Witam
Zainstalowałem dzisiaj TS2010 (wersja 499333) i mam problem z EN57. Gdy uruchomię jednostkę wszystko jet ok, problem zaczyna się gdy po ustawieniu nawrotnika na jazdę i wrzuceniu pierwszej pozycji nastawnika słuchać jakby strzelanie (obok wagonu silnikowego), i kibel nie jedzie, dopiero po zadaniu drugiej pozycji nastawnika zaczyna jechać. I sedno sprawy, czy da się to jakoś naprawić?
Z góry dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony przez PatrykPKP 24-01-2016, 19:48, w całości zmieniany 1 raz
Przyjrzę się temu dzisiaj. Wraz z fiatami wyszła nowa biblioteka, a w międzyczasie coś tam sobie w skrypcie kibelka chyba eksperymentowałem - być może się popsuł, a nie zauważyłem.
Ale o ile pamiętam, działał u mnie normalnie. Upewnij się, że masz "rozrząd" aktywowany tylko w tej kabinie, z której prowadzisz, tylko jednego maszynistę w składzie, itp itd. A ja dzisiaj zerknę, czy działa. Jeżeli u mnie ten błąd tez wystąpi, będziemy kombinować.
Aha - tak dla pewności piszę - z wagonu silnikowego nie da się prowadzić jazdy. Nie należy wchodzić do niego w ruchu, bo kierunek "trainzowy" może zwariować.
Przyjrzę się temu dzisiaj. Wraz z fiatami wyszła nowa biblioteka, a w międzyczasie coś tam sobie w skrypcie kibelka chyba eksperymentowałem - być może się popsuł, a nie zauważyłem.
Ale o ile pamiętam, działał u mnie normalnie. Upewnij się, że masz "rozrząd" aktywowany tylko w tej kabinie, z której prowadzisz, tylko jednego maszynistę w składzie, itp itd. A ja dzisiaj zerknę, czy działa. Jeżeli u mnie ten błąd tez wystąpi, będziemy kombinować.
Aha - tak dla pewności piszę - z wagonu silnikowego nie da się prowadzić jazdy. Nie należy wchodzić do niego w ruchu, bo kierunek "trainzowy" może zwariować.
Dzisiaj to sprawdzę, teraz mogę powiedzieć tyle że ten problem występuje gdy siedzi się za pulpitami czyli wagonie Ra i Rb
Ostatnio zmieniony przez PatrykPKP 25-01-2016, 09:02, w całości zmieniany 1 raz
Sprawdziłem to co pisał Admastan, i niestety dalej nie pomogło, w pociągu znajduje się tylko jeden maszynista, a rozrząd załączony jest w jednej kabinie. Zauważyłem pewną rzecz, a mianowicie podczas wrzucania pierwszej pozycji w oknie powiadomień wyskakuje takie oto powiadomienia:
Może ma to znaczenie a może nie, tego nie wiem, lecz postanowiłem załączyć screena
Pozdrawiam PatrykPKP
Powiadomienia są nieistotne = wrzuciłem kiedyś do skryptu funkcje logującą wszystkie klawisze, żeby wyczaić, które skrypt łapie, a które nie
Co do opisanej sytuacji - baaardzo dziwne. Niby się załączają styczniki liniowe (świeci lampka oporów), nawrotnik także się przerzuca - ale prądu nie ma, i jazdy co za tym idzie też nie. Przeglądałem wczoraj skrypt, i wyglądał normalnie. Dzisiaj uruchomię u siebie, i zobaczę co i jak.
A możesz podać jeszcze bliższe informacje odnośnie konfiguracji sesji? Tj jak stoi skład, gdzie jest maszynista itp itd?
A możesz podać jeszcze bliższe informacje odnośnie konfiguracji sesji? Tj jak stoi skład, gdzie jest maszynista itp itd?
Skład stoi na czystej mapie (pusty segment z jednym torem), nie ma żadnych innych lokomotyw, maszynista znajduje się w wagonie Ra, sesja nie jest w żaden sposób skonfigurowana (w geodecie na pustym segmencie rozciągnięty tor, postawiony kibel, w opcjach EZT zaznaczone powietrze i podniesiony pantograf i uruchomiony maszynista). Uruchamianie zgodnie z instrukcją, wrzucenie nawrotnika na drugą pozycje (lub pierwszą, dzieje się tak samo), i gdy nastawnikiem zada się pozycję P słychać strzelanie (jakby zamykanie styczników i otwieranie), natomiast gdy wrzuci się pozycję S i wyższe wszystko jest ok i kibel zaczyna jechać.
Ostatnio zmieniony przez PatrykPKP 25-01-2016, 13:52, w całości zmieniany 2 razy
Chyba znalazłem dziurę w skrypcie - dzisiaj będzie łatka. Przerabiałem sterowanie wałem kułakowym, i zapomniałem dopasować warunki sprawdzania nastawnika.
http://stylergy.eu/adamst...%2025012016.cdp - poprawka skryptu, naprawione sterowanie wałem kułakowym. Już z powrotem można jeździć na pozycji "P". Zmieniłem też działanie klawisza S - jeżeli mamy wrzuconą jakąś wyższą pozycję nastawnika, to pierwsze naciśnięcie cofa na P, a drugie na 0.
http://stylergy.eu/adamstan/ADHD%20script%20library%2025012016.cdp - poprawka skryptu, naprawione sterowanie wałem kułakowym. Już z powrotem można jeździć na pozycji "P". Zmieniłem też działanie klawisza S - jeżeli mamy wrzuconą jakąś wyższą pozycję nastawnika, to pierwsze naciśnięcie cofa na P, a drugie na 0.
Adamie - z tym klawiszem "S" - niepotrzebnie dałeś powrót na "P". W realu zawsze musisz dać na "0" i rozpocząć rozruch na nowo.
Tak. Wał pracuje na pozycjach od S w górę, no i na "0" wraca do położenia początkowego, ale też przelatując normalnie do przodu przez wszystkie pozycje, tyle że przy wyłączonych stycznikach liniowych. Dodatkowo styczniki liniowe, jeżeli są rozłączone, to załączą się ponownie tylko gdy wał jest na pozycji 1, tak więc gdy mając np pozycję S cofniemy nastawnik na 0, i potem damy z powrotem na pozycję, to będzie pewna zwłoka w ponownym załączeniu jazdy - aż wał nie wróci do pozycji 1.
Tak. Wał pracuje na pozycjach od S w górę, no i na "0" wraca do położenia początkowego, ale też przelatując normalnie do przodu przez wszystkie pozycje, tyle że przy wyłączonych stycznikach liniowych. Dodatkowo styczniki liniowe, jeżeli są rozłączone, to załączą się ponownie tylko gdy wał jest na pozycji 1, tak więc gdy mając np pozycję S cofniemy nastawnik na 0, i potem damy z powrotem na pozycję, to będzie pewna zwłoka w ponownym załączeniu jazdy - aż wał nie wróci do pozycji 1.
I tak powinno być z tą zwloką. Wał musi "oblecieć do okoła " aby wrócić na pierwszą pozycję i zwłoka jest jak najbardziej na miejscu.
W realnych kibelkach zwykle dla własnej wygody - niechęci do biegania do szafy NN lub - co gorsze do szafy WN po zejściu do zera chwilę się odczekuje żeby wał też zszedł. Szybki powrót
na którąś z pozycji jezdnych czasami skutkowało - skutkuje zawieszeniem się wału.
Lekarstwem jest ręczne sprowadzenie go z szafy NN a jak nie idzi - no to nurkowanie do szafy WN (o ile pamiętam to druga, przy opuszczonych pantografach).
Czasami na tą usterkę wystarcza wyrzucić rozrząd (przy nastawniku kierunkowym na zerze).
A może by dorzucić takie usterkę że przy zejściu do zera i np. po 1 sekundzie wejściu na S,R, B1, B2 czy B3 wał się zawiesi? Jedyną informacją o tym będzie świecenie się jednej z lampek sygnalizujących pracę wału w szafie NN.
Lekarstwem mogłoby być naciśnięcie jednokrotne jednego z przycisków pod tymi lampkami lub nurkowanie dz szafy WN po wcześniejszym (zadziałanie losowe ):
- opuszczeniu pantografów
- spuszczeniu powietrza z szafy poprzez przełączenie odpowiedniego kurka w szafie NN
- odblokowaniu szaf WN na dole poprzez przestawienie kurka w małej szafce na dole obok WN.
I w drugiej ( o ile się nie mylę) szafie przez przyciskanie styków - cewek panela sterującego wałem.
A później w celu uruchomienia działania odwrotne.
Ostatnio zmieniony przez pietrek 26-01-2016, 21:24, w całości zmieniany 1 raz
Pierwszy to problem z załączaniem WSa z szafy. Jak naciskam ten przekaźnik to WS się włącza, ale zostaje "zablokowany". To znaczy jeśli opuszczę i ponownie podniosę pantografy to przy podnoszeniu WS załączy się sam. Czyli jakby blokował się w pozycji załączonej. Tak się dzieje tylko przy sterowaniu z szafy.
Kolejny problem to rozruch na wzniesieniach, nawet tych stosunkowo delikatnych. Chodzi o to że wał wbija na pierwszą pozycję i daje jakiś tam prąd (nie pamiętam, ale chyba jakieś 200A), niestety ten prąd nie wystarcza do ruszenia a wał nie leci dalej. Kończy się to utknięciem kibelka na wzniesieniu.
Jest jeszcze jeden drobiazg. Czasami przy rozruchu (przełączanie z P na S) przy obracaniu wału potrafi dosyć mocno szarpnąć kibelkiem.
Wiek: 33 Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 24 Skąd: Schipluiden
Wysłany: 13-01-2017, 20:00
Good evening / dobry wieczór ,
II have a question about the use of the EN57 in T:ANE. The train (and controls) just work fine. There's actually one problem. In TS2010 / TS12 you had the set the direction using schift + N. This combination doesn't work in T:ANE, causing the train to stay in 'neutral' position.
I just hate DCC mode . I hope somebody can help me with this.
Wiek: 33 Dołączył: 21 Mar 2015 Posty: 24 Skąd: Schipluiden
Wysłany: 13-01-2017, 21:04
Hi Adam,
Thank you for your reply. I will wait for the new script then. ;) Thank you for putting so much effort in your trains and scripts. It must be complicated.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach