Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 546 Skąd: Bytom-UK.
Wysłany: 13-05-2019, 18:27 Ciuchcia, ale jakaś nie taka jak powinna....
Witam Kolejo-Trainz-Maniaków, oj nie pamiętam kiedy ostatni raz coś postowałem... ale do rzeczy....
Mam upierdliwy problem z dwoma zależnościami do moich Tw-ków które są na ukończeniu i w końcu ruszą w świat...
1. Dźwięk dyszenia... Kopciucha. Jest ale jakby go nie ma... najzwyczajniej w świecie działa lecz tak jakby miał priorytet milion pięćset... Wszystko go zagłusza nawet muchy na polanie, w dieselkach nigdy nie miałem takiej przypadłości. Nadmienię tylko że format, bitare itd,etc książkowo z trainz wiki...
2.
Engine specs, boiler specs jak się tyczy kopciucha...
W tagu gdzie widnieje napis SPEED=30 domniemam że chodzi o prędkość niestety ni jak się to ma do poczynań kopciucha, co bym nie zrobił zawsze myka na gazie 39km/h....
I jak trzeba się zatrzymać to nawet IA sobie nie radzi bo skład potrzebuje 300km aby się zatrzymać. Tak więc pragnąłbym aby drogę hamowania uszczuplić co najmniej o 2/3, żeby się rozpędzał 30-40% szybciej i nie przekraczał 32km/h...
Config Bojlera...
kuid <kuid:458306:1XXX>
username "GKW HD Tw47 Boiler Specs"
kind "steam-engine"
trainz-build 2.9
username-pl "GKW HD Tw47 Boiler Specs"
Podstawowe TAGI wywaliłem z textu albowiem nic nie wnoszą do tematu...
Wydarzenia te zachodzą na poczciwym TS12...
No i na koniec 2 pytania do fachowców...Dźwięk, o ile uda się go usłyszeć jest odtwarzany za szybko, wiem że ma to jakiś związek ze specyfikacją bojlera może ktoś wie jaki to konkretnie związek, i na koniec PO cholerę te niewidoczne wózki w parowozach się stosuje???
Jeżeli chodzi o powiązanie dźwięku silnika z napędem, to odpowiada za to wpis w configu wózka napędnego (i tylko jego):
"direct-drive 1"
Jeżeli chodzi o wózki niewidzialne, to stosuje się je jako pomoc w prawidłowym wpisywaniu się czajnika w łuki torów. Wózków może być kilka, ale najważniejsze są te z punktów a.bog0 i a.bog1, wszystkie inne punkty mocowań muszą zawierać się pomiędzy nimi.
W zależności od przyjętej metody modelowania, w TW47 wózki niewidzialne powinny być mocowane w osiach zestawów skrajnych (jeżeli masz napęd jako jeden wózek), lub osie skrajne możesz wykonać jako oddzielne przypisane do a.bog0 (przód) i a.bog1 (tył) i trzy osie z animacją napędu jako a.bog2 - w tym wypadku nie ma potrzeby stosować wózków niewidzialnych.
Co do configu silnika, podejrzewam że nawet kangury nie wiedzą o co biega.
Z tego co wiem to w sekcji motor:
1/ driving-wheel-weight-ratio 0.5 - masa (ciężar) przyczepny w TW47 całość masy loka spoczywa na osiach napędowych, więc powinno być 1,
2/ axle-count 2 - liczba osi powinna być 5,
3/ throttle-notches 4 - wpis zbędny stosuje się go tylko w lokach spalinowych i elektrycznych,
4/ dopisz wpis "maxspeed 8.3" (m/s) ogranicza on prędkość maksymalną do 30km/h
Sekcja steam, to czarna magia, zresztą kangury zalecają zawyżać parametry w niej zawarte nawet dzisięciokrotnie, bo tak popieprzyli jednostki, że wyliczenia są kretyńskie. Nie wiadomo w jakich jednostkach jest np. objętość, raz metry sześcienne, raz litry, ciśnienia niby w kPa, ale korygowane (w/g CCG), a z tego wyliczają temperaturę....
Daj se z tym spokój i podłącz jakiś wbudowany config na którym czajnik zacznie działać normalnie.
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 13 Sie 2009 Posty: 546 Skąd: Bytom-UK.
Wysłany: 01-06-2019, 00:42
No ...
Jeżeli chodzi o engine specs to pomogło... choć nie do końca. Buja się maxymalnie te 35, a wiec + sik. Jedzie ... a to już 2gi +sik. Po testach z skladem ładownym też to sie miesći w normach a wiec kolejny =sik...
Niestety dalej problem z wyhamowaniem składu, co prawda AI już daje rade się przed semkiem zatrzymać, lecz jeżeli fruniemy przez DCC to aby się zatrzymać w Katowicach muszę proces zacząć w Siemianowicach.
No i enginesound.... zwariował totalnie.za szybko, za cicho, za ch....o... a starania moje aby to ogarnąć spełzły na niczym, wręcz jest gorzej...
Parowozu nie słychać praktycznie wcale, a co gorsza pojawił się dźwięk syczenia (jakby ciśnienie uchodziło) zagłusza to coś nawet telewizje mojego sąsiada:(, kompletnie tego nie kumam, przypadłość tyczy się tylko steamów, diesle, czy elektryki śmigają a ciuchcie za nic w świecie.
Przypomnę, ze pliki waw, czy sam dodatek zrobiony książkowo... NIE wierzę że to odosobniony temat. Dodam że wszystkie te cyrki się zaczynają w b builidach 2.9+
Masz za dużą wydajność kotła, syk jest spowodowany zadziałaniem zaworów bezpieczeństwa, czyli przekroczeniem maksymalnego ciśnienia w kotle, czyli zapis (w kPa):
"safety-valve-low-pressure i safety-valve-high-pressure"
Tyle, że to ciśnienie należy skorygować w/g CCG, nie wiem czy we wszystkich wersjach gry jest to wymagane.
Ostatnio zmieniony przez rysztur 01-06-2019, 23:31, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach