Dźwiękami wózków na razie się nie zajmuję - wybór jest dość szeroki, można sobie podpiąć co się chce we własnym zakresie.
Jeżeli chodzi o skryptowanie, to właśnie jestem na etapie dorabiania sterowania klawiszowego do drzwi i brzęczyka Ponadto wyregulowałem hamulce tak, że skład przy zatrzymywaniu zawsze jest naciągnięty (rozrządcze mają słabsze hamulce, silnikowy mocniejsze), dzięki czemu mamy automatycznie zapewnione wspomniane przez kolegów łupnięcie przy ruszaniu - wbudowany trainzowy efekt ściskanych sprzęgów idealnie tu pasuje, i nic nie trzeba programować :-]
Ostatnio zmieniony przez adamstan 29-01-2013, 09:41, w całości zmieniany 1 raz
kiedy pokoncze juz te swoje mapy (czytaj: kiedy będę już naprawdę leciwym człowiekiem ;p) - to nie będę wychodził z tych Twoich produkcji...niesamowita robota.
Dziękuję za słowa uznania, mam nadzieję, że nie okażą się przedwczesne
A wracając do adremu
Chciałbym wagony rozrządcze wyposażyć w wymienne tablice kierunkowe sterowane skryptem, aby nie trzeba było, jak do tej pory, tworzyć osobnego wagonu dla każdego kierunku. Myślę, że "najładniej" będzie to zrobić przy pomocy animacji, której każda klatka, to będzie jedna tablica. Ewentualnie zastosować efekt TextureReplacement, ale jego użycie nie jest póki co dla mnie do końca jasne. I tu mam pytanka dwa:
- ile wpisów przewidzieć? Czy ktoś mógłby podrzucić listę najpopularniejszych kierunków, które warto uwzględnić? Chcę zacząć od nich, i zostawić kilkanaście miejsc, na ewentualne rozszerzenia. Wyboru tablicy dokonywałoby się z menu właściwości wagonu.
- Czy są chętni do wykonania tekstur takich tablic? (W wersji "film" i "wyświetlacz")
Ostatnio zmieniony przez adamstan 30-01-2013, 08:02, w całości zmieniany 1 raz
Pomógł: 4 razy Dołączył: 30 Sie 2010 Posty: 163 Skąd: Bronisławów
Wysłany: 30-01-2013, 10:56
Obawiam się że ~50 to minimum. Co do najpopularniejszych kierunków to za bardzo nie ma sensu, lepszym pomysłem jest wykonanie tablic na gotowe mapy, tak na szybko: Dorohusk, Chełm, Rejowiec, Lublin, Dęblin, Terespol, Katowice, Lubliniec, Kluczbork, Tarnowskie Góry, Wieluń Dąbrowa, Krzepice, Wrocław Główny, Gdynia Główna, Tczew, Kielce, Skarżysko-Kamienna, Ostrowiec Św., Częstochowa, Kraków, Busko-Zdrój, Sędziszów, Jelenia Góra, Wałbrzych, Jaworzyna Śl., Warszawa Wileńska, Małkinia, Białystok i tak pewnie połowy brakuje. Jak widzisz góra roboty, pytanie czy komuś się będzie chciało
Była by możliwość zrobienia tych tablic jako osobnego dodatku, tzn. tablice-osobny dodatek (html-asset(?) dodatek tylko z teksturami(?)), kibel-osobny? W przyszłości będzie problem aktualizacji - nowe mapy, potrzeba nowych tablic, można by go rozwiązać jednym kliknięciem.
Przewidujesz możliwość ręcznego wklepania relacji, jak to jest np. w EN57 od Thalysa?
Dodatkowo tekstura wyswietl.tga odpowiada też za blachę naokoło wyświetlacza co ogranicza pole działania.
Ostatnio zmieniony przez P3t3r 30-01-2013, 10:58, w całości zmieniany 1 raz
Dodatkowo tekstura wyswietl.tga odpowiada też za blachę naokoło wyświetlacza co ogranicza pole działania.
Nie szkodzi. Chciałem te tablice wstawić jako osbobny mesh - albo w samym kiblu, albo właśnie jako osobny dodatek - to się chyba mesh-library wtedy nazywa, ale w takim wypadku będzie tylko TS09+. Można to zrobić nawet bez ingerencji w model - na teksturze wyswietl.tga wymazujemy samą tablicę (zostawiając obwódkę) - oczywiście przy pomocy czarno-białej alfy. I w to miejsce wpasowujemy nową siatkę nowej tablicy.
Co do tego ręcznego wklepywania relacji - jeszcze się tym nie bawiłem, więc nie wiem jak to działa i czy też tak potrafię .
Pomógł: 34 razy Wiek: 33 Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 1345 Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-01-2013, 20:05
Adamstan, komenda ChangeDestinationSign obsługuje texture-replacement, jak chcesz sobie podejrzeć zasade działania (kind texture-pack (library?) z tego co pamiętam) to tramwaj Siemens Combino z PTramu z tej funkcji korzysta. :)
Najnowsze 105tki z PTramu korzystają jednocześnie z tex-replacement i zwykłego tekstu (via kind effect name). Tex-replacement jest wykorzystany do głównych tablic numeru linii, a effect name do nazwy końcówki.
Wiek: 27 Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 54 Skąd: WWL
Wysłany: 22-02-2013, 18:48
Ze zdjęciami tablic to mogę pomóc jeśli chodzi o "stolyce", tylko jednostki KMu mają niestandardowe duże wyświetlacze. Ale ostało się kilka ze zwykłym wyświetlaczem, może coś wykombinuję.
Pomógł: 2 razy Wiek: 32 Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 173 Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-08-2013, 12:29
@adamstan
Mam pytanie odnośnie kranu hamulca, czy będzie on również "odświeżany"? Chodzi mi dokładniej o jego działanie.
Obecnie położenie kranu na pozycję jazdy jest nie poprawne, gdyż rękojeść powinna być skierowana w lewo patrząc w kierunku jazdy:
http://www.transportszynowy.pl/eztkranhamo.html
Tak na szybkości:
1. luzowanie EP
2. jazda
3. hamowanie EP
4. luzowanie pneumatyczne i jazda
5. odcięcie
6. hamowanie stopniowe lub nagłe
7. trakcja ukrotniona
Dzięki za tę rozpiskę. Trainz sam z siebie niestety wciąż nie obsługuje hamulców EP (chociaż były plany, czego śladem są nieczynne tagi w configach silnikow), zatem trzeba tu wymyślić jakąś protezę. Ponieważ dla trainza EN57 składa się zasadniczo z samych lokomotyw, więc możemy się w tym celu posłużyć chyba hamulcem dodatkowym. Pokombinuję. A tymczasem myślę, że można tu zapodać również nowe screeny:
Przedział pasażerski RA/RB został z oryginału, tylko na szybko dopasowałem wysokość - jak się otworzy drzwi od kabiny to go widać, a nawet można sobie w nim posiedzieć . Zaraz zapodam screen. Wagon S w wersji HDM miał przedział pasażerski, więc trzeba go tylko ewentualnie przystosować do nowych warunków.
O, tak wygląda biznes-klasa za kabiną
Jak widać, tu akurat wiele się nie zmieniło.
Haslera oczywiście poprawię.
Pomógł: 27 razy Wiek: 27 Dołączył: 20 Lis 2011 Posty: 1029 Skąd: Paris
Wysłany: 21-08-2013, 15:09
Ok, widzę, że nieźle przyłożyłeś się do tego wnętrza, świetnie to wygląda. Ale mam kilka takich propozycji/zastrzeżeń. Dodaj do kabiny jakieś fajne bajery tupy kubki, papiery, kluczyki, żeby ta kabina taka pełna była, zapchana wręcz, uwierz mi, w kiblach jestem na codzień, mogę Ci dostarczyć wszelkie materiały tak a propo. Doda to niezłego klimatu takiego kibelka staruszka, zapracowanego i kozackiego, dodaj tez jeszcze jakiegoś brudu, kurzu na ściany w dolnej partii. Co do przedziału pasażerskiego to:
*Dodaj jakieś cienie gdzie fotele są zamontowane, szczególnie przy ścianie bocznej.
*Tak samo z pułkami na bagaż, również jakiś cień tam by się przydał ;p Dobry przykład masz z kabiną http://s14.postimg.org/x0...50x750_q85.jpg, zrób cienie tak samo jak w kabinie i będzie miodnie ;)
Widzę, że tex są oryginalne z kibelka Sir-Ma, jak coś mogę Ci dostarczyć foteczki wnętrza, nie wiem czy czasem nawet już nie mam. Jest świetnie, kibelek 1 klasa :)
Z tym kranem Oerlikona to trudna sprawa. Jazda pneumatyczna na kranie odbywa się (według rysunku Marcina S od pozycji pierwszej aż do pozycji piątej. Chcąc wyłączyć hamulec EP i jechać "pneumatycznie" trzeba dać nastawnik kierunkowy na pozycję "0" (czego w czasie jazdy nie wolno robić bo wtedy nie działa SHP) lub wybić "Welsa" hamowania EP pod pulpitem.
Co do tego gdzie jest buczek SHP - znajdował się w szafce pod nogami kierownika pociągu obok - w kabinie "A" ciśnieniowego sprężarki lub w kabinie "B" obok ciśnieniowego cylindrów hamulcowych.
Po tylu przeróbkach jakich doznały EZT-y w chwili obecnej może to być gdzieś w innym miejscu.
@fallow - wycieraczki poprawiłem.
@PKP94 - przedział pasażerski póki co jest po prostu taki jak go SirM stworzył, za wyjątkiem obniżonego sufitu i okien. Poprawki o których piszesz wymagają przygotowania nowych tekstur i mapowania. Wszelkie foty wnętrza zarówno kabiny jak i przedziału pasażerskiego chętnie przyjmę .
@EU04 - czyli jeżeli dobrze rozumiem, przy normalnej jeździe luzowanie pneumatyczne na pozycji 4 czy 5 nie odniesie żadnego skutku, bo będzie zaciągnięty hamulec EP, tak?
Radiostop pewnie będzie, ale najpierw trzeba go dopracować, bo póki co AI daje sobie z nim radę
Na piątej przestanie popełniać przewód ale że jednostki są "szczelne" to tego nie da się zauważyć, ale od pozycji trzeciej aż do szóstej styki hamowania EP będą zwarte i po dojściu do pozycji szóstej będzie hamowanie i pneumatyczne i EP.
Pomógł: 68 razy Wiek: 34 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 2115 Skąd: Espenkrug/Bonk
Wysłany: 21-08-2013, 15:48
Bardzo ładnie to wszystko wygląda.
Te wszystkie kubki, pierdółki czy muchi 3D jak mawia Radek uważam za zbędne i niepotrzebne dodatkowe obciążanie kabiny. Wystarczy paczka fajek jak w SU45 i tyle, lepiej się skupić na detalach niż na pierdołach :)
Ale o jedną pierdółkę bym prosił, jedną jedyną :D http://wstaw.org/w/2bf8/ dałbyś radę te boczne drzwi zrobić otwierane na zasadzie jak te między służbowym a kabiną czyli łapiesz myszką i otwierasz + umieszczenie kamery w drzwiach w taki sposób aby można było przy odjeździe obserwować czy nie ma spóźnialskich na peronie albo czy ktoś nie wypada przez otwarte drzwi ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach