Pomógł: 118 razy Wiek: 33 Dołączył: 08 Mar 2008 Posty: 2671 Skąd: Poznań/Nakło nad Not
Wysłany: 29-03-2008, 16:39 Sygnalizacja oraz priorytet pociągu
No więc zastanawiam się od dłuższego czasu jak to zrobić że pociąg wjeżdża na stację mają na semaforze wyjazdowym czerwone. Zatrzymuje się i po chwili następuje zmiana sygnalizatora na zielone...
patch control oraz kilka pochodnych z trigerami (rowniez z tej strony)
chodzi o to ze w geodecie ustawiasz przebiegi pozniej tworzysz w poleceniach maszynisty polecenia czekaj do godziny czekaj az pociag X przejedzie przez triger A nastepnie czekaj 20sek podaj przebieg i juz masz zielone
Wysłany: 29-03-2008, 22:36 Re: Sygnalizacja oraz priorytet pociągu
FactorX napisał/a:
No więc zastanawiam się od dłuższego czasu jak to zrobić że pociąg wjeżdża na stację mają na semaforze wyjazdowym czerwone. Zatrzymuje się i po chwili następuje zmiana sygnalizatora na zielone...
Da się? :)
Da się, jeśli zadasz mechowi "czekaj przez ileś minut lub sekund".
Jedź do znacznika "peron 1" -> czekaj przez ... -> jedź do znacznika jakiegoś tam w dalszej trasie.
ale przypomnę jeszcze raz... będzie bez screnow bo nie mam TRS na tym kompie.
a wiec
wchodzisz w geodetę potem wchodzisz (chyba w ustawienia sesji) tam gdzie dodaje sie reguły np. opcje początkowe itp..
dodajesz reg. patch control ( albo coś podobnego)
edytuj ją
zrób nowa grupę o nazwie xxx
w tej grupie tworzysz juz przebiegi:
na początku nadajesz nazwę, potem klikasz na ikonkę EDIT i wybierasz SEMAFOR początkowy (czyli np. wjazdowy)
automatycznie wykryje Ci wszystkie zwrotnice, znaczniki,triggery i sygnały na torze
polozenie zwrotnic mozesz zmienić przy pomocy ikony zwrotnicy( wybierasz polozenie takie jak chcesz)
jesli używasz wbudowanej sygnalizacji to mozesz tez definiować "obraz" na semaforach przez ustawianie opcji. opcje ta masz dostępna jesli na torze znajdzie sie jakiś semafor.(PS. NIE DZIAŁA to z sygnalizacja Erniego)
gdy dojdziesz juz "po torze" od wjazdowego do wyjazdowego(czyli do peronu), (pamiętaj ze jesli ostatni semafor np. wyjazdowy w peronie nie zalicza sie do przebiegu to go NIE DODAWAJ!!)
mozesz zapisać przebieg...
powtarzasz to samo tyle ze od semafora umieszczonego przy peronie w stronę szlaku
nastepnie np. w polowie peronu umieszczasz TRIGGER (nie znacznik) i nazywasz go sobie ....
nastepnie, w poleceniach maszynisty wybierasz Patch Control->grupa xxx-> nazwa przebiegu
w tej chili układa sie przebieg z pod wjazdowego do peronu... trwa to ok 2-5 sekund
nastepnie dajesz polecenie (np. pojazdowi, ktory robi za nastawnie) wait for triger i dalej wybierasz ktory lok ma przejechać przez triggera. czyli lok ze skladem np. EU07 v2
następne polecenie np. czekaj przez... 20sek
i pozniej patch control -> grupa XXX-> przebieg wyjazdowy
i xxxx od kierownika odjazd!!
wygląda to tak
jest "pojazd nastawnia"
ona podaje polecenie
-przebieg wjazdowy
-czekaj aż pociag x minie trigger
-czekaj przez
-podaj przebieg wyjazdowy
pociag ze skladem ma polecenie:
-jedz do znacznika na torze( w peronie)
-czekaj na zwolnienie szlaku ( wykorzystując Komendę "WaitUntilNotRed'
-jedz do znacznika na torze ( do następnej stacji)
Pomógł: 31 razy Wiek: 39 Dołączył: 24 Mar 2008 Posty: 808 Skąd: Poznań/Kołobrzeg
Wysłany: 30-03-2008, 10:23
zolwik napisał/a:
pociag ze skladem ma polecenie:
-jedz do znacznika na torze( w peronie)
-czekaj na zwolnienie szlaku ( wykorzystując Komendę "WaitUntilNotRed'
-jedz do znacznika na torze ( do następnej stacji)
Najlepiej za pomoca komendy z tej samej strony - AutoDrive. Zwykle wbudowane polecenia moga rozwalic przebiegi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach