Po 3 miesiącach prac nad WKW, chciałbym się nią pochwalić. W zasadzie trasa oczekuje wielu zmian (szczególnie roślinność). Pomysł powstał podczas oglądania filmików autorstwa Robercika101. Chciałem mieć tak jakby swoją GKW, lecz fikcyjną, i tak powstała Wszalowska Kolejka Węglowa. Trasa dzieli się na: szlak towarowy i osobowy. Niedawno zaczął się rok szkolny, więc nie mam czasu na robienie mapy (szkoda ).(Wiem, te krzaki (spline) wyglądają trochę "plastikowo", były to moje pierwsze testy z roślinnością Bogdana...)
Szlak Osobowy (stacje):
-Wszaki Wąskotorowe (tzw. Nowa stacja)
STAN:
Perony: dwie sztuki
Budynki Gospodarcze: dworzec i dom zawiadowcy
Semafory: 4x 2 SSn (WT1,WT2,WT3 i WT4)
-Wszaki Wieś (stary dworzec)
Perony: dwie sztuki
Budynki gospodarcze: magazyn ,dworzec , jedna nastawnia i jedna lokomotywownia.
Semafory: 2x 4 SSn i 6x 2 SSn
Dodatkowe informacje: trochę barszczu
Szlak Towarowy:
Kopalnia Węgla Kamiennego "Diana"
Zsypy: 1 budynek: 3 zsypy dla pociągów o rozstawie kół:750mm, 1 budynek: 1 zsyp dla pociągów o rozstawie 600mm.
Magazyn Węgla w Wszakach Wąsk.
Teraz porcja screenów.
(Mam jeszcze trochę problemów z nimi (brak screena na forum) chociaż wszystko dobrze zapisuje.)
P.S Ponieważ wielu graczy myli kwiaty marchwi zwyczajnej (JVC Queen's Anne's Lace) to mam link do tematu z barszczami: http://www.trainz.pl/_forum/viewtopic.php?t=9411. ;)
P.S.2 Jak zrobić, żeby screen było widać? Męczę się z tym przez 3 godziny i nadal nic. Jakby co to tu jest link do screenów: http://trainzimage.pl/user/cebar3
Pomógł: 50 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 894 Skąd: Sierpc
Wysłany: 16-10-2016, 19:31
Hmmmm, wchodzisz na jakiś portal do hostingu obrazków, wstawiasz obrazek, i po wstawieniu powinieneś dostać kilka linków: bezpośredni do obrazka, do umieszczenia miniatury na forum, do umieszczenia miniatury na stronie, itd. Kopiujesz ten do umieszczenia miniatury na stronie i wklejasz w treści posta. Nie wiem co tu może nie działać...
EDIT: Ten screen to chyba nie od tej mapy...
Ostatnio zmieniony przez Aikozann 16-10-2016, 19:32, w całości zmieniany 1 raz
Wiem, że to mapa fikcyjna, ale takie nastawnie, semafory na wąskim to juz fikcja :)
http://trainzimage.pl/images/2016/10/16/WKW12.jpg - takie budynek jako budka dróżnika nie wystepuje za często na normalnym torze a co dopiero na wąskim. No i rogatki na takiej drodze. Tu aż się prosi tylko o STOP.
_________________ www.bojarsite.pl
Moja galeria fot. z GOPu & screeny Projektu fragmentu byłego PMP-PW -> www.flickr.com/photos/148644736@N06/
____________
Ostatnio zmieniony przez Bojar 16-10-2016, 23:35, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 50 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 894 Skąd: Sierpc
Wysłany: 17-10-2016, 10:24
Ogólnie wygląda całkiem przyjemnie, ale jest parę mankamentów.
Nie jestem specjalistą od wąskotorowych klimatów, ale mam trochę uwag/sugestii natury ogólnej.
http://trainzimage.pl/images/2016/10/16/WKW13.jpg
- teksturowanie do poprawy, ta hałda węgla wygląda baaaardzo kiepsko, w sam Trainz jest już wbudowana znacznie lepsza tekstura udająca węgiel (ciemniejsza i nie taka "wzorzysta", no chyba że to nie jest węgiel, ale tak czy inaczej wygląda słabo), poza tym jeśli kładziesz duże połacie jednej tekstury to po pierwsze zmniejsz jej skalowanie, a po drugie nakładając ją używaj klawiszy [ lub ] żeby obracać teksturę, bo wyszła jakaś kratka i cała ta hałda wygląda jak jakaś cerata. Poza tym zaraz obok niej masz braki tekstur (obszary bez tekstury). Nie wiem co za mostu użyłeś na tej hałdzie, ale na taśmociąg to niestety nie wygląda. Zaopatrz się w taśmociąg choćby z downloadu PTT. A ten drugi "tasmociąg" biegnący nad torami chyba przenosi trawę... Poza tym kompletnie bez sensu wygląda ta hałda usypana na środku pola. Niby po co ona jest? Ten duży budynek służy do załadunku węgla na wagony, tego typu obiekty są w kopalniach. A u Ciebie ze screenów wynika że z jakichś nieznanych powodów na polu pojawiła się hałda węgla (nie wiem, może to wulkan w Meksyku jest wulkan o nazwie Paricutín, który wyrósł w 1943 roku rolnikowi na polu, więc takie historie się zdarzają ) i w związku z tym wybudowano taśmociąg i budynek do załadunku węgla wraz z torami, żeby można było ten niespodziewany dar natury pozbierać z pola i władować na wagony... Sory za dosadność, ale tak to właśnie wygląda. Jeśli to miałby być plac do składowania węgla, to powinien być ogrodzony (ludzie by taki "wolnostojący" dar natury "rozładowali" w dwa dni, nawet grudka by nie została, nie trzeba by wtedy żadnych taśmociągów i wagonów ) i posiadać jakieś utwardzone podłoże (np. z płyt betonowych). Poza tym po co ktoś miałby usypywać taką hałdę na polu i zasilać ją taśmociągiem nad torami, jeśli można by ja usypać zaraz obok tego zakładu (nie wiem co to ma być, kopalnia, ciepłownia? jest komin więc wnioskuje że to jakaś ciepłownia...) i nie transportować taśmociągiem nad stacją? No chyba że to ja nie rozumiem idei tego obiektu przemysłowego... Te betonowe podpory pod taśmociągiem też wyglądają baaardzo słabo. Wskaźniki W13 raczej zbędne. Drogę też sugerowałbym wymienić na jakąś lepszą, ta wygląda trochę dziwnie, ma strasznie jaskrawe tekstury. Po co te koparki/spycharki?
http://trainzimage.pl/images/2016/10/16/WKW14.jpg http://trainzimage.pl/images/2016/10/16/WKW16.jpg
- te perony są horrendalnie długie i wyglądają na dwukrawędziowe. Nawet na przystankach normalnotorowych zwykle nie ma tak długich peronów, a to tylko wąskotorówka! Ta marchew zwyczajna zbytnio tu nie pasuje, możesz dać coś takiego w zaroślach wśród innych roślin, ale nie na wykoszonym trawniku. Semafory są zdecydowanie za wcześnie, za nimi jest jeszcze kilkadziesiąt jak nie sto metrów użytecznej długości toru! Dziwacznie wygląda ten szyb zastrzałowy (bo to chyba zastrzałowy) stojący w polu na dalszym panie. Popracuj też jeszcze nad roślinnością, nie wygląda jakoś szczególnie źle, ale można jeszcze sporo ulepszyć jej odbiór wizualny. Przede wszystkim ta marchew jest strasznie jaskrawa i odbija się wyraźnie od reszty roślinności, jeśli chcesz ją używać to dodaj jeszcze innych roślin o zróżnicowanych kolorach, bo tak jak jest teraz to pierwsze co się rzuca w oczy na screenach to ta jaskrawie wyglądająca marchew.
http://trainzimage.pl/images/2016/10/16/WKW20.jpg http://trainzimage.pl/images/2016/10/16/WKW18.jpg
- kompletnie nie rozumiem idei jaka przyświecała przy budowaniu tych sztucznych skarp czy wałów ziemnych wokół ciepłowni (czy co to jest) i wzdłuż bloków. Niby czemu miałoby to służyć? Dziwnie wygląda drastyczne przejście od dziesięciopiętrowych bloków do terenów łąkowo-leśnych, powinny być jeszcze jakieś przedmieścia w postaci domków jednorodzinnych czy coś w ten deseń. Droga jak wyżej, sugeruję wymianę, tam ma nieszczególnie wyglądające teksturowanie.
Co do ciepłowni to polecam niedawno wydany mini-tutorial:
http://trainz.pl/_forum/v...p=161527#161527
http://trainzimage.pl/images/2016/10/16/WKW21.jpg
- tutaj moim zdaniem do po prawy zabudowa miejska, trochę boków, potem znikąd kilka kamienic i znowu bloki, przy braku jakichkolwiek domków jednorodzinnych, sklepów, innych obiektów. kamienice stoją w sumie w polu bez uzasadnienia. Drogi bym wymienił, jak wyżej. Układu torowego nie jestem w stanie ocenić.
http://trainzimage.pl/images/2016/10/16/WKW23.jpg
- jakieś dziwne mury prostopadłe do drogi nie wiadomo po co, raczej nie przypomina to posesji. Drogi poucinane w polu bez żadnego sensownego zakończenia, poza tym teksturowanie tych dróg jest niespecjalne i szpeci mapę. Koparka, budynek i wąski chodnik wzdłuz torów nie wiadomo skąd i po co. Brak słupków/tablic hektometrowych na linii normalnotorowej. Dziwaczne skrzyżowanie torów na dalszym planie. W ogóle ta stacja wąskotorowa wybudowana nie wiadomo z jakiego powodu.
http://trainzimage.pl/ima...6/poprawka2.jpg
- uwagi jak wyżej, do tego nie wiem czy użycie takie manewrowej tarczy kształtowej jest tu dopuszczalne. Wskaźnik W6a raczej zbyt blisko przejazdu.
http://trainzimage.pl/ima...6/poprawka1.jpg
- uwagi jak wyżej. Marchew zbyt rzuca się w oczy. Semafory z tarczami wątpię czy poprawne, choć nie znam się na wąskotorowych klimatach.
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Paź 2016 Posty: 231 Skąd: z domu
Wysłany: 17-10-2016, 13:57
Zaraz poprawię. @Aikozann W Świebodzicach też była kolejka wąskotorowa (2 kilometry do Mokrzeszowa) i prawię codziennie oglądam tam nasypy, gdy jadę do szkoły. No niestety, ale Kolej Wąskotorowa jest dla mnie rzadką rzeczą.
P.S Ta przerośnięta marchew zwyczajna to barszcz Sosnowskiego. I jeszcze jedno barszcz zasadzi się dosłownie [/b]WSZĘDZIE (piszę wielkimi literami, ponieważ rozprzestrzenia się bardzo szybko).
Ostatnio zmieniony przez cebar3 17-10-2016, 15:20, w całości zmieniany 3 razy
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Paź 2016 Posty: 231 Skąd: z domu
Wysłany: 17-10-2016, 14:44
Kolejny dzień = kolejne poprawki.
Niestety tekstura węgla to auranowa (chociaż z daleka nawet dobrze wygląda).
@Aikozann Przed 2WŚ cały Śląsk był Niemiecki, a te ''Wyspy'' to pozostałości po tym, że były tam domy itp.
P.S Z teksturami ziemi popracuję po zrobieniu zadań domowych.
P.S2 Chciałem zrobić taki (trochę) klimat Polski tymi barszczami, a są to najlepsze jakie (na razie) znalazłem.
Przysunąłbym ten komin bliżej budynku, żeby się z nim stykał.
Do tego placu z płyt przydał by się dojazd do jakieś drogi niżej.
Może lepiej zamiast tych ścian oporowych lepiej by było zrobić zwykłą skarpę? Np. kiedyś było tam wzgórze, ale jego wierzchołek wyrównano i zbudowano na nim tą kotłownię.
Tamta nastawnia jest niepotrzebna na tej bocznicy (ze screena wynika, że to jest jakaś zwykła bocznica), zwrotkę przestawi sobie sama drużyna manewrowa.
Teoretycznie zamiast tej kładki wystarczyłoby zwykłe przejście z płyt/desek itp. Ale jak oba tory będą w tym miejscu zastawione taborem, to wtedy nie będzie można przejść zgodnie z BHP.
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3925 Skąd: Opole
Wysłany: 17-10-2016, 19:03
U mnie co prawda tor normalny ale wstawisz wąski i po kłopocie. Po kiego taki wielki komin jak w zestawie jest odpowiedni. Pamiętaj o rurach które wychodzą z ciepłowni. Rury i wszystko nasze.
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3925 Skąd: Opole
Wysłany: 17-10-2016, 19:23
Zobacz na moje drugie zdjęcie. Z ciepłowni wychodzą rury o dużej średnicy i przechodzą do wymiennikowni. Z niej o mniejszej średnicy. Poza tym rury mogą się rozgałęziać z węzłów cieplnych, a nie jak u Ciebie na obrazkach. Na jeden kocioł dwie grube i jeden komin, wymiennikownia i z niej rozprowadzasz po terenie.
Pomógł: 50 razy Wiek: 33 Dołączył: 20 Sie 2010 Posty: 894 Skąd: Sierpc
Wysłany: 17-10-2016, 20:07
Sam barszcz Sosnowskiego jako dedykowany dodatek istnieje i jest do pobrania:
http://savepic.net/4751952.htm (obrazek)
https://www.mediafire.com/?couwds9i6wundxo (link do pobrania)
Czy wolisz używać w charakterze barszczu Sosnowskiego tego dedykowanego rosyjskiego dodatku czy przerośniętej marchwi Jankvisa to już rzecz gustu, sam sobie wybierz lepszy dla Ciebie, oba moim zdaniem wyglądają dobrze i dobrze sprawdzają się w swojej roli.
Przy czym jeśli chodzi o barszcz Sosnowskiego to chyba nawet bardziej charakterystyczne niż kwitnące na biało kwiatostany i duże liście u dołu (charakterystyczne chyba dla wszystkich barszczów):
Nie kwestionuję samego użycia tej marchwi czy barszczu, bo sam dodatek jest zacny, chodzi mi o jego skomponowanie z inną roślinnością:
http://trainzimage.pl/images/2016/10/16/WKW16.jpg
- cała pozostała roślinność jakiej używasz (drzewa, krzewy, trawa) jest raczej w stonowanej ciemnozielonej kolorystyce i na jej tle barszcz czy marchew o jasnozielonych pędach i białych kwiatostanach wygląda strasznie rażąco (za bardzo odróżnia się od reszty, powiedziałbym nawet że jest pierwszą rzeczą rzucającą się w oczy na screenach, odwracającą uwagę nawet od torów).
Tutaj już jest w skrajnej postaci:
http://trainzimage.pl/images/2016/10/16/WKW14.jpg
- pierwsze moje wrażenie po zobaczeniu tego screena było "co to za dziwne zielono-białe parasole na międzytorzu".
Wymieszaj barszcze czy marchew z inną roślinnością o zróżnicowanej kolorystyce (pożółkłą trawą, roślinami kwitnącymi na żółto, różowo, biało, małymi krzewami, itd.; już choćby sama trawa spline FMA, chyba nawet wbudowana w TS2010, ma kilka odmian kolorystycznych w tym także takie z kwitnącą trawą) i będzie wyglądało super (choć oczywiście wszystko zależy od tego jak to skomponujesz), możesz nawet użyć jednocześnie zarówno barszczu jak i marchwi, poobracaj je przypadkowo, niektóre trochę obniż względem gruntu itp. żeby nie wyglądały jak sklonowane.
Przecież wiele roślin kwitnie jednocześnie, a nie tylko sam barszcz Sosnowskiego!
http://trainzimage.pl/images/2016/10/17/pp1.jpg
- noooo, ta tekstura wygląda 10000000000 razy lepiej niż przedtem, wreszcie zaczęło to przypominać stertę węgla a nie ceratę. Wciąż jednak pozostawia to wiele do życzenia, przede wszystkim powinno to być jakoś ogrodzone i mieć jakieś utwardzone podłoże np. z płyt betonowych. Węgla nie składuje się ot tak na polu czy łące, tylko na specjalnie do tego celu przystosowanych placach ładunkowych. Poza tym zwróć uwagę że w pobliżu hałd węgla wszystko jest ubrudzone węglem, powinieneś dać więc jakąś "strefę przejściową" teksturowania między węglem i trawą, np. wymieszać kilka tekstur, żeby było płynne przejście węgiel - brudna ziemia/trawa - trawa a nie takie drastyczne przejście węgiel - czysta zielona trawa. Wciąż też nie wiadomo dlaczego ktoś usypał taką hałdę na polu po drugiej stronie stacji zamiast obok zakładu i kompletnie niezrozumiała jest idea tych "taśmociągów" - ten na hałdzie wygląda jakby nabierał gleby i usypywał z niej hałdę a ten kończący się przed hałdą wygląda jak jakiś tunel dla pieszych pod hałdą.
Zwróć uwagę, że używając taśmociągów, samą końcówkę taśmociągu dobrze byłoby ukryć za hałdami węgla:
http://wstaw.org/m/2016/1...tutorial-6B.png http://wstaw.org/m/2016/1...-tutorial-3.png http://wstaw.org/m/2016/1...tutorial-5D.png http://wstaw.org/m/2016/1...tutorial-5A.png http://wstaw.org/m/2016/1...tutorial-5B.png
- po pierwsze wygląda to lepiej gdyż sama końcówka jest zamaskowana i nie widać jej z torów, a po drugie jest to logicznie uzasadnione (skoro taśmociąg nabiera węgiel i go gdzieś transportuje, to logiczne jest że w bezpośredniej bliskości końca "nabierającego" taśmociągu powinno być mniej węgla).
Poza tym namawiam do wymiany drogi - spójrz jak bardzo jaskrawa seledynowa tekstura pobocza grogi kontrastuje z zielenią podłoża, poza tym sama tekstura drogi sprawia, że wygląda ona jakby była w poprzeczne paski.
http://trainzimage.pl/images/2016/10/17/kotl.jpg
- chyba największy mankament, kompletnie niezrozumiałe jest czemu ta ciepłownia stoi na jakiejś dziwnie sztucznie usypanej wyspie czy skarpie. Jeszcze ta umocniona skarpa wzdłuż bloków jakoś ujdzie i nie wygląda szczególnie rażąco, ale to sztuczne wzgórze z ciepłownią wygląda kiepsko. Z jakichś nieznanych powodów nie można jej było wybudować na poziomie gruntu, tylko usypano jakieś sztuczne wzgórze i prowadzono tor na nasypie tylko po to, żeby ciepłownia mogła być na wzgórzu. Z tego co mi wiadomo, na wzgórzach i wyspach budowano zamki i twierdze (no ewentualnie jeszcze więzienie, jak Alcatraz). Jeśli to ze względów obronnych, to czemu po prostu nie wykopano fosy i nie zbudowano mostu zwodzonego? Byłoby znacznie mniej robót ziemnych Nie wiem czy jasnogórska twierdza za potopu szwedzkiego miała takie umocnienia jak ta ciepłownia Ta budka udająca stróżówkę/portiernię to niby po co jest, jeśli nie ma tam żadnej bramy wjazdowej? (Bardziej adekwatna byłaby baszta ) Poza tym czemu ta ciepłownia nie ma żadnej drogi dojazdowej, bramy ani ogrodzenia? No dobra, załóżmy że wał obronny zastąpi ogrodzenie, ale niby jak tam dojadą np. pracownicy ciepłowni albo jak tam się dostanie ciężarówka z węglem gdyby z jakiś powodów nie można było skorzystać z wąskotorówki? Drogi z parkingu prowadzą donikąd. Po co w ogóle parking, jeśli i takt nikt tam nie dojedzie? I po co nastawnia do obsługi jednego rozjazdu? Pomijam już fakt że taka duża ciepłownia (rozumiem że zależało Ci żeby była duża, skoro zestawiłeś ze sobą dwa budynki, w zasadzie nie byłoby tu nawet błędem dać dwa kominy) raczej nie byłaby obsługiwana wąskotorówką tylko raczej "pełnowymiarowymi" Eaos-ami. Po co kładka nad dwoma wąskimi torami na których odbywa się tylko ruch manewrowy z prędkością kilku km/h? Poza tym zastrzeżenia dot. taśmociągu i placu składowania węgla takie jak wyżej. Ponadto brakuje jakiś rur ciepłowniczych itp. I drogę po lewej bym wymienił. Rozumiem że ta ciepłownia to ma być interaktywny przemysł, w takim razie powinieneś ją wykonać starannie i z dbałością o detale. Więcej będzie jak poprawisz to co jest.
http://trainzimage.pl/images/2016/10/17/pp3.jpg
- daj wąski jednokrawędziowy peron ziemny zamiast tego dwukrawędziowego. Poza tym perony powinny być znacznie krótsze, do wąskotorówki wystarczy kilkunasto- maks. kilkudziesięciometrowy peron. Przydałaby się jakaś roślinność wokół budynków tudzież porastająca peron. To coś na międzytorzu to płot? Bo wygląda z góry jak sieć trakcyjna
http://trainzimage.pl/images/2016/10/17/pp2.jpg
- drogę bym wymienił, ta co jest rażąco odbiega jakością teksturowania od "reszty świata". Dyskutowałbym też nad kolorystyką tekstury pola na dalszym planie.
Ostatnio zmieniony przez Wujek 082 17-10-2016, 21:07, w całości zmieniany 2 razy
Pomógł: 5 razy Dołączył: 16 Paź 2016 Posty: 231 Skąd: z domu
Wysłany: 17-10-2016, 20:54
@Aikozann Mój pomysł na temat tych ''twierdz'' jest trochę bezsensowny, lecz co by było, gdyby powódź była? W zasadzie ''Twierdza Wunglowa Góra" by przetrwała potop (tymczasem wodny, a nie Szwedzki ). Teraz myślę nad tymi twierdzami, czy powinny być tam łucznicy. ;d
Jeszcze jedno (raczej taka ciekawostka): Barszcz Sosnowskiego ma kompletnie inne liście, są one wielkie jak liście rabarbaru, a obrazek z Wikipedii to po prostu barszcz zwyczajny, który w ogóle nie parzy.
To są liście zwyczajnego...
...a to Sosnowskiego.
Więc jest trochę różnicy.
Pomógł: 125 razy Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3925 Skąd: Opole
Wysłany: 17-10-2016, 21:03
http://trainzimage.pl/images/2016/10/16/WKW14.jpg
Odnośnie tego barszczu czy marchwi, jak zwał tak zwał ale to jest dobre gdzieś na szlaku, a nie stacji. Jeszcze jedno- nastawnia. Są dużo ładniejsze, a jest nawet taka do GKW jak pamiętam. Na koniec pytanko: czyjej produkcji torów używasz?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach