FORUM PTT -  Strona Główna
FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Projekt "EN57HDM - reaktywacja"
Autor Wiadomość
Bobby Papla
user


Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 95
Skąd: ZABRZE
Wysłany: 29-01-2013, 09:03   

PKP94 napisał/a:
Wiesz, kiedyś też napisałem podobnie jak Ty i mi się oberwało :-P .


To wystarczy go trochę podtuningować jeżeli już chodzi o wnętrze .
Podciągnąć do dzisiejszych standardów

Ja już nie będę lepiej nic pisał bo chyba troszkę walę nie na temat . :-D
A nie chcę znowu tu tylko zaglądać :lol:

@adamstan
A jakby zastosować takie dźwięki ?
http://www.youtube.com/watch?v=FE6XLmEeVBc
Chodzi bardziej o " stukot kół " - albo ogólnie

Pozdrawiam
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 29-01-2013, 09:41   

Dźwiękami wózków na razie się nie zajmuję - wybór jest dość szeroki, można sobie podpiąć co się chce we własnym zakresie.

Jeżeli chodzi o skryptowanie, to właśnie jestem na etapie dorabiania sterowania klawiszowego do drzwi i brzęczyka :-) Ponadto wyregulowałem hamulce tak, że skład przy zatrzymywaniu zawsze jest naciągnięty (rozrządcze mają słabsze hamulce, silnikowy mocniejsze), dzięki czemu mamy automatycznie zapewnione wspomniane przez kolegów łupnięcie przy ruszaniu - wbudowany trainzowy efekt ściskanych sprzęgów idealnie tu pasuje, i nic nie trzeba programować :-]
Ostatnio zmieniony przez adamstan 29-01-2013, 09:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Jacek
znawca
Milovník ČD


Pomógł: 115 razy
Wiek: 52
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2673
Skąd: Chorzów
Wysłany: 29-01-2013, 10:11   

kiedy pokoncze juz te swoje mapy (czytaj: kiedy będę już naprawdę leciwym człowiekiem ;p) - to nie będę wychodził z tych Twoich produkcji...niesamowita robota.
_________________
facebook.com/Zimowisko.Trainz
facebook.com/ZiemiaLodzka1985
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 30-01-2013, 08:01   

Dziękuję za słowa uznania, mam nadzieję, że nie okażą się przedwczesne :-)

A wracając do adremu ;-)

Chciałbym wagony rozrządcze wyposażyć w wymienne tablice kierunkowe sterowane skryptem, aby nie trzeba było, jak do tej pory, tworzyć osobnego wagonu dla każdego kierunku. Myślę, że "najładniej" będzie to zrobić przy pomocy animacji, której każda klatka, to będzie jedna tablica. Ewentualnie zastosować efekt TextureReplacement, ale jego użycie nie jest póki co dla mnie do końca jasne. I tu mam pytanka dwa:
- ile wpisów przewidzieć? Czy ktoś mógłby podrzucić listę najpopularniejszych kierunków, które warto uwzględnić? Chcę zacząć od nich, i zostawić kilkanaście miejsc, na ewentualne rozszerzenia. Wyboru tablicy dokonywałoby się z menu właściwości wagonu.
- Czy są chętni do wykonania tekstur takich tablic? (W wersji "film" i "wyświetlacz")
Ostatnio zmieniony przez adamstan 30-01-2013, 08:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
P3t3r
super user


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 163
Skąd: Bronisławów
Wysłany: 30-01-2013, 10:56   

Obawiam się że ~50 to minimum. Co do najpopularniejszych kierunków to za bardzo nie ma sensu, lepszym pomysłem jest wykonanie tablic na gotowe mapy, tak na szybko: Dorohusk, Chełm, Rejowiec, Lublin, Dęblin, Terespol, Katowice, Lubliniec, Kluczbork, Tarnowskie Góry, Wieluń Dąbrowa, Krzepice, Wrocław Główny, Gdynia Główna, Tczew, Kielce, Skarżysko-Kamienna, Ostrowiec Św., Częstochowa, Kraków, Busko-Zdrój, Sędziszów, Jelenia Góra, Wałbrzych, Jaworzyna Śl., Warszawa Wileńska, Małkinia, Białystok i tak pewnie połowy brakuje. Jak widzisz góra roboty, pytanie czy komuś się będzie chciało ;-)

Była by możliwość zrobienia tych tablic jako osobnego dodatku, tzn. tablice-osobny dodatek (html-asset(?) dodatek tylko z teksturami(?)), kibel-osobny? W przyszłości będzie problem aktualizacji - nowe mapy, potrzeba nowych tablic, można by go rozwiązać jednym kliknięciem.

Przewidujesz możliwość ręcznego wklepania relacji, jak to jest np. w EN57 od Thalysa?

Dodatkowo tekstura wyswietl.tga odpowiada też za blachę naokoło wyświetlacza co ogranicza pole działania.
Ostatnio zmieniony przez P3t3r 30-01-2013, 10:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 30-01-2013, 11:18   

P3t3r napisał/a:
Dodatkowo tekstura wyswietl.tga odpowiada też za blachę naokoło wyświetlacza co ogranicza pole działania.


Nie szkodzi. Chciałem te tablice wstawić jako osbobny mesh - albo w samym kiblu, albo właśnie jako osobny dodatek - to się chyba mesh-library wtedy nazywa, ale w takim wypadku będzie tylko TS09+. Można to zrobić nawet bez ingerencji w model - na teksturze wyswietl.tga wymazujemy samą tablicę (zostawiając obwódkę) - oczywiście przy pomocy czarno-białej alfy. I w to miejsce wpasowujemy nową siatkę nowej tablicy.

Co do tego ręcznego wklepywania relacji - jeszcze się tym nie bawiłem, więc nie wiem jak to działa i czy też tak potrafię ;-) .
 
 
 
Thalys 
znawca
Jack Sparrow


Pomógł: 34 razy
Wiek: 33
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 1345
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-01-2013, 20:05   

Adamstan, komenda ChangeDestinationSign obsługuje texture-replacement, jak chcesz sobie podejrzeć zasade działania (kind texture-pack (library?) z tego co pamiętam) to tramwaj Siemens Combino z PTramu z tej funkcji korzysta. :)
_________________
Plastic is fantastic
http://www.trainzverve.com
https://www.facebook.com/trainzVERVE/
 
 
 
erniesouchak
zaawansowany
I po co to wszystko?


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 808
Skąd: Poznań/Kołobrzeg
Wysłany: 01-02-2013, 17:48   

Ta komenda (wraz z regułą) jest o tyle dobra, że obsługuje i tex-replacement i zwykły tekst (via kind effect name).
 
 
 
PTram
trainz
ptram



Pomógł: 17 razy
Wiek: 65
Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 395
Skąd: Poznań
Wysłany: 01-02-2013, 18:53   

Najnowsze 105tki z PTramu korzystają jednocześnie z tex-replacement i zwykłego tekstu (via kind effect name). Tex-replacement jest wykorzystany do głównych tablic numeru linii, a effect name do nazwy końcówki.
 
 
 
pekap777
user



Wiek: 27
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 54
Skąd: WWL
Wysłany: 22-02-2013, 18:48   

Ze zdjęciami tablic to mogę pomóc jeśli chodzi o "stolyce", tylko jednostki KMu mają niestandardowe duże wyświetlacze. Ale ostało się kilka ze zwykłym wyświetlaczem, może coś wykombinuję.
_________________
TS10 build 49933
 
 
 
Marcin S 
super user


Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 01 Mar 2008
Posty: 173
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-08-2013, 12:29   

@adamstan
Mam pytanie odnośnie kranu hamulca, czy będzie on również "odświeżany"? Chodzi mi dokładniej o jego działanie.
Obecnie położenie kranu na pozycję jazdy jest nie poprawne, gdyż rękojeść powinna być skierowana w lewo patrząc w kierunku jazdy:
http://www.transportszynowy.pl/eztkranhamo.html
Tak na szybkości:

1. luzowanie EP
2. jazda
3. hamowanie EP
4. luzowanie pneumatyczne i jazda
5. odcięcie
6. hamowanie stopniowe lub nagłe
7. trakcja ukrotniona
 
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 21-08-2013, 13:30   

Dzięki za tę rozpiskę. Trainz sam z siebie niestety wciąż nie obsługuje hamulców EP (chociaż były plany, czego śladem są nieczynne tagi w configach silnikow), zatem trzeba tu wymyślić jakąś protezę. Ponieważ dla trainza EN57 składa się zasadniczo z samych lokomotyw, więc możemy się w tym celu posłużyć chyba hamulcem dodatkowym. Pokombinuję. A tymczasem myślę, że można tu zapodać również nowe screeny:



_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
 
 
 
Bzyk
zaawansowany



Pomógł: 8 razy
Wiek: 27
Dołączył: 10 Lip 2010
Posty: 621
Skąd: Jabłonowo Pomorskie
Wysłany: 21-08-2013, 13:38   

Mmmmmm teraz jazda kibelkiem będzie czymś przyjemnym :-D Ale na pierwszym scr widać że wskazówka haslera się trochę przesunęła ;-)
_________________
"Małymi kroczkami do wielkich rzeczy tylko uparty trening tworzy mistrza"

http://www.qdaty-trainz.pl/
 
 
 
Patryk94 
znawca
Ambitieux



Pomógł: 27 razy
Wiek: 27
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 1029
Skąd: Paris
Wysłany: 21-08-2013, 13:47   

Adamie, a planujesz może zrobić przedział środkowego członu S, lub RA/RB dla pasażerów? ;)
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 21-08-2013, 14:13   

Przedział pasażerski RA/RB został z oryginału, tylko na szybko dopasowałem wysokość - jak się otworzy drzwi od kabiny to go widać, a nawet można sobie w nim posiedzieć :-) . Zaraz zapodam screen. Wagon S w wersji HDM miał przedział pasażerski, więc trzeba go tylko ewentualnie przystosować do nowych warunków.

O, tak wygląda biznes-klasa za kabiną :-)


Jak widać, tu akurat wiele się nie zmieniło.
Haslera oczywiście poprawię.
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
Ostatnio zmieniony przez adamstan 21-08-2013, 14:24, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
fallowdeer
zaawansowany
Wałbrzyszak



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 758
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-08-2013, 14:43   

Poprawiłeś może wycieraczki z Twoich pierwszych wersji?
Ostatnio zmieniony przez fallowdeer 21-08-2013, 14:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Patryk94 
znawca
Ambitieux



Pomógł: 27 razy
Wiek: 27
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 1029
Skąd: Paris
Wysłany: 21-08-2013, 15:09   

Ok, widzę, że nieźle przyłożyłeś się do tego wnętrza, świetnie to wygląda. Ale mam kilka takich propozycji/zastrzeżeń. Dodaj do kabiny jakieś fajne bajery tupy kubki, papiery, kluczyki, żeby ta kabina taka pełna była, zapchana wręcz, uwierz mi, w kiblach jestem na codzień, mogę Ci dostarczyć wszelkie materiały tak a propo. Doda to niezłego klimatu takiego kibelka staruszka, zapracowanego i kozackiego, dodaj tez jeszcze jakiegoś brudu, kurzu na ściany w dolnej partii. Co do przedziału pasażerskiego to:

*Dodaj jakieś cienie gdzie fotele są zamontowane, szczególnie przy ścianie bocznej.
*Tak samo z pułkami na bagaż, również jakiś cień tam by się przydał ;p Dobry przykład masz z kabiną http://s14.postimg.org/x0...50x750_q85.jpg, zrób cienie tak samo jak w kabinie i będzie miodnie ;)
Widzę, że tex są oryginalne z kibelka Sir-Ma, jak coś mogę Ci dostarczyć foteczki wnętrza, nie wiem czy czasem nawet już nie mam. Jest świetnie, kibelek 1 klasa :)

Takie pytanko jeszcze, czy planujesz kilka wersji kabin kibelków? Np:
http://www.kolejland.rail...n57/1456kab.jpg
http://s9.flog.pl/media/f...na-en5713xx.jpg
Oczywiście, fotki mogę dostarczyć.

Będzie może bajer typu radiostop tak jak w ET21? :D
Dodałbym jeszcze cień za haslerem, przewodami jeśli to nie problem ;p

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez Patryk94 21-08-2013, 15:11, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
EU 04
zaawansowany



Pomógł: 58 razy
Wiek: 75
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 934
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 21-08-2013, 15:25   

Z tym kranem Oerlikona to trudna sprawa. Jazda pneumatyczna na kranie odbywa się (według rysunku Marcina S od pozycji pierwszej aż do pozycji piątej. Chcąc wyłączyć hamulec EP i jechać "pneumatycznie" trzeba dać nastawnik kierunkowy na pozycję "0" (czego w czasie jazdy nie wolno robić bo wtedy nie działa SHP) lub wybić "Welsa" hamowania EP pod pulpitem.
Co do tego gdzie jest buczek SHP - znajdował się w szafce pod nogami kierownika pociągu obok - w kabinie "A" ciśnieniowego sprężarki lub w kabinie "B" obok ciśnieniowego cylindrów hamulcowych.
Po tylu przeróbkach jakich doznały EZT-y w chwili obecnej może to być gdzieś w innym miejscu.
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 21-08-2013, 15:33   

@fallow - wycieraczki poprawiłem.
@PKP94 - przedział pasażerski póki co jest po prostu taki jak go SirM stworzył, za wyjątkiem obniżonego sufitu i okien. Poprawki o których piszesz wymagają przygotowania nowych tekstur i mapowania. Wszelkie foty wnętrza zarówno kabiny jak i przedziału pasażerskiego chętnie przyjmę :-) .

@EU04 - czyli jeżeli dobrze rozumiem, przy normalnej jeździe luzowanie pneumatyczne na pozycji 4 czy 5 nie odniesie żadnego skutku, bo będzie zaciągnięty hamulec EP, tak?

Radiostop pewnie będzie, ale najpierw trzeba go dopracować, bo póki co AI daje sobie z nim radę ;-)
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
Ostatnio zmieniony przez adamstan 21-08-2013, 15:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Patryk94 
znawca
Ambitieux



Pomógł: 27 razy
Wiek: 27
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 1029
Skąd: Paris
Wysłany: 21-08-2013, 15:41   

Łokej, to foty masz załatwione. Lukne na dysku czy nie mam już jakiś fot. Może cię interesują też foty do spota 20xx?
 
 
adamstan 
znawca
dłubacz kabinowy



Pomógł: 63 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1740
Skąd: Legnica
Wysłany: 21-08-2013, 15:42   

Spot nie - raz, że nie ma modelu, a dwa, że jakoś za nowoczesnymi wnętrzami nie przepadam ;-)
_________________
Na warsztacie:
Ty2, EU07,ET22v2
wydane:
SN61, SU45v3, ET21, ET22, EN57, TKt48,SU46,SM/SP/SU42

http://adamstan-trainz.pl/
 
 
 
EU 04
zaawansowany



Pomógł: 58 razy
Wiek: 75
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 934
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 21-08-2013, 15:42   

Na piątej przestanie popełniać przewód ale że jednostki są "szczelne" to tego nie da się zauważyć, ale od pozycji trzeciej aż do szóstej styki hamowania EP będą zwarte i po dojściu do pozycji szóstej będzie hamowanie i pneumatyczne i EP.
 
 
Patryk94 
znawca
Ambitieux



Pomógł: 27 razy
Wiek: 27
Dołączył: 20 Lis 2011
Posty: 1029
Skąd: Paris
Wysłany: 21-08-2013, 15:43   

No tak, ale czasami można spotkać zwykłęgo kibelka EN57 z nowymi fotelami od spota ;)
 
 
fallowdeer
zaawansowany
Wałbrzyszak



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lis 2011
Posty: 758
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-08-2013, 15:48   

PKP94 napisał/a:
No tak, ale czasami można spotkać zwykłęgo kibelka EN57 z nowymi fotelami od spota ;)


Tylko jaki jest sens robienia kabiny, która z założenia ma być uniwersalna i powrzucać tam charakterystyczne elementy tylko dla paru egzemplarzy?
 
 
 
Pawel_15 
znawca
Mann Bonk



Pomógł: 68 razy
Wiek: 34
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 2115
Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 21-08-2013, 15:48   

Bardzo ładnie to wszystko wygląda.

Te wszystkie kubki, pierdółki czy muchi 3D jak mawia Radek uważam za zbędne i niepotrzebne dodatkowe obciążanie kabiny. Wystarczy paczka fajek jak w SU45 i tyle, lepiej się skupić na detalach niż na pierdołach :)

Ale o jedną pierdółkę bym prosił, jedną jedyną :D http://wstaw.org/w/2bf8/ dałbyś radę te boczne drzwi zrobić otwierane na zasadzie jak te między służbowym a kabiną czyli łapiesz myszką i otwierasz + umieszczenie kamery w drzwiach w taki sposób aby można było przy odjeździe obserwować czy nie ma spóźnialskich na peronie albo czy ktoś nie wypada przez otwarte drzwi ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group