FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Ciuchcia, ale jakaś nie taka jak powinna....
Autor Wiadomość
Robercik101 
super trainz
Wąskotorowiec.



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 546
Skąd: Bytom-UK.
Wysłany: 13-05-2019, 18:27   Ciuchcia, ale jakaś nie taka jak powinna....

Witam Kolejo-Trainz-Maniaków, oj nie pamiętam kiedy ostatni raz coś postowałem... ale do rzeczy....
Mam upierdliwy problem z dwoma zależnościami do moich Tw-ków które są na ukończeniu i w końcu ruszą w świat...

1. Dźwięk dyszenia... Kopciucha. Jest ale jakby go nie ma... najzwyczajniej w świecie działa lecz tak jakby miał priorytet milion pięćset... Wszystko go zagłusza nawet muchy na polanie, w dieselkach nigdy nie miałem takiej przypadłości. Nadmienię tylko że format, bitare itd,etc książkowo z trainz wiki...

Config dźwięku.

kuid <kuid:458306:1XXX>
username "GKW Tw47 Engine Sound"
kind "enginesound"
trainz-build 2.9
category-class "ZS"
category-region "PL"
author "Robercik101"
license "I do not consent...
organisation "Gornoslaskie Koleje Waskotorowe - History Project™"
contact-website "www.gkwhistoryproject.pl"
contact-email "gkwhistoryproject@gmail.com"
info-url "www.http://gkwhistoryproject.pl/infusions/news/news.php"
thumbnails {
0 {
image "$screenshot$.jpg"
width 240
height 180
}
}
Zawartość...
$screenshot$.jpg
config.txt
loco_stationary_fast.wav
loco_stationary_med.wav
loco_stationary_slow.wav
piston_stroke1.wav
piston_stroke2.wav
piston_stroke3.wav
piston_stroke4.wav
smoke_stack_hiss.wav
steam_loop_30rpm.wav
steam_loop_35rpm.wav
steam_loop_40rpm.wav
steam_loop_50rpm.wav
steam_loop_60rpm.wav
steam_loop_75rpm.wav
steam_loop_90rpm.wav


2.
Engine specs, boiler specs jak się tyczy kopciucha...

W tagu gdzie widnieje napis SPEED=30 domniemam że chodzi o prędkość niestety ni jak się to ma do poczynań kopciucha, co bym nie zrobił zawsze myka na gazie 39km/h....
I jak trzeba się zatrzymać to nawet IA sobie nie radzi bo skład potrzebuje 300km aby się zatrzymać. Tak więc pragnąłbym aby drogę hamowania uszczuplić co najmniej o 2/3, żeby się rozpędzał 30-40% szybciej i nie przekraczał 32km/h...

Config Bojlera...


kuid <kuid:458306:1XXX>
username "GKW HD Tw47 Boiler Specs"
kind "steam-engine"
trainz-build 2.9
username-pl "GKW HD Tw47 Boiler Specs"

flowsize
{
auxreservoir_autobrakecylinder 0.1
trainbrakepipe 17000
epreservoirpipe 0.1
no3pipe 0.1
no4pipe 0.1
auxreservoirvent 0.1
auxreservoir_no3 0.1
auxreservoir_trainbrakepipe 0.1
autobrakecylindervent 0.1
equaliser_mainreservoir 0.06
equaliservent 0.06
equaliserventhandleoff 0.1
equaliserventemergency 0.1
no3pipevent 1.5
no3pipe_mainreservoir 0.1
compressor 8
trainbrakepipe_reservoir 1
trainbrakepipevent 0.1
no3pipe_autobrakecylinder 0.1
epreservoirpipe_autobrakecylinder 0.1
mainreservoir_ep 0.1
vacuumbrakepipe 0.1
vacuumbrakepipereleasevent 0.1
vacuumbrakepipevent 0.1
vacuumbrakereservoir_vacuumbrakepipe 0.1
vacuumbrakecylinder_vacuumbrakepipe 0.1
highspeedexhauster_vacuumbrakepipe 0.1
}

volume
{
scale 1
trainbrakepipe 1.2
epreservoirpipe 0.2
no3pipe 0.2
no4pipe 0.2
auxreservoir 0.1339
autobrakecylinder 0.021988
vacuumbrakepipe 0
vacuumbrakereservoir 0
vacuumbrakecylinder 0
mainreservoir 0.8
equaliser 0.0244
independantbrakecylinder 0.001988
}

pressure
{
scale 1
compressor 0.009704
mainreservoir 0.009302
highspeedexhauster 0
brakepipe 0.006134
brakeinitial 0.005624
brakefull 0.003992
indbrakefull 0.003992
trainbrakepipe_start 0.004
epreservoirpipe_start 0
no3pipe_start 0
no4pipe_start 0
auxreservoir_start 0.004
autobrakecylinder_start 0.001604
vacuumbrakepipe_start 0
vacuumbrakereservoir_start 0
vacuumbrakecylinder_start 0
mainreservoir_start 0.009
equaliser_start 0.004
independantbrakecylinder_start 0.001604
}

mass
{
scale 1
fuel 32000
}

motor
{
resistance 1.2
adhesion 2
maxvoltage 900
maxspeed 10.9
brakeratio 25000
max-accel 2000
max-decel 2500
throttle-notches 4
axle-count 2
surface-area 70
moving-friction-coefficient 0.03
air-drag-coefficient 0.0026
driving-wheel-weight-ratio 0.5
}

steam
{
boiler-volume 7.88
burn-rate 3.05
burn-rate-idle 3
firebox-heating-surface-area 12
firebox-efficiency 0.75
firebox-thermal-conductivity 10
firebox-plate-thickness 0.02
fuel-energy 8
fuel-specific-heat-capacity 500
initial-boiler-temperature 501
max-coal-mass 500
ideal-coal-mass 300
min-fire-temperature 2000
max-fire-temperature 4260
minimum-volume 2000
maximum-volume 5000
fusible-plug-volume 1750
boiler-heat-loss 2
piston-angular-offsets 0.1,3.2416,1.6708,4.8124
piston-volume-min 0.0062
piston-volume-max 1.2244
piston-area 0.2117
safety-valve-low-pressure 2226
safety-valve-low-flow 0.05
safety-valve-high-pressure 4297
safety-valve-high-flow 0.05
shovel-coal-mass 12
water-injector-rate 18
water-injector-rate2 16
boiler-efficency-idle 3.55
boiler-efficency 1.2
boiler-efficency-min 1.2
speed 30
cutoff 0.2
blower-effect 0.2
blower-max-flow 4.5
starting-coal 2000
starting-water 5000
starting-boiler-steam 10
steam-chest-volume 2.78
steam-chest-max-flow 20
valve-lap-percent 0.1
hand-brake-max-force 3000
super-heating-constant 381
tractive-effort-constant 0.8
number-cylinders 2
number-power-strokes 2
legacy-piston-count 2
}
category-class "ZE"

Podstawowe TAGI wywaliłem z textu albowiem nic nie wnoszą do tematu...
Wydarzenia te zachodzą na poczciwym TS12...

No i na koniec 2 pytania do fachowców...Dźwięk, o ile uda się go usłyszeć jest odtwarzany za szybko, wiem że ma to jakiś związek ze specyfikacją bojlera może ktoś wie jaki to konkretnie związek, i na koniec PO cholerę te niewidoczne wózki w parowozach się stosuje???

Matko ale namęczyłem...
Pozdrawiam.
_________________
GKW History Project.
 
 
 
rysztur
znawca



Pomógł: 71 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1063
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 13-05-2019, 20:24   

Jeżeli chodzi o powiązanie dźwięku silnika z napędem, to odpowiada za to wpis w configu wózka napędnego (i tylko jego):

"direct-drive 1"

Jeżeli chodzi o wózki niewidzialne, to stosuje się je jako pomoc w prawidłowym wpisywaniu się czajnika w łuki torów. Wózków może być kilka, ale najważniejsze są te z punktów a.bog0 i a.bog1, wszystkie inne punkty mocowań muszą zawierać się pomiędzy nimi.
W zależności od przyjętej metody modelowania, w TW47 wózki niewidzialne powinny być mocowane w osiach zestawów skrajnych (jeżeli masz napęd jako jeden wózek), lub osie skrajne możesz wykonać jako oddzielne przypisane do a.bog0 (przód) i a.bog1 (tył) i trzy osie z animacją napędu jako a.bog2 - w tym wypadku nie ma potrzeby stosować wózków niewidzialnych.

Co do configu silnika, podejrzewam że nawet kangury nie wiedzą o co biega.
Z tego co wiem to w sekcji motor:

1/ driving-wheel-weight-ratio 0.5 - masa (ciężar) przyczepny w TW47 całość masy loka spoczywa na osiach napędowych, więc powinno być 1,
2/ axle-count 2 - liczba osi powinna być 5,
3/ throttle-notches 4 - wpis zbędny stosuje się go tylko w lokach spalinowych i elektrycznych,
4/ dopisz wpis "maxspeed 8.3" (m/s) ogranicza on prędkość maksymalną do 30km/h

Sekcja steam, to czarna magia, zresztą kangury zalecają zawyżać parametry w niej zawarte nawet dzisięciokrotnie, bo tak popieprzyli jednostki, że wyliczenia są kretyńskie. Nie wiadomo w jakich jednostkach jest np. objętość, raz metry sześcienne, raz litry, ciśnienia niby w kPa, ale korygowane (w/g CCG), a z tego wyliczają temperaturę....
Daj se z tym spokój i podłącz jakiś wbudowany config na którym czajnik zacznie działać normalnie.
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 13-05-2019, 22:35   

Dodam jeszcze, że ten sam config silnika czajnikowego chodzi kompletnie inaczej w zależności od wersji Trainza.
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
 
 
 
Robercik101 
super trainz
Wąskotorowiec.



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 546
Skąd: Bytom-UK.
Wysłany: 01-06-2019, 00:42   

No ...
Jeżeli chodzi o engine specs to pomogło... choć nie do końca. Buja się maxymalnie te 35, a wiec + sik. Jedzie ... a to już 2gi +sik. Po testach z skladem ładownym też to sie miesći w normach a wiec kolejny =sik...
Niestety dalej problem z wyhamowaniem składu, co prawda AI już daje rade się przed semkiem zatrzymać, lecz jeżeli fruniemy przez DCC to aby się zatrzymać w Katowicach muszę proces zacząć w Siemianowicach.

No i enginesound.... zwariował totalnie.za szybko, za cicho, za ch....o... a starania moje aby to ogarnąć spełzły na niczym, wręcz jest gorzej...
Parowozu nie słychać praktycznie wcale, a co gorsza pojawił się dźwięk syczenia (jakby ciśnienie uchodziło) zagłusza to coś nawet telewizje mojego sąsiada:(, kompletnie tego nie kumam, przypadłość tyczy się tylko steamów, diesle, czy elektryki śmigają a ciuchcie za nic w świecie.
Przypomnę, ze pliki waw, czy sam dodatek zrobiony książkowo... NIE wierzę że to odosobniony temat. Dodam że wszystkie te cyrki się zaczynają w b builidach 2.9+

????????????????????????????????????????
_________________
GKW History Project.
 
 
 
rysztur
znawca



Pomógł: 71 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1063
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 01-06-2019, 23:31   

Masz za dużą wydajność kotła, syk jest spowodowany zadziałaniem zaworów bezpieczeństwa, czyli przekroczeniem maksymalnego ciśnienia w kotle, czyli zapis (w kPa):
"safety-valve-low-pressure i safety-valve-high-pressure"
Tyle, że to ciśnienie należy skorygować w/g CCG, nie wiem czy we wszystkich wersjach gry jest to wymagane.
Ostatnio zmieniony przez rysztur 01-06-2019, 23:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group