FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Magistrala-PRL reaktywacja
Autor Wiadomość
Bogdan
zaawansowany
bbf11



Pomógł: 32 razy
Wiek: 61
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 811
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 16-01-2017, 23:43   Magistrala-PRL reaktywacja

Dawno temu powstała mapa „Magistrala-PRL”. Ja postanowiłem ją odświeżyć, jak bardzo mi się to udało, oceńcie sami.
























































Dziękuję osobom testującym mapę, bez nich dużo błędów (moich) by zostało.

Krytyka mile widziana.
_________________
Drobnica

Kuid 173000 ALL
Ostatnio zmieniony przez RBach 17-01-2017, 11:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-01-2017, 05:42   

DAJ, DAJ DAJ!!!! Zarabiste! Masz talent w łapkach.
Pytanko techniczne, przejazdy są aktywne czy na stałe zamknięte? I czy jest prowadzony ruch uliczny?
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3920
Skąd: Opole
Wysłany: 17-01-2017, 06:38   

Pierwyj sort Panie NL :-P . Wygląda na kompletnie nową mapę, a nie reaktywację. Na moje oko będzie miała duże wzięcie, pod warunkiem jej udostępnienia dla mas.
 
 
 
Jamal 
znawca
Mapotwórca


Pomógł: 21 razy
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 1939
Skąd: Zabrze
Wysłany: 17-01-2017, 07:26   Re: Magistrala-PRL reaktywacja

Bogdan napisał/a:
Krytyka mile widziana.


Co tu krytykować? Świetna robota! Ta mapa to legenda i trafiła w dobre ręce do odświeżenia ;-)
_________________
Mapa Lublin-Dorohusk
Korsze - Ełk - Olecko - w budowie
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 50 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 894
Skąd: Sierpc
Wysłany: 17-01-2017, 08:45   

Aż nie wierzę że to ta sama mapa... I jeszcze ta jesienna sceneria... Wygląda nieziemsko, prawie spadłem z krzesła jak to zobaczyłem. Genialne.

EDIT:
Jedyny drobiazg to tylko te żółtawe EEA-4 ADTranz, bo to raczej popeerelowska oprawa kolorystyczna:
http://www.trainzimage.pl...1/16/000036.jpg
ale w zasadzie nie jest to żaden mankament, bo to w zasadzie zupełna inna mapa, dzieląca z oryginałem już chyba tylko nazwę, sam teren i układ torowy. Ja tam nawet wolę stylizowaną na czasy współczesne (no i bardzo lubię te żółciutkie EEA-4, lubię żółciutkie oczojebne napędy :-P ), więc nie radziłbym zamieniać, jak komuś będzie strasznie zależało na "PRL" to sobie podmieni na "szarobure" czy jakieś inne, zresztą to taki drobiazg że chyba nawet nie warto.

EDIT (2):
http://www.trainzimage.pl...01/16/00006.jpg
- i tu jeszcze, wcześniej nie zauważyłem, ta linia wysokiego napięcia jest chyba urwana i niedokończona. No i ona się nadaje raczej jedynie na proste odcinki.
Ostatnio zmieniony przez Aikozann 17-01-2017, 09:01, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
bartecki
super user


Wiek: 50
Dołączył: 20 Mar 2014
Posty: 111
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 17-01-2017, 09:40   

GRATULACJE.Ja sam dłubię przy tej mapie już sporo czasu ale moje wypociny to kpina w porównaniu z tym co tu widać.Pierwsze wrażenie to takie jakby to była całkowicie inna mapa , jakaś nowa w niczym nie przypominająca tamtej mapy.Szczena na zoli.No to tera ludki czekają pewnie na publikę-ja też.
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-01-2017, 10:06   

Ta mapka ile ma kilometrów?
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
Kamil 
znawca
Miedziak ;]


Pomógł: 79 razy
Wiek: 37
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 2230
Skąd: Lubin/Katowice
Wysłany: 17-01-2017, 10:29   

Bogdan, konkretna robota aż się chce jeździć :mrgreen: Czy na mapie zastosowałeś interaktywny przemysł z PNT? Czy będziesz również przerabiał poprzednią mapę Podlasia, by było można ją połączyć z Twoją odświeżoną wersją?
Ostatnio zmieniony przez Kamil 17-01-2017, 10:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 17-01-2017, 10:37   

Nad Podlasiem o ile wiem Jacek w wolnych chwilach pracuje :-)
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
 
 
 
ryszard
znawca



Pomógł: 125 razy
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3920
Skąd: Opole
Wysłany: 17-01-2017, 10:55   

Przed chwilą oglądałem oryginał i to co NL zrobił to jest rewelacja. Fakt, ze wtedy z dodatkami rodzimej produkcji było krucho ale takie reaktywacje dają dopiero ogląd tego jak bardzo polska twórczość się rozrosła. Zmiana pory roku w stosunku do oryginału też jest inspirującym pociągnięciem i dodaje klimatu.
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 17-01-2017, 11:06   

Ja tylko w kwestii technicznej (bo samą mapę miałem przedpremierowo i wypowiedziałem się już w kwestii oceny :-) ):
Przy użyciu "średnich" miniaturek z trainzimejdża, dajemy je po dwie. Wiem, regulamin mówi "trzy". Ale regulamin pochodzi sprzed powstania trainzimage, gdzie serwisy obrazkowe generowały małe miniaturki i było OK. Trzy średnie z TI rozjeżdżają foruma :-)
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
 
 
Bogdan
zaawansowany
bbf11



Pomógł: 32 razy
Wiek: 61
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 811
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 17-01-2017, 21:20   

Fajnie że ktoś coś napisał.

zolwik napisał/a:
Pytanko techniczne, przejazdy są aktywne czy na stałe zamknięte? I czy jest prowadzony ruch uliczny?


Ruchu nie ma, bo nie ma aż tyle aut jeżdżących przodem i godnych uwagi, dlatego też przejazdy są zamknięte.


Aikozann napisał/a:
http://www.trainzimage.pl...01/16/00006.jpg
- i tu jeszcze, wcześniej nie zauważyłem, ta linia wysokiego napięcia jest chyba urwana i niedokończona.


Ta linia kończy się na podstacji zasilania.


zolwik napisał/a:
Ta mapka ile ma kilometrów?


Całość przejeżdżam kiblem w pół godziny.


Kamil napisał/a:
Czy na mapie zastosowałeś interaktywny przemysł z PNT? Czy będziesz również przerabiał poprzednią mapę Podlasia, by było można ją połączyć z Twoją odświeżoną wersją?


2x nie.

Autor oryginału chce widzieć moje wypociny, więc z ewentualną publikacją zaczekajmy na jego tak lub nie.
_________________
Drobnica

Kuid 173000 ALL
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-01-2017, 22:14   

Bogdan napisał/a:
Fajnie że ktoś coś napisał.

zolwik napisał/a:
Pytanko techniczne, przejazdy są aktywne czy na stałe zamknięte? I czy jest prowadzony ruch uliczny?


Ruchu nie ma, bo nie ma aż tyle aut jeżdżących przodem i godnych uwagi, dlatego też przejazdy są zamknięte.



Daj mi listę pojazdów, które byś chciał na mapie i zaraz będziesz miał jeżdżące ;p
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 50 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 894
Skąd: Sierpc
Wysłany: 18-01-2017, 09:38   

Bogdan napisał/a:
Ta linia kończy się na podstacji zasilania.

W takim razie, jakby to powiedzieć, przesadziłeś z wielkością i "kalibrem".
Wiem że to gra o pociągach a nie, za przeproszeniem, o "ciągnięciu druta" WN/SN, więc nie traktuj tej uwagi jakąś bezwzględnie istotną, i sam zdecyduj czy jest to dla Ciebie istotne czy nie, czy warto i czy chcesz ją uwzględnić.

Chodzi mianowicie o to, że linia której użyłeś to dwutorowa linia na słupach typu M52, stosowana do nominalnego napięcia 220 kV (czyli 2 tory 220 kV), natomiast jeśli chodzi o podstacje trakcyjne w Polsce, to były one zasadniczo zasilane na dwa sposoby: jednostopniowo - bezpośrednio z sieci WN 110 kV albo dwustopniowo - z sieci SN 15 kV, po uprzedniej zmianie napięcia ze 110 kV na 15 kV w "normalnej" (tj. "niekolejowej") stacji energetycznej, przy czym ten pierwszy wariant to raczej "moda" ostatnich lat, dość rzadko jeszcze spotykana (głównie na modernizowanych liniach), natomiast ten drugi jest "klasyczny" i powszechnie spotykany.
Tak więc do wyboru byłoby zasilanie z sieci SN (średniego napięcia) 15 kV (chyba najlepiej, bo bardziej pasuje w kontekście historycznym) albo WN (wysokiego napięcia) 110 kV (raczej bardziej wskazane przy odwzorowaniu czasów współczesnych), nie zaś 220 kV.
Tak więc ma to w sumie mankament i "realistyczny" i "wizualny", bo niestety te słupy są strasznie wysokie, dużo wyższe niż te pod 110 kV (czyli "tych drugich" spośród Radkowych, mniejszych), przez co wznosza się wysoko ponad linię drzew i dość mocno rzuca się w oczy to "urwanie" linii WN.
Czyli w zasadzie najlepiej byłoby zrobić podmiankę na sieć SN (chyba najlepiej), tudzież jeśli chcesz koniecznie WN to zamienić tą co jest teraz na jednotorową 110 kV na słupach typu B2 (czyli "tą drugą" spośród Radkowych).

Albo nawet rozważyć, jeśli ta podstacja jest stosunkowo blisko torów i dobrze ją z torów widać, użyć do tego celu dodatków z rosyjskiej LEP Pack:




(ja zestawiłem tu stację rozdzielczo-transformatorową Belezino z LEP Pack)
bo pozwala ona na ustawienie słupów odporowo-narożnych (z izolatorami odciągowymi), stosowanych właśnie na zakrętach linii WN oraz "na wejściu" linii WN na stacje rozdzielczą WN (zob. screeny), podczas gdy te "zwykłe" spline zbudowane są na słupach przelotowych, stosowanych na odcinkach prostych, więc tak naprawdę to nadają się one w zasadzie do użycia właśnie jako odcinki proste linii WN, nie zaś do ich zakańczania albo zakręcania w najbliższym sąsiedztwie torów.
Jak widać LEP Pack pozwala uzyskać świetny wizualnie i bardzo realistyczny efekt, niestety jest to okupione bardzo dużą pracochłonnością jego stosowania - trzeba oddzielnie wstawić same słupy, oddzielnie pojedynczo izolatory i potem połączyć wszystko pojedynczymi przewodami, odpowiednio "dogrywając" przy tym kąt, wysokość i położenie słupów i izolatorów (zwróć też uwagę na screenach że przewód odgromowy - ten górny - jest podłączony w innym miejscu niż przewody robocze i uziemiony, natomiast jedynie przewody robocze "wchodzą" dalej na stację rozdzielczą), co wymaga kilkunastokrotnie większych nakładów czasów i pracy niż linie WN spline. Warto to rozważyć jedynie wówczas, gdy obiekt typu stacja energetyczna znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie torów i stanowi pierwszoplanowy element scenerii.

Ale to jak mówiłem, rozważ czy to jest dla Ciebie na tyle istotne żebyś chciał to zmieniać. Ja sugerowałbym podmiankę linii WN na linię SN, bo tak będzie realistycznej (i lepiej w aspekcie historycznym, jeśli miałoby to być stylizowane na PRL), i nie będzie też takiego wizualnego wrażenia "urwania" linii WN.
Ostatnio zmieniony przez Aikozann 18-01-2017, 09:50, w całości zmieniany 8 razy  
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2673
Skąd: Chorzów
Wysłany: 18-01-2017, 21:25   

adamstan napisał/a:
Nad Podlasiem o ile wiem Jacek w wolnych chwilach pracuje :-)


Niestety na razie nie, ponieważ Jacek nie wie co to są wolne chwile, a jeśli jakąś wyłapie to zalewa ją Zimowiskiem. :)

Co do mapy niniejszej. Testowałem, nawaliłem taboru a wciąż u mnie bardzo leciuchna.
Gratulacje, oby tak dalej, czekamy na więcej, skąd można pobrać. ;)
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
facebook.com/ZiemiaLodzka1985
 
 
 
Bogdan
zaawansowany
bbf11



Pomógł: 32 razy
Wiek: 61
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 811
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 19-01-2017, 10:12   

zolwik napisał/a:
Daj mi listę pojazdów, które byś chciał na mapie i zaraz będziesz miał jeżdżące ;p


Rozumiem że znasz się na tym, to zrób region Polska z autami stylizowanymi na czasy PRL.
Takich map jest więcej, więc wzięcie będzie.

Aikozann napisał/a:
Jak widać LEP Pack pozwala uzyskać świetny wizualnie i bardzo realistyczny


Prędzej skasuję tą mapę niż cokolwiek z tej paczki postawię na mapie. Modele LEP były robione pod 2k4 i jeszcze wcześniej, walą z kilometra paintem i są ciężkie bo w całości są zrobione na szarej alfie.



Tak było



Jest lekko i przyjemnie

RBach napisał/a:
Przy użyciu "średnich" miniaturek z trainzimejdża, dajemy je po dwie.


Będę pamiętał.
_________________
Drobnica

Kuid 173000 ALL
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 50 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 894
Skąd: Sierpc
Wysłany: 19-01-2017, 11:04   

Bogdan napisał/a:

Obrazek
Jest lekko i przyjemnie.

Nie chciałem namawiać do kasowania samej podstacji, miałem na myśli ew. podmianę linii WN na linię SN (zresztą Twoją :-) ), a LEP to tylko drugorzędna alternatywa. Nawet sama podstacja bez doprowadzenia linii SN/WN by źle nie wyglądała, bo dobrze była wkomponowana, tylko ta linia WN trochę psuła efekt, bo te słupy są bardzo wysokie, wystają wysoko ponad resztę otoczenia, i bardzo rzucały się w oczy. Wyglądało to po prostu tak jakbyś zapomniał jej dalej pociągnąć albo przypadkiem skasował się jej dalszy fragment.
No ale oczywiście Twoja mapa - Twoja wizja, ja tylko sugerowałem.

Z LEP Pack to rzecz gustu, mi tam aż tak Paintem nie trąca, ale to może dlatego że mam Trainza na laptopie i nie ustawię rozdzielczości wyższej niż jego nominalne 1366x768, a same obiekty z tej paczki mają stosunkowo małą powierzchnię tekstur, przez co ich pikselozę neutralizuje u mnie pikseloza wynikająca z nie najwyższej rozdzielczości. Bardziej odstraszająca jest dla mnie praco- i czasochłonność jej stosowania, kilkunastokrotnie przekraczająca stosowanie zwykłych linii WN spline, dlatego używam jej tylko gdy sieć WN stanowi pierwszoplanowy element scenerii i zależy mi na oddaniu jej detali.
Ostatnio zmieniony przez Aikozann 19-01-2017, 11:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-01-2017, 16:25   

Bogdan napisał/a:
zolwik napisał/a:
Daj mi listę pojazdów, które byś chciał na mapie i zaraz będziesz miał jeżdżące ;p


Rozumiem że znasz się na tym, to zrób region Polska z autami stylizowanymi na czasy PRL.
Takich map jest więcej, więc wzięcie będzie.


Myślałem ze może jakieś nowsze chcesz :)
Region Polska PRL zrobił doktorek swego czasu
https://docs.google.com/file/d/0B_4MEzC6X28CVUhkZE1XSmdDR28/edit
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
Bogdan
zaawansowany
bbf11



Pomógł: 32 razy
Wiek: 61
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 811
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 19-01-2017, 17:55   

zolwik napisał/a:
Myślałem ze może jakieś nowsze chcesz :)
Region Polska PRL zrobił doktorek swego czasu


O coś takiego, tylko z nowych modelami aut.

Spróbuję z regionem doktora, zobaczę co z tego wyjdzie.
_________________
Drobnica

Kuid 173000 ALL
 
 
 
zolwik
znawca
Dyżurny Ruchu



Pomógł: 232 razy
Wiek: 35
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 5125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-01-2017, 18:30   

No doktor tam jakieś modele sonego powrzucał, jakbyś chciał cos jeszcze do tego dodać to daj znać i zrobie :)
_________________
Pogromca AI

TOWARY i ŁADOWNIE PNT https://1drv.ms/u/s!AuMHAl_RhKy3f6eiQA_ZfFAf0BM?e=Gj1ZGa
 
 
 
Korzeń 
znawca



Pomógł: 74 razy
Wiek: 31
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 1605
Skąd: Knurów
Wysłany: 19-01-2017, 23:39   

Do tej pory nie miałem czasu przysiąść i na spokojnie naskrobać kilku zdań, a mapa wygląda na prawdę świetnie i jest warta poświęcenia jej większej uwagi! Nie pamiętam już oryginału, ale to chyba nie ma znaczenia w odbiorze. Po pierwsze mój ulubiony jesienny klimat i twój sposób budowy który bardzo lubię. W screenach nie ma ani grama nudy, a wszystko razem jest bardzo harmonijne i przyjemne dla oka. Zakochałem się :-D
Istnieje spora szansa, a właściwie można wziąć za pewnik, że w połączeniu z lokomotywami od Adama można by tu ugrząźć na dłuuugie godziny.
_________________
kuid:394491 - folder z dodatkami / my all content
 
 
 
Bogdan
zaawansowany
bbf11



Pomógł: 32 razy
Wiek: 61
Dołączył: 18 Lis 2009
Posty: 811
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 20-01-2017, 14:51   

Korzeń napisał/a:
Istnieje spora szansa, a właściwie można wziąć za pewnik, że w połączeniu z lokomotywami od Adama można by tu ugrząźć na dłuuugie godziny.


A żeby to jeszcze było pewniejsze to planuję zrobić drugą mapę bez druta, tak jak jest na Podlasiu. Bo co to za przyjemność jechać np Fiatem ADHD pod drutem.
_________________
Drobnica

Kuid 173000 ALL
 
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 68 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2114
Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 20-01-2017, 15:25   

Znaczy Magistrala PRL w wersji bez druta/ w trakcie elektryfikacji tak jak w oryginalnym Podlasiu czy Podlasie-PRL w wersji jesiennej obejmującą zasięgiem Wielgoszcz - Cieciersko?
 
 
SP45-166
super trainz
na uporku


Pomógł: 10 razy
Wiek: 38
Dołączył: 20 Sty 2009
Posty: 549
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-01-2017, 10:04   

Bardzo fajny klimat wytworzyłeś. W wielu miejscach łapię się na tym że nie poznaję swojej mapy :P Nie zapominając o Twoim kunszcie twórczym, niesamowity jest fakt jakiego postępu w dziedzinie realistyczności teksturowań obskoczył się TRSowi przez 10 lat :)
Co mi się podoba? Prawie wszystko, dobór dodatków, teksturowanie terenu roślinność. itd
Co bym zmienił? Zrób podmiankę bloków od Ryśka Grabasha. Wydał wiele lat temu aktualizację swej paczki bloków z płyty, około 10 razy lżejszą od tych które masz na mapie.
Co mi się nie podoba? Jedna rzecz- gmeranie przy układach torowych stacji Wielgoszcz. Na stacji w Wielgoszczu dałem chyba 8 torów, bo to duży dworzec (typowo pasażerski, z ruchem towarowym poprowadzonym obwodnicą), a ty ściąłeś to do dwóch peronów i czterech torów. IMHO jak na miasto tej wielkości to zdecydowanie o jeden za mało. No cóż, reszta zdejmuje klapeczki.
Jeżeli chciałbyś bardzo być ah i oh, to w wersji 1987 przewidywałem wyprowadzenie druta około kilometr za stację Osiek Polskiw kierunku Starołęki, z elektryfikacją urwaną w polu (kilkaset metrów pustych słupów bez wysięgników), coś na wzór wyjścia z Piły na Krzyż, Z Rejowca do Żulina czy elektryfikacji z Siedlec kończącej się w polu za Mordami.
_________________
Odstawiony do zapasu długotrwałego.
 
 
 
Aikozann
zaawansowany


Pomógł: 50 razy
Wiek: 33
Dołączył: 20 Sie 2010
Posty: 894
Skąd: Sierpc
Wysłany: 06-02-2017, 15:29   

Tak mnie jeszcze naszło, jak ostatnio zerknąłem na screeny, jak masz rozjazdy krzyżowe:
http://www.trainzimage.pl...1/16/000044.jpg
i chciałbyś być super dokładny, to możesz użyć elementów pakietu CheWerick'a do budowy rozjazdów krzyżowych - pędnię sztywną (cxx W Gestaengeltg.3m neu/alt), napęd (cxx DR-Weichenantrieb) i "skrzynkę" (cxx W Gestaengeablenkung) z TrainzDepot:
http://archiv.trainzdepot...oad.php?did=459
żeby zrobić połączenie napędów pędnią sztywną ze wskaźnikiem zwrotnicowym, tak jak jest to w rzeczywistości.

Ale oczywiście to taka sugestia, zależy jak bardzo zależy Ci na takich detalach, bo jakby być upartym to zawsze można dodawać kolejne elementy w nieskończoność: EOR, kierownice, pędnię... Przy kilku-kilkunastu rozjazdach krzyżowych można rozważyć, przy większej ilości jest to dość pracochłonne w układaniu, no i w dużych układach torowych może być ciężkie.

EDIT:
No i tą pędnię sztywną z TrainzDepot się dobrze układa gdy napędy są po przeciwnej stronie torów niż wskaźnik, w takim układzie jak masz teraz, tj. napędy i wskaźnik po tej samej stronie jest trochę więcej zabawy z dopasowaniem do napędów, aczkolwiek też się da.
Ostatnio zmieniony przez Aikozann 06-02-2017, 15:36, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group