FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Stacja Stary Dąb
Autor Wiadomość
Daro93 
nowy


Wiek: 30
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 38
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27-10-2015, 18:32   Stacja Stary Dąb

Witam.
Wczoraj założyłem temat w dziale Geodeta o nazwie "Jak zacząć". Chciałbym zacząć sam majstrować przy mapie ale z braku doświadczenia przy budowaniu map nie wiem jak zacząć "budować otoczenie". Pojawiła się tam sugestia bym wrzucił screeny z układu torowego stacji. Jako, że jestem początkujący, mogą w układzie stacji być błędy typu zły promień itd.
Krótko: stacja posiada 3 perony, 4 tory stacyjna dla pociągów towarowych, za stacją w kierunku X tory dla składów towarowych. Przed stacją łączą się dwie linie kolejowe. Patrząc na stacje widzimy po lewej dworzec a po prawej drogę ładunkową. Dalej po prawej, w stronę wyjazdu ze stacji, są tory dla składów towarowych. Wcześniej na lewo odbija linia kolejowa w kierunku Y.
















Wydaje mi się, że układ torowy w miarę poprawnie potrafię zbudować. Gorzej z otoczeniem. To sprawia największe problemy, nie wiem od czego zacząć ... :).
_________________
ZT Szczecin
 
 
 
Korzeń 
znawca



Pomógł: 74 razy
Wiek: 31
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1605
Skąd: Knurów

Wysłany: 27-10-2015, 18:45   

Układy torowe wyglądają dobrze ;-) Wnioskuję z wpisów, że jesteś początkującym w tej zabawie, a to co prezentujesz wygląda całkiem obiecująco. Jeśli chodzi o otoczenie, to ciężko doradzić, bo każdy ma swoją technikę. Ja po ułożeniu torów robię drogi, ulice, ścieżki. Dzięki temu wyznaczam obszary, które ograniczają przestrzeń i potem wypełniam je otoczeniem. Mniejsze fragmenty otoczenia do wypełnienia obiektami nie są tak przytłaczające jak wielki pusty segment za który faktycznie nie wiadomo jak się zabrać ;-) Wytyczam też miejsca które będą krańcem scenerii za którą nie będę już wstawiał dodatków, np. linia lasu.
Wszystko to wymaga czasu, mnóstwa przymiarek i cierpliwości i zwyczajnie trzeba to lubić, bo inaczej zabawa w trainz traci sens.
Także powodzenia w wypracowywaniu własnej techniki i rozwijaniu projektu :-)
_________________
kuid:394491 - folder z dodatkami / my all content
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3920
Skąd: Opole

Wysłany: 27-10-2015, 19:28   

Na początek taka uwaga dla Ciebie i wszystkich innych którzy będą podobne problemy podsyłać do dyskusji. Proszę o dawanie screenów z poziomu maszynisty, lepiej widać i nie ma takiego natłoku różnych pomocniczych linii.
Teraz odnośnie tego co widać na obrazkach.
1. Rozumiem że stacja węzłowa ale trzy czy czterokierunkowa?
http://wstaw.org/w/3E46/ tutaj to jest dwutor czy linia dwutorowa?
2. Jakiej kategorii są linie dochodzące do węzła?
3. Czy na stacji kończą bieg jakieś składy osobowe?
4. Czy na stacji następuje zmiana kierunku jazdy, czy między pociągami przybywającymi na stację następuje wymiana wagonów, zmiana środka trakcji?
5. Ile par pociągów będzie przechodzić przez stację?
Te pytania warto sobie postawić przed położeniem torów, bo od nich zależy ilość potrzebnych torów oraz z tego wynika kształt stacji. Od choćby tutaj: http://wstaw.org/w/3E3V/ Po prawej masz linię jednotorową z rozbudowanym układem torowym. Teraz pytanie: dlaczego tutaj, czym uwarunkowane i jak to się ma do przejścia składów z linii po lewej stronie. To takie parę uwag na początek :-D
 
 
 
Daro93 
nowy


Wiek: 30
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 38
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27-10-2015, 20:59   

Następne screeny będą z poziomu maszynisty.
Odpowiadam na pytania:
1. Stacja węzłowa trzy kierunkowa. PS. wzoruję się na tej stacji ---> https://www.google.pl/map...b35044f!6m1!1e1
2. Załóżmy, że po liniach dochodzących do stacji jeżdżą wszystkie kategorie pociągów.
3. Tak, kończą.
4. Nie zmieniają.
5. Hmm. Grając w TS nie wrzucam do mapy masy składów, więc nie mam pojęcia. Załóżmy "średnią liczbę".

Ta linia jednotorowa ma w założeniu odchodzić na tereny przemysłowe tj. magazyny itp. Wydaje mi się, że tu jest podobnie
_________________
ZT Szczecin
 
 
 
UAZ 
znawca
Automatyk



Pomógł: 54 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 1617
Skąd: Kargowa/Wolsztyn
Wysłany: 27-10-2015, 21:22   

Jedna tylko uwaga, w zasadzie dwie:

Zauważyłem że masz dość duże odstępy między torami. Zwykle pomiędzy osiami torów mamy 4,5m - 5m. Mniejsze odstępy są o tyle praktyczne, że skracająnam głowice rozjazdowe. Druga sprawa to łuki w torach - tam gdzie nie ma zwrotnic, tor jest przedłużeniem szlakowego i musi się ,,wygiąć" - stosujemy łuki jak największe, 1000m, 2000m jak się zmieści - tak tylko na przyszłość.
 
 
 
Daro93 
nowy


Wiek: 30
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 38
Skąd: Szczecin
Wysłany: 27-10-2015, 21:33   

UAZ napisał/a:
Jedna tylko uwaga, w zasadzie dwie:

Zauważyłem że masz dość duże odstępy między torami.
- stosuję podobny odstęp torów co kolega kgrid na jego najnowszej mapie.
Co do drugiej uwagi - dopiero się uczę :). Staram się, żeby wszystko wyglądało realnie. Jeżeli możesz pokazać przykład jak to powinno poprawie wyglądać to bardzo proszę o to. Dziękuje za uwagi :).
_________________
ZT Szczecin
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3920
Skąd: Opole

Wysłany: 27-10-2015, 22:17   

Odnośnie promieni, to jest taki dodatek: ct .... Template autor fatuli. W miejscu kropek jest promień, bodaj od 180m prawy i lewy, do pobrania z DLS. Przy pomocy tego masz łuki takie jak trzeba, a wielkość promienia to trzeba poczytać na stronie u Radka w instrukcjach. Odnośnie do tego co budujesz wzorując się na wujku google, to co widać, to są szczątki stacji która kiedyś była naprawdę duża. Z poziomu jazdy maszynisty ( filmik K. Waszkiewicza to lepiej widać, jak znajdę podeślę ). Poza tym pamiętaj o tym, że Szczecin Dąbie, to była tylko stacja na przelocie do Głównego. Ta grupa torów co się ostała to jest między SDB i SDA, Dalej w kierunku Zdunowa była podobna wielkościowo grupa torów od której odchodziła łącznica do SDC i st. Szczecin Załom. Jeżeli się na tym wzorujesz, to dł. użyteczna torów wynosiła 150 osi czyli 800m. Jeżeli jakieś osobowe kończą bieg, to zdałoby się pomyśleć o torach odstawczych dla składów pasażerskich. Z tego co pamiętam ze składów jadących na główny były odczepiane wagony relacji W-wa - Świnoujście. Jak bardzo się interesujesz węzłem szczecińskim polecam bibliotekę kolejową w Szczecinie.
 
 
 
Daro93 
nowy


Wiek: 30
Dołączył: 19 Sie 2015
Posty: 38
Skąd: Szczecin
Wysłany: 28-10-2015, 00:37   

Wzoruje się na niej ale nie odzwierciedlam jej w 100% :). Nie pamiętam aby kiedyś odczepiali wagony w Dąbiu, które jechały na Świnoujście, musiało to być dawno, dawno temu. Szczątki stacji ? Może nie ma trzech, czterech peronów ale dalej jest to duża stacja. Kiedyś była tu stacja rozrządowa (układ torów pozostał, w tym górka). Później na tych torach stały stare wagony towarowe. Teraz nic tam nie stoi a bodajże w czerwcu lub na początku lipca zaczęli ściągać sieć trakcyjną nad tymi torami. Dziękuje Ryszard za wszystkie porady. Spróbuję coś podobnego przelać do mapy w TS
_________________
ZT Szczecin
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3920
Skąd: Opole

Wysłany: 28-10-2015, 06:25   

Cytat:
Nie pamiętam aby kiedyś odczepiali wagony w Dąbiu, które jechały na Świnoujście, musiało to być dawno, dawno temu
Dokładnie, to czasy kiedy składy dalekobieżne miały więcej niż 10 wagonów,a od Poznania skład prowadził Pt 47 :-P
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group