FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Bogeysound
Autor Wiadomość
Kanclerz
znawca
architekt



Pomógł: 34 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1729
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 04-11-2019, 22:11   Bogeysound

Cześć,

nie mogę rozwiązać pewnego problemu z którym nie spotkałem się niedawno - mianowicie nie działają mi bogsoundy moich lokomotyw i części wagonów. Myślałem, że to kwestia herców albo ilości bitów ale podpięcie któregokolwiek działającego bogsoundu powoduje jego brak - czy ma ktoś pomysł czemu tak się dzieje? Poniżej wklejam config wózka lokomotywy do sprawdzenia, może jest jakiś błąd, którego nie widzę?


Kod:

kuid                                    <kuid:405057:100297>
username                                "Wózek 131 uniwersalny bez SHP"
kind                                    "bogey"
animdist                                3.33
description                             "Wózek lokomotywy 58E."
direct-drive                            0
category-class                          "ZB"
category-region                         "PL"
category-era                            "1970s;1980s;1990s;2000s;2010s"
author                                  "Kanclerz"
organisation                            "-"
contact-email                           "-"
contact-website                         "-"
license                                 "-"
trainz-build                            3.4

mesh-table
{
  default
  {
    mesh                                "71ebogey.im"
    auto-create                         1
  }
 
  shadow
  {
    mesh                                "shadow/shadow.im"
  }
}

obsolete-table
{
}

track-sound
{
  default
  {
    track-sound                         <kuid:353138:1092>
    bogey                               <kuid:405057:100297>
    priority                            10
  }
}

thumbnails
{
  0
  {
    image                               "$screenshot$.jpg"
    width                               240
    height                              180
  }
}

kuid-table
{
  0                                     <kuid:353138:1092>
}
 
 
 
RBach 
Administrator
Toromistrz


Pomógł: 307 razy
Wiek: 47
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 4441
Skąd: Gościcino Centralne
Wysłany: 05-11-2019, 01:16   

Priority 10
Tu bym szukał. To nie jest tak, że im wyższa wartość, tym niższy priorytet? Trochę zgaduję, piszę z telefonu i nie mam trainzdev przed nosem :)

################################

Edit:
Kawa+trainzdev :-)

Kod:
priority
Type: Integer
Compulsory: Yes from 3.4
Desc: An integer which indicates whether this entry should be selected in favor of other matching entries. This should be used to fine-tune minor conflicts, not to attempt to force an asset to override every other possible match. Lower numbers denote better matches.


Zwłaszcza ostatnie zdanie.
Wyraźnie jest zaznaczone, że ten parametr NIE powinien być używany do wymuszania, a jedynie do określania, który dźwięk jest ważniejszy :-) Ale znając tą grę, można wymusić, wpisując niższą wartość. Tylko jak trafią się da dźwięki o tym samym priorytecie,m to gra sobie jakoś to sama wybiera. Pewnie starożytny kangur wylosuje :-)
_________________
Moje dodatki
Instrukcje kolejowe
KUID:263713
aktualny release skryptów sygnalizacji v5.4: 18.07.2022
Ostatnio zmieniony przez RBach 05-11-2019, 09:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
samplaire
znawca
i na dodatek dziad



Pomógł: 78 razy
Wiek: 54
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 3142
Skąd: Wawa/Gorz/Szcz
Wysłany: 05-11-2019, 10:45   

Tak jak Radek pisze oraz zmniejsz build do 2.9. Zastanów się nad wywaleniem cienia, na cholerę on? W pre TANE chyba nikt nie używa cieni, a w TANE i tak robi się automatycznie.
_________________
KUID:132952
Tu moje dodatki ciurkiem
 
 
 
Kanclerz
znawca
architekt



Pomógł: 34 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1729
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 05-11-2019, 22:22   

No dobra, zmieniłem i działa w 1% czyli;

- na mapie z taborem nie słychać
- na mapie z dala od taboru nie słychać
- na małej mapie z taborem nie słychać - usuwamy tabor poza lokomotywą z felernym dźwiękiem nadal nie słychać
- kasujemy lokomotywę i wstawiamy ją od nowa - słychać

Gdzie leży problem? Bo trochę kiczowato jedną lokomotywą jeździć po mapie :mrgreen:
 
 
 
jagg
trainz


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 205
Skąd: cz
Wysłany: 05-11-2019, 22:51   

Ty máš kontejner track-sound v bogey. Nemá být v traincar?
 
 
Patrykos
zaawansowany



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 818
Skąd: Imielin
Wysłany: 06-11-2019, 06:39   

Co do ostatniego - wiele razy zmieniając coś w skrypcie lub w innych plikach mających wpływ na funkcjonowanie lokomotywy/wagonu w TANE musiałem pojazd usunąć, a następnie wstawić go ponownie, żeby były widoczne/słyszalne zmiany. Nie wiem skąd się to bierze, ale jest skuteczne.
_________________
Pozdrawiam, Patryk.
http://www.patrykos.kolej.org.pl/ / https://www.facebook.com/PatrykosTrainz/
 
 
 
Kanclerz
znawca
architekt



Pomógł: 34 razy
Wiek: 32
Dołączył: 19 Wrz 2008
Posty: 1729
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 06-11-2019, 15:17   

jagg napisał/a:
Ty máš kontejner track-sound v bogey. Nemá být v traincar?


Ve vsechnich bogey sound (kontejner v configu podvozka) funguje, v mem ne.

Patrykos napisał/a:
Co do ostatniego - wiele razy zmieniając coś w skrypcie lub w innych plikach mających wpływ na funkcjonowanie lokomotywy/wagonu w TANE musiałem pojazd usunąć, a następnie wstawić go ponownie, żeby były widoczne/słyszalne zmiany. Nie wiem skąd się to bierze, ale jest skuteczne.


Tylko wielokrotne usuwanie/wstawianie pojazdu nie pomaga - czyli to, co Ty robisz. Ja to wstawiam na moją mapę - wstawiam po raz 1, nie działa, usuwam, wstawiam po raz 2 - nie działa, itp., itd. Gdyby to były wszystkie bogeysoundy - zrozumiałbym ale to chodzi tylko o bogeysoundy do 131 i do 163, mają mono 16-bitów, 22050Hz, więc wszystko jest w porządku. Co najważniejsze - działały kiedyś, po prostu przestało z dnia na dzień.
 
 
 
rysztur
znawca



Pomógł: 71 razy
Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 1063
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 06-11-2019, 15:51   

A jak masz ustawioną kartę dźwiękową? U mnie tak się dzieje przy ustawieniu dźwięku na 5.1, na stereo jest dobrze (ale nie zawsze).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group