mysle tez ze te kanaly betonowe bardziej pasuja do zmodernizowanych stacji - sa bardzo podobne do kanalow kablowych stosowanych na PKP.

Co do przepisow - co ma byc pokazane na semaforach itp znajdziesz w istrukcji E1, jak maja byc ustawione semafory w WTEB10, obie na www.przepisowa.prv.pl

Swoja droga moglbys podac linka do tych pedni i kanalow, dodatek bardzo ladny.
_________________
MEOW!
 
 
 
SM50
zaawansowany



Pomógł: 39 razy
Wiek: 25
Dołączył: 20 Lut 2008
Posty: 973
Skąd: Pisz
Wysłany: 27-07-2009, 08:30   

Pędnie były razem z semaforami kształtowymi Sir_Ma.
P.S. W Piszu pędnie są w betonowych kanałach przykrytych deskami, oczywiście przy nastawni, te pod torami są metalowe, i są ułożone prostopadle do torów, jak coś mogę porobić zdjęcia Piskich pędni.
_________________
http://pkm.cba.pl - Zapraszam!
TS 2012
Ostatnio zmieniony przez SM50 27-07-2009, 08:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mnich3001 
Administrator

Pomógł: 33 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 802
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-07-2009, 10:31   

Kilka takich moich uwag, nie wiem czy prawidłowych więc proszę o jakiś dystans do tego:

- pędnie układa się pod torami pod kątem prostym z uwagi na to, że są prowadzone między podkładami,

- kanały stosuje się tylko tam gdzie jest to potrzebne w np. miejscach gdzie są ciągi piesze itp. sytuacje, tam gdzie pieszy nie ma możliwości zaplątać się w druty pędnie nie są osłonięte,

- podłączenie do nastawni jest wykonane w ten sposób, że przy nastawni jest rodzaj wielkiej skrzyni przykrytej deskami + obetonowane przejście umożliwiające dojście do nastawni, bym zarzucił jakimś zdjęciem ale to dopiero jak ruszy PTT, mam zdjęcia nastawni Sopot Wyścigi oraz pędni nastawni Zp1 na stacji Gdańsk Nowy Port więc cierpliwości nieco,

- zwyczajowo stawiało się 2 nastawnie na małych stacjach więc jak 2 ustawisz to nie będzie to błąd. Na małych stacyjkach można trafić i jedną w budynku stacyjnym gdzie Dyżurny Ruchu obsługuje całą stację (rozjazdy, sygnalizację, przejazdy, kasę, peronowego ... )

- latarnie powinno się stosować na każdym rozjeździe, z praktyki wiem, że z czasem przerdzewiałe odpadają lub z innych przyczyn :), na mniej używanych torach gdzie nie ma przebiegów pociągowych a wykonuje się tylko pracę manewrową latarnie czy inne wskaźniki możesz sobie odpuścić.
 
 
Robert747
user


Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2009
Posty: 76
Skąd: Dusseldorf
Wysłany: 27-07-2009, 12:53   

Ok, dzieki za uwagi. Zaczolem zmieniac uklad mojej stacii.

- 90° do torowiska
- pednie na wieszchu kaj nie ma pieszych
- wywaliem beton, kanaly dalem blaszane
- pednia do wykolejnicy cala w kanale bo sztywne. Dźwignie wyrównawcze w pudlach betonowych. Kanaly sa niewównelegle dopasowonae bo dźwignie wyrównawcze wygladaly jak litera Z

SM50 dzieki - ja juz rozpaczliwie szukalem kaj ja ta pednie znalazlem aby Alanie dac linka.

No to chyba tyle. Tak to teraz wyglada. Jak sa jeszcze bledy, prosze o uwage!






 
 
mnich3001 
Administrator

Pomógł: 33 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Lut 2008
Posty: 802
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-07-2009, 13:22   

Ja bym jeszcze wstawił większą nastawnię na taką ilość pędni.

Całkiem fajnie Ci wyszło i niezły pomysł z tą białą teksturą.
 
 
Alana 
znawca


Pomogła: 129 razy
Dołączyła: 16 Lut 2008
Posty: 2199
Skąd: Truj-miasto
Wysłany: 27-07-2009, 15:11   

Czy pewnia sztywna o takiej dlugosci ma sens? Wydaje mi sie ze stosowano je jedynie jak zwrotki lub zwrotka + wykolejnica sa obok siebie.
_________________
MEOW!
 
 
 
matek123
super user


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 107
Skąd: wołomin
Wysłany: 06-02-2010, 20:00   

kanały na starszych stacjach są z płytek chodnikowych :-D jedna w rowku dwie po bokach czwarta przykrywa
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group